Wszystkie newsy

2014-02-27 | 06:10
Media i PR
Wpływy z reklamy w prasie drukowanej wciąż spadają. Reklamodawcy przenieśli się do internetu Wszystkie newsy

Wpływy z reklamy w prasie drukowanej wciąż spadają. Reklamodawcy przenieśli się do internetu

Wpływy z reklamy w segmencie prasy drukowanej w ciągu dziewięciu lat spadły o dwie trzecie. W tym samym czasie w internecie wzrosły jedenastokrotnie. Wydawcy gazet starają się więc zmobilizować czytelników, by płacili za treści publikowane w internecie i zamykają bezpłatny dostęp do części artykułów.
więcej
2014-02-26 | 06:25
Kultura
Ponad 90 proc. Polaków nie miało styczności z e-bookiem ani z audiobookiem. Rozwój rynku hamuje wyższy VAT

Ponad 90 proc. Polaków nie miało styczności z e-bookiem ani z audiobookiem. Rozwój rynku hamuje wyższy VAT

Jak wynika z badania Polskiej Izby Książki (PIK), ponad 90 proc. Polaków nie miało styczności ani z e-bookami, ani z audiobookami. Choć oferta elektronicznych publikacji jest coraz większa i rośnie ich sprzedaż, to odsetek ten wcale się nie zmniejsza. Przyciągnięcie nowych grup czytelników utrudniają wysokie ceny e-booków. Te zaś wynikają z tego, że na książki w wersji cyfrowej nałożony jest 23-proc. VAT. W przypadku tradycyjnych publikacji stawka podatku wynosi 5 proc.
więcej
2014-02-21 | 06:30
Handel
Rękodzieło z certyfikatem ochroni prawa twórców

Rękodzieło z certyfikatem ochroni prawa twórców

Polacy doceniają rękodzieło i coraz częściej decydują się na zakup droższych, ale unikatowych produktów. Aby odróżnić faktyczne wyroby hand-made od podróbek i zabezpieczyć prawa autorskie artystów, zostanie powołana komisja, która będzie przyznawała certyfikaty takim wyrobom.
więcej
2014-01-30 | 06:00
Nowe technologie
Cyfrowa dystrybucja muzyki zmienia polski rynek fonograficzny. Ten wciąż jest jednak w epoce płyt kompaktowych

Cyfrowa dystrybucja muzyki zmienia polski rynek fonograficzny. Ten wciąż jest jednak w epoce płyt kompaktowych

Ostatnie kilka lat było dla rynku muzycznego wyjątkowo korzystne. W 2012 roku po raz pierwszy od 1998 roku światowy przemysł fonograficzny zaliczył minimalny wzrost przychodów. Pomyślne trendy dotarły także do Polski, która jest w trakcie kluczowych przemian w branży.
więcej
2013-12-18 | 06:15
Media i PR
Prezes TVP: Mniej pieniędzy w kasie telewizji oznacza cięcia w programie

Prezes TVP: Mniej pieniędzy w kasie telewizji oznacza cięcia w programie

TVP Regionalna szuka sposobu na rozwój. Kanał wystartował we wrześniu. Z badań oglądalności Nielsen Audience Measurement wynika, że w pierwszym miesiącu miał 0,95 proc. udziałów w rynku, a na początku grudnia – 1,19 proc. Szefostwo Telewizji Polskiej szuka nowych możliwości rozwoju.
więcej
2013-12-16 | 06:30
Sport
Stadion Wrocław ma szanse na koncerty znanych artystów w przyszłym roku. Finalizowane są negocjacje

Stadion Wrocław ma szanse na koncerty znanych artystów w przyszłym roku. Finalizowane są negocjacje

Po spokojnym roku 2013, w przyszłym roku jest szansa, że na Stadionie Wrocław pojawią się znani artyści. Stadion chce przyciągnąć agencje zainteresowane organizacją imprez odpowiednio przygotowanym zapleczem, a także dobrą komunikacja z Górnym Śląskiem i stolicami państw sąsiadujących z Polską.
więcej
2013-11-14 | 06:05
IT i technologie
Sztuka czy projekty biznesowe coraz częściej finansowane dzięki wsparciu użytkowników sieci

Sztuka czy projekty biznesowe coraz częściej finansowane dzięki wsparciu użytkowników sieci

Finansowanie społecznościowe, czyli tzw. crowdfunding, popularny od lata w USA czy Europie Zachodniej, wkracza także do Polski. Crowdfunding zakłada pozyskiwanie pieniędzy na inicjatywy społeczne, charytatywne, kulturalne i biznesowe przy pomocy zbiórek w internecie. Sam rynek pożyczek społecznościowych jest już wart w Polsce rocznie około 50 mln zł.
więcej
2013-10-11 | 06:00
IT i technologie
Największy producent gier w Polsce uruchamia sprzedaż filmów i audiobooków

Największy producent gier w Polsce uruchamia sprzedaż filmów i audiobooków

CDP.pl po roku działalności ma w ofercie 70 proc. obecnych na rynku gier, rozwija segment e-booków i uruchamia sprzedaż audiobooków i filmów. Z nowymi produktami chce dotrzeć nie tylko do fanów gier komputerowych. – Wierzymy, że cyfrowa dystrybucja jest przyszłością dystrybucji multimediów w Polsce – mówi dyrektor zarządzający serwisu.
więcej
2013-08-14 | 06:15
Media i PR
Dyrektor TVP2: kultura przyciąga coraz więcej widzów i reklamodawców

Dyrektor TVP2: kultura przyciąga coraz więcej widzów i reklamodawców

Widownia coraz bardziej się różnicuje, dlatego jesienna oferta kulturalna telewizyjnej Dwójki na pewno znajdzie widzów – uważa dyrektor stacji Jerzy Kapuściński. Propozycje kulturalne cieszą się co prawda mniejszą popularnością niż seriale czy nowości filmowe, ale jak podkreśla dyrektor TVP2, niektóre z nich gromadzą przed telewizorami ok. 800-900 tysięcy widzów. Mają szansę również przyciągnąć reklamodawców, zwłaszcza firmy, dla których emisja spotu obok programu kulturalnego, koncertu czy premiery filmu to element budowania wizerunku.
więcej
2013-05-17 | 06:53
Kultura
Noc Muzeów rozpoczyna się w Ufficio Primo. Bezpłatne podziwianie dzieł sztuki, ale i okazja do ich zakupu

Noc Muzeów rozpoczyna się w Ufficio Primo. Bezpłatne podziwianie dzieł sztuki, ale i okazja do ich zakupu

W najbliższą sobotę w niemal 150 miastach całej Polski odbędzie się Noc Muzeów. Wszystkie zbiory muzealne udostępnione będą zwiedzającym bezpłatnie. Wyjątkowym wydarzeniem warszawskiej Nocy będzie Art Yard Sale Ufficio Primo, targi sztuki, podczas, których działa będzie można też nabyć, bezpośrednio od artystów
więcej
2013-04-23 | 06:10
Kultura
Tylko 11 proc. Polaków regularnie czyta książki

Tylko 11 proc. Polaków regularnie czyta książki

60 proc. Polaków w ogóle nie czyta książek. To jeden z najgorszych wskaźników w Europie. Przykładowo w Niemczech nie czyta tylko 20 proc. społeczeństwa. Dzisiaj obchodzony jest Światowy Dzień Książki. Wydawcy książek przypominają o swoim znaczeniu dla kultury i gospodarki.
więcej
2013-04-19 | 06:40
Kultura
Zainteresowanie inwestycjami w sztukę u Polaków coraz większe

Zainteresowanie inwestycjami w sztukę u Polaków coraz większe

Polski rynek sztuki jest wart 300-350 mln zł. To jedynie 0,2 proc. rynku światowego. Jednak jak wynika z badań Deloitte „Rynek sztuki. Sztuka rynku”, zainteresowanie bogacącej się części polskiego społeczeństwa inwestycjami w sztukę jest coraz większe i coraz częściej staje się ona już nie tylko realizacją hobby.
więcej
2013-04-12 | 06:33
Kultura
Polski rynek sztuki najsilniejszy w regionie. W ciągu roku urósł o 25 proc.

Polski rynek sztuki najsilniejszy w regionie. W ciągu roku urósł o 25 proc.

Polski rynek sztuki rośnie najszybciej w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość sprzedanych w ubiegłym roku dzieł była o jedną czwartą większa niż w 2011 roku. Całkowita wartość dzieł i obrazów sprzedanych na aukcjach w ciągu ostatnich 20 lat (1991-2011) wyniosła 500 mln zł. Centralną rolę w sprzedaży aukcyjnej odgrywa Warszawa, choć znaczące galerie istnieją także w Krakowie, Katowicach i Łodzi. Według raportu Instytutu Skate’s Art Market Research sporządzonego przy współpracy z analitykami Domu Aukcyjnego Abbey House w 2012 r. polskie domy aukcyjne zawarły rekordową liczbę 6,5 tys. transakcji.
więcej
2013-04-09 | 06:50
Media i PR
W połowie kwietnia startuje TVP Rozrywka, w dalszej kolejności TVP Dokument i kanał dla dzieci

W połowie kwietnia startuje TVP Rozrywka, w dalszej kolejności TVP Dokument i kanał dla dzieci

TVP Rozrywka gotowa do startu. Za tydzień na multipleksie naziemnym będzie można odbierać nowy kanał tematyczny telewizji publicznej, który będzie emitował programy satyryczne, kabaretowe, festiwale i widowiska telewizyjne oraz koncerty i filmy komediowe. Trwają również przygotowania do uruchomienia TVP Dokument, natomiast na nowy kanał dla dzieci i młodzieży złożony został wniosek o koncesję. Kanał ma się opierać głównie na programach archiwalnych, polskich i zagranicznych. Na produkcję własnych na razie nie będzie pieniędzy.
więcej
2013-03-07 | 06:10
Kultura
Powstanie film o Kapuścińskim. Platige Image: dopinamy kwestie finansowe

Powstanie film o Kapuścińskim. Platige Image: dopinamy kwestie finansowe

W październiku mają ruszyć prace nad filmem o Ryszardzie Kapuścińskim. Platige Image, polska firma, która jest współproducentem filmu i będzie odpowiadać również za warstwę wizualną, właśnie dopina sprawy związane z jego finansowaniem. Koprodukcja polsko-hiszpańsko-belgijsko-niemiecka ma mieć premierę na początku 2015 roku.
więcej