Wszystkie newsy

2012-06-01 | 06:43
Motoryzacja
Prezes Toyoty: Polska staje się złomowiskiem Europy Wszystkie newsy

Prezes Toyoty: Polska staje się złomowiskiem Europy

Rocznie kupujemy zaledwie 300 tys. sztuk nowych samochodów. To dwa razy mniej od Belgii, który liczy 9 mln mieszkańców. Za to przodujemy w imporcie używanych aut. - Stajemy się powoli złomowiskiem Europy - ocenia Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.
więcej
2012-05-23 | 06:50
Handel
Biedronka: decyzja o zmianie wizerunku była więcej niż słuszna

Biedronka: decyzja o zmianie wizerunku była więcej niż słuszna

Zmiany w sklepach i sposobie komunikacji z klientami wyszły Biedronce na dobre. Potwierdzają to m.in. dobre wyniki za I kwartał i optymistyczne prognozy na najbliższe miesiące. Przedstawiciele sieci już widzą, że wprowadzane kompleksowo zmiany znalazły uznanie wśród klientów.
więcej
2012-05-17 | 06:41
Handel
Biedronki to za mało. Będzie ekspansja drogerii Hebe

Biedronki to za mało. Będzie ekspansja drogerii Hebe

Drogerie Hebe to po Biedronce drugi, flagowy projekt Jeronimo Martins Dystrybucja w Polsce. Na razie ma 10 placówek w różnych miastach Polski, ale spółka zapowiada szybki rozwój, również w mniejszych miejscowościach. Z planowanym rozwojem aptek Na Zdrowie portugalski właściciel będzie musiał jeszcze poczekać, przede wszystkim z powodu obowiązujących w Polsce przepisów.
więcej
2012-05-17 | 06:00
Surowce
BM Reflex: Marże stacji benzynowych nie pokrywają nawet kosztów stałych prowadzenia działalności

BM Reflex: Marże stacji benzynowych nie pokrywają nawet kosztów stałych prowadzenia działalności

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, kto tak naprawdę zyskuje na wysokich cenach paliw. Na pewno nie kierowcy i właściciele stacji benzynowych. Wydaje się, że najbardziej na drogim paliwie korzystają rafinerie, choć i w tym wypadku pozostają wątpliwości.
więcej
2012-05-14 | 06:55
Handel
Już ponad 680 odmienionych Biedronek

Już ponad 680 odmienionych Biedronek

Biedronka kontynuuje prace na swoim wizerunkiem. Co tydzień zmianę przechodzi 40-45 marketów. Do tej pory Jeronimo Martins, właściciel sieci, "odświeżył" przeszło 680 sklepów. - Efekty, które przynoszą zmiany są zgodne z naszymi oczekiwaniami – mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka.
więcej
2012-05-11 | 06:10
Handel
12 maja Światowym Dniem Sprawiedliwego Handlu

12 maja Światowym Dniem Sprawiedliwego Handlu

Z każdej filiżanki kawy, którą wypijamy w restauracji, producent otrzymuje jedynie 5-25 groszy. Możemy to zmienić w prosty sposób, wybierając produkty z "etycznym" certyfikatem – przekonuje Koalicja Sprawiedliwego Handlu. W najbliższą sobotę obchodzimy Światowy Dzień Fair Trade (sprawiedliwego handlu).
więcej
2012-05-04 | 06:50
Handel
Będzie ciąg dalszy walki o niedziele wolne od handlu

Będzie ciąg dalszy walki o niedziele wolne od handlu

NSZZ "Solidarność" zapowiada, że nie przestanie walczyć o zakaz pracy w niedzielę. - Doświadczenia europejskie pokazują, że można obyć się bez niedziel z handlem - mówi Marcin Lewandowski, rzecznik NSZZ "Solidarność". Związkowcy liczą też na odpowiednie regulacje unijne.
więcej
2012-05-04 | 06:45
Handel
A. Faliński: Polski nie stać na niedziele wolne od handlu

A. Faliński: Polski nie stać na niedziele wolne od handlu

- To inicjatywa samobójcza dla polskiej gospodarki - tak ocenia inicjatywę wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę Andrzej Faliński, dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Jego zdaniem oznaczać może to 10 proc. przychodu mniej. - Pracownicy wiedzą, na co się godzą - podkreśla.
więcej
2012-04-26 | 06:25
Konsument
Polacy więcej kupują na wiosnę. W II półroczu zaczną oszczędzać

Polacy więcej kupują na wiosnę. W II półroczu zaczną oszczędzać

Paliwa, odzież, meble i sprzęt domowy - to działy, w których Polacy znacznie częściej robili zakupy w marcu niż miesiąc wcześniej. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 15,7 proc. w porównaniu do lutego - wynika z danych GUS. - Te dane nie świadczą o tym, że gospodarka gwałtownie ruszyła do przodu - uważa Janusz Szewczak, główny ekonomista SKOK.
więcej
2012-04-24 | 06:50
Handel
Grupa Żywiec: Sprzedaż piwa w czasie Euro 2012 wzrośnie minimalnie

Grupa Żywiec: Sprzedaż piwa w czasie Euro 2012 wzrośnie minimalnie

Nie 16 proc., a maksymalnie 2 proc. Takiego wzrostu sprzedaży piwa możemy spodziewać się podczas Euro 2012 - prognozuje Grupa Żywiec. Doświadczenia z podobnych imprez w innych krajach wskazują, że spożycie złotego trunku rośnie znacząco, ale w krajach, w których pija się głównie wino.
więcej
2012-04-24 | 06:35
Handel
Amerykańskie firmy na podstawie sprzedaży w Internecie podejmują decyzje o otwarciu sklepu

Amerykańskie firmy na podstawie sprzedaży w Internecie podejmują decyzje o otwarciu sklepu

Przybywa zagranicznych marek wchodzących na polski rynek. Jedne wybierają tradycyjną formę ekspansji i otwierają sklepy, inne próbują zdobyć polskich konsumentów najpierw online. - Możliwe, że te firmy dopiero badają polski rynek - mówi Magdalena Frątczak z firmy CBRE.
więcej
2012-04-23 | 06:40
Firma
Inglot: po Australii i USA czas na Amerykę Południową

Inglot: po Australii i USA czas na Amerykę Południową

Izrael, Argentyna, Liban i Malezja - to tylko niektóre z egzotycznych miejsc, do których dotarła już polska marka kosmetyczna. Sklepy Inglota znajdują się już w 43 krajach na sześciu kontynentach. Następnym celem jest Ameryka Południowa. Tylko w najbliższym czasie zostanie otworzony kolejny sklep w Argentynie, planowane jest również duże studio na karaibskiej Arubie.
więcej
2012-04-20 | 06:06
Handel
Polska w 20-tce najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla międzynarodowych marek

Polska w 20-tce najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla międzynarodowych marek

W ubiegłym roku na polski rynek weszło 6 nowych detalicznych sieci handlowych. To plasuje nasz kraj w pierwszej 20-tce najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla międzynarodowych marek. Warszawa jest w tej kategorii jednym z najszybciej awansujących miast. W tym roku możemy spodziewać się kolejnych nowych sieci - wynika z badania firmy CBRE.
więcej
2012-04-19 | 06:25
Handel
POHiD: nie ma miejsca dla Wal-Martu na polskim rynku

POHiD: nie ma miejsca dla Wal-Martu na polskim rynku

Plotki o wejściu amerykańskiego giganta do Polski pojawiają się regularnie. W ostatnim czasie mówiło się, że planuje przejąć sieć hipermarketów Real. Zdaniem Andrzeja Falińskiego z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji ekspansja Wal-Martu na polskim rynku raczej nie jest możliwa. - Nie ma kogo przejąć - uważa.
więcej
2012-04-13 | 06:45
Handel
Spory konsumenckie w UE będą rozwiązywane online i bezpłatnie

Spory konsumenckie w UE będą rozwiązywane online i bezpłatnie

Reklamacje towarów i usług kupionych za granicą mają być dostępne przez internet. W instytucjach unijnych trwają prace nad uruchomieniem nowej platformy, która ułatwi dochodzenie swoich roszczeń zarówno konsumentom, jak i sprzedawcom. Pomysłodawcy liczą, że to wzmocni wzajemne zaufanie i ożywi transgraniczny handel, również elektroniczny.
więcej