Wszystkie newsy

2014-11-25 | 06:05
Handel
Polacy kupują coraz więcej wędlin paczkowanych. Dynamicznie rośnie segment kabanosów premium Wszystkie newsy

Polacy kupują coraz więcej wędlin paczkowanych. Dynamicznie rośnie segment kabanosów premium

Sprzedaż wędlin paczkowanych dynamicznie rośnie. W ostatnich miesiącach udział paczkowanych produktów wzrósł o 5 pkt proc. i dziś stanowi ok. 35 proc. sprzedaży. Jak podkreślają producenci, kupując takie wędliny, konsument zyskuje informację o produkcie i producencie. A jakość wędlin jest dla klientów coraz ważniejsza. Segmentem niszowym, który ostatnio szybko się rozwija, są kabanosy.
więcej
2014-11-24 | 06:20
Handel
Dystrybutorzy i sprzedawcy win przygotowują się do świąt. Sprzedaż trunków w tym okresie rośnie

Dystrybutorzy i sprzedawcy win przygotowują się do świąt. Sprzedaż trunków w tym okresie rośnie

W tygodniach przedświątecznych zwiększa się sprzedaż win, również tych musujących. Producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy, licząc na większe zyski, zwiększają swoją aktywność. Spółka Ambra, jeden z liderów na rynku, rozpoczyna przedświąteczna kampanię wizerunkową marek m.in. Cin&Cin i El Sol, głównie w punktach sprzedaży. Spodziewa się zwiększonego ruchu zarówno w tradycyjnych sklepach, restauracjach, jak i internecie.
więcej
2014-11-24 | 06:10
Handel
Konsumenci już nie szukają najtańszych produktów. Stawiają na jakość i lubią innowacje

Konsumenci już nie szukają najtańszych produktów. Stawiają na jakość i lubią innowacje

Polacy coraz częściej przy wyborze produktów żywnościowych kierują się jakością. Sięgają po dobre artykuły, ale w korzystnej cenie – mówi Andrzej Faliński z POHiD. Są otwarci na innowacje i lubią próbować nowych smaków, a sieci handlowe wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom. Żywność wciąż ma wyższy niż na Zachodzie udział w koszyku konsumenta.
więcej
2014-11-20 | 06:00
Moda
Wśród klientek kupujących dobra luksusowe dominują aktywne zawodowo kobiety po 40. roku życia

Wśród klientek kupujących dobra luksusowe dominują aktywne zawodowo kobiety po 40. roku życia

Polki są coraz bardziej świadomymi konsumentkami dóbr luksusowych. Znają obowiązujące trendy i mają ulubione marki, którym długo pozostają wierne. Wśród klientek marek premium dominują aktywne zawodowo kobiety po 40. roku życia, które lubią wydawać pieniądze na luksusową odzież czy ekskluzywne wakacje.
więcej
2014-11-19 | 06:45
Handel
Nowy Świat najdroższy w Polsce, ale wciąż 30 razy tańszy od Piątej Alei w Nowym Jorku. Warszawa na 44. miejscu w rankingu najdroższych ulic handlowych świata

Nowy Świat najdroższy w Polsce, ale wciąż 30 razy tańszy od Piątej Alei w Nowym Jorku. Warszawa na 44. miejscu w rankingu najdroższych ulic handlowych świata

Warszawski Nowy Świat nieznacznie awansował w globalnym rankingu najdroższych ulic handlowych i zajął w nim 44. pozycję. Wynajęcie sklepu przy najdroższej polskiej ulicy jest jednak 30 razy tańsze niż przy najdroższej ulicy świata, czyli nowojorskiej Piątej Alei – wynika z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield.
więcej
2014-11-18 | 06:50
Handel
Fitch: Polski rynek wciąż jest atrakcyjny dla inwestorów zagranicznych

Fitch: Polski rynek wciąż jest atrakcyjny dla inwestorów zagranicznych

Polski rynek ze względu na swoją wielkość i chłonność pozostaje wciąż atrakcyjny i perspektywiczny dla inwestorów zagranicznych – ocenia prezes agencji ratingowej Fitch Polska. Dodatkowo zmniejszenie biurokracji i uproszczenie systemu podatkowego mogą w pewnym stopniu zrównoważyć osłabienie na głównych rynkach eksportowych i przyczynić się do ożywienia w polskiej gospodarce.
więcej
2014-11-18 | 06:35
Handel
LPP: Nowe sklepy powstaną w Niemczech i na Bałkanach. Rośnie sprzedaż na Ukrainie

LPP: Nowe sklepy powstaną w Niemczech i na Bałkanach. Rośnie sprzedaż na Ukrainie

W 2015 roku LPP zamierza zwiększyć powierzchnię sprzedaży o ponad jedną piątą. Nowe sklepy będą powstawać głównie w Niemczech i na Bałkanach, a także w Rosji i na Ukrainie. W tym ostatnim kraju spółka utrzymała marże, choć hrywna mocno się osłabiła. Sytuację ratuje jednak wyraźnie wyższa sprzedaż w tym kraju.
więcej
2014-11-17 | 06:10
Handel
Ziemniaki, cebula i kapusta połowę tańsze niż przed rokiem. Pomidory i ogórki będą tanieć, bo krajową produkcję zastępuje import

Ziemniaki, cebula i kapusta połowę tańsze niż przed rokiem. Pomidory i ogórki będą tanieć, bo krajową produkcję zastępuje import

Ceny większości krajowych warzyw i owoców są dużo niższe niż w 2013 roku. Ziemniaki, cebula i kapusta są o połowę tańsze. O połowę spadła również cena cytryn. Ogórki i pomidory są nieco droższe, ale w kolejnych tygodniach zwiększy się oferta produktów importowanych, co powinno przyczynić się do obniżek cen.
więcej
2014-11-14 | 06:30
Handel
KUKE: trudna sytuacja na Wschodzie przełoży się na liczbę upadłości na początku przyszłego roku

KUKE: trudna sytuacja na Wschodzie przełoży się na liczbę upadłości na początku przyszłego roku

Rośnie liczba upadłości firm. W październiku sądy ogłosiły 81 orzeczeń o upadłości, czyli o 14,1 proc. więcej niż we wrześniu. Według Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych na statystyki w ostatnich miesiącach nie miała wpływu jeszcze sytuacja geopolityczna na Ukrainie. Upadłości spowodowane trudnościami w handlu ze Wschodem będzie widać na początku przyszłego roku.
więcej
2014-11-13 | 06:40
Handel
LPP pracuje nad nową marką. Na rynku powinna pojawić się wiosną 2016 roku

LPP pracuje nad nową marką. Na rynku powinna pojawić się wiosną 2016 roku

Firma LPP, właściciel takich marek, jak Reserved czy House, planuje odświeżenie części z nich. Pracuje także nad wprowadzeniem na rynek szóstej marki, która ma zagospodarować rynek bardziej luksusowych produktów. Będzie skierowana do wymagających klientów, co oznacza również nieco wyższe ceny. Pierwsze sklepy powstaną w I kwartale 2016 roku w Polsce, potem będą otwierane również w innych krajach, w których LPP jest już obecne.
więcej
2014-11-12 | 06:30
Handel
Klienci coraz częściej płacą online smartfonami. Wartość takich płatności wzrośnie w 2015 roku do 3 mld zł

Klienci coraz częściej płacą online smartfonami. Wartość takich płatności wzrośnie w 2015 roku do 3 mld zł

Płacenie za zakupy jednym kliknięciem staje się coraz bardziej popularne. Dynamicznie rośnie liczba transakcji przeprowadzanych za pomocą urządzeń mobilnych. PayPal prognozuje, że w przyszłym roku w Polsce ponad 3 mld zł płatności online będzie właśnie pochodziło właśnie ze smartfonów czy tabletów.
więcej
2014-11-12 | 06:00
Żywienie
Dobre wino nie musi być drogie. Wino wysokiej jakości można kupić już za 20 złotych

Dobre wino nie musi być drogie. Wino wysokiej jakości można kupić już za 20 złotych

Wbrew powszechnym wyobrażeniom na temat wina, nie musi to być trunek, na który trzeba wydać dużą kwotę. Eksperci przekonują, że w ofercie polskich sklepów znajduje się wiele dobrych win, których cena nie przekracza 20-30 złotych. Wina w tym przedziale cenowym często zdobywają nawet nagrody w konkursach.
więcej
2014-11-07 | 06:30
Handel
Internauci coraz chętniej kupują w zagranicznych e-sklepach. Mogliby częściej, gdyby nie obawy przed wysokimi kosztami zwrotów

Internauci coraz chętniej kupują w zagranicznych e-sklepach. Mogliby częściej, gdyby nie obawy przed wysokimi kosztami zwrotów

Wysokie koszty przesyłki zamówionego towaru i jego ewentualnego zwrotu – to według 40 proc. Polaków problem, który powstrzymuje ich przed zakupami w zagranicznych e-sklepach. Mimo to coraz więcej internautów odwiedza zagraniczne witryny i decyduje się na transakcje. To nie tylko większy wybór, lecz także szansa na niższe ceny.
więcej
2014-11-06 | 06:40
Handel
Polski handel czeka na przedświąteczny boom. Początek już w listopadzie

Polski handel czeka na przedświąteczny boom. Początek już w listopadzie

Z początkiem listopada zaczyna się jeden z najlepszych w roku okresów dla handlu detalicznego. Polacy zaczynają coraz intensywniejsze zakupy, które swój szczyt osiągają tuż przed świętami. Na większe obroty liczy również branża odzieżowa.
więcej
2014-11-04 | 06:40
Finanse
Polacy wydadzą na organizację świąt co najmniej 500 zł. Większość uważa, że to zbyt dużo

Polacy wydadzą na organizację świąt co najmniej 500 zł. Większość uważa, że to zbyt dużo

65 proc. Polaków na organizacje tegorocznych świąt Bożego Narodzenia zamierza wydać co najmniej 500 zł – wynika z cyklicznego badania Barometr Providenta. Większość respondentów przyznała, że wydaje na ten cel zbyt dużo. Bez względu na osiągane zarobki i wykształcenie Polacy uważają, że przygotowania do świąt poważnie obciążają domowy budżet.
więcej