Wszystkie newsy

2016-05-20 | 08:30
Bankowość
Pozytywna historia płatnicza poprawia zdolność kredytową. Polacy są coraz bardziej tego świadomi Wszystkie newsy

Pozytywna historia płatnicza poprawia zdolność kredytową. Polacy są coraz bardziej tego świadomi

Polacy coraz częściej dbają o swoją pozytywną historię płatniczą. Na koniec I kwartału br. liczba informacji pozytywnych w Rejestrze Dłużników ERIF Biurze Informacji Gospodarczej przekroczyła 2 mln. Świadomość konsumencka w zakresie wiarygodności płatniczej i zdolności kredytowej stopniowo rośnie, jednak nadal praktyczna wiedza na temat tego, jak ważne jest budowanie własnej reputacji finansowej jest niewielka. Aby popularyzować wiedzę o pozytywnej historii płatniczej, 21 maja po raz drugi Rejestr organizuje Ogólnopolski Dzień Informacji Pozytywnej.
więcej
2016-05-20 | 06:55
Media i PR
Ekspert KIGC: Opłata audiowizualna to nowy podatek – wszyscy zapłacimy podwójnie

Ekspert KIGC: Opłata audiowizualna to nowy podatek – wszyscy zapłacimy podwójnie

Od 1 lipca w miejsce abonamentu RTV ma wejść w życie nowa opłata audiowizualna doliczana do rachunku za prąd. Od każdego punktu poboru prądu energii ma być pobierane 15 zł miesięcznie. Koszty poniesie wiele firm, nawet te, które nie mają radia ani telewizora, a najbardziej będą dotknięci ci przedsiębiorcy, którzy mają jakąkolwiek infrastrukturę zasilaną energią eklektyczną. Będzie to dla nich po prostu nowy podatek.
więcej
2016-05-20 | 06:50
Konsument
Prezes PIU: Trudny czas przed branżą ubezpieczeniową. Czeka ją dużo zmian prawnych

Prezes PIU: Trudny czas przed branżą ubezpieczeniową. Czeka ją dużo zmian prawnych

Branża ubezpieczeniowa będzie musiała się zmierzyć z dużymi wyzwaniami regulacyjnymi – mówi prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń Jan Grzegorz Prądzyński. W tym roku weszły w życie unijne przepisy dotyczące wzrostu wymogów kapitałowych. PIU zapowiada także prace nad uregulowaniem działalności kancelarii odszkodowawczych. Ze względu na nieuregulowaną kwestię zadośćuczynienia za szkody osobowe branża notuje złe wyniki w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych.
więcej
2016-05-20 | 06:35
Bankowość
Provident Polska chce poprawić reputację branży pożyczkowej. Sektor musi nauczyć się działać wedle nowych przepisów

Provident Polska chce poprawić reputację branży pożyczkowej. Sektor musi nauczyć się działać wedle nowych przepisów

– Sektor pożyczkowy musi nauczyć się działać w zgodzie z nowymi przepisami regulującymi branżę – podkreśla Roman Jamiołkowski z Provident Polska. Powołanie Rzecznika Finansowego, ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym i nowe uprawnienia UOKiK zrewolucjonizowały cały sektor. Dostosowanie się do regulacji może zwiększyć zaufanie klientów do rynku. Provident Polska, który w Rankingu Odpowiedzialnych Firm w swojej kategorii znalazł się na podium, zapowiada prowadzenie działań, które poprawią reputację firm pożyczkowych.
więcej
2016-05-18 | 06:40
Handel
Dobre prognozy dla rynku odzieży dla dzieci. Producentom pomoże program „Rodzina 500 plus”

Dobre prognozy dla rynku odzieży dla dzieci. Producentom pomoże program „Rodzina 500 plus”

Program „Rodzina 500 plus” może wspomóc rozwój rynku ubranek dla dzieci. Na razie jego wpływ jest jednak trudny do oszacowania. I bez tego impulsu segment stabilnie się rozwija. Zdaniem właściciela sieci Coccodrillo podobnie jak w przypadku ubrań dla dorosłych warto inwestować w równoległy rozwój sieci stacjonarnej i internetowej.
więcej
2016-05-17 | 06:40
Konsument
Wyjazdy zagraniczne na najbliższy długi weekend tańsze niż zwykle. Wśród najpopularniejszych kierunków Bułgaria, Grecja, Hiszpania i Chorwacja

Wyjazdy zagraniczne na najbliższy długi weekend tańsze niż zwykle. Wśród najpopularniejszych kierunków Bułgaria, Grecja, Hiszpania i Chorwacja

Zbliża się długi weekend związany z Bożym Ciałem. Przypada on w tym roku wcześniej niż zwykle, kiedy w kurortach zagranicznych jest tzw. niski sezon. To oznacza, że ceny takich wyjazdów są bardzo atrakcyjne. W tym roku o połowę wzrosło zainteresowanie weekendowym pobytem w Bułgarii, na wyspach greckich oraz w Hiszpanii. Do łask wraca także Turcja, gdzie obecnie można liczyć na bardzo atrakcyjne ceny.
więcej
2016-05-16 | 06:35
Handel
Co piąty Polak korzysta z pralni chemicznej. Coraz popularniejsze stają się pralniomaty

Co piąty Polak korzysta z pralni chemicznej. Coraz popularniejsze stają się pralniomaty

Nieco ponad 20 proc. Polaków korzysta z pralni chemicznych. Nadal kojarzą się one konsumentom z drogimi i trudno dostępnymi usługami. To podejście zmienić mają pralniomaty. Zapotrzebowanie na te usługi rośnie kwartalnie nawet w trzycyfrowym tempie. Najczęściej w pralniomatach konsumenci zostawiają koszule i inne elementy odzieży biznesowej.
więcej
2016-05-12 | 06:40
Konsument
Co czwarty Polak nie zwraca uwagi na wytyczne na metkach. 60 proc. przez błędy w praniu czy prasowaniu zniszczyło swoje ubrania

Co czwarty Polak nie zwraca uwagi na wytyczne na metkach. 60 proc. przez błędy w praniu czy prasowaniu zniszczyło swoje ubrania

Polacy czytają metki, ale rzadko stosują się do wytycznych, które zawierają. Nie zawsze też dobrze odczytują zawarte na nich informacje. Kłopoty sprawiają zwłaszcza symbole niejednoznacznie obrazujące wytyczne związane z praniem odzieży. Co czwarty z nas w ogóle nie zwraca uwagi na informacje od producenta, zdając się jedynie na własne doświadczenie. Metek nie czyta zwykle młodsze pokolenie, które informacji woli szukać w internecie.
więcej
2016-05-11 | 06:50
Handel
Rośnie konsumpcja w Europie Środkowo-Wschodniej. Wejście na rynek z nowymi produktami spożywczymi nie jest jednak proste

Rośnie konsumpcja w Europie Środkowo-Wschodniej. Wejście na rynek z nowymi produktami spożywczymi nie jest jednak proste

Grupa Maspex z Wadowic, jeden z największych polskich producentów branży spożywczej, obserwuje ożywienie zakupowe w krajach naszego regionu. Kluczem do sukcesu firmy jest szukanie nisz na poszczególnych rynkach i przejmowanie lokalnych producentów, bo mimo większego apetytu konsumentów na zakupy rynki są już dojrzałe i nie czekają na nowe produkty. Zwłaszcza że klienci są przywiązani do znanych sobie smaków i dość konserwatywni w wyborach.
więcej
2016-05-11 | 06:40
Handel
Jedzenie poza domem wciąż nie jest domeną Polaków. Na usługi gastronomiczne Polacy przeznaczają mniej niż mieszkańcy większości krajów UE

Jedzenie poza domem wciąż nie jest domeną Polaków. Na usługi gastronomiczne Polacy przeznaczają mniej niż mieszkańcy większości krajów UE

Wydatki na żywienie poza domem w ubiegłym roku zwiększyły się co prawda o prawie 5 proc., osiągając blisko 25 mld zł, ale nadal są kilka razy mniejsze niż w pozostałych krajach UE. Analitycy prognozują więc lata dynamicznego wzrostu rynku, w którym duży udział w tym mieć będą Quick Service Restaurants (popularne fast foody).
więcej
2016-05-11 | 06:35
Handel
Handel online może wzrosnąć w tym roku do 35 mld zł. Konkurencja wśród e-sklepów się zaostrza

Handel online może wzrosnąć w tym roku do 35 mld zł. Konkurencja wśród e-sklepów się zaostrza

Internetowa sprzedaż nadal rozwija się szybko. W tym roku handel w sieci może wzrosnąć do 35 mld zł, czyli o około 15 proc. w ujęciu rocznym. Konkurencja na tym rynku jest coraz większa, dlatego sklepy mocniej walczą o klientów. Konsumenci mogą oczekiwać nowych form bardziej spersonalizowanej reklamy, poprawy funkcjonalności stron e-sklepów oraz udogodnień w płatnościach i dostawach.
więcej
2016-05-10 | 06:50
Bankowość
Innowacje kluczowe dla rozwoju branży ubezpieczeniowej. Koniecznością jest dokładniejsza ocena ryzyka ubezpieczeniowego

Innowacje kluczowe dla rozwoju branży ubezpieczeniowej. Koniecznością jest dokładniejsza ocena ryzyka ubezpieczeniowego

Rynkowy sukces firm ubezpieczeniowych uzależniony jest od innowacji – wynika ze światowego badania przeprowadzonego przez KPMG wśród ubezpieczycieli. Dotyczą one zarówno dystrybucji ubezpieczeń, która rozwija się w różnych kanałach, budowania oferty dla klientów i ułatwiania im procesu zakupowego, jak i procesów wewnątrz firm. Jednym z poważnych wyzwań, którym sprostać mają innowacyjne narzędzia, jest dokładniejsze szacowanie ryzyka ubezpieczeniowego. Dzięki temu oferta ubezpieczycieli może być lepiej dopasowana i korzystniejsza dla klientów.
więcej
2016-05-10 | 06:35
Handel
Sprzedaż telewizorów 4K na świecie w ubiegłym roku wzrosła o 200 proc. W tym roku wymianę sprzętu napędzać będzie Euro 2016 i olimpiada

Sprzedaż telewizorów 4K na świecie w ubiegłym roku wzrosła o 200 proc. W tym roku wymianę sprzętu napędzać będzie Euro 2016 i olimpiada

Ważne wydarzenia sportowe, jak Euro 2016 i olimpiada w Rio, będą zachęcać krajowych konsumentów do wymiany telewizora. Najważniejszym kryterium wyboru takiego urządzenia pozostaje cena, ale coraz bardziej liczy się wielkość, rozdzielczość, zastosowane technologie oraz wygląd i wzornictwo. Na świecie coraz popularniejszy staje się standard 4K. W ubiegłym roku sprzedaż telewizorów obsługujących taką rozdzielczość wzrosła o około 200 proc.
więcej
2016-05-09 | 06:45
Konsument
W tym roku konsumpcja cydru w kraju może wzrosnąć do 15 mln litrów. To może być polski hit eksportowy

W tym roku konsumpcja cydru w kraju może wzrosnąć do 15 mln litrów. To może być polski hit eksportowy

Polacy pokochali cydr. Jego spożycie rośnie w tempie dwucyfrowym i szacuje się, że w tym roku sięgnie 15 mln litrów. W porównaniu do spożycia piwa to jednak wciąż niewiele. – Dziś to ok. 0,3 proc. konsumpcji piwa, ale potencjał oceniamy na 1–2 proc. – przekonują producenci Cydru Lubelskiego. To oznacza konsumpcję na poziomie 40–80 mln litrów rocznie. Cydr ma również szansę zdobyć zagraniczne rynki. Do tego jednak konieczne są regulacje, które będą wspierać produkcję z krajowych jabłek.
więcej
2016-05-09 | 06:40
Bankowość
Leasing popularniejszy od kredytu bankowego wśród małych i średnich firm. Branża dostosowuje do nich swoją ofertę

Leasing popularniejszy od kredytu bankowego wśród małych i średnich firm. Branża dostosowuje do nich swoją ofertę

70 proc. nowych samochodów w Polsce kupowanych jest w leasingu. Z tego mniej więcej połowę kupują mikro-, małe i średnie firmy, które zaczęły doceniać zalety tego narzędzia finansowania. Ten segment klientów staje się coraz atrakcyjniejszy dla firm leasingowych, dlatego dostosowują one swoją ofertę do potrzeb nawet jednoosobowych firm.
więcej