Wszystkie newsy

2012-10-30 | 06:40
Handel
Drogie paliwa zachwiały rynkiem. Rośnie szara strefa Wszystkie newsy

Drogie paliwa zachwiały rynkiem. Rośnie szara strefa

Drożejące w ostatnich trzech kwartałach paliwo w Polsce doprowadziło do zachwiania rynkiem. Spadający popyt wykorzystują firmy z szarej strefy, które przy pomocy oszustw podatkowych wprowadzają na rynek tańsze produkty. To zaś pogarsza i tak trudną sytuację stacji benzynowych, szczególnie małych.
więcej
2012-10-29 | 06:55
Telekomunikacja
Prezes UKE: zaczyna się walka o klienta poprzez jakość, a nie tylko cenę

Prezes UKE: zaczyna się walka o klienta poprzez jakość, a nie tylko cenę

Jakość usług oferowanych na rynku telekomunikacyjnym w Polsce ma być coraz wyższa. To główne założenie memorandum, pod którym podpisali się przedstawiciele firm telekomunikacyjnych, instytucje naukowe i branżowe izby gospodarcze. – Chcemy dostarczać konsumentowi usługę wyższej jakości i przejrzystą ofertę. Zaproponowałam przedsiębiorcom, abyśmy spróbowali podejść do tego tematu wspólnie – wyjaśnia Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, która była inicjatorką akcji.
więcej
2012-10-29 | 06:20
Handel
Rynek farmaceutyczny kurczy się. Do poziomów sprzed 3-4 lat

Rynek farmaceutyczny kurczy się. Do poziomów sprzed 3-4 lat

To jest zły rok dla aptek. Branża farmaceutyczna straci na wartości ok. 5-6 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. – Sprzedaż na rynku preparatów i leków osiągnie poziom 26,6 mld zł. To oznacza, że polski rynek farmaceutyczny cofa się do poziomu z lat 2008-2009 – alarmuje Piotr Kula, prezes PharmaExpert. Jego zdaniem to przede wszystkim wpływ nowej ustawy refundacyjnej.
więcej
2012-10-26 | 06:55
Konsument
Metanol w płynach do spryskiwaczy groźny dla zdrowia

Metanol w płynach do spryskiwaczy groźny dla zdrowia

Tańsze, ale bardziej niebezpieczne dla zdrowia. Niektóre dostępne na rynku płynu do spryskiwacza do szyb samochodowych zawierają 10-procentowy alkohol, którego wdychanie lub kontakt ze skórą może być groźny dla zdrowia. – Zawartość metanolu poprawia pewne właściwości płynów do spryskiwaczy, ale większe niż 3 proc. ilości metanolu nie powinny być stosowane ze względu na jego ogromną toksyczność – podkreśla dr Piotr Burda, Konsultant Krajowy w dziedzinie toksykologii klinicznej.
więcej
2012-10-25 | 13:25
IT i technologie
Za 8 lat połowa rozmów na infoliniach z tzw. czatbotem zamiast konsultanta

Za 8 lat połowa rozmów na infoliniach z tzw. czatbotem zamiast konsultanta

– Jednym z motorów napędowych światowej gospodarki jest internet, który już zdążył zrewolucjonizować wiele procesów, jakie na światowych rynkach się odbywają – uważa Sebastian Kulczyk, inwestor Stanusch Technologies. To tłumaczy, jego zdaniem, dlaczego rynek tzw. czatbotów rośnie w tak szybkim tempie. Według szacunków firmy do 2020 roku połowa rozmów na infoliniach będzie obsługiwana przez maszynę.
więcej
2012-10-24 | 06:50
Surowce
Hurtowe ceny benzyny spadają. Będziemy tankować taniej

Hurtowe ceny benzyny spadają. Będziemy tankować taniej

Dobra informacja dla kierowców. Ceny na stacjach benzynowych powinny w najbliższym czasie spaść o kilka groszy na litrze. Wszystko dzięki niższym cenom w hurcie. Jednak na obniżki mogą liczyć tylko kierowcy tankujący benzynę, popularną 95-tkę lub 98-kę. Hurtowe ceny oleju napędowego mogą w kolejnych tygodniach rosnąć i prawdopodobnie na stacjach zrównają się z cenami benzyny bezołowiowej.
więcej
2012-10-18 | 06:20
Konsument
Polscy przedsiębiorcy zapłacą w tym roku prawie 2 mld zł prowizji od płatności kartą

Polscy przedsiębiorcy zapłacą w tym roku prawie 2 mld zł prowizji od płatności kartą

0,5 proc. prowizji od transakcji kartami i wysokie kary dla zawyżających stawki – to rekomendacje Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego dla rynku płatności kartą. – Mam nadzieję, że ten bój zostanie zakończony wprowadzeniem regulacji ustawowej – mówi Robert Łaniewski, prezes FROB. Stawki obowiązujące w Polsce należą do jednych z najwyższych w Europie.
więcej
2012-10-11 | 06:10
Handel
88 proc. decyzji zakupowych w Polsce podejmują kobiety

88 proc. decyzji zakupowych w Polsce podejmują kobiety

- 88 proc. wszystkich decyzji zakupowych w Polsce dotyczących produktów codziennego użytku podejmują kobiety – wynika z badanie „Polski same o sobie”. Jednak rynek tylko w niewielkim stopniu odpowiada na potrzeby konsumentek. Ich możliwości zakupowe na świecie są szacowane na 13 mld dolarów i wciąż będą rosły.
więcej
2012-10-10 | 06:50
Energetyka
Konsumenci są coraz bardziej świadomi i wybierają tańszą energię

Konsumenci są coraz bardziej świadomi i wybierają tańszą energię

Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich praw i częściej decydują się na zmianę dostawcy energii. Od maja utrzymuje się tendencja wzrostowa w grupie taryfowej G, czyli gospodarstw domowych – wynika z najnowszego monitoringu Urzędu Regulacji Energetyki. – Przyrost z miesiąca na miesiąc jest imponujący, to jest dobry prognostyk na przyszłość. Wkrótce osiągniemy poziom zmian sprzedawcy właściwy rynkom rozwiniętym pod względem konkurencji, jak np. w Skandynawii czy Wielkiej Brytanii – zapowiada Marek Woszczyk, prezes URE.
więcej
2012-10-09 | 06:40
IT i technologie
Lenovo w ciągu dwóch lat chce być numerem 1 na polskim rynku

Lenovo w ciągu dwóch lat chce być numerem 1 na polskim rynku

- Chcemy być największym dostawcą komputerów na polskim rynku - zapowiada dyrektor generalny Lenovo Polska Andrzej Sowiński. W rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria wyjaśnia, że firma chce tego dokonać w ciągu dwóch lat. W realizacji tego celu ma pomóc seria nowych produktów, które wkrótce pojawią się na rynku.
więcej
2012-10-08 | 06:10
Handel
Certyfikat Polska Norma poświadczający jakość produktów wraca do łask

Certyfikat Polska Norma poświadczający jakość produktów wraca do łask

Rusza kampania informacyjna Polskiego Komitetu Normalizacyjnego promującą znak Polska Norma. Stosowanie tego znaku na produktach do końca 1993 roku było w Polsce obowiązkowe. Teraz jest to całkowicie dobrowolne. – Znak Polska Norma daje konsumentowi informację, że produkt jest zgodny z polska normą i jest poparty odpowiednim certyfikatem – mówi wiceprezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego Jolanta Kochańska.
więcej
2012-10-05 | 06:45
Energetyka
8 mld zł na inteligentne liczniki prądu. Prezes URE: To opłaci się wszystkim

8 mld zł na inteligentne liczniki prądu. Prezes URE: To opłaci się wszystkim

Oszczędności energii i niższe rachunki dla konsumentów, a dla operatorów systemów dystrybucyjnych – wyższe zyski. W konsekwencji rozwój tzw. inteligentnych sieci ma przyczynić się do energooszczędności gospodarki i wzrostu PKB. Żeby te ambitne cele zostały zrealizowane najpierw trzeba wyłożyć 8 mld zł.
więcej
2012-09-28 | 06:30
Konsument
BP chce zawalczyć ofertą śniadaniową z McDonald s

BP chce zawalczyć ofertą śniadaniową z McDonald's

Śniadaniem i kawą sieć stacji paliw BP chce zdobyć nowych klientów. Swoja nową ofertą chce zabrać największym konkurentom 20 proc. rynku. Dziś działa już 235 kawiarenek Wild Bean Cafe. Firma planuje otwierać ok. 40 takich punktów rocznie. – Oferta jest skierowana do ludzi podróżujących, do tych, którzy mają mało czasu – wyjaśnia Rafał Bendyk, menadżer odpowiedzialny za rozwój Wild Bean Cafe.
więcej
2012-09-25 | 11:48
Infrastruktura
Prawo pocztowe na Radzie Ministrów. UKE: czekamy tylko na ustawę

Prawo pocztowe na Radzie Ministrów. UKE: czekamy tylko na ustawę

Dziś rząd zajmie się projektem ustawy Prawo pocztowe. To ostatni etap na drodze do liberalizacji rynku pocztowego. Zgodnie z planem, Poczta Polska utraci monopol z końcem tego roku. Zdaniem prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Magdaleny Gaj, termin ten nie jest zagrożony. Równolegle do prac sejmowych, UKE zamierza rozpocząć kampanię informacyjną na temat nowych przepisów na rynku pocztowym.
więcej
2012-09-24 | 06:30
Infrastruktura
Poczta Polska rozwija Pocztex. Zaczęła od obniżek cen

Poczta Polska rozwija Pocztex. Zaczęła od obniżek cen

Poczta Polska nie kryje ambitnych planów związanych z krajowym rynkiem kurierskim. Do 2015 roku dzięki usłudze Pocztex chce w nim znacząco zwiększyć swoje udziały i stać się jednym z pięciu najważniejszych graczy. W tym celu od początku września wdraża nową strategię, w której główną rolę odgrywają usługi typu e-commerce. Ze zmian powinni cieszyć się klienci, bo jedną z pierwszych decyzji było obniżenie cen usług o około 35 proc.
więcej