Wszystkie newsy

2015-03-17 | 06:45
Handel
Nowa ustawa konsumencka nie spełnia oczekiwań sprzedawców. Część przepisów jest zbyt szczegółowa, część zbyt ogólna Wszystkie newsy

Nowa ustawa konsumencka nie spełnia oczekiwań sprzedawców. Część przepisów jest zbyt szczegółowa, część zbyt ogólna

Nowa ustawa konsumencka, która funkcjonuje w Polsce od 25 grudnia ub.r., znacznie rozszerza obowiązki informacyjne przedsiębiorców, zwłaszcza prowadzących sklepy internetowe lub sprzedaż poza lokalem firmy, oraz zwiększa uprawnienia klienta, a tym samym jego ochronę. Zdaniem przedsiębiorców są to dobre przepisy, ale część z nich jest zbyt szczegółowa lub za mało precyzyjna.
więcej
2015-03-17 | 06:30
Konsument
Polacy mogą stracić 7 mld zł przez niewielką konkurencję na rynku energii elektrycznej

Polacy mogą stracić 7 mld zł przez niewielką konkurencję na rynku energii elektrycznej

Nawet 7 mld zł mogliby zaoszczędzić odbiorcy energii elektrycznej do 2020 r., gdyby w Polsce wzrosła konkurencja na rynku energii. Obecnie polskie gospodarstwa domowe płacą za prąd ponad dwa razy więcej niż wynosi unijna średnia. Drożej jest jedynie na Słowacji. Głównym problem jest brak rabatów hurtowych dla alternatywnych sprzedawców energii.
więcej
2015-03-16 | 06:30
Nieruchomości
Konsumenci coraz częściej sprawdzają wiarygodność firm, m.in. deweloperów i biur podróży

Konsumenci coraz częściej sprawdzają wiarygodność firm, m.in. deweloperów i biur podróży

Do tej pory w biurach informacji gospodarczej konsumenci sprawdzali głównie własną wiarygodność kredytową. Dziś coraz częściej sięgają po informacje o kondycji finansowej firm, z którymi w jakiś sposób chcą się związać. Ruch w serwisie infoKonsument.pl wzrósł w ostatnim roku o 40 proc. Taka wiedza przydaje się w codziennym życiu, bo zapytania dotyczą m.in. deweloperów, sklepów internetowych, biur podróży i przyszłych pracodawców.
więcej
2015-03-13 | 06:40
Handel
Obsługa klientów przenosi się do portali społecznościowych. Coraz popularniejsze stają się filmy produktowe na YouTube

Obsługa klientów przenosi się do portali społecznościowych. Coraz popularniejsze stają się filmy produktowe na YouTube

Obsługa klientów odbywa się coraz częściej z wykorzystaniem nowoczesnych form kontaktu, głównie serwisów społecznościowych i aplikacji mobilnych. Konsumenci polubili też krótkie filmiki produktowo-poradnikowe dostępne m.in. na YouTube. Chętnie piszą także komentarze w internecie na temat produktów, co pomaga firmom dostosować ofertę do potrzeb ich klientów.
więcej
2015-03-12 | 06:20
Bankowość
Niskie stopy procentowe zwiększą zainteresowanie kredytami. Banki będą zachęcać do korzystania z kart kredytowych

Niskie stopy procentowe zwiększą zainteresowanie kredytami. Banki będą zachęcać do korzystania z kart kredytowych

Obniżka stóp procentowych może zachęcić Polaków do większej aktywności na rynku kredytowym. Już w 2014 roku banki udzieliły 7,6 mln kredytów o łącznej wartości 78 mld zł. Obniżenie stóp, a więc i oprocentowania kredytów, oznacza dla banków konieczność poszukiwania bardziej rentownych i atrakcyjnych dla klientów produktów. W ubiegłym roku były to karty kredytowe.
więcej
2015-03-11 | 06:00
Styl życia
Pojawił się nowy typ konsumenta: w ciągłej gotowości do zakupów, kupujący przez urządzenia mobilne

Pojawił się nowy typ konsumenta: w ciągłej gotowości do zakupów, kupujący przez urządzenia mobilne

Upowszechnienie się tabletów i smartfonów doprowadziło do powstania nowego typu konsumenta. Dzięki dostępowi do internetu jest on stale gotowy do zakupów, chętnie korzysta z możliwości porównania cen produktów i opinii innych internautów na ich temat. Aby utrzymać się na rynku, sprzedawcy detaliczni muszą zauważyć obecność nowej grupy klientów i dostosować do niej swoją ofertę. Zdanie ekspertów sklepy przyszłości będą łączyły sprzedaż tradycyjną i internetową.
więcej
2015-03-10 | 06:20
Handel
Sieci handlowe w dobrej kondycji, ale ich rentowność spada. To efekt wojny o klienta i lokalizację

Sieci handlowe w dobrej kondycji, ale ich rentowność spada. To efekt wojny o klienta i lokalizację

Spada rentowność sieci handlowych. Choć trzy czwarte z nich jest w dobrej lub bardzo dobrej kondycji, to ich przychody rosną znacznie wolniej niż w poprzednich latach. Spadek tempa wzrostu spowodowany jest przede wszystkim dużą konkurencją na rynku, a co za tym idzie – wojną cenową. Sklepy coraz częściej stawiają na mniejsze formaty i urozmaicanie ofert.
więcej
2015-03-09 | 06:15
Konsument
Tatry poradziły sobie bez Ukraińców i Rosjan. Przyciągają coraz więcej turystów i narciarzy z Europy

Tatry poradziły sobie bez Ukraińców i Rosjan. Przyciągają coraz więcej turystów i narciarzy z Europy

Tegoroczna zima była korzystna dla firm organizujących wypoczynek zimowy w Tatrach. Warunki pogodowe spowodowały, że zarówno pod koniec 2014 roku, jak i na początku bieżącego roku więcej osób wybrało polsko-słowackie góry. Spadła wprawdzie liczba turystów z Ukrainy i Rosji, jednak pojawia się coraz więcej osób z innych państw europejskich.
więcej
2015-03-05 | 06:30
Transport
Coraz więcej pasażerów kupuje online bilety na pociąg

Coraz więcej pasażerów kupuje online bilety na pociąg

PKP Intercity zanotowało w pierwszych dwóch miesiącach tego roku 85-proc. wzrost sprzedaży biletów online. Najczęściej transakcje dotyczą przejazdów pociągami Pendolino. Mimo że kasy dworcowe pozostają głównym miejscem zakupu biletów, to przewoźnik spodziewa się, że liczba pasażerów kupujących w sieci będzie systematycznie rosła. Do kanału online przekonuje prosty i bezpieczny system transakcyjny.
więcej
2015-03-05 | 06:15
Handel
Polacy coraz chętniej piją whisky. Sprzedaż trunków z górnej półki będzie rosła o 12-15 proc. rocznie

Polacy coraz chętniej piją whisky. Sprzedaż trunków z górnej półki będzie rosła o 12-15 proc. rocznie

Konsumpcja whisky w Polsce szybko rośnie. Polacy kupują więcej nie tylko tańszej odmiany blended, w sprzedaży której silne są marki dyskontowe, lecz także droższej single malt. W najbliższych latach spodziewane jest utrzymanie wysokiej dynamiki konsumpcji, która w zależności od gatunku trunku ma wynieść od ośmiu do kilkunastu procent rocznie. W 2013 roku w kraju sprzedano 19 mln litrów whisky o wartości 1,8 mld zł.
więcej
2015-03-04 | 06:35
Handel
Sfinks planuje w tym roku otwarcie 18 nowych restauracji. Spółka koncentruje się na przyciągnięciu studentów i rodzin z dziećmi

Sfinks planuje w tym roku otwarcie 18 nowych restauracji. Spółka koncentruje się na przyciągnięciu studentów i rodzin z dziećmi

Studenci stają coraz ważniejszą grupą dla restauratorów. Z badań Sfinksa wynika, że blisko połowa młodych ludzi między 18. a 29. rokiem życia przynajmniej raz w tygodniu odwiedza lokale gastronomiczne. Dlatego spółka, do której należy m.in. sieć Sphinx, przygotowała dla tej grupy specjalne promocje i menu. Koncentruje się też na przyciąganiu rodzin z dziećmi. Działania mają nie tylko poprawić wyniki spółki, lecz także utrzymać przy sobie grupy, na którym jej najbardziej zależy. Spółka chce odświeżyć ofertę sieci, planuje też nowe otwarcia.
więcej
2015-03-04 | 06:30
Bankowość
Rośnie zainteresowanie seniorów rentą dożywotnią. Brakuje jednak regulacji prawnych

Rośnie zainteresowanie seniorów rentą dożywotnią. Brakuje jednak regulacji prawnych

Coraz więcej seniorów jest zainteresowanych dożywotnim świadczeniem w zamian za przeniesienie własności nieruchomości, z decyzjami wstrzymują się jednak do momentu uchwalenia przepisów. Niestety, prace nad regulacjami się przedłużają.
więcej
2015-03-03 | 06:00
Handel
E-handel w Chinach rośnie o ponad 20 proc. rocznie. Do 2019 roku będzie wart 1 bln dol.

E-handel w Chinach rośnie o ponad 20 proc. rocznie. Do 2019 roku będzie wart 1 bln dol.

Rynek e-commerce w Chinach rośnie w tempie ponad 20 proc. rocznie, a w niektórych kategoriach – jak żywność – nawet dwa razy szybciej. Zmiany społeczne powodują, że dynamicznie wzrasta sprzedaż farmaceutyków i produktów ochrony zdrowia, a także kategorii rozrywka i rekreacja.
więcej
2015-03-02 | 06:35
Bankowość
Tłuste lata przed firmami windykacyjnymi. Banki coraz chętniej sprzedają wierzytelności hipoteczne

Tłuste lata przed firmami windykacyjnymi. Banki coraz chętniej sprzedają wierzytelności hipoteczne

Branża windykacyjna ma się coraz lepiej. Wierzyciele chętnie sprzedają nie tylko długi konsumpcyjne, lecz także hipoteczne. Zrobiły to już m.in. banki Getin Bank i BZ WBK. W najbliższym czasie na taki krok zdecydować się ma Raiffeisen Polbank. Na sprzedaż wystawiane są pakiety hipoteczne wraz z zabezpieczeniem, co – jak przekonują firmy windykacyjne – poprawia sytuację dłużników, bo daje więcej możliwości spłaty bez ryzyka utraty domu czy mieszkania.
więcej
2015-02-27 | 06:40
Konsument
Od marca ślub cywilny możliwy w plenerze. Dzieciom będzie można nadawać obce imiona

Od marca ślub cywilny możliwy w plenerze. Dzieciom będzie można nadawać obce imiona

Od 1 marca małżeństwo będzie mogło być zawarte w plenerze, a nie tylko w urzędzie. To efekt zmian przepisów o aktach stanu cywilnego. Wybrane miejsce powinno jednak gwarantować zachowanie powagi i bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom. Chętni muszą się liczyć z dodatkowymi kosztami, za ślub pod chmurką zapłacimy 1 tys. zł. Nowe przepisy pozwalają też rodzicom na nadawanie dzieciom obcych imion. Prostszy ma też być obieg i dostęp do dokumentów.
więcej