Wszystkie newsy

2014-11-04 | 06:30
Handel
Spodziewane kolejne spadki cen żywności. Rosną straty spowodowane rosyjskim embargiem Wszystkie newsy

Spodziewane kolejne spadki cen żywności. Rosną straty spowodowane rosyjskim embargiem

Rosyjskie embargo już dziś skutkuje niższymi cenami, a w miesiącach zimowych, kiedy na rynek trafią zapasy z chłodni, ceny mogą spaść jeszcze bardziej. Rozwiązaniem części problemów sadowników może być wsparcie przetwórstwa. Przetworzony produkt jest trwalszy, można go dłużej przechowywać i na więcej sposób zagospodarować. Większe są też szanse jego sprzedaży, również na nowych rynkach zbytu.
więcej
2014-11-04 | 06:25
Handel
Coccodrillo zwiększa liczbę sklepów. Chce umocnić swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej

Coccodrillo zwiększa liczbę sklepów. Chce umocnić swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej

Coccodrillo planuje systematyczny rozwój sklepów stacjonarnych. Na koniec 2013 roku sieć miała w Polsce 187 sklepów, obecnie jest ich już ponad 200. Firma chce także umocnić swoją pozycję jednego z liderów branży odzieży dziecięcej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W osiągnięciu większych zysków ma pomóc utworzenie nowej wersji sklepu internetowego, dostępnej w kilku językach.
więcej
2014-10-31 | 06:35
Handel
Polacy rzadko kupują żywność w internecie. Powodem jest obawa o świeżość produktów i wysokie koszty dostawy

Polacy rzadko kupują żywność w internecie. Powodem jest obawa o świeżość produktów i wysokie koszty dostawy

Handel w internecie szybko zbywalnymi produktami, czyli żywnością czy produktami do sprzątania, prania i mycia, nie stanowi nawet pół procent całości polskiego e-handlu. To znacznie mniej niż europejska średnia. Niedowartościowanie tego rynku pozwala prognozować jego szybki rozwój w przyszłości.
więcej
2014-10-31 | 06:30
Moda
Wittchen: Wszystkie nasze torebki w Lidlu zostały wyprzedane. Udało nam się trafić do klientów z klasy średniej

Wittchen: Wszystkie nasze torebki w Lidlu zostały wyprzedane. Udało nam się trafić do klientów z klasy średniej

Na początku października w sklepach Lidl dostępne były skórzane torebki Wittchen w promocyjnych cenach. Każdą można było kupić za 249 zł, podczas gdy w salonie firmowym Wittchen kosztują one dwa razy więcej. Akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem klientek, które ustawiały się w kolejkach już przed otwarciem sklepu.
więcej
2014-10-31 | 06:20
Handel
Sezonowy handel kwiatami i zniczami podlega opodatkowaniu. Nawet jeśli nie odbywa się w ramach działalności gospodarczej

Sezonowy handel kwiatami i zniczami podlega opodatkowaniu. Nawet jeśli nie odbywa się w ramach działalności gospodarczej

Zwiększony ruch na cmentarzach na początku listopada oznacza kilkukrotnie większą sprzedaż zniczy i kwiatów. W okolicach nekropolii sprzedaż prowadzi wiele osób, które zajmują się tym tylko sezonowo. Taki rodzaj handlu może być uznany za działalność gospodarczą wymagającą rejestracji – podkreśla Grzegorz Roman, adwokat z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy.
więcej
2014-10-30 | 06:00
Handel
Zastój na rynku czekolady. Ten rok nie przyniesie przełomu

Zastój na rynku czekolady. Ten rok nie przyniesie przełomu

Polacy jedzą mniej czekolady niż mieszkańcy innych krajów. Producenci słodyczy liczą na to, że w perspektywie kilku lat się to zmieni. Ten rok jednak przełomu raczej nie przyniesie.
więcej
2014-10-29 | 06:55
Handel
Resort rolnictwa chce zaproponować producentom żywności długoterminowe umowy handlowe. Mają one ustabilizować ceny na rynku

Resort rolnictwa chce zaproponować producentom żywności długoterminowe umowy handlowe. Mają one ustabilizować ceny na rynku

Jeszcze w tym tygodniu resort rolnictwa chce przedstawić projekt przepisów dotyczących długoterminowych warunków umownych na sprzedaż produktów rolnych. Trwałe warunki mają uchronić producentów żywności przed znaczącymi spadkami cen w trakcie kryzysów takich jak ten wywołany rosyjskim embargiem. Zdaniem ministra rolnictwa producenci byliby też mniej narażeni na spadek konsumpcji, gdyby handel w większym stopniu odbywał się bezpośrednio między klientami a producentami.
więcej
2014-10-29 | 06:20
Handel
Firmy farmaceutyczne wydały w tym roku na reklamę ponad 0,5 mld zł

Firmy farmaceutyczne wydały w tym roku na reklamę ponad 0,5 mld zł

Polacy na leki OTC i suplementy diety wydali w ubiegłym roku ponad 11 mld zł. Wzrost wydatków klientów powoduje również wzrost wydatków firm farmaceutycznych na reklamę. W ciągu ostatnich sześciu lat zwiększyły się one prawie trzykrotnie – wynika z danych spółki Codemedia.
więcej
2014-10-28 | 06:30
Handel
Ponad 250 mln zł wydały sieci handlowe na reklamę w III kw. Lidl liderem wydatków, Biedronka prowadzi liczbą publikacji

Ponad 250 mln zł wydały sieci handlowe na reklamę w III kw. Lidl liderem wydatków, Biedronka prowadzi liczbą publikacji

W III kwartale br. wydatki na reklamę wzrosły o ponad jedną czwartą w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku i wyniosły ponad 250 mln zł. Najwięcej sklepy wydały we wrześniu, było to związane z rozpoczęciem roku szkolnego. Lidl cały czas jest liderem wśród sieci handlowych pod względem wydatków na promocję.
więcej
2014-10-28 | 06:00
Handel
Więcej kur i indyków na polskich talerzach. W tym roku Polak zje ok. 30 kg drobiu

Więcej kur i indyków na polskich talerzach. W tym roku Polak zje ok. 30 kg drobiu

Polski rynek drobiu cały czas się rozwija, choć powoli. W zeszłym roku przeciętny Polak zjadł ponad 27 kg białego mięsa. W tym – według szacunków Polskiej Rady Drobiarskiej – jest szansa na wzrost do 30 kg. To więcej niż średnia unijna. Wciąż jednak niewielki odsetek stanowią mięso kacze i gęsina.
więcej
2014-10-27 | 06:55
Handel
Właściciel takich marek, jak Łowicz, Fortuna czy Dr Witt, chce przejmować kolejne

Właściciel takich marek, jak Łowicz, Fortuna czy Dr Witt, chce przejmować kolejne

Rosną rynkowe udziały spółki Agros-Nova w kategorii dżemów, syropów i soków owocowych, a wszystko dzięki wzrostom sprzedaży takich marek, jak Łowicz, Fortuna czy Dr Witt. Spółka pozytywnie ocenia perspektywy dla krajowej konsumpcji, jednak ze względu na niewielkie tempo wzrostu (2-3 proc. rocznie) większe szanse na zwiększanie udziałów rynkowych widzi w konsolidacji. W centrum zainteresowania przedsiębiorstwa są firmy, których obroty w ramach jednej marki przekraczają 100 mln zł.
więcej
2014-10-27 | 06:35
Handel
Rynek sprzedaży bezpośredniej warty jest już ponad 2,7 mld zł. I wciąż rośnie

Rynek sprzedaży bezpośredniej warty jest już ponad 2,7 mld zł. I wciąż rośnie

W tym roku wartość sprzedaży bezpośredniej wzrosła o 4 proc. w stosunku do roku 2013, kiedy przekroczyła 2,7 mld zł. Prawie 80 proc. to kosmetyki, ale inne grupy produktów też sprzedają się coraz lepiej. W branży pracuje prawie milion osób.
więcej
2014-10-27 | 06:30
Zakupy
Polacy jedzą coraz mniej śledzi. Prawie cztery razy mniej niż Norwegowie

Polacy jedzą coraz mniej śledzi. Prawie cztery razy mniej niż Norwegowie

Michel Moran, juror polskiej edycji programu „MasterChef”, jest miłośnikiem śledzi i zachęca Polaków do ich jedzenia. W kraju ryba popularna jako zakąska do wódki jest coraz rzadziej spożywana. W 2013 r. statystyczny Polak zjadał 1,94 kg śledzia, gdy tymczasem 13 lat temu 3,5 kg, jak wynika z ekspertyzy Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
więcej
2014-10-24 | 06:30
Handel
Rośnie sprzedaż e-gazet. Ruch SA stawia więc na cyfryzację

Rośnie sprzedaż e-gazet. Ruch SA stawia więc na cyfryzację

Rynek prasy zmienia się stopniowo. Nadal dominują u nas wydania drukowane, choć coraz częściej Polacy czytają elektroniczne wersje prasy i wiadomości.
więcej
2014-10-24 | 06:00
Żywienie
Polacy kupują wino już nie tylko na specjalne okazje. Największą popularnością cieszą się trunki z Nowego Świata i polski cydr

Polacy kupują wino już nie tylko na specjalne okazje. Największą popularnością cieszą się trunki z Nowego Świata i polski cydr

Gdy spada temperatura za oknem Polacy sięgają po gatunki czerwone, odchodząc od win białych i różowych, preferowanych w ciepłe dni. Furorę robią wina z Chile, Kalifornii i Argentyny. Winiarze podkreślają, że w tym sezonie wraca moda na wina francuskie w nowej odsłonie i na miody pitne.
więcej