Wszystkie newsy

2015-02-24 | 06:00
Handel
Dynamiczny wzrost sprzedaży multimediów w formie cyfrowej. Dystrybutorzy gier podwajają przychody Wszystkie newsy

Dynamiczny wzrost sprzedaży multimediów w formie cyfrowej. Dystrybutorzy gier podwajają przychody

Sprzedaż multimediów w formie cyfrowej, a szczególnie gier komputerowych i książek, szybko rośnie. Wciąż jednak stanowi kilka procent rynku, podczas gdy w Niemczech czy Skandynawii jej udział sięga 20-30 proc. To świadczy o dużym potencjale wzrostu, dlatego już dziś producenci inwestują w segment tzw. phygital, czyli łączą wersje cyfrowe multimediów z tradycyjnymi.
więcej
2015-02-23 | 06:45
Handel
Unijne małe i średnie firmy zbyt mało eksportują. Może to zmienić umowa o wolnym handlu UE-USA

Unijne małe i średnie firmy zbyt mało eksportują. Może to zmienić umowa o wolnym handlu UE-USA

Blisko połowa małych i średnich firm w Polsce wstrzymuje rozwój eksportu, bo obawia się regulacji i procedur administracyjnych. Podobne obawy mają również przedsiębiorcy z innych państw UE. Potencjał eksportowy firm z tego sektora jest znacznie większy. Sprzedaż zagraniczną może pobudzić umowa o wolnym handlu między Unią Europejską i Stanami Zjednoczonymi.
więcej
2015-02-23 | 06:30
Handel
Polskie wędliny, słodycze i makarony popularne wśród chińskich konsumentów. Sprzedaż żywności na tym rynku ma być łatwiejsza

Polskie wędliny, słodycze i makarony popularne wśród chińskich konsumentów. Sprzedaż żywności na tym rynku ma być łatwiejsza

Rośnie sprzedaż polskiej żywności w Chinach. W gusta Chińczyków trafiają przede wszystkim producenci słodyczy, wędlin i makaronów. W najbliższym czasie ruszyć ma sprzedaż polskich produktów przez internetowe strony dwóch popularnych w Chinach sklepów. To ma ułatwić producentom wchodzenie na ten rynek, bez dodatkowego udziału pośredników, hurtowników i detalistów.
więcej
2015-02-23 | 06:25
Handel
Klienci poszukują w smartfonach nowych funkcjonalności za niższą cenę

Klienci poszukują w smartfonach nowych funkcjonalności za niższą cenę

Producenci urządzeń mobilnych pracują nad coraz to nowszymi funkcjonalnościami, bo tego oczekują klienci. Na rynku poszukiwane są też coraz tańsze urządzenia. Mimo to najnowszy iPhone sprzedaje się w Polsce całkiem dobrze. Jednym z beneficjentów tego sukcesu jest Grupa AB, dystrybutor produktów Apple’a w Polsce, Czechach i na Słowacji. Grupa liczy na to, że podobnym sukcesem okażą się również nowe urządzenia.
więcej
2015-02-19 | 06:50
Handel
Chiny mogą stać się dużym odbiorcą polskich produktów mleczarskich

Chiny mogą stać się dużym odbiorcą polskich produktów mleczarskich

Polska jest w stanie wyeksportować znacznie więcej produktów mleczarskich na rynek chiński niż wcześniej do Rosji. By osiągnąć taki poziomu, potrzebujemy jednak 3-4 lat systematycznej promocji polskiej produkcji na tamtejszym rynku. To kierunek bardzo perspektywiczny również w kontekście zniesienia kwot mlecznych przez UE.
więcej
2015-02-18 | 06:40
Handel
Amway rozwija markę napojów energetycznych

Amway rozwija markę napojów energetycznych

Amerykańska firma Amway, sprzedająca kosmetyki, środki czystości oraz suplementy diety, będzie rozwijać niedawno kupioną markę napojów energetycznych XS. Według firmy w ciągu kilku lat rynek ten ma wzrosnąć o 13 procent.
więcej
2015-02-17 | 06:30
Handel
Ponad 60 proc. mikrofirm utrzyma w tym roku ceny na poziomie z 2014 r. Będą konkurować nie ceną, lecz innowacjami

Ponad 60 proc. mikrofirm utrzyma w tym roku ceny na poziomie z 2014 r. Będą konkurować nie ceną, lecz innowacjami

W ostatnim półroczu utrzymała się negatywna tendencja wśród mikroprzedsiębiorstw. W najgorszej kondycji znalazły się dwa sektory: budownictwo i rolnictwa. Blisko połowa przedsiębiorców stwierdziła, że w tym roku sytuacja nie ulegnie zmianie, a co czwarty obawia się jej pogorszenia. Mikrofirmy nie zamierzają jednak konkurować ceną, tylko chcą postawić na innowacje.
więcej
2015-02-17 | 06:20
Handel
Handel i farmacja napędzają rynek reklamowy. Hamuje go spadek wydatków w branży FMCG

Handel i farmacja napędzają rynek reklamowy. Hamuje go spadek wydatków w branży FMCG

Niemal 7,3 mld zł wydały w ubiegłym roku firmy na reklamę w mediach. To o prawie 200 mln zł więcej niż rok wcześniej. Tradycyjnie rynek reklamy napędzały branże handlowa oraz farmaceutyczna, a pozytywnym sygnałem było zahamowanie spadków w sektorze FMCG, czyli dóbr szybko zbywalnych. Najatrakcyjniejszym dla reklamodawców medium jest nadal telewizja.
więcej
2015-02-16 | 06:25
Handel
Poprawiają się perspektywy sprzedaży mięsa drobiowego. Producentów czeka walka o rynki pozaunijne

Poprawiają się perspektywy sprzedaży mięsa drobiowego. Producentów czeka walka o rynki pozaunijne

Ograniczenia w handlu z Rosją nie wpływają znacząco na produkcję i sprzedaż mięsa drobiowego, bo dla polskich hodowców i producentów głównymi rynkami zbytu są kraje unijne. W tym roku pojawią się szanse na zdobycie nowych rynków, głównie Bliskiego i Dalekiego Wschodu.
więcej
2015-02-13 | 06:55
Handel
Żniwa dla handlowców i restauratorów. Polacy wydadzą na walentynki nawet 1,5 mld zł

Żniwa dla handlowców i restauratorów. Polacy wydadzą na walentynki nawet 1,5 mld zł

Polacy polubili święto zakochanych. Nie obchodzą go hucznie, raczej kameralnie, ale rosną walentynkowe budżety Polaków. To okazja dla handlowców, którzy po okresie styczniowego spowolnienia liczą na wzrost liczby klientów. Nie ma więc co liczyć na promocyjne ceny najpopularniejszych w to święto kwiatów, słodyczy i perfum. Szacuje się, że na prezenty i świętowanie dnia zakochanych Polacy mogą wydać nawet 1,5 mld zł. Fiskus tylko z tytułu podatku VAT zarobi ok. 170 mln zł.
więcej
2015-02-13 | 06:35
Handel
Eksport branży mleczarskiej wzrósł o 15 proc. Mógłby bardziej, gdyby nie embargo rosyjskie

Eksport branży mleczarskiej wzrósł o 15 proc. Mógłby bardziej, gdyby nie embargo rosyjskie

Polska branża mleczarska sprzedała w ubiegłym roku za granicę o 15 proc. więcej produktów niż w 2013 r. Ich wartość sięgnęła niemal 2 mld euro. Gdyby nie rosyjskie embargo, eksport byłby jeszcze wyższy, a jego dynamika mogłaby znacznie przekroczyć 20 proc. rok do roku. Hitem eksportowym było mleko w proszku, którego sprzedaż za granicę wzrosła aż o 70 proc.
więcej
2015-02-13 | 06:25
Handel
Krajowy rynek mebli rośnie wolniej niż eksport

Krajowy rynek mebli rośnie wolniej niż eksport

Polski rynek mebli rośnie znacznie wolniej niż eksport krajowych producentów z tej branży. W ubiegłym roku za granicę sprzedano aż o 14 proc. więcej mebli, jednak w Polsce sprzedaż rosła znacznie wolniej. Szansa na wzrost jednak jest, bo Polacy coraz częściej wymieniają meble – średnio co 8 lat.
więcej
2015-02-12 | 06:40
Handel
Coraz więcej Polaków kupuje jedzenie przez internet. Do 2018 r. wartość tego rynku się podwoi

Coraz więcej Polaków kupuje jedzenie przez internet. Do 2018 r. wartość tego rynku się podwoi

Około 500 mln zł warty jest już rynek internetowych zakupów spożywczych. Do 2018 r. jego wartość ma się podwoić. Coraz więcej takich zakupów jest dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych – w ciągu ubiegłego roku ten wskaźnik wzrósł ponad czterokrotnie. Polacy coraz częściej kupują przez internet także świeże produkty.
więcej
2015-02-11 | 06:25
Zakupy
Liczba kupujących muzykę w internecie znacząco rośnie. Nie oznacza to jednak śmierci płyty CD

Liczba kupujących muzykę w internecie znacząco rośnie. Nie oznacza to jednak śmierci płyty CD

Rośnie sprzedaż muzyki przez internet. Szczególną popularnością wśród Polaków cieszą się serwisy streamingowe, takie jak Spotify, WiMP czy Deezer. Tylko w pierwszej połowie 2014 roku dostęp do tego typu legalnych źródeł muzyki wykupiło o 61 proc. osób więcej niż rok wcześniej. Wbrew oczekiwaniom nie jest to równoznaczne z końcem płyty CD. Ten nośnik jest wciąż bardzo popularny wśród starszych miłośników muzyki.
więcej
2015-02-11 | 06:10
Nowe technologie
Rośnie sprzedaż elektroniki ubieralnej. Polacy szczególnie chętnie kupują opaski treningowe i inteligentne zegarki

Rośnie sprzedaż elektroniki ubieralnej. Polacy szczególnie chętnie kupują opaski treningowe i inteligentne zegarki

Światowa moda na wearables, czyli elektronikę ubieralną, przyjęła się także w Polsce. Największą popularnością wśród Polaków cieszą się opaski treningowe, mierzące funkcje ciała podczas aktywności fizycznej, oraz inteligentne zegarki. W 2014 roku sprzedaż tego typu gadżetów sięgnęła 100 tys., według szacunków w tym roku popyt na nie może wzrosnąć aż dziewięciokrotnie.
więcej