Wszystkie newsy
2018-04-06 | 06:15
Handel
FOR: Ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele jest źle napisana. Nie spełni swoich założeń
Przed nami trzecia, nie licząc Wielkanocy, niedziela z częściowym zakazem handlu. Niektórzy handlowcy wciąż mają problem z interpretacją przepisów i nie wiedzą, czy mogą otwierać sklepy w tym dniu. Zdaniem Forum Obywatelskiego Rozwoju zakaz nie spełni zakładanych przez ustawodawcę funkcji, a sama ustawa jest tak nieprecyzyjnie napisana, że powinno się ją stworzyć od nowa.
2018-04-06 | 06:10
Uroda
Branża beauty nieustannie się rozwija. Salony kosmetyczne muszą przyciągać klientów dobrze wyszkoloną kadrą i profesjonalnymi kosmetykami
Jeszcze 10 lat temu branża beauty w Polsce zaledwie raczkowała, a dziś można już skorzystać z najnowocześniejszych zabiegów. Salonów kosmetologicznych wciąż przybywa, dlatego żeby wyróżnić się na rynku, muszą one inwestować, przede wszystkim w zespół z odpowiednimi kwalifikacjami. Klienci zwracają szczególną uwagę na higienę i sterylność danego miejsca oraz stosowanie profesjonalnych preparatów z certyfikatami.
2018-04-05 | 06:20
Bankowość
Prawie połowa Polaków wysoko ocenia swoją wiedzę o finansach. Największe braki dotyczą podatków i cyberbezpieczeństwa
Polacy dobrze oceniają swoją ogólną wiedzę o finansach, a największe braki odczuwają w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz systemu podatkowego – wynika z badania „Poziom edukacji finansowej Polaków 2018” Warszawskiego Instytutu Bankowości. Swoją wiedzę najwyżej oceniają mężczyźni, osoby młode, o wyższych dochodach i mieszkające w dużych miastach. Polacy mają za to krytyczne opinie na temat formalnej edukacji w zakresie finansów.
2018-04-04 | 06:20
Handel
Polacy bardziej zadowolonymi konsumentami niż Amerykanie. Poziom satysfakcji klientów zbliża się do 80 proc.
W ciągu ostatnich sześciu lat wskaźnik zadowolenia konsumentów w Polsce wzrósł o ponad 17 pkt proc. i obecnie wynosi prawie 78 proc. Przewyższa tym samym poziom satysfakcji klientów w USA i Wielkiej Brytanii. Na rosnące zadowolenie konsumentów ogromny wpływ ma jakość obsługi i coraz większe znaczenie, jakie przywiązują do niej firmy. Najlepsi przedsiębiorcy na tym polu po raz jedenasty otrzymali Gwiazdy Jakości Obsługi.
2018-04-03 | 06:30
Bankowość
Niespłacone długi polskich przedsiębiorców i konsumentów potężnym problemem dla gospodarki. Polskie firmy tracą rocznie ok. 180 mld zł
Ponad 2,5 mln Polaków ma problem z terminową spłatą swoich zobowiązań. Niespłacone długi są ogromnym problemem dla całej gospodarki i sektora przedsiębiorstw, które przeznaczają 5–6 proc. całości swoich kosztów, żeby sobie z tym poradzić. Statystycznie niewielki procent długów udaje się wyegzekwować. Np. komornicy odzyskują mniej więcej co piątą złotówkę. Eksperci Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych podkreślają, że proponowane zmiany w prawie dotyczącym przedawnienia roszczeń, w większym stopniu chroniące dłużników, mogą jeszcze pogorszyć te statystyki.
2018-04-03 | 06:15
Sport
Novotel szykuje się na Mundial. Hotelowa marka przygotuje strefy kibica i specjalną ofertę dla fanów
Za 2,5 miesiąca wystartują mistrzostwa świata w piłce nożnej. Przez ponad 4 tygodnie piłkarskie zmagania będą śledzić miliony kibiców na całym świecie, dlatego do tego wydarzenia przygotowują się nie tylko sami piłkarze, ale i duże marki. W trakcie tegorocznych mistrzostw marka Novotel zorganizuje strefy kibica we wszystkich 23 swoich hotelach w Europie Środkowo-Wschodniej. Wprowadzi też specjalną ofertę dla kibiców. Zapoczątkowana w Polsce kampania „Zgrupowanie Kibiców” to pierwsze działania marki na naszym rynku związane z tym sportem.
2018-03-30 | 06:25
Handel
Produkty ekologiczne i wegańskie nowością na świątecznym stole. Wielkanocny koszyk zakupów droższy niż przed rokiem
Do koszyka wielkanocnych zakupów Polaków trafiają przede wszystkim tradycyjne produkty: jaja, majonez czy wędliny. Coraz więcej osób włoży do nich również nowości: wegetariańskie wędliny, produkty ekologiczne czy bio. Za zakupy zapłacimy w tym roku ok. 6–7 proc. więcej niż w czasie Wielkanocy 2017.
2018-03-30 | 06:15
Konsument
Wypoczynek pod palmami lub na stoku zamiast świątecznego stołu. Polacy coraz częściej spędzają Wielkanoc za granicą
W tym roku biura podróży odnotowały blisko 50-proc. wzrost zainteresowania świątecznym odpoczynkiem w ciepłych krajach – wynika z danych Travelplanet.pl. Liderem wielkanocnych kierunków nie są już Wyspy Kanaryjskie, do niedawna nazywane polskimi Wyspami Wielkanocnymi, bo do łask wracają Egipt, gdzie wybiera się co trzeci klient biura podróży, oraz Turcja. Jednocześnie za wypoczynek płacimy o 200 zł mniej niż przed rokiem – średnio ok. 2250 zł.
2018-03-29 | 06:25
Konsument
Polskie rodziny z coraz większym wyprzedzeniem rezerwują wakacyjne wyjazdy. W tym roku będą wypoczywać głównie w Bułgarii, Turcji i na greckich wyspach
Last minute nie jest najbardziej preferowaną przez polskie rodziny formą rezerwacji zagranicznych wakacji. Intensywny ruch w biurach podróży trwa już od stycznia, ale wciąż dostępne są atrakcyjne oferty z nawet 25-proc. zniżką. Wczesna rezerwacja to także większa szansa znalezienia hotelu w dobrej lokalizacji i z najlepszymi atrakcjami. Z danych biura podróży Neckermann Podróże wynika, że w tym roku rodziny będą wypoczywać głównie w Bułgarii, Turcji, na greckich wyspach, w Hiszpanii i Egipcie, rośnie także popularność Włoch.
2018-03-28 | 06:20
Bankowość
Tylko co trzecie dziecko w Polsce dostaje kieszonkowe. Brak edukacji finansowej przyczyną złych nawyków w przyszłości
Większość rodziców nie włącza swoich dzieci w dyskusje na temat finansów ani planowanie domowych wydatków, a tylko co trzecie dziecko dostaje kieszonkowe. Tymczasem regularne wypłacanie dziecku nawet symbolicznych kwot może być dobrą nauką gospodarowania własnymi pieniędzmi. W przypadku starszego ucznia świnkę skarbonkę warto zamienić na prosty rachunek oszczędnościowy, by jak podkreśla specjalista Goodwill Consulting, na realnym przykładzie pokazać dziecku, na czym polega oszczędzenie i jak rośnie zgromadzony przez nie kapitał powiększony o odsetki.
2018-03-28 | 06:10
Handel
Polacy niechętnie składają skargi na nieuczciwych e-sprzedawców. Odstraszają ich długotrwałe procedury lub nie wiedzą, gdzie szukać pomocy
Większość konsumentów składa skargi na nieuczciwych e-sprzedawców dopiero przy stracie wyższej niż 300 zł. Drobniejsze oszustwa są bagatelizowane, bo obawiają się oni długotrwałych procedur. Według danych Federacji Konsumentów oszustwa w sieci zdarzają się coraz rzadziej, wciąż jednak do najczęściej stosowanych praktyk należy pobranie opłaty i niewysłanie towaru.
2018-03-26 | 06:10
Konsument
Prawie 50 proc. Polaków nie wyobraża sobie poranka bez kawy. Dla co trzeciego ważne są codzienne rytuały z tym związane
Dla 43 proc. Polaków kawa jest nieodłącznym elementem poranka. Większość najchętniej pije ją z mlekiem, a 83 proc. konsumentów ma swój ulubiony kubek lub filiżankę, w której lubić pić poranną kawę. Średnio co trzeci ma też swoje rytuały związane z poranną kawą – wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych przez SW Research Agencja Badań Rynku i Opinii na zlecenie marki Nespresso Polska.
2018-03-21 | 06:25
Regionalne - Warmińsko-Mazurskie
Szybciej niż auta elektryczne w Polsce przyjmie się trend współdzielenia samochodów. Liczba aut spadnie nawet o 80 proc.
W 2017 roku sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce liczona razem z hybrydami typu plug-in przekroczyła raptem tysiąc sztuk, podczas gdy np. w Norwegii czy Niemczech sprzedano ich kilkadziesiąt tysięcy. Mimo przyjętych w nowej ustawie zachęt i spadających cen takich aut, upłynie jeszcze co najmniej kilka lat, zanim elektryki staną się codziennością na polskich drogach. Dużo szybciej może się przyjąć w Polsce trend carsharingu, czyli współdzielenia samochodów. Dzięki temu zapotrzebowanie na własne auta może spaść nawet o 80 proc.
2018-03-21 | 06:20
Konsument
Coraz więcej konsumentów chce ubezpieczać swój smartfon. Ochroną można objąć również używane telefony
Większość Polaków nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania bez smartfona pod ręką. Rośnie też zainteresowanie ubezpieczaniem takich urządzeń przed przypadkowym uszkodzeniem. Do tej pory polisą można było objąć wyłącznie nowy smartfon, kupiony w salonie operatora. Brakowało za to rozwiązań dla telefonów używanych. Grupa Ubezpieczeniowa Europa wprowadziła na rynek aplikację mobilną, za pośrednictwem której można wykupić polisę chroniącą wyświetlacz smartfona. To jedno z pierwszych takich rozwiązań w skali europejskiego rynku.
2018-03-19 | 06:05
Transport
Firmy motoryzacyjne prześcigają się w innowacyjnych technologiach. Na rynku pojawił się model DS nowej generacji
Najmłodsza marka motoryzacyjna z portfolio Grupy PSA wprowadza na polski rynek SUV-a, który ma umocnić jej pozycję w segmencie premium i zagrozić modelom konkurentów. DS 7 Crossback – zapowiedź drugiej generacji modeli DS – jest naszpikowany najnowszymi technologiami i zaprojektowany z troską o najmniejszy detal. Marka DS utworzy specjalną sieć sprzedaży i serwisów. W dwa lata powstanie w Polsce osiem luksusowych butików, w których samochód będzie można skonfigurować m.in. przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości. Pierwsze cztery wystartują już w tym roku.