Wszystkie newsy
2018-10-29 | 06:10
Handel
Sprzęt kuchenny w polskich domach coraz bardziej zaawansowany technologicznie. Pozwala zdrowiej i taniej przygotowywać potrawy
W polskich kuchniach zaczynają królować technologie, które pozwalają prosto i szybko przygotowywać zdrowe potrawy, są intuicyjne w użyciu, a czasem wręcz wyręczają użytkownika. Takie są oczekiwania konsumentów, więc producenci sprzętu prześcigają się w nowoczesnych rozwiązaniach, łącząc je z oryginalnym designem, który będzie pasował do każdego rodzaju kuchni. Takie połączenie można zobaczyć na przykładzie warszawskiej Akademii Kulinarnej Whirlpool, która przeszła niedawno gruntowną metamorfozę.
2018-10-26 | 06:10
Żywienie
Gotowanie staje się coraz łatwiejsze. Inteligentne sprzęty podpowiedzą przepis, przypomną o zakupach, a nawet o terminie przydatności do spożycia produktów
Producenci sprzętu kuchennego prześcigają się w udoskonalaniu swoich produktów. Liczy się zarówno oryginalny design, jak i funkcjonalność. Nowoczesne lodówki pełnią funkcję partnera w zakupach: przypominają o konieczności zrobienia zakupów, wysyłają zamówienie do sklepu, a nawet podpowiadają, jak przyrządzić określone dania. Innowacyjne piekarniki umożliwiają przygotowanie coraz bardziej wyszukanych dań.
2018-10-25 | 06:25
Handel
Afryka to prężnie rosnąca gospodarka i perspektywiczny kierunek dla polskich firm. Niezbędne rządowe wsparcie i instrumenty podziału ryzyka
Kontynent afrykański to jeden z największych importerów żywności, którego gospodarka opiera się na słabo zmechanizowanym rolnictwie, co daje pole do popisu przedsiębiorstwom z sektora maszyn czy rolno-spożywczego. Potencjał afrykańskiego rynku dostrzegły już m.in. Chiny, ale firmy z Polski również coraz bardziej interesują się egzotycznym kierunkiem ekspansji. Prezes spółki Feerum – która realizuje w Tanzanii inwestycję wartą ponad 110 mln zł – podkreśla jednak, że działalność w Afryce wiąże się z wieloma wyzwaniami. Bez wsparcia rządu oraz instytucji finansujących ryzyko fiaska jest bardzo duże.
2018-10-25 | 06:10
Handel
Żywność roślinna coraz częściej króluje w restauracjach. To zmienia nawyki żywieniowe Polaków
Na polskim rynku przybywa wegetariańskich i wegańskich restauracji. Specjalne menu dla osób, które wykluczyły z diety mięso i inne produkty pochodzenia zwierzęcego, wprowadzają też tradycyjne restauracje serwujące mięso. Wpływa na to większa świadomość żywieniowa Polaków oraz duża dostępność produktów roślinnych. Coraz większa oferta w tym zakresie powoduje, że więcej konsumentów jest gotowych ograniczyć spożycie mięsa. Ponad połowa Polaków deklaruje, że częściej zastępują produkty pochodzenia zwierzęcego produktami roślinnymi – wynika z danych RoślinnieJemy.
2018-10-24 | 06:25
Handel
Polska kluczowym rynkiem dla Atrium. Grupa zainwestuje ponad 300 mln euro w warszawskie centra handlowe
Polska jest dla nas kluczowym krajem, w którym planujemy skupić większość naszych inwestycji. To dynamicznie rozwijający się rynek, na którym obserwujemy tak ważny w naszej branży wzrost siły nabywczej pieniądza – podkreśla Liad Barzilai, prezes zarządu Grupy Atrium. Grupa realizuje wart blisko 300 mln euro projekt zmian w trzech warszawskich centrach handlowych Atrium Targówek, Atrium Reduta i Atrium Promenada. Kolejny etap modernizacji centrum handlowego Atrium Promenada zakończył się w tym miesiącu.
2018-10-24 | 06:00
Żywienie
Osiemnastu szefów kuchni z całego świata rozpoczyna walkę o tytuł mistrza makaronu. Wśród nich jest Polak
W Mediolanie rozpoczyna się 7. edycja prestiżowego konkursu dla kucharzy. O tytuł Master of Pasta rywalizuje osiemnastu szefów kuchni z całego świata, w tym Polak, Paweł Gałecki. Zadaniem uczestników jest przygotowanie potrawy z włoskiego makaronu – w pierwszym etapie na podstawie własnego pomysłu. Polski kucharz nie ukrywa, że najbardziej obawia się włoskich rywali, znanych z talentu kulinarnego.
2018-10-23 | 06:30
Handel
W sprzedaży bezpośredniej jest już prawie milion konsultantów. 90 proc. jest zadowolonych ze swojej pracy
Elastyczne godziny pracy, możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy i bezpośredni kontakt z ludźmi to w ocenie konsultantów największe korzyści z zajęcia się sprzedażą bezpośrednią. W branży jest już prawie milion osób, z których 90 proc. jest zadowolonych ze współpracy i zamierza ją kontynuować – wynika z badań IPSOS, zaprezentowanych z okazji VII Polskiego Dnia Sprzedaży Bezpośredniej w tym roku obchodzonego 23 października.
2018-10-23 | 06:25
Handel
W ciągu 8 lat handel w internecie osiągnie 40 proc. całkowitej sprzedaży w skali globalnej. Trend ten napędza sztuczna inteligencja i analiza big data
Personalizacja, customer experience, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oraz analiza big data to główne czynniki, które w nadchodzącym czasie będą w największym stopniu decydować o kierunku rozwoju e-commerce. Do jej rozwoju przyczyni się również wprowadzony w marcu zakaz handlu w wybrane niedziele oraz rosnący udział kanału mobilnego, z którego na koniec tego roku może już pochodzić 70 proc. ruchu w sprzedaży internetowej.
2018-10-16 | 06:15
Uroda
Produkty kultowych marek Anastasia Beverly Hills i Christophe Robin są już dostępne w Polsce. Na premierze obecni byli twórcy marek
Anastasia Beverly Hills to potęga wśród marek beauty. Znana jest przede wszystkim z wysokiej jakości kosmetyków do makijażu brwi, palet cieni oraz produktów do konturowania. Wszystkie zostały zaprojektowane tak, aby umiejętnie wymodelować twarz i podkreślić jej piękno. Z kolei marka Christophe Robin proponuje szeroką gamę produktów pielęgnacyjnych do włosów naturalnych lub po koloryzacji. Obie marki trafiły na półki sieci Sephora.
2018-10-15 | 06:20
Handel
W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł. Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele
Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie. Sprzedaż zagraniczna stanowi zaledwie 6 proc. wartości ogółu sprzedaży – wynika z najnowszego raportu „Wyzwania e-commerce”, przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Warunkiem sukcesu za granicą jest dobre przygotowanie i dostosowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów.
2018-10-11 | 06:30
Handel
UE i Światowy Program Żywnościowy pomagają 1,4 mln syryjskich uchodźców w Turcji. Na program pomocowy dla nich przekazano 1 mld euro
Komisja Europejska przeznaczyła już prawie 1 mld euro na program pomocowy, dzięki któremu mieszkający w Turcji uchodźcy z Syrii mogą samodzielnie opłacać czynsz oraz kupować podstawowe produkty, w tym żywność. To namiastka normalności i stabilizacji, których brak odbiera uchodźcom poczucie godności – podkreślają przedstawiciele Światowego Programu Żywnościowego ONZ. O tym, jak wygląda codzienność uchodźców, Polacy mogli się przekonać, odwiedzając Zwyczajnie Nadzwyczajny Sklep, który przez dwa dni działał w Warszawie.
2018-10-05 | 06:25
Handel
Coraz więcej krajów Ameryki Południowej zamawia w Polsce banknoty i dokumenty. Krajowa spółka wygrywa też z konkurencją w Azji i Afryce
Rośnie eksport Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. Obecnie szacuje się go nawet na 11 proc. przychodów spółki. Szczególnie aktywna PWPW jest w krajach Ameryki Południowej, gdzie dostarcza banknoty i dokumenty paszportowe. Wśród ostatnich zleceń są m.in. banknoty o nominałach 5 i 10 quetzali. Spółka zdobywa też coraz więcej kontraktów w Afryce i Azji.
2018-10-04 | 06:25
Handel
Polska przoduje w produkcji papryki. Większość pochodzi z paprykowego zagłębia na południu Mazowsza
W okolicach Radomia, ze względu na sprzyjający mikroklimat, znajdują się jedne z największych w Europie Środkowo-Wschodniej uprawy papryki. Rocznie produkuje się ok. 100 tys. ton tego warzywa o różnych odmianach i kolorze – od papryk słodkich po papryki bardzo ostre. Producenci rozpoczęli właśnie kampanię, która ma uświadomić polskich konsumentów w kwestii pochodzenia tego warzywa oraz jego walorów smakowych i zdrowotnych. Dietetycy podkreślają, że papryka jest bardzo bogatym źródłem witamin. Papryka z polskich upraw będzie dostępna jeszcze do połowy listopada. A w postaci przetworów na sklepowych półkach jest cały rok.
2018-10-03 | 06:25
Handel
Rolnicy będą mogli łatwiej sprzedawać swoje produkty. Sejm kończy prace nad zmianami przepisów
Rolnicy będą mogli sprzedawać swoje produkty nie tylko klientom detalicznym, lecz również lokalnym restauracjom czy stołówkom. Zostaną też zwolnieni z obowiązków administracyjnych na starcie takiej działalności i będą mogli skorzystać z zachęt podatkowych – to główne zmiany w ustawie dotyczącej małych producentów żywności, nad którą pracuje Sejm.
2018-10-03 | 06:10
Handel
Na świecie ponad połowa internautów robi zakupy online. Niewielu kupuje w polskich sklepach
55 proc. internetowych konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online – wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal i Ipsos. W pierwszej dwudziestce krajów najczęściej wybieranych przez zagranicznych klientów nie ma jednak Polski. Powodem może być to, że polskie e-sklepy rzadko otwierają się na klientów zagranicznych. Sposobem na ich przyciągniecie są strony tłumaczone na języki obce, różnorodne opcje płatności, które będą gwarantować bezpieczeństwo transakcji, czy konkurencyjne ceny.