Wszystkie newsy

2015-12-09 | 06:45
Handel
Przedświąteczna atmosfera sprzyja zakupom. W grudniu sprzedaż detaliczna rośnie o 20 proc. w porównaniu z listopadem Wszystkie newsy

Przedświąteczna atmosfera sprzyja zakupom. W grudniu sprzedaż detaliczna rośnie o 20 proc. w porównaniu z listopadem

W okresie przedświątecznym sprzedaż detaliczna jest o jedną piątą większa niż w listopadzie. Lepiej sprzedaje się żywność, napoje i kosmetyki. Sprzyjają temu banki, które oferują korzystne kredyty. Wzrost produkcji powoduje wyższą koniunkturę polskiej gospodarki – szacuje się, że w okresie świątecznym św. Mikołaj produkuje około 1 proc. PKB.
więcej
2015-12-08 | 06:35
Konsument
Ekogroszek najpopularniejszym paliwem do ogrzewania. Wybiera większość osób zaopatrujących się w opał

Ekogroszek najpopularniejszym paliwem do ogrzewania. Wybiera większość osób zaopatrujących się w opał

83 proc. Polaków kupujących opał nie zamierza w ciągu najbliższych pięciu lat zmieniać wybieranego paliwa – wynika z danych Oferteo.pl. Najpopularniejszym wśród nich produktem jest ekogroszek, który wybiera 54 proc. ankietowanych. O wyborze dostawcy opału najczęściej decyduje cena.
więcej
2015-12-07 | 06:30
Transport
Nawet 600 euro odszkodowania mogą się domagać pasażerowie niewpuszczeni do samolotu z powodu braku miejsc

Nawet 600 euro odszkodowania mogą się domagać pasażerowie niewpuszczeni do samolotu z powodu braku miejsc

Pasażer, którego nie wpuszczono na pokład samolotu z powodu overbookingu, czyli zbyt dużej liczby sprzedanych biletów, ma prawo do odszkodowania. Może ono wynieść od 250 do 600 euro, w zależności od długości trasy. Pasażerowie mogą się także domagać zwrotu kosztów biletu, wyżywienia i napojów, a nawet zakwaterowania na koszt przewoźnika, jeśli muszą długo czekać na kolejny rejs.
więcej
2015-12-04 | 06:45
Handel
Rośnie udział alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym. Segment wart jest już 2,2 mld zł

Rośnie udział alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym. Segment wart jest już 2,2 mld zł

Udział segmentu alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym wynosi 5,4 proc. – wynika z raportu KPMG. Łączna sprzedaż nalewek, likierów oraz smakowych napojów spirytusowych wyniosła w 2013 roku 2,2 mld złotych. Większość przedsiębiorców oczekuje wzrostu także w 2015 roku. Według prognoz tegoroczny wolumen sprzedaży może się zwiększyć o 3,0 procent. Zmiany zachodzące na rynku wpływają także na ofertę producentów. Dla konsumentów bardzo ważnymi kryteriami są jakość i smak.
więcej
2015-12-04 | 06:35
Sport
Co roku na narty w Alpy wyjeżdża 250 tys. Polaków. Stają się przy tym coraz bardziej wymagającymi klientami

Co roku na narty w Alpy wyjeżdża 250 tys. Polaków. Stają się przy tym coraz bardziej wymagającymi klientami

W ubiegłym sezonie zimowym wyjazd na narty wybrało 28 proc. wszystkich wyjeżdżających zimą Polaków. Niesłabnącą popularnością cieszą się Alpy, na które decyduje się 250 tys. osób. Blisko 80 proc. z nich wybiera Włochy i Austrię, rośnie też zainteresowanie francuskimi miejscowościami. Klienci częściej wybierają sprawdzone biura podróży, a podczas wyjazdu wymagają od organizatora rozrywek i animacji.
więcej
2015-12-02 | 06:50
Bankowość
Kredyty Polaków warte są 939 mld zł. Odsetek niespłacanych sięga 7 proc.

Kredyty Polaków warte są 939 mld zł. Odsetek niespłacanych sięga 7 proc.

Wartość kredytów w Polsce dla sektora niefinansowego po pierwszym półroczu wynosiła 939 mld zł. Dług sektor prywatnego to blisko 75 proc. PKB, co jest rezultatem dużo niższym niż granica ryzyka ustalona przez Komisję Europejską (133 proc.). Bardziej zadłużeni są konsumenci niż przedsiębiorcy i to oni mają częściej problemy ze spłatą zobowiązań. Odsetek złych kredytów nie jest jednak wysoki.
więcej
2015-12-02 | 06:35
Konsument
Polacy najczęściej wykupują ubezpieczenia na życie o wartości 50–100 tys. zł

Polacy najczęściej wykupują ubezpieczenia na życie o wartości 50–100 tys. zł

Ponad połowa Polaków wybiera ubezpieczenia na życie na kwotę od 50 tys. do 100 tys. zł. Polisy uprawniające do wypłaty odszkodowania w kwocie 400–500 tys. zł wybiera jedynie 9 proc. ubezpieczonych, głównie mężczyźni. Najbardziej przezorni są mieszkańcy województwa śląskiego.
więcej
2015-12-01 | 06:45
Handel
Stokrotka zwiększa liczbę sklepów w rekordowym tempie. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych

Stokrotka zwiększa liczbę sklepów w rekordowym tempie. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych

Utrzymujące się spadki cen artykułów spożywczych i rosnąca konkurencja na rynku nie przeszkadzają w szybkim rozwoju sieci Stokrotka. W III kwartale spółka Emperia Holding otworzyła 35 nowych placówek, a w IV ma być podobnie. W przyszłym roku właściciel sieci nie zamierza zwalniać tempa. Holding w styczniu uruchomi centrum dystrybucyjne w Lublinie.
więcej
2015-12-01 | 06:35
Farmacja
Polacy wydają coraz więcej na leki. Dobre perspektywy dla rynku farmaceutycznego

Polacy wydają coraz więcej na leki. Dobre perspektywy dla rynku farmaceutycznego

Branża farmaceutyczna notuje systematyczny wzrost. Wartość rynku aptecznego rośnie o 5,3 proc., a rynek sprzedaży hurtowej do aptek o blisko 9 proc. rocznie. Najwyższy udział w strukturze rynku mają leki bez recepty. Prognozowany jest też wzrost wydatków na zdrowie w Polsce, które obecnie należą do najniższych w Europie.
więcej
2015-11-30 | 06:35
Handel
Marketing sensoryczny pomaga przyciągnąć klientów do sklepu. Zapachy i muzyka sprawiają, że sprzedaż rośnie nawet o 30 proc.

Marketing sensoryczny pomaga przyciągnąć klientów do sklepu. Zapachy i muzyka sprawiają, że sprzedaż rośnie nawet o 30 proc.

W okresie świątecznym rośnie zainteresowanie usługami marketingu sensorycznego. Sklepy chcą budować atmosferę, bo odpowiednio dobrane barwy, przyjemne zapachy i muzyka przyciągną klientów i skłoni ich do pozostania dłużej, w efekcie wydadzą więcej. Dwie trzecie decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym. Właściwe zastosowanie marketingu sensorycznego sprawia, że sprzedaż wzrasta powyżej 30 proc.
więcej
2015-11-27 | 06:50
Konsument
Ruszają prace nad standardami reklamy usług i produktów finansowych. Przekaz musi być przede wszystkim zrozumiały dla klienta

Ruszają prace nad standardami reklamy usług i produktów finansowych. Przekaz musi być przede wszystkim zrozumiały dla klienta

Organizacje i firmy z branży finansowej utworzyły grupę roboczą, która ma się zająć opracowaniem nowych standardów w reklamie. To o tyle istotne, że sprzedawane produkty i usługi finansowe stają się coraz bardziej skomplikowane, a ich wybór przez konsumenta często ma przełożenie na jego przyszłość. Pierwszą firmą sektora finansowego, która włączyła się w te prace i poddała swoje reklamy pod ocenę Rady Reklamy, jest Provident Polska.
więcej
2015-11-25 | 06:40
Styl życia
Millenialsi chętnie wydają pieniądze, ale są trudnymi klientami. Nie ufają reklamom i mediom

Millenialsi chętnie wydają pieniądze, ale są trudnymi klientami. Nie ufają reklamom i mediom

Millenialsi, czyli pokolenie urodzone w latach 1980–2000, chętnie zaspokajają swoje potrzeby konsumenckie, nie należą jednak do łatwych klientów. Nie ufają tradycyjnym mediom i nie sugerują się reklamą. Autorytetami są dla nich blogerzy i eksperci w danych dziedzinach. Przy zakupach chętnie też zasięgają opinii rodziców i przyjaciół. Najlepszym sposobem dotarcia do nich są media społecznościowe.
więcej
2015-11-20 | 06:45
Handel
Polskie browary produkują blisko 40 mln hektolitrów piwa rocznie. Rozwój branży korzystnie wpływa na inne sektory gospodarki i budżet państwa

Polskie browary produkują blisko 40 mln hektolitrów piwa rocznie. Rozwój branży korzystnie wpływa na inne sektory gospodarki i budżet państwa

Statystyczny Polak wypija blisko 100 litrów piwa rocznie, a produkcja tego trunku to blisko 40 mln hektolitrów rocznie. Rozwijająca się w Polsce kultura piwna i rosnąca konkurencja stymulują inwestycje browarów oraz rozwój branż powiązanych. To z kolei przekłada się na wpływy do budżetu państwa. Tylko Grupa Żywiec w ubiegłym roku dołożyła do finansów publicznych 1,7 mld zł. Gdyby firma była jedynym podatnikiem, to Polska mogłaby funkcjonować przez blisko dwa dni.
więcej
2015-11-19 | 06:55
IT i technologie
Arcus chce unieważnienia umowy z Energą na dostawę inteligentnych liczników energii. Skutki mogą odczuć klienci operatora

Arcus chce unieważnienia umowy z Energą na dostawę inteligentnych liczników energii. Skutki mogą odczuć klienci operatora

Firmy Arcus i T-matic Systems złożyły wniosek do sądu o stwierdzenie nieważności umowy na dostawę inteligentnych liczników energii dla spółki Energa-Operator. W ocenie wnioskodawców Energa-Operator zbyt ogólnie definiowała istotne zapisy i finalny przedmiot zamówienia był inny niż początkowe założenia. Jeśli umowa zostanie unieważniona, konsekwencje mogą być różne, włącznie z demontażem liczników zainstalowanych u klientów Energi-Operator. W ramach dwuetapowej współpracy Arcus dostarczył 420 tys. sztuk inteligentnych liczników zdalnego odczytu energii elektrycznej.
więcej
2015-11-16 | 06:40
Handel
Polskie wina owocowe i cydr mają szanse zdobyć zagraniczne rynki. Rośnie również spożycie wina w Polsce

Polskie wina owocowe i cydr mają szanse zdobyć zagraniczne rynki. Rośnie również spożycie wina w Polsce

W ubiegłym roku wyprodukowano 98 mln litrów win owocowych. W tym roku po trzech kwartałach zanotowano prawie 15-proc. spadek. Kategoria ta jednak znacząco się zmienia: przestaje być kojarzona z tanimi trunkami, a w ofercie producentów coraz częściej pojawiają się wina wysokiej jakości. Przedstawiciele branży uważają, że polskie wina owocowe mogą uzupełnić ofertę win gronowych na rynkach zagranicznych. Prawdziwą polską specjalnością może być zaś cydr.
więcej