Wszystkie newsy
2016-03-16 | 06:35
Konsument
Rynek spotkań biznesowych stale rośnie. Branża hotelowa chce na tym skorzystać
W ubiegłym roku z blisko 34 tys. zorganizowanych spotkań i wydarzeń biznesowych ponad 70 proc. odbyło się w hotelach. Aby sprostać rosnącym wymaganiom firm, obiekty konferencyjne i hotele inwestują w odpowiednią infrastrukturę i nowinki technologiczne. Sięgają także po takie nowości, jak slow life czy spa.
2016-03-16 | 06:30
Konsument
Audiobooki dostępne online mogą wyprzeć z rynku te na CD. Spodziewany jest też spadek cen
Streaming audiobooków może wkrótce zdobyć większość rynku w Polsce. Obecnie jego wartość szacuje się na ok. 30 mln zł, płyty CD i pliki elektroniczne dzielą się udziałami po połowie. Eksperci wskazują jednak, że łatwiejszy dostęp sprawi, że ludzie chętniej będą sięgać po taką formę książki. Pojawienie się na rynku usługi subskrypcyjnej może też wpłynąć na stopniowy spadek cen w pozostałych kanałach.
2016-03-15 | 06:55
Handel
Konsumenci coraz częściej sprawdzają swoich usługodawców w biurach informacji gospodarczej. Teraz będą mogli łatwiej pozyskać takie informacje
Świadomość Polaków na temat ich praw jako konsumentów rośnie. Nadal jednak jest spora grupa osób, które nie wiedzą, że dla bezpieczeństwa swoich interesów mogą sprawdzać wiarygodność płatniczą kontrahentów, z którymi chcą współpracować. Dotyczy to deweloperów, pracodawców, sklepów internetowych, czy biur podróży. Przez najbliższy miesiąc (od 15 marca do 15 kwietnia) dostęp do takiej informacji będzie ułatwiony.
2016-03-15 | 06:30
Styl życia
Polki są świadomymi i wymagającymi konsumentami. Podczas zakupów najczęściej zwracają uwagę na markę i skład produktu
Kobiety mają znaczący wpływ na 88 proc. codziennych zakupów i na 76 proc. decyzji podejmowanych przez całą rodzinę odnośnie do zakupu wszelkich innych towarów – wynika z badania „Polki same o sobie”. Panie są świadomymi i odpowiedzialnymi konsumentkami, znają swoje potrzeby i oczekiwania, chętnie otwierają się na nowości. Przy zakupie danego produktu najczęściej zwracają uwagę na jego markę (61 proc.) i skład (41 proc.). Na zakupy „dla domu” Polka poświęca przeciętnie cztery godziny tygodniowo, zaś na zakupy „dla siebie” – dwie godziny.
2016-03-14 | 06:40
Handel
McDonald's startuje z nowym konceptem produktowym we Wrocławiu. Klienci będą mogli sami skomponować kanapki
McDonald’s Polska otworzył we Wrocławiu piąty lokal, gdzie testuje nową usługę pozwalającą na indywidualne komponowanie burgerów. Gości mogą samodzielnie tworzyć swoje kompozycje smakowe z 28 produktów. Wszystkie składniki są świeżo przygotowane, a kanapki zamawiane przy samoobsługowym ekranie i dostarczane potem przez kelnera do stolika. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym rozpoczęto testy tego projektu.
2016-03-14 | 06:30
Konsument
Znani projektanci coraz częściej zajmują się designem dla produktów codziennego użytku. W Polsce na rynku pojawiły się nowe jogurty Fantasia sygnowane nazwiskiem Ani Kruk
Znane marki coraz częściej współpracują z projektantami mody czy biżuterii. W przeszłości Elie Saab, Kenzo czy Alexander Wang projektowali butelki wody Evian, a Karl Lagerfeld stworzył etykietę butelki z limitowanej edycji Coca-Coli Light we Francji. Teraz w ich ślady poszła Ania Kruk, która stworzyła opakowania dla limitowanej edycji nowych smaków jogurtu Fantasia Black & Fantasia White. Opakowanie to jeden z podstawowych elementów promocji produktu, bezpośrednio oddziałujący na klientów, dlatego może wpływać na zwiększenie sprzedaży – twierdzi prezes zarządu firmy ANIA KRUK Wojciech Kruk jr.
2016-03-11 | 06:35
Bankowość
Od dziś konsumenci będą lepiej chronieni przed pułapką spirali zadłużenia. Problemy z terminową spłatą długów ma już 2 mln osób
W ubiegłym roku upadłość konsumencką ogłosiło ponad 2 tys. Polaków, a 2 miliony ma problemy ze spłatą zadłużenia. Często aby spłacić, dług korzystają oni z krótkoterminowych pożyczek oferowanych przez firmy pożyczkowe. Przepisy o nadzorze nad firmami pożyczkowymi, które wchodzą dziś w życie, mają sprawić, że klienci będą lepiej chronieni.
2016-03-10 | 06:35
Konsument
Smartfony coraz rzadziej służą młodym ludziom do rozmów. Wyparły telewizję i stały się dla nich centrum rozrywki
Zachowanie i przyzwyczajenia pokolenia milenialsów mają obecnie największy wpływ na rozwój sektora TMT (telekomunikacji, mediów i technologii). Choć największą popularnością wśród młodych użytkowników cieszą się smartfony, to wciąż niezastąpione są laptopy i desktopy. Na znaczeniu traci natomiast telewizja. Centrum rozrywki stają się smartfony. Coraz rzadziej służą jednak do tradycyjnych rozmów głosowych, częściej do innych form komunikacji i zakupów.
2016-03-08 | 06:40
Bankowość
Kobiety zdominowały bankowość. Stanowią blisko 70 proc. osób zatrudnionych w sektorze finansowym
Kobiety zajmują 68 proc. miejsc pracy w polskiej bankowości. Dominują przede wszystkim w sprzedaży, księgowości oraz marketingu, ale zasiadają także w radach nadzorczych oraz zarządach. Płeć piękna stanowi obecnie już około 50 proc. wszystkich osób korzystających z usług sektora finansowego. Banki dostrzegają ten trend, oferując kobietom produkty przygotowane specjalnie dla nich.
2016-03-08 | 06:35
Transport
Rynek przesyłek kurierskich pod koniec roku może być wart 5,2 mld zł. Motorem wzrostu e-commerce oraz eksport
W tym roku rynek przesyłek kurierskich może wzrosnąć o ponad 20 proc. i osiągnąć wartość 5,2 mld zł. Popyt na usługi generuje rozwijający się dynamicznie eksport, a przede wszystkim rosnąca sprzedaż przez internet. Firmy z branży będą inwestować w usprawnienia ostatniej mili, czyli doręczeń przesyłek bezpośrednio do odbiorcy końcowego.
2016-03-07 | 06:45
Bankowość
Dyrektywa o rachunkach płatniczych przyniesie korzyści klientom. Łatwiej będzie porównać ofertę banków i przenieść konto
Dyrektywa o rachunkach płatniczych (PAD) spowoduje, że łatwiej będzie założyć rachunki za granicą i porównywać oferty poszczególnych banków. Dostawcy usług będą mieli obowiązek umożliwić klientom łatwe przeniesienie rachunku. Zdaniem ekspertów na zmianach zyskają konsumenci, natomiast banki będą musiały się liczyć z dodatkowymi kosztami. Nowe przepisy powinny wejść w życie w połowie września br.
2016-03-03 | 06:40
Handel
Większość pań z okazji Dnia Kobiet dostanie prezent. Co piąty mężczyzna nie zamierza świętować
Dzień Kobiet to dla większości kobiet i mężczyzn ważna okazja do świętowania. Uczcić ten dzień zamierza w tym roku 75 proc. panów – wynika z Barometru Providenta. Większość deklaruje zakup kwiatów, pozostali zdecydują się na drobny prezent. Co piąty mężczyzna nie planuje nic na ten dzień – to single albo osoby, które nie uznają tego święta. Wydatki zależą od wieku. Im młodszy mężczyzna, tym szerzej otworzy portfel.
2016-03-02 | 06:50
Farmacja
W ubiegłym roku pacjenci 75+ kupili leki na receptę o wartości 4 mld zł. W tym roku ich wydatki mają znacząco spaść
Trwają prace nad ustawą o bezpłatnych lekach dla osób powyżej 75 roku życia. To duża ulga dla seniorów. W samym tylko 2015 r. wydali oni na sprzedawane na receptę farmaceutyki 4,3 mld zł – wynika z danych IMS Health. W tym roku, po wejściu w życie ustawy, wydatki seniorów na leki refundowane mają być o 40 proc. niższe.
2016-03-02 | 06:45
Handel
Poczta zaoferuje ubezpieczenie sprzętu domowego i elektroniki. Przepięcia elektryczne są coraz częstszą przyczyną wypłaty odszkodowań
Nagłe i krótkotrwałe skoki napięcia mogą zniszczyć sprzęt elektroniczny, RTV i AGD. To częsty powód wypłacania odszkodowań z ubezpieczeń mieszkania czy domu. Dla osób, które takiego zabezpieczenia nie mają lub których polisa nie obejmuje przepięć, spółka Ubezpieczenia Pocztowe wprowadza na rynek ubezpieczenie „Bezpieczny prąd”, które gwarantuje odszkodowanie do 5 tys. zł w przypadku zniszczeń sprzętu. Firma liczy, że nowy produkt na rynku może przyciągnąć nawet kilkaset tysięcy osób miesięcznie.
2016-03-02 | 06:30
Handel
Rośnie sprzedaż urządzeń ogrodniczych. Duża popularnością cieszą się inteligentne kosiarki
Przyszłością rynku ogrodniczego są nowoczesne, inteligentne urządzenia. Rośnie zainteresowanie klientów automatycznym sprzętem, który wykona za nich pracę. Producenci urządzeń muszą się dostosowywać do zmieniających się trendów rynkowych. Z jednej strony przydomowe ogródki stają się coraz mniejsze, z drugiej – w miastach przybywa terenów zielonych, a do ich obsługi potrzebny jest sprzęt nie tylko sprawny, lecz także cichy.