Wszystkie newsy

2014-05-09 | 06:05
Styl życia
Wysokie koszty sprawiają, że młodzi ludzie rezygnują z wesela Wszystkie newsy

Wysokie koszty sprawiają, że młodzi ludzie rezygnują z wesela

Coraz mniej par decyduje się na organizację wesela. Przeważają względy osobiste: ślub często odbierany jest jako zbędna formalność, która nie cementuje związku. Często narzeczeni rezygnują z wesela także z powodu kosztów, jakie wiążą się z jego organizacją. Inne pary z kolei decydują się na kredyt, bo nawet na skromną imprezę trzeba wydać od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych.
więcej
2014-04-25 | 06:45
Konsument
Od stycznia mają zacząć obowiązywać nowe prawa konsumentów. Będą jednakowe w całej UE

Od stycznia mają zacząć obowiązywać nowe prawa konsumentów. Będą jednakowe w całej UE

Prawdopodobnie nie za dwa miesiące jak planowano, a dopiero od stycznia 2015 roku zaczną obowiązywać na polskim rynku nowe prawa konsumentów, również tych kupujących w sieci. Taką poprawkę do ustawy poparła wczoraj sejmowa komisja gospodarki. Nowe przepisy zakładają, że właściciele sklepów internetowych będą zobowiązani do informowania klientów o przysługujących im prawach. Kierunek zmian narzuca unijna dyrektywa. W ten sposób przepisy dotyczące e-handlu będą jednolite w całej Unii Europejskiej.
więcej
2014-04-24 | 06:00
Konsument
Polacy na zakupach wciąż doceniają niską cenę. Jednak coraz bardziej liczy się dla nich łatwy dostęp do sklepu

Polacy na zakupach wciąż doceniają niską cenę. Jednak coraz bardziej liczy się dla nich łatwy dostęp do sklepu

Polacy z racji ograniczonego budżetu wciąż zwracają uwagę na ceny kupowanych produktów. Nie kupują już jednak produktów o niskiej jakości, oczekując od sklepów ciekawych propozycji w korzystnej cenie. Coraz większe znaczenie ma łatwy dostęp do sklepu, zarówno pod względem odległości, jak i godzin otwarcia. Dlatego zyskują dyskonty, a tracą – hipermarkety.
więcej
2014-04-23 | 06:40
IT i technologie
Nowe usługi na platformie Poczty Polskiej Envelo – łatwiejsza wysyłka i odbiór faktur w jednym miejscu

Nowe usługi na platformie Poczty Polskiej Envelo – łatwiejsza wysyłka i odbiór faktur w jednym miejscu

Poczta Polska Usługi Cyfrowe (PPUC) uruchamia coraz więcej usług na platformie Envelo. Klienci biznesowi mogą już za pośrednictwem platformy wysyłać faktury papierowe i elektroniczne, a indywidualni odbierać swoje rachunki. Wkrótce spółka uruchomi opcję odczytywania korespondencji papierowej przez internet oraz wprowadzi e-usługi dla przesyłek rejestrowanych. Funkcjonalności stopniowo są wdrażane także w aplikacji mobilnej.
więcej
2014-04-22 | 06:10
Media i PR
Efektywność reklam coraz lepiej mierzalna. Pozwala to zwiększyć ich skuteczność

Efektywność reklam coraz lepiej mierzalna. Pozwala to zwiększyć ich skuteczność

Kampanie marketingowe są coraz lepiej mierzalne, a dzięki temu skuteczniejsze. Dokładna analiza wpływu reklamy na zachowania konsumentów pozwala prowadzić efektywne kampanie przy optymalnych kosztach. Tym bardziej że działy marketingu mogą mieć dostęp do precyzyjnych informacji dotyczących tego, jak na sprzedaż wpływa kampania prowadzona w poszczególnych mediach: internecie, prasie, radiu czy telewizji.
więcej
2014-04-18 | 06:45
Energetyka
URE: Polacy wciąż nie korzystają z prawa do zmiany dostawcy energii elektrycznej

URE: Polacy wciąż nie korzystają z prawa do zmiany dostawcy energii elektrycznej

Niecałe 100 tys. gospodarstw domowych w Polsce zmieniło dostawcę energii elektrycznej od momentu, kiedy pojawiła się taka możliwość. To mniej niż 1 proc. wszystkich odbiorców. Urząd Regulacji Energetyki liczy jednak, że dzięki ruszającej właśnie akcji informacyjnej Polacy zaczną być świadomi swojego prawa do zmiany.
więcej
2014-04-16 | 06:25
Handel
Konsumenci coraz częściej wybierają produkty marek własnych sieci handlowych. Rynek ten rośnie o 20 proc. rocznie

Konsumenci coraz częściej wybierają produkty marek własnych sieci handlowych. Rynek ten rośnie o 20 proc. rocznie

Marki własne to szybko rozwijający się rynek – sprzedaż takich produktów rośnie o jedną piątą rocznie. To świadczy o tym, że konsumenci przestali kojarzyć marki własne z niską ceną i niską jakością. Wśród najbardziej popularnych produktów pod marką własną są woda mineralna i papier toaletowy.
więcej
2014-04-16 | 06:00
Zakupy
Polacy w tym roku stawiają na rozsądne przedświąteczne zakupy. Wydadzą na nie do 500 złotych

Polacy w tym roku stawiają na rozsądne przedświąteczne zakupy. Wydadzą na nie do 500 złotych

Polacy wcześniej rozpoczęli przygotowania do Świąt Wielkanocnych, by rozłożyć wydatki w czasie. Jak wynika z badań Payback Opinion Poll, taką strategię przyjęło aż 70 proc. respondentów. Większości osób zależy na utrzymaniu wydatków na poziomie z ubiegłego roku, dlatego zakupy zrobią w dużych marketach.
więcej
2014-04-10 | 06:10
Handel
Jeden dyskont prowadzi do likwidacji kilku mniejszych sklepów. Szansą dla nich jest franczyza lub specjalizacja

Jeden dyskont prowadzi do likwidacji kilku mniejszych sklepów. Szansą dla nich jest franczyza lub specjalizacja

Obroty dyskontów spożywczych wciąż rosną, ale tracą na tym małe sklepy. Szansą dla ich właścicieli jest przystąpienie do franczyzy lub postawienie na specjalizację. Dzięki dopasowaniu do indywidualnych potrzeb klientów i znajomości ich gustów, małe sklepy mogą utrzymać się na rynku.
więcej
2014-04-09 | 06:40
IT i technologie
Polski rynek akcesoriów do gier, smartfonów i tabletów jeszcze w tyle za krajami rozwiniętymi

Polski rynek akcesoriów do gier, smartfonów i tabletów jeszcze w tyle za krajami rozwiniętymi

W Polsce na rynku akcesoriów do gier wciąż jeszcze dominuje sprzedaż myszy i klawiatur oraz ich zestawów. W krajach rozwiniętych sprzedaje się więcej urządzeń współpracujących z tabletami i smartfonami. Innowacjom, pozwalającym na dostosowywanie produktów do zmieniających się potrzeb klientów, służą nakłady na badania i rozwój.
więcej
2014-04-07 | 06:30
Moda
Usługi kaletnicze znów popularne. Klienci chętnie zamawiają torby dostosowane do indywidualnych potrzeb

Usługi kaletnicze znów popularne. Klienci chętnie zamawiają torby dostosowane do indywidualnych potrzeb

Kaletnictwo – choć przez ostatnie lata nieco zapomniane – teraz znów wraca do łask. Do pracowni kaletniczych przychodzą już nie tylko ludzie starsi, by naprawić skórzaną torbę czy pasek, lecz także coraz więcej osób, które chcą złożyć oryginalne zamówienie, np. na niebanalną torebkę dostosowaną do indywidualnych potrzeb.
więcej
2014-04-07 | 06:20
Telekomunikacja
Operatorzy komórkowi liczą na klientów przenoszących numery

Operatorzy komórkowi liczą na klientów przenoszących numery

W Polsce przypada 1,5 karty SIM na osobę – wynika z danych GUS. Rynek staje się coraz bardziej nasycony, więc operatorzy komórkowi starają się walczyć o klientów konkurencji. Jak wynika z danych od operatorów komórkowych, w ubiegłym roku sieć zmieniło 1,5 mln numerów – o 0,3 mln więcej niż w 2012 r. Wśród polskich telekomów Play jest liderem pod względem liczby przejmowanych numerów.
więcej
2014-04-07 | 06:00
Zakupy
Polacy nie potrafią interpretować informacji umieszczonych na etykietach produktów

Polacy nie potrafią interpretować informacji umieszczonych na etykietach produktów

Z badań wynika, że dwie trzecie Polaków nie czyta etykiet na kupowanych produktach spożywczych, a jeśli nawet zdarzy im się na nie spojrzeć, to nie potrafią ich zinterpretować. Bywa również, że producenci świadomie wprowadzają konsumentów w błąd, a istotne informacje są napisane małym drukiem. Specjaliści do spraw żywienia podkreślają, że etykiety powinny być czytelne i sformułowane tak, by każdy klient mógł je zrozumieć.
więcej
2014-04-03 | 06:20
Konsument
Konsumenci coraz częściej zmieniają dostawców usług

Konsumenci coraz częściej zmieniają dostawców usług

W Polsce dwie trzecie konsumentów w ciągu roku zmienia dostawcę w przynajmniej jednej branży. To trend, który widoczny jest również w innych krajach europejskich i Ameryce. Wpływ na ich decyzje mają złe doświadczenia z dotychczasowej współpracy i zachęty konkurencji. 80 proc. konsumentów uważa, że poprzedni dostawca nie zrobił nic, by ich zatrzymać, choć byłaby to próba skuteczna – wynika z ankiety firmy Accenture.
więcej
2014-03-31 | 06:55
Handel
Rządowy projekt ustawy konsumenckiej ograniczy zamawianie usług przez telefon. Konieczne będzie wysyłanie potwierdzenia na piśmie

Rządowy projekt ustawy konsumenckiej ograniczy zamawianie usług przez telefon. Konieczne będzie wysyłanie potwierdzenia na piśmie

Prace nad rządowym projektem ustawy konsumenckiej, wdrażającej dyrektywę unijną, wciąż trwają. Część zmian zawartych w projekcie wykracza poza przepisy dyrektywy. I to ze szkodą dla działających na rynku przedsiębiorstw. Niektóre przepisy mogą również dla klientów oznaczać utrudniony dostęp do nowoczesnych usług. Składanie zamówień czy aktywacja usług przez telefon, np. u operatorów komórkowych, ma być niemożliwe. Konieczne będzie przesłanie potwierdzenia na piśmie.
więcej