News powiązane z spedycja
2024-05-13 | 06:20
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
2019-07-09 | 06:30
Transport
Trudne warunki pracy zawodowych kierowców powoli się poprawiają. W okolicy Gdańska powstała dla nich nowoczesna inwestycja
Polska jest transportową potęgą z około 25-proc. udziałem w rynku europejskim. Problemem tego dynamicznie rozwijającego się sektora jest jednak brak zawodowych kierowców, który do 2025 roku może sięgnąć nawet 300 tys. wakatów. Barierę stanowią m.in. trudne warunki pracy. Jednak w ostatnich latach zawód ten ulega ciągłym zmianom, a kierowcy mogą spodziewać się coraz lepszych warunków pracy. Symptomem zmian w branży jest inwestycja Port Kopytkowo, która oferuje – zarówno zawodowym kierowcom, jak i podróżnym – cały szereg udogodnień, w tym usługi hotelowe, restaurację, siłownie, centrum SPA i bogatą ofertę gastronomiczną.
2017-11-21 | 06:55
Transport
W branży transportowej jest 100 tys. wakatów. Brak zawodowych kierowców może zahamować rozwój polskich przedsiębiorstw
Branża transportowa boryka się z brakami kadrowymi, które sięgają nawet 100 tys. wakatów dla zawodowych kierowców. Eksperci alarmują, że jeśli problem będzie się zaostrzał, może zahamować rozwój polskich przedsiębiorstw, które są rosnącą potęgą na unijnym rynku. Dodatkową trudnością dla branży są unijne przepisy. Z drugiej strony pojawiają się nowe rozwiązania, takie jak telematyka, która może ułatwić pracę kierowców i pomóc przewoźnikom w dostosowaniu się do nowych regulacji prawnych.
2016-08-03 | 06:45
Transport
Na wjazd do Polski przez przejścia z Ukrainą trzeba czekać nawet kilkanaście godzin. Problemem jest brak najnowszych rozwiązań technologicznych
Polska od lat inwestuje w systemy, które usprawniają odprawy i uszczelniają granice. Wciąż jednak na przejściach granicznych od strony ukraińskiej tworzą się zatory, bo takich rozwiązań technologicznych tam brakuje. Jak wynika ze statystyk Służby Granicznej, w I połowie roku ruch ciężarówek przez granicę z Ukrainą wzrósł o 15 proc.
2016-07-05 | 06:35
Rynki zagraniczne
Scania sprzedaje coraz więcej ciężarówek. W I kwartale br. zapotrzebowanie na pojazdy firmy w Europie było rekordowo wysokie
Rośnie popyt na samochody ciężarowe Scania. Najwięcej zamówień spływa z Europy, gdzie klienci w pierwszym kwartale tego roku zgłosili zapotrzebowanie na 12,8 tys. pojazdów, aż o 32 proc. więcej niż rok wcześniej. Dobry wynik firmy wynika z potrzeby wymiany stosunkowo wyeksploatowanej floty przewoźników, niskich cen paliwa, rozwoju firm logistycznych oraz słabnących skutków kryzysu gospodarczego na południu Starego Kontynentu.
2016-05-12 | 07:00
Infrastruktura
OT Logistics planuje zdobyć połowę rynku przeładunków rolnych na Bałtyku. Za pięć lat chce osiągnąć 1 mld euro przychodów
2015 rok był dla grupy OT Logistics słabszy od poprzedniego pod względem osiągniętych wyników finansowych. Już za pięć lat operator logistyczny chce jednak zwiększyć przychody o jedną trzecią, wzmocnić swoją pozycję na Bałtyku, zwłaszcza w segmencie przeładunków rolnych oraz stworzyć korytarz północ-południe od portów polskich do chorwackich. Liczy też na zyski z porozumienia o wolnym handlu między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi.
2016-01-25 | 06:50
Transport
Krajowe firmy spedycyjne pod presją rumuńskiej konkurencji
Polskie firmy transportu międzynarodowego poradziły sobie z tegorocznymi restrykcjami w Niemczech i liczą na ponowne otwarcie rynku wschodniego. Dużą konkurencją w Europie stają się tańsi i dotowani przez UE przewoźnicy rumuńscy. Polscy spedytorzy mogą z nimi walczyć wyższą jakością obsługi.
2016-01-20 | 07:00
Transport
P. Nawrocki (DM Vestor): Większe zaangażowanie OT Logistics w inwestycję portu w chorwackim Luka Rijeka miałoby uzasadnienie finansowe
Spółkę OT Logistics czekają w tym roku co najmniej dwie duże inwestycje. Budowa terminalu masowego w porcie w Gdańsku oraz kupno większego pakietu akcji portu w chorwackim Luka Rijeka. Dotychczas polski operator w Luka Rijeka kupił 20 proc. udziałów. Zdaniem dyrektora działu analiz Domu Maklerskiego Vestor większe zaangażowanie spółki w tę inwestycję miałoby uzasadnienie finansowe.
2015-12-21 | 07:50
Transport
Kupiec SA liczy na 0,5 mln zysku operacyjnego za 2015 rok. Jedna czwarta z tej kwoty ma trafić do akcjonariuszy
Spółka Kupiec SA świadcząca usługi spedycyjne i transportowe liczy na udane zakończenie roku i wypracowanie 0,5 mln zł zysku operacyjnego. Firma oprócz swojej podstawowej działalności jest także wiodącym udziałowcem firm BVT SA oraz WindykacjaPL sp. z o. o., które są związane ze skupem i obsługą wierzytelności. Oba podmioty mają w najbliższym czasie się połączyć. Natomiast ze struktur Kupca analizowane jest teraz wydzielenie jego części spedycyjnej. Firma deklaruje przy tym podtrzymanie dotychczasowej polityki dywidendowej – do akcjonariuszy ma trafić około 25 proc. tegorocznego zysku.
2015-11-05 | 06:45
Transport
Rośnie rola portów morskich w wymianie handlowej. Konieczne jednak inwestycje w infrastrukturę
Krajowe porty morskie pełnią istotną funkcję w handlu zagranicznym. Aby wzmocnić ich pozycję, konieczna jest jednak dalsza rozbudowa infrastruktury drogowej i kolejowej, a także poprawa dostępu do nich od strony morza. To wszystko będzie miało wpływ na rozwój transportu intermodalnego, który w Polsce ma coraz większy udział w przewozach.
2015-07-14 | 06:50
Transport
Przez niemiecką płacę minimalną polskie firmy transportowe podniosą ceny przewozów dla firm z Europy Zachodniej
Płaca minimalna dla kierowców w Niemczech nie odbije się na rentowności firm transportowych, ale spowoduje wzrost cen przewozów i w ten sposób uderzy również w firmy z Europy Zachodniej. Polska branża ocenia tę regulację jako sprzeczną z unijnym prawem oraz zasadą otwartego rynku i cały czas liczy na jej zniesienie.
2015-07-03 | 06:50
Transport
Firmy logistyczne stawiają na jakość. Konkurowanie ceną nie jest już możliwe
Stabilne prawo, niskie koszty pracy i dostępność pracowników to czynniki, które wspierają rozwój polskiej branży logistycznej. Choć jeszcze 20 lat temu tego sektora prawie w Polsce nie było, teraz jest to już rynek dojrzały. W warunkach bardzo dużej konkurencji i presji na ceny firmy starają się wyróżniać jakością oferowanych usług.
2015-06-05 | 06:55
Transport
Wciąż dużo niejasności wokół niemieckiej płacy minimalnej. Postępowanie KE nie kończy sprawy
Wciąż nie wiadomo, w jakim zakresie polscy kierowcy muszą otrzymywać niemiecką płacę minimalną. Komisja Europejska stwierdziła, że obowiązuje ona przy transporcie wewnątrz Niemiec, ale niejasne są warunki jej stosowanie przy przewozach między Niemcami i Polską. Bruksela uznała wprawdzie przepisy za naruszające unijne prawo, ale wyjaśnienie sprawy może potrwać nawet kilka lat.
2015-04-08 | 06:35
Transport
Wzrosną koszty działania polskich przewoźników. Nie zagrozi to jednak ich pozycji w Europie
Polska utrzyma wiodącą pozycję na europejskim rynku transportu drogowego pomimo planów objęcia zagranicznych kierowców płacą minimalną w kolejnych krajach UE. Może stracić jednak pozycję lidera – prognozuje branża. Niemcy pozostaną głównym kierunkiem transportu, ale firmy otwierają kolejne bezpośrednie połączenia do innych państw.
2015-04-02 | 06:40
Transport
Niemiecka płaca minimalna nie musi zaszkodzić polskiemu transportowi. Wszystko zależy od interpretacji przepisów
Wbrew powszechnym obawom wprowadzenie płacy minimalnej w Niemczech nie musi uderzyć w polską branżę transportową. Od 1 stycznia polscy spedytorzy, zgodnie z interpretacją Niemców, powinni płacić kierowcom co najmniej 8,50 euro za każdą godzinę jazdy w tym kraju. Przepisy są jednak niejasne i nie wiadomo, co wliczać do wynagrodzenia. Jeśli obejmie ono diety i ryczałt za nocleg, to może się okazać, że wzrost kosztów dla firm transportowych będzie niewielki.