Wszystkie newsy

2015-01-02 | 06:40
Konsument
Nieudaną imprezę sylwestrową można reklamować. Organizator powinien zwrócić część kosztów Wszystkie newsy

Nieudaną imprezę sylwestrową można reklamować. Organizator powinien zwrócić część kosztów

Zakupiony bilet na imprezę sylwestrową jest umową, dlatego mamy prawo żądać rekompensaty za niedopełnienie jej warunków. Najlepiej zawrzeć umowę na piśmie, gdzie wyraźnie będzie zaznaczona np. liczba ciepłych dań, rodzaj i forma muzyki. Ułatwi to dochodzenie roszczeń w przypadku niedotrzymania warunków balu sylwestrowego. Reklamować można też nieudaną fryzurę i makijaż.
więcej
2015-01-02 | 06:20
Handel
W internetowych zakupach spożywczych przodują kobiety. Najczęściej zamawiane są produkty w dużych opakowaniach zbiorczych

W internetowych zakupach spożywczych przodują kobiety. Najczęściej zamawiane są produkty w dużych opakowaniach zbiorczych

60 proc. klientów w internetowych sklepach spożywczych stanowią kobiety – wynika z danych sklepu Frisco.pl. To one częściej niż mężczyźni robią zakupy spożywcze w sieci. Rynek produktów szybko zbywalnych, przede wszystkim spożywczych oraz środków czystości, jest jednak pod tym względem wyjątkiem, bo zwykle online chętniej kupują mężczyźni. Najczęściej zamawiane są produkty suche oraz te wielkogabarytowe i ciężkie.
więcej
2014-12-31 | 06:50
Bankowość
Nowe możliwości dla najbardziej zadłużonych Polaków. Od stycznia będzie można ogłosić upadłość konsumencką

Nowe możliwości dla najbardziej zadłużonych Polaków. Od stycznia będzie można ogłosić upadłość konsumencką

Zmiany w prawie umożliwią od stycznia ogłoszenie upadłości konsumenckiej. Da ona osobom, których długi znacząco przekraczają możliwości spłaty, szansę na wyjście na prostą, a tym samym doprowadzi do zmniejszenia szarej strefy. Na tym rozwiązaniu skorzystają nie tylko konsumenci, lecz także budżet państwa i cała gospodarka.
więcej
2014-12-31 | 06:45
Konsument
W przyszłym roku bezrobocie będzie nadal spadać, ale ceny powinny zacząć rosnąć

W przyszłym roku bezrobocie będzie nadal spadać, ale ceny powinny zacząć rosnąć

To był rok rekordów gospodarce: rekordowa liczba zatrudnionych, pierwsza w historii deflacja, rekordowa liczba mieszkań w budowie i obniżka stóp procentowych. Wskaźniki te będą silnie oddziaływać na gospodarkę również w przyszłym roku.
więcej
2014-12-31 | 06:30
Handel
10 proc. skontrolowanych przez UOKiK fajerwerków z nieprawidłowościami

10 proc. skontrolowanych przez UOKiK fajerwerków z nieprawidłowościami

Kontrole wyrobów pirotechnicznych przeprowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykazały nieprawidłowości w co dziesiątym badanym produkcie. UOKiK apeluje o właściwe obchodzenie się z fajerwerkami w noc sylwestrową.
więcej
2014-12-31 | 06:05
Konsument
Większość Polaków robi noworoczne postanowienia. Dłużej niż trzy miesiące wytrwa w nich zaledwie 8 proc.

Większość Polaków robi noworoczne postanowienia. Dłużej niż trzy miesiące wytrwa w nich zaledwie 8 proc.

Prawie 80 proc. Polaków ma noworoczne postanowienia. W nadchodzącym roku Polacy planują schudnąć, poprawić stan zdrowia, rzucić palenie i zmienić pracę. Większość tych planów kończy się fiaskiem – z badań wynika, że tylko 8 proc. osób realizuje swoje noworoczne postanowienia. Zdaniem psychologów dzieje się tak dlatego, że brak nam samodyscypliny i gotowości do wprowadzenia zmian. Noworoczne postanowienia są jednak okazją do zmierzenia się z własnymi ograniczeniami.
więcej
2014-12-30 | 06:00
Konsument
W ciągu 10 lat polski rynek cygar wzrósł piętnastokrotnie. Wciąż jest jednak dużo mniejszy niż na Zachodzie

W ciągu 10 lat polski rynek cygar wzrósł piętnastokrotnie. Wciąż jest jednak dużo mniejszy niż na Zachodzie

Nawet 22 mln cygar kupili w tym roku Polacy. Choć rynek ten od wejścia Polski do UE urósł ok. 15 razy, to wciąż w Polsce pali się znacznie mniej cygar niż w krajach Europy Zachodniej. W Niemczech, Francji, a nawet mniejszym Beneluksie sprzedaż cygar przekracza miliard sztuk rocznie. Dobrej jakości cygaro można kupić już za 20-30 zł, więc jak podkreślają przedstawiciele branży, jest to luksus dostępny dla każdego.
więcej
2014-12-29 | 06:10
Handel
Ruszają wyprzedaże. Przeceniony towar można reklamować, ale możliwość zwrotu zależy już od sprzedawcy

Ruszają wyprzedaże. Przeceniony towar można reklamować, ale możliwość zwrotu zależy już od sprzedawcy

Trzy czwarte Polaków planuje zakupy w okresie wyprzedaży, a ponad połowa robi je co roku w tym okresie – wynika z badania PAYBACK Opinion Poll. Najczęściej do zakupów skłaniają obniżone ceny produktów i gratisy. Niezależnie od tego, gdzie i na jakich zasadach kupujemy towar, w ciągu dwóch lat można go zareklamować. Możliwość zwrotu zależy od tego, czy zakupy zostały zrobione online, czy w sklepie stacjonarnym.
więcej
2014-12-24 | 06:55
Handel
Od jutra nowe obowiązki e-sklepów i telemarketerów. Na zwrot towaru kupionego online będzie 14 dni

Od jutra nowe obowiązki e-sklepów i telemarketerów. Na zwrot towaru kupionego online będzie 14 dni

Z 10 do 14 dni wydłuży się czas, w jakim konsument będzie mógł zwrócić zakupiony w sieci lub przez telefon produkt – to jedna z istotniejszych zmian, jakie od jutra wprowadzi ustawa o prawach konsumentach. Nowe przepisy zwiększają również obowiązki informacyjne przedsiębiorców. Będą oni musieli wyraźnie informować m.in. o wszystkich kosztach zakupu, a w przypadku dodatkowych płatności każdorazowo uzyskać na nią zgodę klienta.
więcej
2014-12-24 | 06:30
Handel
Jedna trzecia Polaków wyrzuca artykuły spożywcze. Najczęściej pieczywo, warzywa, owoce, wędliny, jogurty

Jedna trzecia Polaków wyrzuca artykuły spożywcze. Najczęściej pieczywo, warzywa, owoce, wędliny, jogurty

Co trzeci Polak przyznaje, że zdarza mu się wyrzucać żywność. Najczęściej są to produkty świeże, jak pieczywo warzywa, wędliny oraz produkty mleczne. Zjawisko to nasila się w okresie świątecznym, bo Polacy często kupują zbyt dużo i gotują za duże porcje. Nieznaczna zmiana nawyków zakupowych i konsumenckich może ograniczyć problem.
więcej
2014-12-24 | 06:20
Handel
Pod choinkę Polacy wolą dostać książkę niż pieniądze. Większość zostanie obdarowana kryminałem lub powieścią sensacyjną

Pod choinkę Polacy wolą dostać książkę niż pieniądze. Większość zostanie obdarowana kryminałem lub powieścią sensacyjną

Blisko połowa Polaków chciałaby pod choinką znaleźć książki. Tyle samo z nas po prezent wybierze się właśnie do księgarni – wynika z badań firmy Deloitte. Wybierając książkę na prezent, Polacy nie kupują swoich ulubionych autorów, szukają raczej nowości lub literackiej klasyki. Najchętniej kupowane pozycje to kryminały i powieści sensacyjne.
więcej
2014-12-23 | 06:35
Konsument
Tańsze jedzenie na święta. Ceny niektórych produktów nawet o połowę niższe niż rok temu

Tańsze jedzenie na święta. Ceny niektórych produktów nawet o połowę niższe niż rok temu

Tegoroczne zakupy żywności świątecznej są tańsze niż w ubiegłym roku. W grudniu ceny żywności i napojów bezalkoholowych są niższe o 2,2 proc. niż rok temu. Niektóre z produktów typowo świątecznych potaniały jednak dużo bardziej – kapusta aż o 50 proc., buraki o 20-30 proc., a cukier o 30-40 proc.
więcej
2014-12-23 | 06:20
Konsument
Voucher na bilet na koncert lub imprezę to pomysł na prezent na ostatnią chwilę

Voucher na bilet na koncert lub imprezę to pomysł na prezent na ostatnią chwilę

Voucher na bilet na koncert lub inne wydarzenie może się okazać ratunkiem dla spóźnialskich, którzy jeszcze nie mają prezentów dla najbliższych. Nie ma ryzyka, że nie trafimy w gust. Voucher można wykorzystać na dowolne wydarzenie, dzięki czemu wiadomo, że nie będzie to prezent chybiony.
więcej
2014-12-23 | 06:10
Konsument
Najbogatsi Polacy w swoich wydatkach w 65 proc. kierują się pragmatyzmem i rozsądkiem. Co trzeci kupuje na pokaz

Najbogatsi Polacy w swoich wydatkach w 65 proc. kierują się pragmatyzmem i rozsądkiem. Co trzeci kupuje na pokaz

Dwie trzecie zamożnych Polaków pragmatycznie podchodzi do swoich wydatków – wybierają drogie produkty ze względu na ich jakość i trwałość. Częściej otaczają się luksusem dla przyjemności, ale ok. 30 proc. robi to na pokaz, ponieważ wymaga tego otoczenie – wynika z badania KPMG.
więcej
2014-12-22 | 06:45
Handel
Co czwarty kupowany w Polsce produkt to marka własna sieci handlowej. Na Zachodzie ich popularność jest dwa razy większa

Co czwarty kupowany w Polsce produkt to marka własna sieci handlowej. Na Zachodzie ich popularność jest dwa razy większa

Polacy coraz chętniej kupują produkty marek własnych supermarketów. W Tesco ich udział w sprzedaży wynosi już ok. 25 proc., a po wliczeniu produktów sprzedawanych luzem ‒ nawet ponad 30 proc. To jednak wciąż dwu razy mniej niż na Zachodzie. Sieci handlowe widzą w tym segmencie duży potencjał rozwoju.
więcej