Wszystkie newsy
2014-11-04 | 06:30
Handel
Spodziewane kolejne spadki cen żywności. Rosną straty spowodowane rosyjskim embargiem
Rosyjskie embargo już dziś skutkuje niższymi cenami, a w miesiącach zimowych, kiedy na rynek trafią zapasy z chłodni, ceny mogą spaść jeszcze bardziej. Rozwiązaniem części problemów sadowników może być wsparcie przetwórstwa. Przetworzony produkt jest trwalszy, można go dłużej przechowywać i na więcej sposób zagospodarować. Większe są też szanse jego sprzedaży, również na nowych rynkach zbytu.
2014-11-04 | 06:25
Handel
Coccodrillo zwiększa liczbę sklepów. Chce umocnić swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej
Coccodrillo planuje systematyczny rozwój sklepów stacjonarnych. Na koniec 2013 roku sieć miała w Polsce 187 sklepów, obecnie jest ich już ponad 200. Firma chce także umocnić swoją pozycję jednego z liderów branży odzieży dziecięcej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W osiągnięciu większych zysków ma pomóc utworzenie nowej wersji sklepu internetowego, dostępnej w kilku językach.
2014-10-31 | 06:35
Handel
Polacy rzadko kupują żywność w internecie. Powodem jest obawa o świeżość produktów i wysokie koszty dostawy
Handel w internecie szybko zbywalnymi produktami, czyli żywnością czy produktami do sprzątania, prania i mycia, nie stanowi nawet pół procent całości polskiego e-handlu. To znacznie mniej niż europejska średnia. Niedowartościowanie tego rynku pozwala prognozować jego szybki rozwój w przyszłości.
2014-10-31 | 06:30
Moda
Wittchen: Wszystkie nasze torebki w Lidlu zostały wyprzedane. Udało nam się trafić do klientów z klasy średniej
Na początku października w sklepach Lidl dostępne były skórzane torebki Wittchen w promocyjnych cenach. Każdą można było kupić za 249 zł, podczas gdy w salonie firmowym Wittchen kosztują one dwa razy więcej. Akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem klientek, które ustawiały się w kolejkach już przed otwarciem sklepu.
2014-10-31 | 06:20
Handel
Sezonowy handel kwiatami i zniczami podlega opodatkowaniu. Nawet jeśli nie odbywa się w ramach działalności gospodarczej
Zwiększony ruch na cmentarzach na początku listopada oznacza kilkukrotnie większą sprzedaż zniczy i kwiatów. W okolicach nekropolii sprzedaż prowadzi wiele osób, które zajmują się tym tylko sezonowo. Taki rodzaj handlu może być uznany za działalność gospodarczą wymagającą rejestracji – podkreśla Grzegorz Roman, adwokat z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy.
2014-10-30 | 06:00
Handel
Zastój na rynku czekolady. Ten rok nie przyniesie przełomu
Polacy jedzą mniej czekolady niż mieszkańcy innych krajów. Producenci słodyczy liczą na to, że w perspektywie kilku lat się to zmieni. Ten rok jednak przełomu raczej nie przyniesie.
2014-10-29 | 06:55
Handel
Resort rolnictwa chce zaproponować producentom żywności długoterminowe umowy handlowe. Mają one ustabilizować ceny na rynku
Jeszcze w tym tygodniu resort rolnictwa chce przedstawić projekt przepisów dotyczących długoterminowych warunków umownych na sprzedaż produktów rolnych. Trwałe warunki mają uchronić producentów żywności przed znaczącymi spadkami cen w trakcie kryzysów takich jak ten wywołany rosyjskim embargiem. Zdaniem ministra rolnictwa producenci byliby też mniej narażeni na spadek konsumpcji, gdyby handel w większym stopniu odbywał się bezpośrednio między klientami a producentami.
2014-10-29 | 06:20
Handel
Firmy farmaceutyczne wydały w tym roku na reklamę ponad 0,5 mld zł
Polacy na leki OTC i suplementy diety wydali w ubiegłym roku ponad 11 mld zł. Wzrost wydatków klientów powoduje również wzrost wydatków firm farmaceutycznych na reklamę. W ciągu ostatnich sześciu lat zwiększyły się one prawie trzykrotnie – wynika z danych spółki Codemedia.
2014-10-28 | 06:30
Handel
Ponad 250 mln zł wydały sieci handlowe na reklamę w III kw. Lidl liderem wydatków, Biedronka prowadzi liczbą publikacji
W III kwartale br. wydatki na reklamę wzrosły o ponad jedną czwartą w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku i wyniosły ponad 250 mln zł. Najwięcej sklepy wydały we wrześniu, było to związane z rozpoczęciem roku szkolnego. Lidl cały czas jest liderem wśród sieci handlowych pod względem wydatków na promocję.
2014-10-28 | 06:00
Handel
Więcej kur i indyków na polskich talerzach. W tym roku Polak zje ok. 30 kg drobiu
Polski rynek drobiu cały czas się rozwija, choć powoli. W zeszłym roku przeciętny Polak zjadł ponad 27 kg białego mięsa. W tym – według szacunków Polskiej Rady Drobiarskiej – jest szansa na wzrost do 30 kg. To więcej niż średnia unijna. Wciąż jednak niewielki odsetek stanowią mięso kacze i gęsina.
2014-10-27 | 06:55
Handel
Właściciel takich marek, jak Łowicz, Fortuna czy Dr Witt, chce przejmować kolejne
Rosną rynkowe udziały spółki Agros-Nova w kategorii dżemów, syropów i soków owocowych, a wszystko dzięki wzrostom sprzedaży takich marek, jak Łowicz, Fortuna czy Dr Witt. Spółka pozytywnie ocenia perspektywy dla krajowej konsumpcji, jednak ze względu na niewielkie tempo wzrostu (2-3 proc. rocznie) większe szanse na zwiększanie udziałów rynkowych widzi w konsolidacji. W centrum zainteresowania przedsiębiorstwa są firmy, których obroty w ramach jednej marki przekraczają 100 mln zł.
2014-10-27 | 06:35
Handel
Rynek sprzedaży bezpośredniej warty jest już ponad 2,7 mld zł. I wciąż rośnie
W tym roku wartość sprzedaży bezpośredniej wzrosła o 4 proc. w stosunku do roku 2013, kiedy przekroczyła 2,7 mld zł. Prawie 80 proc. to kosmetyki, ale inne grupy produktów też sprzedają się coraz lepiej. W branży pracuje prawie milion osób.
2014-10-27 | 06:30
Zakupy
Polacy jedzą coraz mniej śledzi. Prawie cztery razy mniej niż Norwegowie
Michel Moran, juror polskiej edycji programu „MasterChef”, jest miłośnikiem śledzi i zachęca Polaków do ich jedzenia. W kraju ryba popularna jako zakąska do wódki jest coraz rzadziej spożywana. W 2013 r. statystyczny Polak zjadał 1,94 kg śledzia, gdy tymczasem 13 lat temu 3,5 kg, jak wynika z ekspertyzy Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
2014-10-24 | 06:30
Handel
Rośnie sprzedaż e-gazet. Ruch SA stawia więc na cyfryzację
Rynek prasy zmienia się stopniowo. Nadal dominują u nas wydania drukowane, choć coraz częściej Polacy czytają elektroniczne wersje prasy i wiadomości.
2014-10-24 | 06:00
Żywienie
Polacy kupują wino już nie tylko na specjalne okazje. Największą popularnością cieszą się trunki z Nowego Świata i polski cydr
Gdy spada temperatura za oknem Polacy sięgają po gatunki czerwone, odchodząc od win białych i różowych, preferowanych w ciepłe dni. Furorę robią wina z Chile, Kalifornii i Argentyny. Winiarze podkreślają, że w tym sezonie wraca moda na wina francuskie w nowej odsłonie i na miody pitne.