Wszystkie newsy

2014-10-21 | 06:00
Handel
Polacy wciąż nie są przekonani do paczkowanego mięsa i produktów z supermarketów Wszystkie newsy

Polacy wciąż nie są przekonani do paczkowanego mięsa i produktów z supermarketów

Polacy wciąż niechętnie kupują paczkowane mięso. Ostrożnie podchodzą też do kupowania mięsa w dużych sieciach handlowych. Są jednak firmy, które chcą te nawyki zmienić. Według nich produkty zapakowane dają gwarancję jakości, którą dzięki etykietom łatwiej sprawdzić. Bezpieczeństwo zapewniają też wysokie standardy jakości, które stosują sieci hipermarketów.
więcej
2014-10-17 | 06:25
Handel
BGŻ: Dynamiczny rozwój sklepów spożywczych o małej powierzchni. W ciągu kilku lat znacząco wzrośnie też rola internetu

BGŻ: Dynamiczny rozwój sklepów spożywczych o małej powierzchni. W ciągu kilku lat znacząco wzrośnie też rola internetu

Od kilku lat dynamicznie zwiększa się udział dyskontów w handlu detalicznym. Eksperci przewidują jednak, że w najbliższych latach najszybciej rosła będzie sieć sklepów o małej powierzchni. Firmy będą też dostosować strategię sprzedaży do rosnącego segmentu e-handlu. W ciągu 10 lat zakupy spożywcze przez internet będzie robiło 25 proc. Polaków.
więcej
2014-10-17 | 06:00
Handel
Rośnie zapotrzebowanie na zaawansowane technologicznie drukarki fiskalne

Rośnie zapotrzebowanie na zaawansowane technologicznie drukarki fiskalne

Rosną oczekiwania przedsiębiorców wobec kas fiskalnych. Firmy oczekują, że drukarki będą wyposażone w coraz mocniejsze systemy obliczeniowe, a równocześnie, że będą zajmowały coraz mniej miejsca. Na rynku widać też rozwarstwienie – przedsiębiorcy kupują albo najtańsze, albo najbardziej zaawansowane urządzenia. Coraz więcej nabywców kas to duże przedsiębiorstwa, małych firm ubywa.
więcej
2014-10-15 | 06:35
Nowe technologie
Platformy e-commerce alternatywą dla zakupów w galeriach handlowych

Platformy e-commerce alternatywą dla zakupów w galeriach handlowych

Specjalnie zaprojektowane platformy internetowe sprzedające ubrania polskich projektantów przyczyniają się do popularyzacji niezależnej mody. Również w Polsce za pośrednictwem portali internetowych konsumenci coraz chętniej kupują ubrania młodych projektantów. Największą popularnością cieszą się elementy garderoby, które można kupić bez mierzenia: T-shirty, sukienki oraz tuniki.
więcej
2014-10-15 | 06:30
Handel
Agenci rozliczeniowi: obniżka prowizji od płatności kartami spowoduje spadek jakości usług

Agenci rozliczeniowi: obniżka prowizji od płatności kartami spowoduje spadek jakości usług

Projekt ustawy obniżającej stawki interchange budzi obawy polskich agentów rozliczeniowych. Ich zdaniem zakłóci to możliwości konkurencyjne i spowoduje, że spadnie jakość usług. Proponowane zmiany mają na celu obniżenie opłat do poziomu 0,2-0,3 proc. wartości transakcji. Pomysłodawcy ustawy argumentują, że jest to konieczne, ponieważ od nowego roku krajowi przedsiębiorcy będą mogli na preferencyjnych warunkach korzystać z usług agentów z zagranicy.
więcej
2014-10-13 | 06:45
Handel
Pod koniec roku wejdzie w życie nowe prawo konsumenckie. E-sklepy rozpoczęły przygotowania

Pod koniec roku wejdzie w życie nowe prawo konsumenckie. E-sklepy rozpoczęły przygotowania

Właściciele e-biznesów zaczęli prace nad dostosowaniem swoich sklepów internetowych do wymogów wchodzącej w życie 25 grudnia nowej ustawy konsumenckiej. Wprowadzenie niezbędnych zmian tuż przed tym terminem może być dużym wyzwaniem ze względu na ruchliwy okres przedświąteczny. Nowe przepisy wzmacniają pozycję konsumentów, a właścicielom sklepów dają szansę na ekspansję zagraniczną.
więcej
2014-10-10 | 06:00
Uroda
Dorota Soszyńska: Rynek dermokosmetyków w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Już warty jest 1,2 mld zł

Dorota Soszyńska: Rynek dermokosmetyków w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Już warty jest 1,2 mld zł

Dorota Soszyńska, współwłaścicielka firm Oceanic i Euro Fragrance, szacuje, że rynek dermokosmetyków w Polsce wart jest 1,2 miliarda złotych. Ta gałąź kosmetologii rozwija się bardzo dynamicznie. Z roku na rok coraz więcej osób sięga po preparaty bogate w substancje, które mają udowodnione działanie medyczne.
więcej
2014-10-09 | 06:50
Handel
Rosyjskie embargo na mięso szkodzi producentom mięsa wieprzowego. Polacy coraz częściej sięgają po drób

Rosyjskie embargo na mięso szkodzi producentom mięsa wieprzowego. Polacy coraz częściej sięgają po drób

Producenci mięsa wieprzowego mają problem ze znalezieniem nowych rynków zbytu, szczególnie na produkty, które dotąd najlepiej sprzedawały się w Azji, czyli np. nogi i głowy wieprzowe. Polskie zakłady do momentu wprowadzenia embarga na rynki azjatyckie korzystały na różnicach w gustach konsumpcyjnych, jakie występują między Azjatami a Europejczykami. Na polskich stołach wieprzowina pojawia się coraz rzadziej.
więcej
2014-10-09 | 06:20
Handel
W polskim handlu nowe miejsca pracy i wzrost wynagrodzenia

W polskim handlu nowe miejsca pracy i wzrost wynagrodzenia

Przed polskim handlem czas rozwoju. Powstaną nowe miejsca pracy oraz wzrośnie wynagrodzenie. Pojawią się nowe sklepy, zarówno te wielkopowierzchniowe, jak i mniejsze – ocenia dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. To dobra wiadomość dla polskiej gospodarki, bowiem powstaje tam 2/3 PKB. W sklepach oraz w ich otoczeniu pracuje dziś 3,6 mln osób, czyli 1/4 wszystkich zatrudnionych.
więcej
2014-10-08 | 06:40
Handel
Polskie firmy szukają nowych rynków zbytu

Polskie firmy szukają nowych rynków zbytu

Trudna sytuacja na Wschodzie powoduje, że eksporterzy szukają nowych rynków zbytu, również tak egzotycznych, jak Malediwy czy Belize. Prawie co piąta firma deklaruje, że w decyzji o podjęciu współpracy z zagranicznym partnerem mogłoby pomóc sprawdzenie jego wiarygodności i wypłacalności.
więcej
2014-10-08 | 06:25
Handel
Festiwale muzyczne napędzają sprzedaż biletów w internecie. Kwota jednej transakcji to średnio 350 zł

Festiwale muzyczne napędzają sprzedaż biletów w internecie. Kwota jednej transakcji to średnio 350 zł

Średnio 350 zł wydaje jednorazowo na bilet na wydarzenie sportowe, kulturalne lub muzyczne użytkownik internetowej platformy eBilet.pl. Kupują je przede wszystkim kobiety w wieku 27-45 lat. W sezonie letnim największym zainteresowaniem cieszyły się festiwale, które coraz częściej poza muzyką oferują inne wydarzenia kulturalne.
więcej
2014-10-07 | 06:15
Handel
Niedoceniana przez Polki biżuteria z bursztynu wzbudza zachwyt w Chinach

Niedoceniana przez Polki biżuteria z bursztynu wzbudza zachwyt w Chinach

Polki nie doceniają biżuterii z bursztynu. Zwłaszcza młode kobiety uznają jantar za odpowiedni raczej dla starszych pań bądź kojarzą go z tandetnymi pamiątkami z wakacji. Biżuterię z bursztynu pokochały jednak Chinki.
więcej
2014-10-06 | 06:30
Handel
Groupon zmierza w kierunku handlu mobilnego

Groupon zmierza w kierunku handlu mobilnego

Więcej ofert dla użytkowników smartfonów i rozwój w kierunku platformy usług – tak Groupon będzie walczył o klientów. Smartfony ma już blisko połowa Polaków, coraz więcej osób korzysta z nich w trakcie robienia zakupów. Szacunki mówią, że wartość rynku m-commerce w Polsce w tym roku przekroczy 1 mld zł.
więcej
2014-10-03 | 06:35
Handel
Dynamiczny rozwój mniejszych sklepów. Sieci handlowe jednak znowu będą inwestowały w duże placówki

Dynamiczny rozwój mniejszych sklepów. Sieci handlowe jednak znowu będą inwestowały w duże placówki

Na polskim rynku handlowym wciąż najszybciej rozwijają się dyskonty i sklepy typu convenience. Ekspansja super- i hipermarketów została zahamowana – wynika z raportu Cushman & Wakefield podsumowującego I półrocze. Rank Progress, deweloper zajmujący się obiektami handlowymi, ocenia, że są jednak sieci, które wracają do strategii rozbudowy największych placówek.
więcej
2014-10-03 | 06:00
Żywienie
Polacy przekonują się do jedzenia sprzedawanego z food trucków

Polacy przekonują się do jedzenia sprzedawanego z food trucków

Food trucki, czyli samochody dostawcze przerobione na mobilną gastronomię, stają się w Polsce coraz popularniejsze. Przybywa właścicieli ciężarówek nie tylko z burgerami, frytkami i kiełbaskami, lecz także z daniami dietetycznymi oraz wegetariańskimi.
więcej