Wszystkie newsy

2016-10-20 | 06:50
Przemysł
Coraz silniejsza pozycja polskich producentów mebli w Europie. Za rok Polska może się stać europejskim liderem w produkcji i eksporcie Wszystkie newsy

Coraz silniejsza pozycja polskich producentów mebli w Europie. Za rok Polska może się stać europejskim liderem w produkcji i eksporcie

W tym roku eksport mebli może przekroczyć 41 mld zł – wynika z analizy B+R Studio i Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. To kolejny już wzrost roczny rzędu 10 proc. Polskie meble stopniowo umacniają swoją pozycję w Europie. Za rok mają szansę być numerem jeden w produkcji i eksporcie. Dlatego coraz śmielej patrzą na rynki pozaeuropejskie, m.in. Arabię Saudyjską, Iran czy północną Afrykę.
więcej
2016-10-20 | 06:45
Firma
Małe i średnie firmy gotowe na innowacje. Internet i aplikacje mobilne przyspieszają rozwój ich biznesu

Małe i średnie firmy gotowe na innowacje. Internet i aplikacje mobilne przyspieszają rozwój ich biznesu

Dla większości przedsiębiorstw internet jest czynnikiem, który uwalniania potencjał innowacyjności – wynika z raportu UPC Biznes i SW Research. W oparciu o nowoczesne platformy możliwy jest nie tylko szybki rozwój w kraju, lecz także ekspansja poza granice. Polskie firmy są również otwarte na technologiczne nowinki. Co trzecia docenia znaczenie aplikacji mobilnych, a tylko nieco mniej – systemów zarządzających online dokumentacją firmy. Żeby przyspieszyć rozwój biznesu, są gotowe na współpracę z korporacjami.
więcej
2016-10-20 | 06:40
Firma
Innowacyjność polskiego sektora medycznego poniżej europejskiej średniej. Konieczne są większe inwestycje

Innowacyjność polskiego sektora medycznego poniżej europejskiej średniej. Konieczne są większe inwestycje

Z raportu „Innowacyjność w sektorze ochrony zdrowia 2016” opracowanego przez think tank Instytut Innowacyjna Gospodarka wynika, że polski sektor medyczny ma potencjał innowacyjności, szczególnie w segmencie wyrobów medycznych. Krajowe firmy coraz częściej wchodzą w obszar telemedycyny – szukają rozwiązań, które pomogą służbie zdrowia poradzić sobie z takimi wyzwaniami, jak np. starzejące się społeczeństwo i rosnące potrzeby w zakresie opieki długoterminowej.
więcej
2016-10-19 | 06:55
Konsument
Ilość danych o użytkownikach internetu rośnie w tempie 40 proc. rocznie. Coraz więcej firm je zbiera i analizuje

Ilość danych o użytkownikach internetu rośnie w tempie 40 proc. rocznie. Coraz więcej firm je zbiera i analizuje

Liczba danych udostępnianych w internecie rośnie w szybkim tempie. Coraz więcej firm zbiera informacje o użytkownikach. Choć z jednej strony boimy się „wielkiego brata”, to często chętnie korzystamy np. z bezpłatnych aplikacji, które żądają dostępu do naszych danych. Te stają się wówczas walutą. Gromadzone o konsumentach informacje pozwalają poprawić produkty i lepiej dopasować je do ich potrzeb.
więcej
2016-10-19 | 06:40
Firma
Nowoczesne biuro stało się atutem w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników

Nowoczesne biuro stało się atutem w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników

Dobrze skomunikowana siedziba firmy i nowoczesne, dobrze zaaranżowane biuro są przewagą w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników. Dotyczy to zwłaszcza sektora usług dla biznesu BPO i SSC, który generuje zwiększony popyt na powierzchnie biurowe i notuje dynamiczny wzrost zatrudnienia.
więcej
2016-10-18 | 06:55
Bankowość
Mniej niż połowa Polaków ma zaufanie do banków. Jeszcze mniej ufa doradcom finansowym i firmom pożyczkowym

Mniej niż połowa Polaków ma zaufanie do banków. Jeszcze mniej ufa doradcom finansowym i firmom pożyczkowym

Klienci oczekują od instytucji finansowych rzetelnej i uczciwej oferty, jasnej komunikacji i podmiotowego traktowania człowieka. To mogłoby zwiększyć zaufanie społeczeństwa. Dziś bankom ufa 49 proc. Polaków, doradcom finansowym – 26 proc., a firmom pożyczkowym tylko co dziesiąty – wynika z badania przeprowadzonego przez Maison&Partners na zlecenie ANG Spółdzielni Doradców Kredytowych w ramach projektu „Nienieodpowiedzialni.pl”​. Klienci uważają, że instytucje finansowe próbują sprzedać im produkty, których nie potrzebują.
więcej
2016-10-18 | 06:35
Konsument
Rośnie potęga marketingu szeptanego. 98 proc. właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw najbardziej ceni klientów z rekomendacji

Rośnie potęga marketingu szeptanego. 98 proc. właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw najbardziej ceni klientów z rekomendacji

Rekomendacje stają się podstawą decyzji konsumenckich i prowadzenia biznesu. Klienci chętnie sięgają po produkty i usługi firm, które polecili im znajomi. Z kolei właściciele przedsiębiorstw bardzo cenią klientów, których polecili im inni przedsiębiorcy. Na tym opierają się coraz popularniejsze systemy rekomendacji biznesowych, które budują prestiż przedsiębiorstwa na rynku oraz zwiększają bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji.
więcej
2016-10-17 | 06:50
Firma
Polska zbyt wolno awansuje w rankingach innowacyjności. Duże firmy muszą się uczyć od start-upów

Polska zbyt wolno awansuje w rankingach innowacyjności. Duże firmy muszą się uczyć od start-upów

Polska jest w ogonie państw europejskich pod względem innowacyjności, zajmując dopiero 22. miejsce w rankingu Komisji Europejskiej. W ostatnim globalnym rankingu awansowała jednak o siedem pozycji, na 39. miejsce. Zdaniem Witolda Orłowskiego, rektora Akademii Vistula, innowacyjność to nie wynalazek, ale stan umysłu, czyli gotowość do myślenia o zupełnie nowych rozwiązaniach i do podejmowania ryzyka. Tego duże firmy muszą się uczyć od start-upów.
więcej
2016-10-17 | 06:40
Firma
Cyfrowe środowisko pracy zyskuje na znaczeniu. Firmy odpowiadają w ten sposób na potrzeby pokolenia millenialsów

Cyfrowe środowisko pracy zyskuje na znaczeniu. Firmy odpowiadają w ten sposób na potrzeby pokolenia millenialsów

Komunikacja wewnętrzna w firmie wpływa na motywację, zaangażowanie pracowników, kondycję firmy i realizację strategii. Digitalizacja komunikacji wpisuje się w globalny trend związany z potrzebą stałego dostępu do informacji i nieustannej interakcji. Jest też doskonałą odpowiedzią na potrzeby i preferencje pokoleń homo informaticus, czyli millenialsów i wchodzącej na rynek pracy generacji Z, dla których nowinki technologiczne, internet oraz media społecznościowe są na porządku dziennym.
więcej
2016-10-17 | 06:35
Firma
Polski rynek tłumaczeń jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Branżę wartą 1 mld zł czeka konsolidacja

Polski rynek tłumaczeń jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Branżę wartą 1 mld zł czeka konsolidacja

Polski rynek tłumaczeń, wart ok. 1 mld zł rocznie, rozwija się prężnie, ale jest bardzo rozdrobniony. W ciągu kilku najbliższych lat czeka go nieuchronna konsolidacja, podobnie jak dzieje się to na całym świecie – oceniają przedstawiciele Summa Linguae. Firma, która jest jednym z kluczowych graczy na rodzimym rynku, przejęła dotychczas sześć mniejszych podmiotów i szykuje kolejne akwizycje. W przyszłym roku otworzy centrum oferujące usługi outsourcingu małym i średnim podmiotom z branży tłumaczeń.
więcej
2016-10-13 | 06:45
Regionalne - Podkarpackie
Instytut Lotnictwa chce rozwijać współpracę z małymi i średnimi firmami z branży lotniczej. Mariaż biznesu z nauką zwiększa szansę na sukces

Instytut Lotnictwa chce rozwijać współpracę z małymi i średnimi firmami z branży lotniczej. Mariaż biznesu z nauką zwiększa szansę na sukces

Instytut Lotnictwa, organizacja wspierająca polską branżę awiacji od 1926 roku, chce bardziej intensywnie rozwijać współpracę z polskimi przedsiębiorstwami. Ma to umożliwić klaster lotniczy, którego Instytut jest koordynatorem. Ścisła współpraca z krajowymi firmami zwiększa szanse na udane komercjalizacje, czego przykładem może być metoda wytwarzania nadtlenku wodoru stosowanego jako paliwo rakietowe.
więcej
2016-10-13 | 06:40
Konsument
Kolor turkusowy rewolucjonizuje biznes. Kończy się dobry czas dla nieuczciwych firm

Kolor turkusowy rewolucjonizuje biznes. Kończy się dobry czas dla nieuczciwych firm

Jesteśmy u progu rewolucji społecznej i biznesowej: czas cwaniaków się kończy, bo przyszłością jest model oparty na ekonomii wartości – przekonuje Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny Open Eyes Economy. Ocenia, że konsumenci będą kupowali produkty i usługi od firm uczciwych, społecznie zaangażowanych, które mają otwarte oczy. – Posługując się wartościami umownymi, kiedyś na działalność społeczną firmy wydawały 1 proc. przychodów, wkrótce będą musiały przeznaczyć 30 proc., żeby zatrzymać klientów – mówi Zmyślony.
więcej
2016-10-13 | 06:30
Problemy społeczne
Brak równowagi między życiem zawodowym a prywatnym wpływa negatywnie na pracownika i jego rodzinę. Traci na tym także firma, w której jest zatrudniony

Brak równowagi między życiem zawodowym a prywatnym wpływa negatywnie na pracownika i jego rodzinę. Traci na tym także firma, w której jest zatrudniony

Mniejsza motywacja, zniechęcenie, problemy emocjonalne i agresja – to niektóre skutki braku work-life balance. W życiu prywatnym konsekwencją może być rozpad małżeństwa lub zerwanie znajomości z bliskimi. Z kolei w życiu zawodowym może to oznaczać brak kreatywności i niechęć do pracy, a co za tym idzie – zwiększoną absencję. Musimy jasno określić role, jakie pełnimy w pracy i w domu i nauczyć się płynnie przechodzić z jednej w drugą – radzą psychologowie. Pomoże także aktywny wypoczynek i rozmowy z bliskimi, które pozwolą nam z dystansem spojrzeć na swoją pracę.
więcej
2016-10-12 | 06:55
Handel
Ruszyła pierwsza polsko-filipińska inwestycja w sektorze inżynierii lądowej i wodnej. Już niedługo możliwe kolejne polskie projekty na Filipinach

Ruszyła pierwsza polsko-filipińska inwestycja w sektorze inżynierii lądowej i wodnej. Już niedługo możliwe kolejne polskie projekty na Filipinach

11 października, w obecności przedstawicieli władz państwowych Polski i Filipin, organizacji biznesowych oraz przedsiębiorców oficjalnie uruchomiono filipińską fabrykę grodzic winylowych należącą do Grupy Pietrucha. To pierwsza polska inwestycja realizująca projekt greenfield w sektorze inżynierii lądowej i wodnej na Filipinach oraz jeden z nielicznych transferów technologii poza granice naszego kraju. Inwestycja pozwala na transfer na Filipiny technologii przyjaznych środowisku związanych z zapobieganiem powodziom i ochroną zasobów wodnych.
więcej
2016-10-11 | 06:55
Firma
Polska na czele wyścigu o nowe centra usług dla biznesu. W gronie potencjalnych inwestorów m.in. kraje skandynawskie, Niemcy i Szwajcaria

Polska na czele wyścigu o nowe centra usług dla biznesu. W gronie potencjalnych inwestorów m.in. kraje skandynawskie, Niemcy i Szwajcaria

Polska ma szansę osiągnąć pozycję globalnego lidera branży BPO/SSC. Pod względem zatrudnienia w sektorze usług dla biznesu zajmujemy pierwsze miejsce w Europie i trzecie na świecie, a zagranicznych inwestorów przyciągają konkurencyjne koszty pracy, dostępność wykwalifikowanej kadry oraz wsparcie na poziomie rządowym i lokalnym. Dzięki tym czynnikom skutecznie konkurujemy o nowe inwestycje m.in. z krajami bałtyckimi, Rumunią i Czechami.
więcej