Wszystkie newsy

2015-07-06 | 06:40
Muzyka
Polacy wydają coraz więcej na letnie festiwale i imprezy sportowe Wszystkie newsy

Polacy wydają coraz więcej na letnie festiwale i imprezy sportowe

Polacy kochają festiwale muzyczne i imprezy sportowe. Rekordy frekwencji notują w tym roku Open'er Festival i Liga Światowa Siatkówki. Na tego typu rozrywki Polacy są skłonni wydawać coraz więcej – w tym roku jest to średnio 250 zł.
więcej
2015-07-06 | 06:30
Żywienie
Polacy pokochali cydr. Popularność zyskuje także ten sprzedawany z kija

Polacy pokochali cydr. Popularność zyskuje także ten sprzedawany z kija

W ciągu dwóch lat sprzedaż cydru w Polsce wzrosła blisko pięciokrotnie. Butelkowany cydr można już kupić w niemal każdym supermarkecie. Coraz więcej lokali gastronomicznych decyduje się także na sprzedaż tego trunku z kija. Zwłaszcza latem cydr przez konsumentów jest wybierany częściej niż inne, bardziej kaloryczne napoje orzeźwiające, jak prosecco czy piwo.
więcej
2015-07-03 | 06:55
Konsument
Rosną ceny aut. Producenci dostosowują je do poziomu wynagrodzeń

Rosną ceny aut. Producenci dostosowują je do poziomu wynagrodzeń

Ceny nowych samochodów w Polsce rosną średnio o 2 proc. rocznie – wynika z nowego wskaźnika SAMAR DNB indeks cen auto moto. Miesięczne wahania cenowe są znacznie wyraźniejsze. Zmiany cen są skorelowane z poziomem wynagrodzeń, czyli koncerny starają się dostosować ofertę do możliwości zakupowych konsumentów. Wyniki producentów pokazują, że klienci kupują coraz lepsze i lepiej wyposażone auta.
więcej
2015-07-02 | 06:50
Bankowość
Pożyczki za 0 zł przyciągają klientów. Rzadko okazują się jednak darmowe

Pożyczki za 0 zł przyciągają klientów. Rzadko okazują się jednak darmowe

Blisko co trzeci klient, który skorzystał z oferty chwilówek za 0 zł, czuje się oszukany – wynika z badania firmy Provident. Ankietowani przyznają, że darmowa pożyczka często okazuje się być bardzo kosztowna. Badania pokazują, że oferty za 0 zł przyciągają klientów, nawet tych, którzy nie mają pilnej potrzeby.
więcej
2015-07-01 | 06:55
Handel
J.Piechociński: Produkcja cydru rozwiązała częściowo problem polskich sadowników po wprowadzeniu embarga rosyjskiego. Jego sprzedaż dynamicznie rośnie

J.Piechociński: Produkcja cydru rozwiązała częściowo problem polskich sadowników po wprowadzeniu embarga rosyjskiego. Jego sprzedaż dynamicznie rośnie

Rośnie spożycie cydru w Polsce. W ubiegłym roku konsumenci wypili ponad 9 mln litrów, w 2013 roku były to zaledwie 2 mln. W tym roku branża spodziewa się jeszcze większej dynamiki wzrostu. To szansa dla polskich sadowników, którzy ucierpieli na rosyjskim embargu. Eksperci zwracają jednak uwagę, że konieczne są zmiany w ustawie winiarskiej, a produkcja i sprzedaż cydru powinna być silnie powiązana z polskimi jabłkami, a napój powinien powstawać bezpośrednio z soku z jabłek, a nie przemysłowego koncentratu.
więcej
2015-07-01 | 06:50
Bankowość
Sejm pracuje nad regulacjami rynku pożyczkowego. KIG: to lepsza ochrona konsumentów i dostęp do finansowania dla małych firm

Sejm pracuje nad regulacjami rynku pożyczkowego. KIG: to lepsza ochrona konsumentów i dostęp do finansowania dla małych firm

Jutro sejmowa podkomisja nadzwyczajna ma zająć się projektem przepisów regulujących rynek pożyczkowy. Możliwe, że prace w Sejmie zakończą się jeszcze przed wakacjami. Przedstawiciele branży i eksperci oceniają, że nowe regulacje pozwolą lepiej chronić konsumentów, eliminując nieetyczne praktyki. W opinii Krajowej Izby Gospodarczej mogą one także ułatwić pozyskanie finansowania małym firmom i start-upom. KIG popiera rozwiązania proponowane przez rząd, bo regulują one rynek według wzorów europejskich.
więcej
2015-07-01 | 06:40
Konsument
Philipiak Milano chce podbić rynek amerykański i azjatycki. Polsko-włoska firma planuje być wiodącą marką naczyń do zdrowego gotowania w USA

Philipiak Milano chce podbić rynek amerykański i azjatycki. Polsko-włoska firma planuje być wiodącą marką naczyń do zdrowego gotowania w USA

Philipiak Milano od czasu wejścia na rynek amerykański notuje co miesiąc wzrosty sprzedaży sięgające 200 proc., a docelowo chce stać się na tym rynku wiodącą marką naczyń do zdrowego gotowania. Amerykanie są bardziej świadomi zasad zdrowego odżywiania, mieszkańcom Chin natomiast bardziej zależy na prestiżu i jakości wykonania.
więcej
2015-07-01 | 06:30
Handel
Saturn rusza do walki o sprzedaż produktów Apple w Polsce. W Krakowie uruchomił specjalistyczny punkt z ofertą producenta

Saturn rusza do walki o sprzedaż produktów Apple w Polsce. W Krakowie uruchomił specjalistyczny punkt z ofertą producenta

Sieć marketów Saturn uruchomiła kolejny Apple Shop. Decyzja o otwarciu sklepu w Galerii Krakowskiej wiąże się z rosnącym zainteresowaniem konsumentów zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Klienci mogą tam nie tylko znaleźć innowacyjne produkty, lecz także poznać ich funkcjonalność i możliwości, jakie oferują w codziennym życiu. Saturn zapowiada, że to właśnie tu będą miały premierę nowości wypuszczane przez Apple na rynek.
więcej
2015-06-30 | 06:50
Konsument
Centralny system wymiany informacji przyspieszy proces zmiany sprzedawcy energii

Centralny system wymiany informacji przyspieszy proces zmiany sprzedawcy energii

Powstaje centralny system wymiany informacji między operatorami systemów dystrybucyjnych a spółkami obrotu energią elektryczną. Ma on m.in. przyspieszyć proces zmiany sprzedawcy energii elektrycznej przez odbiorców, którzy skorzystają z tego prawa. W systemie następują również inne drobne, ale ważne zmiany – m.in. wdrażany jest automatyczny odczyt zużytej energii.
więcej
2015-06-26 | 06:55
Telekomunikacja
Od 1 lipca tanieje roaming w Unii Europejskiej. Unijne stawki się nie zmieniają, ale korzystny kurs złotego lekko obniży ceny połączeń

Od 1 lipca tanieje roaming w Unii Europejskiej. Unijne stawki się nie zmieniają, ale korzystny kurs złotego lekko obniży ceny połączeń

Od lipca zaczną obowiązywać nowe tabele stawek roamingowych za połączenia komórkowe w Unii Europejskiej. Ceny maksymalne w złotych lekko spadną. Za minutę połączenia z zagranicy Polacy zapłacą nie więcej niż 95 gr.
więcej
2015-06-26 | 06:00
Konsument
Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej jest coraz prostsza. Wciąż jednak decyduje się na nią niewielu

Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej jest coraz prostsza. Wciąż jednak decyduje się na nią niewielu

Zmiana dostawcy energii elektrycznej jest coraz prostsza. Lepsza jest też współpraca między sprzedawcami a dystrybutorami energii na rynku. Dotychczas na ten krok zdecydowało się blisko 330 tys. gospodarstw domowych. To wciąż niewiele, ale coraz większa jest świadomość Polaków na temat możliwości zmiany sprzedawcy. Nadal jednak mało osób wie, co należy zrobić, aby wybrać innego dostawcę prądu.
więcej
2015-06-25 | 06:30
Przemysł spożywczy
Rynek środków ochrony roślin w ciągu 10 lat podwoił swoją wartość

Rynek środków ochrony roślin w ciągu 10 lat podwoił swoją wartość

W ubiegłym roku rynek środków ochrony roślin szacowano na blisko 3 mld zł. W ciągu 10 lat jego wartość się podwoiła. Środki ochrony roślin są niezbędne do produkcji wysokiej jakości żywności, a ich brak może spowodować znaczącą redukcję plonów. Wolno je jednak stosować wyłącznie według rygorystycznych zasad, stąd tak ważne są regulacje, którym podlega rynek, nie tylko na poziomie krajowym, lecz także europejskim.
więcej
2015-06-23 | 06:50
Energetyka
Małe i średnie firmy mają szansę na obniżenie kosztów energii

Małe i średnie firmy mają szansę na obniżenie kosztów energii

Dzięki liberalizacji rynku energii elektrycznej w Polsce liczba podmiotów posiadających koncesję na obrót energią wzrosła do ponad 400. Większa konkurencja to szansa na podniesienie jakości uzyskiwanych usług i obniżenie ich ceny. Największe pole do obniżki kosztów mają małe i średnie przedsiębiorstwa.
więcej
2015-06-22 | 06:40
Finanse
Polacy nie ufają firmom. Pozytywnie postrzegają tylko branżę samochodową

Polacy nie ufają firmom. Pozytywnie postrzegają tylko branżę samochodową

Polacy mają niskie zaufanie do biznesu, nie ufają nawet tym firmom, z których usług korzystają. Jedynym całkowicie pozytywnie ocenianym segmentem jest branża motoryzacyjna. Na ocenę klientów wpływa przede wszystkim profesjonalizm firmy, jakość produktu lub usługi oraz poziom obsługi.
więcej
2015-06-18 | 06:35
Podróże
Milion Polaków więcej niż rok temu wyjedzie na wakacje. Większość spędzi urlop w Grecji i Chorwacji

Milion Polaków więcej niż rok temu wyjedzie na wakacje. Większość spędzi urlop w Grecji i Chorwacji

Ponad połowa Polaków wyjedzie w tym roku na letnie wakacje. To o milion osób więcej niż w ubiegłym roku. Zdecydowana większość Polaków urlop spędzi w kraju, a 1/3 wybierze się za granicę. Najpopularniejsze zagraniczne destynacje to niezmiennie Grecja, Chorwacja, Włochy i Hiszpania. Podczas urlopu Polacy nie zamierzają ryzykować – blisko 70 proc. wyjeżdżających wykupi ubezpieczenie turystyczne.
więcej