Wszystkie newsy
2015-05-13 | 06:25
Handel
Makarony Polskie zwiększają eksport do Chin i Egiptu. Firma będzie też rozwijać sprzedaż produktów prozdrowotnych
Rosnący rynek zdrowej żywności w Polsce zachęca kolejne firmy spożywcze do prac nad produktami tego typu. W połowie roku może trafić do sprzedaży nowa oferta Makaronów Polskich – makaron żytni i gryczany. Spółka liczy, że przyczyni się to do poprawy wyników finansowych. Podobnie jak zwiększony eksport do Chin i Egiptu, którym rekompensuje sobie spowolnienie w handlu ze Wschodem.
2015-05-12 | 06:35
Handel
Polscy przedsiębiorcy zaczynają doceniać potencjał Arabii Saudyjskiej: boom inwestycyjny i dostęp do 300 mln konsumentów
Niecałe 600 mln euro wynosi wymiana handlowa Polski z Arabią Saudyjską. Wprawdzie w ubiegłym roku eksport na ten rynek wzrósł o ponad jedną trzecią, ale i tak nie wykorzystujemy w pełni potencjału, jaki posiada. Arabia Saudyjska przeżywa teraz boom inwestycyjny, a ze względu na silną pozycję w regionie otwiera dostęp nawet do 300 mln konsumentów. Dlatego tym rynkiem szczególnie powinny się zainteresować branże spożywcza oraz budowlana i meblarska.
2015-05-12 | 06:25
Sport
Sprzedaż piwa stadionowego pozytywnie oceniana przez kibiców i organizatorów imprez masowych
Coraz więcej klubów piłkarskich decyduje się na sprzedaż piwa na swoich stadionach. Zarówno przedstawiciele klubów, jak i kibice oraz organizatorzy imprez sportowych podkreślają, że możliwość konsumpcji piwa nie wpływa na zmniejszenie bezpieczeństwa podczas meczów, m.in. dlatego, że ma niższą zawartość alkoholu. Dla wielu fanów sportu złoty trunek to nieodłączny element kibicowania.
2015-05-08 | 06:40
Handel
Branża spirytusowa stawia na eksport. To szansa na podniesienie sprzedaży po zeszłorocznej podwyżce akcyzy
Polska wódka jest jedyną globalną marka dostępną na wszystkich rynkach, choć jeszcze w niewystarczającym stopniu – uważa prezes Stowarzyszenia Polska Wódka. Dzięki coraz większemu uznaniu dla polskiej marki w świecie oraz szeroko zakrojonym działaniom promocyjnym eksport wódki powinien z roku na rok rosnąć. W innych krajach flagowe alkohole, jak np. francuski calvados czy szkocka whisky, w znaczącej większości trafiają na eksport. Podobnie może być w Polsce.
2015-05-07 | 06:35
Handel
Polskie bakalie dobrze sprzedają się w RPA. Ceny niektórych surowców są w tym roku nawet trzykrotnie wyższe
Rosnąca konsumpcja bakalii, niekorzystne warunki pogodowe w Kalifornii i Turcji oraz silny dolar spowodowały, że znacznie podrożały migdały, orzechy włoskie i laskowe – mówi prezes Bakallandu. To może oznaczać dla konsumentów podwyżki cen, które i tak nie zrekompensują spadającej marży i większych kosztów pozyskiwania surowców. Polski producent bakalii ma jednak ambitne plany związane z eksportem, m.in. do Afryki.
2015-05-06 | 06:55
Handel
Dzięki współpracy polscy producenci żywności mają większe szanse na zdobycie chińskiego rynku
Eksport polskiej żywności do Chin systematycznie rośnie. W ubiegłym roku wyniósł ok. 165 mln euro, w 2007 roku było to zaledwie 20 mln. Szybko rozwija się przede wszystkim eksport produktów mlecznych i drobiu. Wciąż jednak potencjał nie jest w pełni wykorzystywany – polskie firmy działają w zbyt dużym rozproszeniu, a to uniemożliwia skuteczne wejście na chiński rynek.
2015-05-06 | 06:30
Handel
Młodzi polscy projektanci coraz częściej zainteresowani obecnością w centrach handlowych
Polscy niezależni projektanci chcą przez centra handlowe docierać do nowych grup klientów. Potrzebują jednak oferty dostosowanej do ich potrzeb, innej niż dla dużych marek sieciowych. Zarządcy centrów coraz częściej otwierają się na taką współpracę, bo dla nich to równie duża szansa na przyciągnięcie nowych klientów. Oferują młodym projektantom m.in. multibrandowe salony lub pop-up store’y, czyli tymczasowe sklepy.
2015-05-04 | 06:30
Handel
Coraz więcej zleceń dla firm kurierskich dotyczy przesyłek międzynarodowych. Eksport i e-handel napędzają rynek
Rosnący z roku na rok wolumen handlu internetowego sprawia, że przesyłki coraz częściej trafiają do klientów indywidualnych. Kolejnym coraz ważniejszym odbiorcą stają się klienci zagraniczni. Te dwa segmenty napędzają rozwój rynku firm kurierskich. Choć wciąż liczba przesyłek na osobę jest w Polsce niższa niż w innych krajach europejskich, to dorównujemy im już pod względem jakości i dostępności usług.
2015-05-04 | 06:25
Motoryzacja
Rynek luksusowych samochodów się rozpędza. W ubiegłym roku na rynku zarejestrowano rekordową liczbę takich aut
Sytuacja na rynku samochodów z górnej półki w Polsce jeszcze nigdy nie była tak dobra. W ubiegłym roku zarejestrowano o 28 proc. więcej samochodów premium i aż o 52 proc. luksusowych. O zainteresowanie najbogatszych chce walczyć także polski producent. Arrinera jeszcze w tym roku wprowadzi na rynek pierwszy polski supersamochód w wersji wyścigowej, w przyszłym ma pojawić się wersja drogowa modelu Hussarya. Firma stawia na małe serie.
2015-05-04 | 06:20
Handel
Polskie e-sklepy szukają klientów za granicą. Answear.com w tym roku planuje wejść na rynek ukraiński i rumuński
Mimo dynamicznego wzrostu e-commerce liczba e-sklepów w Polsce wciąż nie jest imponująca. Działa ich obecnie ok. 20 tys., jednak w kolejnych latach ta liczba może się podwoić. Szansą na pokonanie coraz większej konkurencji i zwiększenie rentowności są rynki zagraniczne. Answear.com, multibrandowy sklep internetowy, na razie poza Polską walczy o klientów w Czechach i na Słowacji, ale w planach jest również rynek ukraiński i rumuński.
2015-04-30 | 06:45
Handel
Polska ma szansę w ciągu kolejnej dekady podwoić eksport żywności. Interesujące rynki to m.in. Azja i Afryka Północna
Krajowi producenci żywności mogą zwiększyć sprzedaż do krajów Afryki Północnej oraz Chin. Algieria zainteresowana jest współpracą w zakresie wymiany towarowej, a także nasiennictwa, hodowli, genetyki, systemów magazynowania oraz przetwórstwa. Na początku maja polska delegacja jedzie do Chin, gdzie także wzrasta zainteresowanie polską żywnością. Resort rolnictwa liczy na co najmniej podwojenie eksportu w ciągu najbliższej dekady.
2015-04-30 | 06:30
Handel
Zapaść w branży spirytusowej. Producenci wódki wciąż odczuwają skutki podwyżki akcyzy
Polska branża spirytusowa wciąż odczuwa skutki ubiegłorocznej podwyżki akcyzy na wódkę. Sprzedaż tego alkoholu spadła w porównaniu z okresem sprzed wzrostu podatku o ponad 20 proc., a kurczący się rynek skłonił producentów do rozpoczęcia wojny cenowej. Ten rok ma być testem dla kondycji branży. Producenci liczą też na coraz większy eksport.
2015-04-30 | 06:15
Handel
Udział sprzedaży bezpośredniej w handlu to 1 proc. W Europie Zachodniej dochodzi nawet do 6 proc.
W ubiegłym roku sprzedaż bezpośrednia wzrosła o 4 proc. i wyniosła blisko 3 mld zł. Wciąż jednak stanowi zaledwie 1 proc. handlu detalicznego. Doświadczenia rynków Europy Zachodniej pokazują, że potencjał jest dużo większy. Najczęściej klienci kupują w ten sposób kosmetyki, ale rośnie udział sprzedaży suplementów diety, artykułów gospodarstwa domowego i usług.
2015-04-29 | 06:40
Handel
Sieć odzieżowa Diverse chce zwiększyć swoją powierzchnię handlową 2,5 razy do końca 2019 roku. Spółka ETOS, jej właściciel, idzie właśnie na giełdę
Spółka ETOS, właściciel sieci salonów odzieżowych Diverse, planuje dalszy wzrost, pomóc ma w tym rozwój sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. W ciągu niespełna 6 lat powierzchnia sprzedaży ma wzrosnąć o 150 proc. Rozpoczęła się właśnie oferta publiczna akcji spółki. Jej debiut na warszawskiej giełdzie planowany jest na maj.
2015-04-29 | 06:15
Handel
Polska w czołówce producentów i eksporterów jaj w Europie. Rodzima konsumpcja jest jednak wciąż niewielka
Na unijnym rynku Polska jest w czołówce producentów i eksporterów jaj. Spożycie w kraju jest jednak niewielkie. W ubiegłym roku wprawdzie nieznacznie wzrosło – do ok. 150 sztuk na osobę rocznie, jednak do krajów zachodnich sporo nam jeszcze brakuje. W Meksyku spożywa się ponad 320 jaj, a we Francji blisko 250. Eksperci spodziewają się, że do 2020 roku krajowa konsumpcja znacznie wzrośnie. Podczas zakupów kierujemy się nie tylko wielkością, lecz także ceną. Blisko 85 proc. kupowanych jajek pochodzi od kur z chowu klatkowego.