Wszystkie newsy

2013-07-03 | 06:55
Energetyka
Będzie jedna umowa na sprzedaż i dystrybucję prądu. Przepisy wejdą w życie za pół roku Wszystkie newsy

Będzie jedna umowa na sprzedaż i dystrybucję prądu. Przepisy wejdą w życie za pół roku

Będzie jedna, kompleksowa umowa na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej. Toczące się od ponad 1,5 roku negocjacje, których celem było wypracowania wspólnego wzorca tego dokumentu, zakończyły się sukcesem. Nowe przepisy wejdą w życie wraz z początkiem przyszłego roku, co oznacza, że klient będzie parafował jedną umowę, mimo że sprzedażą i dystrybucją energii zajmować się będą dwa różne podmioty.
więcej
2013-07-03 | 06:50
Bankowość
PKO BP gotowe na obniżki opłat interchange. Zachęca do płatności z użyciem telefonu

PKO BP gotowe na obniżki opłat interchange. Zachęca do płatności z użyciem telefonu

PKO BP jest przygotowany na znaczną obniżkę opłat za płatności kartą – zapewnia prezes banku. Chce zachęcać klientów do transakcji dokonywanych za pomocą telefonów. Jak zapewnia, opłaty związane z płatnościami mobilnymi są na znacznie niższym poziomie. Zbigniew Jagiełło pozytywnie ocenia też nowe propozycje KNF dotyczące kredytów hipotecznych. – To krok w dobrym kierunku, który zwiększa bezpieczeństwo klientów – podkreśla.
więcej
2013-07-03 | 06:10
Konsument
Prezes TNS: Polacy wciąż zmuszenie do płatności gotówką, bo w małych sklepach trudno o terminal

Prezes TNS: Polacy wciąż zmuszenie do płatności gotówką, bo w małych sklepach trudno o terminal

Płatności gotówkowe stanowią 82 proc. wszystkich płatności detalicznych w Polsce – wynika z badania TNS, dotyczącego zwyczajów płatniczych Polaków. Zdaniem Piotra Kwiatkowskiego, prezesa TNS Polska, taka popularność gotówki wynika przede wszystkim z braku możliwości płacenia kartą w małych sklepach. Około połowa z nich albo nie ma terminali płatniczych, albo honoruje płatności kartą dopiero od pewnej kwoty.
więcej
2013-07-01 | 06:05
Transport
Pasażerowie w UE lepiej chronieni. Nowe prawa dotyczą również podróży statkiem czy autokarem

Pasażerowie w UE lepiej chronieni. Nowe prawa dotyczą również podróży statkiem czy autokarem

W tym roku po raz pierwszy na terenie Unii Europejskiej szczególna ochrona praw konsumentów dotyczy nie tylko pasażerów samolotów, lecz także osób podróżujących koleją, autokarem czy statkiem. Również im łatwiej będzie uzyskać odszkodowanie za np. spóźnienie przewoźnika. Przepisy obowiązują na terenie całej UE.
więcej
2013-06-20 | 06:43
Konsument
Polacy rzadko czytają etykiety na produktach spożywczych. To jedna z przyczyn ich złej diety

Polacy rzadko czytają etykiety na produktach spożywczych. To jedna z przyczyn ich złej diety

Wciąż niewielu Polaków zwraca uwagę na wartość odżywczą kupowanych artykułów - twierdzi Instytut Żywności i Żywienia. Skutkuje to tym, że jemy niezdrowo i zbyt kalorycznie. W akcję uświadamiania klientów włączają się również sieci handlowe.
więcej
2013-06-18 | 06:50
Bankowość
Prof. W. Orłowski: trzeba chronić konsumentów przed instytucjami finansowymi, które narzucałyby niekorzystne warunki

Prof. W. Orłowski: trzeba chronić konsumentów przed instytucjami finansowymi, które narzucałyby niekorzystne warunki

Jasność warunków umowy i ich zrozumienie przez klienta to minimalny standard, jaki powinien obowiązywać firmy udzielające pożyczek pozabankowych – uważa profesor Witold Orłowski. Instytucją, która powinna dbać o standardy i ochronę klientów jest UOKiK, ale obowiązek uregulowania prawnego ciąży na samym państwie, które może stworzyć mechanizmy bezpiecznego udzielania pożyczek. Najważniejszy cel to nieudzielanie ich osobom, które nie są w stanie spłacić długu.
więcej
2013-06-05 | 06:40
Handel
Tesco odpowiada na spowolnienie gospodarcze. Będą zmiany w sklepach sieci

Tesco odpowiada na spowolnienie gospodarcze. Będą zmiany w sklepach sieci

Tesco remontuje sklepy i planuje nowe kierunki rozwoju. To odpowiedź sieci na czas spowolnienia gospodarczego. Firma planuje rozwijać się w tych segmentach rynku, w których jest największy popyt. Tesco najlepsze perspektywy widzi m.in. w odzieżowej marce własnej F&F, sprzedaży internetowej, nowej koncepcji bistro, świeżej żywności, a także w rozwijaniu działów dziecięcych, w tym również asortymentu zabawek.
więcej
2013-06-03 | 05:55
Ubezpieczenia
Polacy najczęściej z własnej winy nie otrzymują odszkodowań od ubezpieczycieli

Polacy najczęściej z własnej winy nie otrzymują odszkodowań od ubezpieczycieli

Niedopełnienie obowiązków przez poszkodowanego – to najczęstszy powód odmowy wypłaty odszkodowań przez zakłady ubezpieczeń. Często są to na przykład braki w dokumentacji czy niewezwanie policji na miejsce zdarzenia. O wysokości możliwego odszkodowania decydują zapisy w umowie, ale też kwota płaconej składki.
więcej
2013-05-31 | 06:07
Handel
Wymarzony prezent na Dzień Dziecka to głównie elektronika

Wymarzony prezent na Dzień Dziecka to głównie elektronika

Najwięcej z okazji Dnia Dziecka kupowanych jest tabletów, których sprzedaż znacząco wzrosła w ostatnim czasie. Rodzice przy okazji czerwcowego święta starają się spełnić oczekiwania prezentowe dzieci, ale badania wskazują, że najmłodsi członkowie rodziny bardzo mocno wpływają również na inne decyzje zakupowe swoich rodziców. Uwzględniają opinię dzieci przy zakupie mebli, samochodów, wczasów, ale i kosmetyków czy ubrań.
więcej
2013-05-29 | 05:50
Konsument
Psychologowie apelują do rodziców przed Dniem Dziecka: dajmy dzieciom zapragnąć jakiejś zabawki. Nie kupujmy im wszystkiego

Psychologowie apelują do rodziców przed Dniem Dziecka: dajmy dzieciom zapragnąć jakiejś zabawki. Nie kupujmy im wszystkiego

Przed nami Dzień Dziecka, czyli coroczna gorączka zakupów. Dorośli nie szczędzą pieniędzy na prezenty dla swoich pociech, ale specjaliści przestrzegają przed nadmiernymi zakupami. – Rodzic, który zaspokaja wszystkie potrzeby konsumpcyjne nie jest synonimem dobrego rodzica – podkreśla dr Magdalena Śniegulska, psycholog dziecięca.
więcej
2013-05-27 | 06:05
Konsument
Badanie Carrefour: kryzys wymusił na Polakach poszukiwanie najtańszych produktów

Badanie Carrefour: kryzys wymusił na Polakach poszukiwanie najtańszych produktów

Spowolnienie gospodarcze odbija się na zachowaniach konsumentów. Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Carrefour Polska wynika, że Polacy stosują różne strategie oszczędzania na zakupach – kupują w tańszych sklepach, szukają promocji, korzystają z programów lojalnościowych (np. karty seniora) oraz wybierają produkty marki własnej sklepu. Jak podkreślają autorzy badania, nie kupujemy wcale mniej, kupujemy inaczej.
więcej
2013-05-24 | 06:35
Konsument
Carrefour wprowadzi zmiany w produktach sprzedawanych pod marką własną

Carrefour wprowadzi zmiany w produktach sprzedawanych pod marką własną

Carrefour, przy aktywnym udziale klientów, rewitalizuje produkty oferowane pod marką własną. Ocenie 1000 klientów są poddawane nie tylko produkty pakowane, ale i świeże. Wszystko to ma poprawić ocenę jakości, smaku i funkcjonalności oferty. Zmienione produkty są specjalnie oznakowane, zawierają także informację, że są zatwierdzone przez konsumentów.
więcej
2013-05-24 | 06:10
Ochrona środowiska
FOR: ustawa śmieciowa powinna zostać zmieniona. To wylewanie dziecka z kąpielą

FOR: ustawa śmieciowa powinna zostać zmieniona. To wylewanie dziecka z kąpielą

Ustawę śmieciową trzeba zmienić, a prawo Unii Europejskiej na to pozwala – przekonują eksperci Fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju. Ich zdaniem Polska przyjęła zbyt restrykcyjne przepisy, na których stracą obywatele – bo zapłacą dużo więcej, i przedsiębiorcy z branży – bo wielu z nich będzie musiało zakończyć działalność. Zdaniem FOR, o sposobie wywozu śmieci powinno się decydować w gminnych referendach, a obecny system wcale nie zlikwiduje nielegalnych wysypisk.
więcej
2013-05-22 | 06:40
Konsument
Apteki w coraz gorszej kondycji finansowej

Apteki w coraz gorszej kondycji finansowej

Po półtora roku obowiązywania ustawy refundacyjnej, branża aptekarska coraz bardziej liczy na wprowadzenie w niej modyfikacji. Oczekują doprecyzowania i zmian w przepisach, które powstrzymają dalsze pogarszanie się sytuacji finansowej aptek, a które także przyczynią się do wypełnienia podstawowych założeń ustawy: poprawy sytuacji pacjentów.
więcej
2013-05-02 | 06:00
Konsument
Za uszkodzony lub zagubiony bagaż nawet 5,5 tys. zł odszkodowania

Za uszkodzony lub zagubiony bagaż nawet 5,5 tys. zł odszkodowania

Maksymalnie 5,5 tys. zł możemy otrzymać od linii lotniczych za uszkodzony lub zagubiony bagaż. By udowodnić jego wartość musimy jednak przedstawić rachunki za samą walizkę i jej zawartość, a to dla pasażerów kłopotliwe. Odszkodowanie należy się też w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu.
więcej