Wszystkie newsy
2013-04-19 | 06:45
Handel
W handlu międzykontynentalnym nie ma kryzysu. Duże wzrosty obrotów morskich terminali kontenerowych
Polskie morskie terminale kontenerowe nie odczuwają kryzysu. Od dużego tąpnięcia w 2009 r., kiedy obroty handlowe na Bałtyku spadły o jedną czwartą, co roku wyniki rosną. Już w 2010 r. branża odzyskała wyniki sprzed załamania, a od tego czasu notowane są kilkunastoprocentowe wzrosty.
2013-04-18 | 06:40
Przemysł spożywczy
Prezes Nestle Polska: widzimy duże możliwości wzrostu konsumpcji w Polsce
Spowolnienie gospodarcze sprawiło, że od 2010 roku spada sprzedaż żywności w Polsce. Nestle, które obecne jest w naszym kraju od 21 lat, widzi szanse na odwrócenie tego trendu. Szczególnie, że w miarę poprawy sytuacji finansowej gospodarstw domowych, wydatki na żywność będą rosły.
2013-04-18 | 06:30
Handel
Wsparcie dla przedsiębiorców zainteresowanych rynkiem afrykańskim. BGK oferuje atrakcyjne kredyty
Polscy przedsiębiorcy, którzy chcą zaistnieć na rynkach afrykańskich, mogą się starać o rządowe wsparcie. Pomoc można uzyskać w Banku Gospodarstwa Krajowego i Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych. Oferują one m.in. niskooprocentowane kredyty, finansujące nawet całość inwestycji. To ważny element inaugurowanego tym roku projektu „Go Africa”, którego celem jest promocja współpracy Polski z wybranymi krajami tego kontynentu.
2013-04-12 | 06:40
Bankowość
MasterCard porozumiało się w sprawie opłat za transakcje kartą. Visa przedstawi swój harmonogram obniżek
Samoregulacja i wspólne ustalenie zasad i harmonogramu obniżania prowizji za transakcję kartami płatniczymi to najlepsza droga do kompromisu dla całej branży – uważają przedstawiciele MasterCard. Organizacja przystąpiła do porozumienia w sprawie opłat interchange przygotowanego przez Związek Banków Polskich. Zakłada ono stopniowe obniżanie prowizji przez kolejne 4 lata. Jednak warunkiem jego wdrożenia jest akceptacja Visy, drugiej organizacji płatniczej. Ta uważa, że najlepsze rozwiązanie zostało wypracowane w ubiegłym roku w ramach Zespołu Roboczego przy NBP.
2013-04-04 | 06:35
Nieruchomości
Odbicie na rynku centrów handlowych. W tym roku do użytku trafi 750 tys. m kw. powierzchni
W tym roku w Polsce ma powstać 750 tys. metrów kwadratowych powierzchni centrów handlowych. Znowu rośnie znaczenie dużych miast, ale nowe inwestycje są prowadzone także w mniejszych ośrodkach. To będzie rok odbicia po tym, jak w 2012 r. oddana do użytku powierzchnia w centrach handlowych była najniższa od 2004 r.
2013-04-03 | 06:30
Handel
Rośnie sprzedaż kawy na stacjach paliw
W porównaniu z innymi krajami popularność kawy w Polsce nie jest wysoka. Przeciętny Polak spożywa 2,5 kilograma kawy rocznie, podczas gdy mieszkaniec Finlandii – aż 12 kilogramów. Jednak jej sprzedaż rośnie, co odnotowują też stacje benzynowe. W ciągu ostatnich 8 lat na stacjach BP powstało blisko 250 kawiarni Wild Bean Cafe. Każda z nich sprzedaje średnio ponad 100 filiżanek kawy dziennie.
2013-03-29 | 06:45
Handel
Carrefour rozważa kolejne przejęcia. W grę wchodzą sklepy osiedlowe i e-sklepy
Carrefour jest w dobrej sytuacji finansowej, a ubiegłe lata były dla firmy udane – podkreśla prezes spółki. Dlatego sieć chce być bardziej aktywna na rynku przejęć. Zamierza aktywnie śledzić zmiany wśród konkurencji i szukać na rynku interesujących ofert. W grę wchodziłoby zarówno przejęcie sieci sklepów osiedlowych, jak i e-sklepów.
2013-03-29 | 06:35
Handel
Coca-Cola: spada sprzedaż soków i nektarów, rośnie wody
Kryzys nie ominął branży napojów bezalkoholowych. Szczególnie spada popyt na te najdroższe, czyli soki i nektary. Minimalne wzrosty widać w sprzedaży napojów gazowanych. Wyraźnie natomiast rośnie sprzedaż wody, w ostatnim czasie nawet o 10 proc. rocznie. Sytuacja w Polsce i tak jest jednak lepsza niż w państwach europejskich, które boleśniej odczuły skutki spowolnienia gospodarczego.
2013-03-29 | 06:05
Handel
Przed świętami ceny żywności idą w dół. Są niższe niż przed rokiem
Na święta nie zabraknie nowalijek. Polscy producenci dostarczają do sklepów i na bazary swoje pierwsze tegoroczne produkty, które zdecydowanie wygrywają konkurencję z towarem importowanym. Ceny są niższe niż przed rokiem.
2013-03-27 | 06:40
Konsument
Carrefour: najlepiej kryzysowi opierają się sklepy osiedlowe. Gorzej mają się hipermarkety
Mimo nie najlepszej koniunktury na rynku, Carrefour nie może mówić o spadku sprzedaży. Spowolnienie odczuwają największe hipermarkety, ale za to z kryzysem dobrze sobie radzą małe osiedlowe sklepy, typu convenience. Dlatego sieć zamierza rozwijać się właśnie w tę stronę. Jednym z atutów, które mają przyciągnąć do sklepów nowych klientów, ma być szersza niż do tej pory oferta produktów regionalnych.
2013-03-25 | 06:57
Rolnictwo
Resort rolnictwa: w nowym budżecie unijnym większe wsparcie dla rolnictwa ekologicznego
W nowym budżecie Unii Europejskiej na lata 2014-2020 znacznie zwiększono wsparcie dla rolnictwa ekologicznego. Na ten cel trafi 1/4 środków z programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Ministerstwo zapewnia, że stara się stworzyć instrument finansowania, który w znaczącym stopniu wesprze rolników produkujących żywność z odpowiednim certyfikatem, a co za tym idzie, również rozwój ekologicznego rolnictwa w Polsce.
2013-03-25 | 06:35
Przemysł spożywczy
Sieć Carrefour otworzy w tym roku 250 nowych sklepów. Większość z nich to sklepy franczyzowe
Carrefour planuje otworzyć w tym roku 250 nowych sklepów. Mają to być w większości placówki franczyzowe. W efekcie ma nastąpić wzrost zatrudnienia, choć nie bezpośrednio w spółce. Firma nie planuje natomiast w najbliższym czasie rozwoju sprzedaży internetowej.
2013-03-22 | 06:40
Ochrona środowiska
Coca-cola „odchudza” butelki. Mają być bardziej przyjazne środowisku i tańsze w produkcji
Butelki, w których Coca-Cola sprzedaje napoje, będą „chudsze”. Z jednej strony lżejsze opakowania to niższe koszty produkcji, ale równie ważna jest ekologia. Producent musi recyklować część butelek, dlatego poza zmniejszeniem ilości plastiku Coca-Cola prowadzi kampanie skłaniające Polaków do proekologicznych zachowań.
2013-03-22 | 06:10
Gospodarka
Portugalczycy inwestują w Polsce mimo kryzysu. Średni wzrost o 200 mln euro rocznie.
Współpraca polskich i portugalskich przedsiębiorców kwitnie. We wspólnych interesach nie przeszkadza kryzys gospodarczy w Europie, bo co roku obroty handlowe między dwoma krajami od kilku lat rosną o 200 mln euro rocznie. – Kryzys przynosi dodatkowe trudności i więcej niepewności, ale jeśli jesteśmy dobrzy w tym, co robimy, nie powinno mieć to dla nas znaczenia – mówi Pedro Pereira da Silva, prezes Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.
2013-03-21 | 06:55
Handel
Właściciel Biedronki otwiera sklepy w Kolumbii. Szansa dla polskich producentów
Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, otworzył już pięć sklepów oraz pierwsze centrum dystrybucyjne w Kolumbii. To trzeci rynek, po Portugalii i Polsce, na którym spółka będzie prowadziła działalność. Jako pierwsi zakupy w sieci Ara mogli zrobić mieszkańcy miasta Pereira. Koncern chce wspierać współpracę polskich i kolumbijskich producentów m.in. poprzez wzajemne dostawy towarów.