Wszystkie newsy
2015-10-30 | 06:55
Finanse
Fundusze wieczyste jako żywe pomniki. Kapitał darczyńców wspiera ważne cele społeczne
W Polsce rośnie liczba funduszy wieczystych zarządzanych przez stowarzyszenia i fundacje. Wedle różnych szacunków jest ich nawet 200. Są one jedną ze współczesnych form filantropii indywidualnej – zapewniają długofalowe wsparcie celów społecznych ważnych dla fundatora, najczęściej są to programy stypendialne. Powołanie funduszu w ramach już istniejących organizacji pozarządowych pomaga darczyńcom ograniczyć koszty. Założenie ich niesie też wymierne korzyści, czyli możliwość odliczenia PIT i CIT.
2015-10-15 | 06:40
Handel
Sprzedaż znaczków w sklepie filatelistycznym Poczty Polskiej rośnie o ponad 10 proc. rocznie. Dużą popularnością cieszą się specjalne wydania, np. z Janem Pawłem II
Co miesiąc do sklepu filatelistycznego Poczty Polskiej wpływa 25-30 tys. zamówień. Sprzedaż znaczków co roku rośnie o 10 proc. Niektóre wydania – upamiętniające ważne wydarzenie czy osoby – mają nie tylko wartość filatelistyczną, lecz także narodową. Przygotowywanie okolicznościowych edycji to dodatkowa aktywność Poczty Polskiej, która jest doceniana i w Polsce, i na całym świecie – podkreśla minister administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki.
2015-10-14 | 06:35
Handel
Poczta Polska ze znaczkami poświęconymi Janowi Pawłowi II. Znaczek pocztowy może być miniaturowym dziełem sztuki
Znaczek to nie tylko potwierdzenie opłaty pocztowej, lecz także miniaturowe dzieło sztuki – przekonują przedstawiciele Poczty Polskiej. Zainteresowanie specjalnymi wydaniami znaczków nie słabnie. Co więcej, polskie emisje znajdują uznanie na świecie.
2015-10-02 | 06:35
Handel
Projektanci biżuterii podbijają zagraniczne rynki. Są obecni zarówno na światowych targach biżuterii i designu, jak i w galeriach sztuki
Polscy artyści złotnicy i projektanci nowoczesnej biżuterii podbijają światowe rynki, a ich wyroby można oglądać w najsłynniejszych galeriach. Wyjątkowy kunszt, który idzie w parze z precyzją i niebywałą wyobraźnią, jest doceniany przez znawców sztuki i międzynarodowe firmy jubilerskie. Furorę za granicą robi designerska biżuteria, także ta z bursztynem bałtyckim.
2015-10-02 | 06:30
Media i PR
Zmiany w prawie autorskim czekają na podpis prezydenta. Twórcy zyskają na wypożyczeniach w bibliotekach
W tym roku duże zmiany w prawie autorskim. W sierpniu w życie weszła mała nowelizacja przepisów, kolejna – tzw. duża nowelizacja – czeka jeszcze tylko na podpis prezydenta. Zmiany będą dotyczyć m.in. dzieł sierocych i kwestii dozwolonego użytku.
2015-09-24 | 06:35
Media i PR
Cyfrowe media i nowoczesne technologie zmieniają przemysł kreatywny. Będą powstawać nowe dziedziny sztuki
Nowe technologie stają się nieodłączną częścią kultury. Nie tylko pomagają ją rozpowszechniać i docierać do odbiorców na całym świecie, lecz także mają na nią znaczący wpływ. Umożliwiają kreatywnym twórcom łączenie różnych dziedzin w obszarze sztuki cyfrowej oraz wykorzystanie nowych środków ekspresji. Można się spodziewać, że cyfrowe media i nowoczesne technologie przyczynią się do powstawania nowych dziedzin sztuki związanych ze zmysłami dotąd w niej mało wykorzystywanymi, np. dotykiem czy węchem. Takie formy sztuki ma wspierać konkurs UPC Digital Art.
2015-09-03 | 06:30
Handel
22-letnia studentka z nagrodą 100 tysięcy złotych w konkursie zorganizowanym przez sieć Biedronka
Zakończył się drugi etap konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, w którym wybrano najlepsze ilustracje, obrazujące zwycięski tekst wyłoniony w pierwszym etapie konkursu. Kapituła Nagrody, w której zasiadał m.in. wybitny ilustrator Bohdan Butenko, jednogłośnie uznała, że najlepsze prace stworzyła Natalia Jabłońska. Laureatka za wygraną otrzyma 100 tys. zł. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem ilustratorów amatorów.
2015-08-05 | 06:35
Media i PR
W piątek premiera dokumentu o Amy Winehouse. Duże zainteresowanie internautów
W najbliższy piątek na ekrany kin wchodzi dokument o Amy Winehouse w reżyserii Asifa Kapadii. Cztery lata po śmierci piosenkarki wciąż wiele się o niej mówi. Między 17 a 31 lipca w internecie pojawiło się prawie 1,5 tys. wzmianek – blisko połowa w rocznicę jej śmierci. Ponad 60 proc. publikacji znalazła się na Facebooku – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
2015-08-03 | 06:55
Prawo
Jest szansa na niższe ceny książek. Ustawa o książce ma poszerzyć ofertę i zapobiec upadaniu autorskich księgarni i małych wydawnictw
Sejm wkrótce zajmie się projektem ustawy o książce. Zdaniem zwolenników nowe przepisy uzdrowią sytuację na polskim rynku wydawniczym – zapewnią szerszą ofertę, zapobiegną upadaniu autorskich księgarni i małych wydawnictw oraz ukrócą wojny cenowe. Regulacja ta ma także przyczynić się do spadku cen. Ustawę popiera wielu pisarzy i ludzi kultury, m.in. Grzegorz Kasdepke, autor publikacji dla dzieci, który określa ją mianem penicyliny dla rynku książki.
2015-07-06 | 06:40
Muzyka
Polacy wydają coraz więcej na letnie festiwale i imprezy sportowe
Polacy kochają festiwale muzyczne i imprezy sportowe. Rekordy frekwencji notują w tym roku Open'er Festival i Liga Światowa Siatkówki. Na tego typu rozrywki Polacy są skłonni wydawać coraz więcej – w tym roku jest to średnio 250 zł.
2015-06-12 | 06:30
Handel
Biedronka nagrodziła za najlepszą książkę dla dzieci. Do jej autorki trafi 100 tys. zł
Ponad 4 tysiące prac zostało zgłoszonych w pierwszym etapie konkursu sieci „Piórko 2015. Biedronka na najlepszą książkę dla dzieci”. Laureatka – pani Katarzyna Szestak – otrzyma 100 tys. zł, a książka z jej tekstem ukaże się w sklepach pod koniec roku. Teraz szansę na wygraną mają ilustratorzy – drugi etap konkursu trwa do 6 sierpnia.
2015-05-29 | 06:20
Konsument
Trendy biznesowe wpływają na rynek wydawniczy. W księgarniach coraz więcej podręczników do nauki języków orientalnych
Wymiana handlowa i rozwój biznesu wpływają na rynek wydawniczy. Coraz większa współpraca z krajami azjatyckimi przekłada się na zainteresowanie czytelników publikacjami na temat tamtejszej kultury i języków. W tym roku takie książki mogą cieszyć się nawet o kilkadziesiąt procent większym zainteresowaniem niż rok wcześniej.
2015-05-28 | 06:15
Handel
Płeć ma coraz mniejszy wpływ na preferencje zakupowe. Twórcy reklam nie nadążają za zmianami i wciąż przeważają stereotypy
Kobiety, zwłaszcza młode, coraz częściej kupują produkty, które wedle powszechnego mniemania należą do tzw. męskich kategorii – samochody, dobre alkohole czy elektronikę. Panowie natomiast częściej skupiają się na własnym wyglądzie, stąd wskazują na zainteresowanie modą czy zdrowym stylem życia. Z raportu „Gender Factor – męskie branże w kobiecych rękach” wynika, że płeć ma coraz mniejszy wpływ na preferencje zakupowe, ale branże za tymi zmianami nie nadążają, dlatego w reklamach wciąż przeważają stereotypy.
2015-05-21 | 06:30
Kultura
Netia chce być alternatywą dla ZAiKS. Operator zaoferował niższe opłaty za odtwarzanie muzyki w lokalach
Z obserwacji ZAiKS wynika, że coraz mniej firm unika opłat za odtwarzanie muzyki w lokalu. Zdarzają się jednak przedsiębiorcy, którzy z muzyki rezygnują zupełnie, bo miesięczne koszty są zbyt wysokie. Netia ma pomysł, jak je obniżyć. Chce zaoferować przedsiębiorcom tanie pakiety z muzyką, za odtwarzanie których nie trzeba dodatkowo płacić. Miesięczne oszczędności mogą sięgać nawet 1 tys. zł.
2015-05-19 | 06:20
Media i PR
Rynek reklamy w tym roku wzrośnie od 2 do 4 proc. Prasa będzie notować spadki, ale coraz mniejsze
Wydatki na reklamę w pierwszym kwartale br. wyniosły blisko 1,7 mld zł, po 3,5-proc. wzroście rok do roku – wynika z szacunków Agory. To pozwala prognozować ok. 2-4-proc. wzrost rynku w tym roku. Reklamodawcy zwiększyli nakłady na promocję we wszystkich segmentach rynku z wyjątkiem prasy. W kolejnych miesiącach skala spadków w czasopismach i dziennikach ma być jednak coraz mniejsza.