Wszystkie newsy
2015-03-30 | 06:25
Handel
Popularność małych centrów handlowych rośnie. Konsumenci wybierają galerie blisko domu, a marki szukają obiektów z niższymi czynszami
Centra handlowe typu convenience korzystają na tym, że konsumenci coraz chętniej robią zakupy blisko domu. Mniejsze galerie, usytuowane w pobliżu dużych osiedli, notują co roku znaczne wzrosty obrotów, niektóre nawet o 30 proc. To również atrakcyjne miejsce dla sklepów, bo czynsze są dużo niższe niż w dużych galeriach. Zarządcy tych obiektów podkreślają jednak, że chcą przyciągać więcej droższych marek, bo tego oczekują klienci.
2015-03-30 | 06:00
Konsument
Polacy coraz częściej zamawiają wielkanocne potrawy w restauracjach i firmach cateringowych
Catering wielkanocny zyskuje coraz większą popularność. Z pomocy profesjonalnych kucharzy korzystają nie tylko firmy, lecz także osoby prywatne, którym brak czasu, chęci lub umiejętności, by przygotować potrawy na wielkanocny stół. W restauracjach i firmach cateringowych można zamówić zarówno tradycyjne polskie dania, jak i potrawy bardziej egzotyczne. Cena wielkanocnego cateringu zaczyna się od 30 zł za osobę.
2015-03-27 | 06:50
Konsument
Rozwiązywanie sporów konsumenckich poza sądem ma być łatwiejsze. We wtorek rząd zajmie się założeniami do nowych przepisów
Na najbliższym posiedzenie rząd zajmie projektem założeń do ustawy o pozasądowym rozstrzyganiu sporów. Przygotowywane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zmiany mają ułatwić i przyspieszyć rozwiązywanie sporów między konsumentami a przedsiębiorcami. Pomijanie drogi sądowej staje się coraz popularniejsze, bo jest zdecydowanie szybsze, tańsze i bardziej skuteczne. Urząd liczy, że nowe przepisy zostaną przyjęte do końca kadencji Sejmu.
2015-03-26 | 06:30
Konsument
Niemieckie samochody najpopularniejsze wśród aut używanych. Polacy szukają coraz wyższego standardu
Volkswagen Golf to najczęściej poszukiwany samochód na rynku wtórnym. Serwis otoMoto.pl odnotował w ubiegłym roku blisko 15,5 mln zapytań o ten model. W czołówce rankingu znalazły się przede wszystkim niemieckie marki. Polacy stają się coraz bardziej wymagający – szukają dobrze wyposażonych aut, o wyższym standardzie.
2015-03-26 | 06:25
Handel
Koszty przesyłki przestały być najważniejsze dla kupujących w e-sklepach. Liczy się też wygoda i jakość obsługi
Coraz większą uwagę e-konsumenci zwracają na wygodę zakupów i jakość obsługi. Rośnie więc liczba e-sklepów oferujących dłuższy niż przewiduje prawo termin ewentualnego zwrotu towaru, czy więcej możliwości odbioru lub dostarczenia towaru. Swoją ofertę rozbudowują więc firmy kurierskie.
2015-03-25 | 06:35
Handel
Sieci handlowe mają coraz większy wpływ na kształt i funkcjonalność opakowań żywności
Sieci handlowe przejmują kompetencje dotychczas zarezerwowane dla wytwórców produktów w handlu detalicznym – uczestniczą w tworzeniu standardów i projektowaniu opakowań dla marek i poszczególnych artykułów. Muszą się one zmieniać, bo zmieniają się oczekiwania konsumentów. Producenci opakowań inwestują w rozwiązania zaawansowane technologicznie.
2015-03-25 | 06:30
Handel
Średnio 363 zł wyda polska rodzina na Święta Wielkanocne. Większy budżet planują mieszkańcy wsi
Na Wielkanoc wydamy mniej niż na grudniowe święta, ale aż trzy razy więcej niż w zwykły, nieświąteczny weekend. Średnio wielkanocne wydatki sięgną ok. 360 zł. W większych rodzinach kwota ta przekroczy 400 zł. Święta te są ważniejsze dla mieszkańców wsi – oni proporcjonalnie wydadzą więcej niż osoby z miast.
2015-03-24 | 06:00
Konsument
Polacy chcą jeść zdrowo. Polska może stać się europejskim liderem produkcji żywności ekologicznej
W ciągu ostatniego roku popyt na żywność ekologiczną wzrósł o 20 proc. Przybyło więc certyfikowanych gospodarstw rolnych, które mogą produkować tego typu żywność. Zwiększyła się także liczba przetwórców i handlowców działających w tej branży. Polska ma szansę stać się liderem w ekoprodukcji. Wartość tego rynku już szacowana jest na 700 mln zł.
2015-03-20 | 06:35
Handel
Producenci mięsa drobiowego chcą sprzedawać produkty głównie pod swoimi markami
Sieci super- i hipermarketów oraz dyskonty zwiększają udziały marek własnych w sprzedaży. Wytwarzaniem tego rodzaju produktów na ich zlecenie zajmują się najczęściej producenci mający w ofercie również swoje, markowe wyroby. Część wytwórców świadomie ogranicza jednak przyjmowanie zamówień w segmencie marek własnych. Uzasadniają to możliwością pełnej identyfikacji produktu, aż do momentu sprzedaży konsumentowi.
2015-03-19 | 06:40
Handel
Grupa Muszkieterów zwiększy liczbę sklepów w Polsce. Spółka planuje też budowę fabryki mięsa
Ponad 50 nowych sklepów Intermarché i Bricomarché ma zostać otwartych w tym roku. Obydwie sieci oparte o model franczyzowy zwiększają przychody znacznie szybciej niż średnia rynkowa. Wśród nowych sklepów będzie 7 obiektów Bricomarché przejętych od sieci Nomi. Spółka planuje też budowę fabryki mięsa.
2015-03-19 | 06:30
Konsument
Social media dają szansę stworzenia własnej marki. Trzeba jednak umieć mądrze wykorzystać ich potencjał
Powszechny dostęp do internetu i mediów społecznościowych daje szansę na stworzenie własnej marki. Niesie jednak za sobą także ryzyko. Nieodpowiednie zdjęcia na prywatnym profilu w portalu społecznościowych mogą zaszkodzić karierze zawodowej, a nawet najlepsze informacje zaprezentowane w nieciekawy sposób nie przebiją się.
2015-03-18 | 06:30
Zdrowie
Polacy zmieniają swoje preferencje alkoholowe. Zamiast wódki wolą piwo
Zmienia się kultura picia alkoholu w Polsce. Polacy piją wprawdzie coraz więcej, ale bardziej odpowiedzialnie. Zamiast upijać się do nieprzytomności, traktują alkohol wyłącznie jako dodatek do wieczoru w towarzystwie znajomych. Wybierają też alkohole coraz lepszej jakości. Do ulubionych trunków Polaków należy piwo, w którym szukają przede wszystkim smaku, a nie mocy alkoholu.
2015-03-17 | 06:45
Handel
Nowa ustawa konsumencka nie spełnia oczekiwań sprzedawców. Część przepisów jest zbyt szczegółowa, część zbyt ogólna
Nowa ustawa konsumencka, która funkcjonuje w Polsce od 25 grudnia ub.r., znacznie rozszerza obowiązki informacyjne przedsiębiorców, zwłaszcza prowadzących sklepy internetowe lub sprzedaż poza lokalem firmy, oraz zwiększa uprawnienia klienta, a tym samym jego ochronę. Zdaniem przedsiębiorców są to dobre przepisy, ale część z nich jest zbyt szczegółowa lub za mało precyzyjna.
2015-03-17 | 06:30
Konsument
Polacy mogą stracić 7 mld zł przez niewielką konkurencję na rynku energii elektrycznej
Nawet 7 mld zł mogliby zaoszczędzić odbiorcy energii elektrycznej do 2020 r., gdyby w Polsce wzrosła konkurencja na rynku energii. Obecnie polskie gospodarstwa domowe płacą za prąd ponad dwa razy więcej niż wynosi unijna średnia. Drożej jest jedynie na Słowacji. Głównym problem jest brak rabatów hurtowych dla alternatywnych sprzedawców energii.
2015-03-16 | 06:30
Nieruchomości
Konsumenci coraz częściej sprawdzają wiarygodność firm, m.in. deweloperów i biur podróży
Do tej pory w biurach informacji gospodarczej konsumenci sprawdzali głównie własną wiarygodność kredytową. Dziś coraz częściej sięgają po informacje o kondycji finansowej firm, z którymi w jakiś sposób chcą się związać. Ruch w serwisie infoKonsument.pl wzrósł w ostatnim roku o 40 proc. Taka wiedza przydaje się w codziennym życiu, bo zapytania dotyczą m.in. deweloperów, sklepów internetowych, biur podróży i przyszłych pracodawców.