Wszystkie newsy
2014-11-21 | 06:45
Konsument
R. Antczak (Deloitte): w 2016 roku można spodziewać się odbicia sprzedaży w segmencie żywności
W połowie przyszłego roku inwestycje przedsiębiorstw mogą nieco wyhamować. Spowoduje to wzrost sprzedaży detalicznej w segmencie żywności w kolejnym roku – ocenia Rafał Antczak z Deloitte. To może być dobry moment, żeby zrestrukturyzować handel detaliczny w kraju.
2014-11-20 | 06:35
Konsument
Poczta Polska umożliwia wysłanie listu poleconego z samodzielnie wydrukowanym znaczkiem
Envelo, platforma internetowa należąca do spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe, ma już ponad 50 tys. użytkowników, a jej aplikacja mobilna 30 tys. Dzięki Envelo bez wychodzenia z domu można kupić znaczek, wysłać list, kartkę oraz przesyłać kontrahentom faktury. Nową funkcjonalnością platformy jest zakup znaczka na list polecony. Znaczek można wydrukować w biurze lub w domu, podobnie jak potwierdzenie nadania lub książkę nadawczą.
2014-11-20 | 06:30
Konsument
Co piątemu Polakowi po opłaceniu rachunków nie starcza pieniędzy na codzienne życie
22 proc. Polaków przyznaje, że ma problemy z opłaceniem rachunków. 19 procentom po dokonaniu wszystkich koniecznych opłat nie starczyło pieniędzy na codzienne życie – wynika z badania Intrum Justitia. W Europie odsetek ten jest nieco wyższy – wynosi 25 proc. Problemy finansowe dotykają najczęściej mieszkańców Europy Południowej i Wschodniej.
2014-11-20 | 06:20
Energetyka
Energa inwestuje w nowe technologie. Mają one zmniejszyć zużycie prądu
Spółka Energa wprowadza na polski rynek nowoczesne technologie energetyczne. Buduje farmy fotowoltaiczne i wprowadza systemy pozwalające klientom rozsądnie zarządzać wykorzystywaną energią elektryczną. To oznacza oszczędności i dla odbiorców, i dla producentów.
2014-11-17 | 06:20
Konsument
Pracodawcy nie dbają o kontakt z kandydatami do pracy. To może im zaszkodzić
Choć 65 proc. pracodawców deklaruje, że dba o relacje z kandydatami, to sami zainteresowani (blisko 60 proc.) uważają inaczej. Skarżą się przede wszystkim na brak informacji zwrotnej o otrzymanej aplikacji. Negatywna opinia kandydata może przełożyć się na gorsze wyniki firmy. 46 proc. kandydatów z powodu nieprzyjaznej rekrutacji rezygnuje z zakupu produktów lub usług danej firmy.
2014-11-17 | 06:20
Konsument
Enea wprowadzi kolejne produkty finansowe i ubezpieczeniowe
Enea stawia na sprzedaż łączoną energii i produktów finansowych. Spółka w ubiegłym tygodniu wprowadziła do oferty pakiet Energia z Ubezpieczeniem. Zarząd Enei liczy na to, że nowy produkt – podobnie jak oferta z kontem bankowym – również będzie cieszył się popularnością wśród klientów.
2014-11-14 | 06:40
Konsument
M. Witucki: e-usługi, internet rzeczy oraz zarządzanie danymi najważniejsze dla rozwoju rynku telekomunikacyjnego
Rozwój e-usług administracyjnych i medycznych – to najbliższa przyszłość rynku telekomunikacyjnego w Polsce. W ciągu 25 lat można spodziewać się również większej integracji między urządzeniami domowymi (tzw. internet rzeczy) oraz rozwoju big data, czyli przetwarzania i wykorzystywania danych. Operatorzy zaś w jeszcze większym stopniu postawią na sprzedaż łączoną usług – prognozuje Maciej Witucki, odznaczony przez prezydenta Bronisława Komorowskiego za zaangażowanie w rozwój technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych.
2014-11-14 | 06:20
Konsument
Więcej ofert pracy na portalach rekrutacyjnych. W okresie przedświątecznym ich liczba jeszcze wzrośnie
Na portalach rekrutacyjnych w tym roku jest więcej ofert. Branże takie jak IT czy produkcja stale poszukują nowych pracowników, inne – zgłaszają większe zapotrzebowanie w określonych miesiącach. W najbliższych tygodniach portale spodziewają się natężenia ofert dla pracowników sezonowych. Skuteczność tego typu serwisów jest coraz większa. Ponad połowa zarejestrowanych była na chociaż jednej rozmowie kwalifikacyjnej, a jedna trzecia znalazła dzięki nim pracę.
2014-11-13 | 06:15
Bankowość
Świąteczne kredyty nie muszą być wcale tańsze. Korzystniejsza może okazać się karta kredytowa lub kredyt odnawialny na koncie
14 proc. Polaków zamierza na organizację świat zapożyczyć się u rodziny lub w instytucji finansowej – wynika z badania Providenta. Banki już zaczęły reklamować świąteczne oferty. Eksperci zwracają jednak uwagę na to, że nie muszą być one bardziej atrakcyjne niż te sprzedawane w innych miesiącach, a często nawet są droższe. Lepszym rozwiązaniem może być karta kredytowa lub kredyt odnawialny na koncie.
2014-11-12 | 06:20
Bankowość
Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu danymi klientów banki lepiej dopasowują ofertę. Polskie systemy lepsze od tych na Zachodzie
Globalny rynek zarządzania danymi rośnie o ok. 40 proc. rocznie. W 2015 roku ma być warty blisko 50 mld dol. Coraz częściej na przetwarzanie i analizowanie danych decydują się polskie banki. Dzięki temu mogą zaproponować klientom bardziej spersonalizowaną ofertę i lepiej ocenić ryzyko.
2014-11-12 | 06:05
Konsument
Rynek e-booków wart cztery razy więcej niż w 2012 roku. Prawie połowa e-czytelników korzysta z nielegalnych kanałów dystrybucji
Wartość rynku e-booków w tym roku może być prawie dwa razy większa niż w ubiegłym – ok. 40 mln zł. Mimo dynamicznych wzrostów wciąż stanowi on 2-3 proc. całego rynku książek. Największym problemem branży jest piractwo. Prawie połowa e-czytelników korzysta z nielegalnych kanałów dystrybucji. Drugą barierą rozwoju jest VAT wyższy niż w przypadku tradycyjnych książek.
2014-11-10 | 06:25
Konsument
Polskie start-upy z dużymi szansami na zagranicznych rynkach
Szanghaj, Dolina Krzemowa, Londyn – to mogą być przyjazne miejsca dla polskich start-upów, m.in. z branż IT oraz teleinformatycznej. Liczy się nie tylko dobry pomysł na produkt lub usługę, lecz także możliwość jego komercjalizacji na rynku globalnym. W przygotowaniu firmy do ekspansji na rynku globalnym pomagają akceleratory biznesu.
2014-11-07 | 06:30
Handel
Internauci coraz chętniej kupują w zagranicznych e-sklepach. Mogliby częściej, gdyby nie obawy przed wysokimi kosztami zwrotów
Wysokie koszty przesyłki zamówionego towaru i jego ewentualnego zwrotu – to według 40 proc. Polaków problem, który powstrzymuje ich przed zakupami w zagranicznych e-sklepach. Mimo to coraz więcej internautów odwiedza zagraniczne witryny i decyduje się na transakcje. To nie tylko większy wybór, lecz także szansa na niższe ceny.
2014-11-06 | 06:40
Handel
Polski handel czeka na przedświąteczny boom. Początek już w listopadzie
Z początkiem listopada zaczyna się jeden z najlepszych w roku okresów dla handlu detalicznego. Polacy zaczynają coraz intensywniejsze zakupy, które swój szczyt osiągają tuż przed świętami. Na większe obroty liczy również branża odzieżowa.
2014-11-04 | 06:25
Handel
Coccodrillo zwiększa liczbę sklepów. Chce umocnić swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej
Coccodrillo planuje systematyczny rozwój sklepów stacjonarnych. Na koniec 2013 roku sieć miała w Polsce 187 sklepów, obecnie jest ich już ponad 200. Firma chce także umocnić swoją pozycję jednego z liderów branży odzieży dziecięcej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W osiągnięciu większych zysków ma pomóc utworzenie nowej wersji sklepu internetowego, dostępnej w kilku językach.