Wszystkie newsy

2015-01-05 | 06:00
Media i PR
Polskie firmy zaczynają dostrzegać potencjał YouTube. Co trzecia ma aktywny kanał w tym serwisie Wszystkie newsy

Polskie firmy zaczynają dostrzegać potencjał YouTube. Co trzecia ma aktywny kanał w tym serwisie

Spośród 500 największych polskich przedsiębiorstw 38 proc., czyli aż 190, ma własny kanał w serwisie YouTube. Firmy zaczynają dostrzegać potencjał tego typu kanałów, dlatego też te zajmujące się postprodukcją coraz częściej skupiają się na dostarczaniu kontentu na potrzeby tego typu portali internetowych i społecznościowych. Internet staje się coraz potężniejszym medium, które powoli wyprzedza telewizję.
więcej
2014-12-19 | 06:30
Media i PR
Michał M. Lisiecki przenosi część działalności za granicę. Wszystko przez wysokie podatki i nieprzyjazne przepisy

Michał M. Lisiecki przenosi część działalności za granicę. Wszystko przez wysokie podatki i nieprzyjazne przepisy

Nieprzyjazne warunki dla przedsiębiorców i wysokie podatki. To powód, dla którego Michał M. Lisiecki, główny akcjonariusz PMPG Polskie Media SA, w którego portfolio są m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, częściowo przenosi działalność swoich spółek za granicę. Ma nadzieję, że to chwilowe rozwiązanie.
więcej
2014-12-18 | 06:30
Handel
IMM: Producenci artykułów dla dzieci wydali w tym roku na reklamy 170 mln zł. Ponad dwa razy mniej niż w 2013 roku

IMM: Producenci artykułów dla dzieci wydali w tym roku na reklamy 170 mln zł. Ponad dwa razy mniej niż w 2013 roku

W tym roku reklamodawcy z branży dziecięcej wydali o 100 mln zł mniej niż w 2013 roku. Z przeznaczonej na promocję kwoty 170 mln zł blisko 85 proc. trafiło do telewizji – wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów dla magazynu „Marketer+”. Najczęściej wybierano stacje Polsat i TVN oraz Cartoon Network.
więcej
2014-12-17 | 06:30
Konsument
Polacy chętnie dyskutują o prezentach w sieci. Najczęściej o książkach

Polacy chętnie dyskutują o prezentach w sieci. Najczęściej o książkach

Internet to coraz częściej miejsce wyboru i zakupu prezentów świątecznych. Polacy szukają w sieci nie tylko informacji o wybranym produkcie, lecz także porad dotyczących prezentów, korzystnych cen i pomysłów. Najczęściej dyskusje odbywają się na Facebooku, a najchętniej dyskutowanym prezentem są książki.
więcej
2014-12-16 | 06:40
Konsument
Skończy się plaga niechcianych e-maili. Za rozsyłanie spamu będą kary w wysokości do 3 proc. rocznych przychodów

Skończy się plaga niechcianych e-maili. Za rozsyłanie spamu będą kary w wysokości do 3 proc. rocznych przychodów

Konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, będzie mu też łatwiej zwrócić towar zakupiony online. To główne zmiany, które na mocy ustawy o prawach konsumenta wejdą w życie 25 grudnia. Nowe przepisy zakazują również wysyłania reklamowych e-maili i telemarketingu osobom, które nie wyraziły na to zgody, co powinno ucieszyć konsumentów.
więcej
2014-12-16 | 06:25
Media i PR
Talent shows wychodzą poza telewizję. Widzowie dyskutują o nich na wielu platformach w trakcie emisji

Talent shows wychodzą poza telewizję. Widzowie dyskutują o nich na wielu platformach w trakcie emisji

Talent shows nie tylko w telewizji, lecz także w internecie, na tabletach oraz w mediach społecznościowych – zakończone edycje popularnych telewizyjnych programów na szeroką skalę wykorzystały zjawisko multiscreeningu. Dzięki temu ich twórcy wzbudzili znacznie bardziej ożywioną dyskusję w sieci, a wzmianki o programach zostały odnotowane przede wszystkim w trakcie ich trwania. W internecie często mówiono też o jurorach i prowadzących programy. Reklamodawcy wykorzystują popularność tego typu programów.
więcej
2014-12-10 | 06:25
Media i PR
Temat nowych „Gwiezdnych Wojen” hitem wśród internautów. Sukces filmu murowany

Temat nowych „Gwiezdnych Wojen” hitem wśród internautów. Sukces filmu murowany

Polską wersję trailera najnowszej części „Gwiezdnych Wojen” obejrzano w ciągu kilku dni 50 tysięcy razy. Wersja oficjalna ma ponad 43 miliony wyświetleń. Zainteresowanie filmem jest ogromne, co widać również w komentarzach internautów – najczęściej publikowano treści na Facebooku i Twitterze. Komentarze dotyczyły zarówno oczekiwania na trailer, samej zapowiedzi, jak i oczekiwania na film – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
więcej
2014-12-10 | 06:00
Media i PR
Wydatki na marketing w sieci rosną najszybciej. Reklamodawcy coraz bardziej wymagający

Wydatki na marketing w sieci rosną najszybciej. Reklamodawcy coraz bardziej wymagający

Rynek reklamy internetowej rośnie w Polsce bardzo szybko. Biorąc pod uwagę również wzrost segmentu mobilnego może to być nawet 50 proc. rocznie. Budżety, jakie firmy inwestują w reklamę online, rosną kosztem mediów tradycyjnych, głównie prasy. Marketerzy jednak coraz częściej oczekują mierzalnych efektów kampanii w sieci.
więcej
2014-12-08 | 06:40
Telekomunikacja
UPC wprowadza nową bibliotekę ponad tysiąca filmów i seriali na żądanie. Chce trafić do widzów, którzy wcześniej pobierali seriale z internetu

UPC wprowadza nową bibliotekę ponad tysiąca filmów i seriali na żądanie. Chce trafić do widzów, którzy wcześniej pobierali seriale z internetu

Polscy dostawcy VoD, czyli wideo na żądanie, przygotowują się do zapowiadanego na 2015 r. debiutu w Polsce platformy Netflix, amerykańskiego giganta, który ma już ponad 30 mln klientów. UPC Polska wprowadziło właśnie usługę My Prime Filmy i Seriale. Użytkownicy zyskują dostęp do bazy ponad tysiąca popularnych produkcji. Mogą obejrzeć je również na tabletach czy smartfonach, które stają się coraz popularniejszym narzędziem konsumpcji mediów.
więcej
2014-12-08 | 05:55
Media i PR
Agencja informacyjna Newseria wyróżniona przez „Dziennik Gazetę Prawną”

Agencja informacyjna Newseria wyróżniona przez „Dziennik Gazetę Prawną”

„Dziennik Gazeta Prawna” wyróżnił Newserię Skrzydłami Biznesu w kategorii mikrofirm w województwie mazowieckim. – To wyróżnienie dodaje nam skrzydeł – mówi prezes agencji Artur Woliński.
więcej
2014-12-05 | 06:45
Media i PR
Dostawcy płatnej telewizji walczą o widzów. Ich bronią są nowe technologie i treści na żądanie

Dostawcy płatnej telewizji walczą o widzów. Ich bronią są nowe technologie i treści na żądanie

Polski rynek rozrywki jest coraz potężniejszy i w przyszłym roku może osiągnąć wartość 12,6 mld dolarów. Na wykrojenie udziałów w tym torcie liczą nie tylko krajowi potentaci, lecz także np. globalny dostawca usług VoD amerykański Netflix. Na polskim rynku płatnej telewizji dokonuje się rewolucja technologiczna, która ma przyciągnąć nowych widzów i pozwolić zatrzymać starych. UPC Polska rusza z nową platformą, na której udostępni ponad tysiąc filmów i seriali.
więcej
2014-11-27 | 06:25
Bankowość
IMM: W III kwartale instytucje finansowe brały reklamowy oddech przed kampanią świąteczną. Pod koniec roku wydatki na promocje mogą sięgnąć 0,5 mld zł

IMM: W III kwartale instytucje finansowe brały reklamowy oddech przed kampanią świąteczną. Pod koniec roku wydatki na promocje mogą sięgnąć 0,5 mld zł

W III kwartale instytucje finansowe wydały na reklamę 336 mln zł, o jedną czwartą mniej niż w okresie od kwietnia do czerwca. W ostatnich miesiącach roku kwota ta może jednak wzrosnąć do 0,5 mld zł – wynika z analiz Instytutu Monitorowania Mediów. W mediach coraz chętniej reklamują się też firmy pożyczkowe.
więcej
2014-11-25 | 06:30
Media i PR
Media społecznościowe pełne narzekań na zdrowie. Jesienią 10 razy więcej wpisów niż latem

Media społecznościowe pełne narzekań na zdrowie. Jesienią 10 razy więcej wpisów niż latem

Na przełomie października i listopada w mediach społecznościowych pojawiło się blisko 14 tysięcy wpisów na temat złego samopoczucia i chorób sezonowych. To dziesięciokrotnie więcej publikacji niż w okresie letnim – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. Najczęściej Polacy skarżą się na Twitterze i Facebooku. Szukają tam też recepty na poprawę samopoczucia.
więcej
2014-11-24 | 06:30
Media i PR
IMM: Nadal najczęściej cytowana jest prasa drukowana. Wpadka Radosława Sikorskiego jednym z popularniejszych tematów października

IMM: Nadal najczęściej cytowana jest prasa drukowana. Wpadka Radosława Sikorskiego jednym z popularniejszych tematów października

W październiku najczęściej cytowanymi mediami w Polsce były dzienniki „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” oraz stacja radiowa RMF FM. Na czwarte miejsce awansowała stacja TVN24, wyprzedzając tygodnik „Wprost”. Najczęściej cytowania dotyczyły wypowiedzi Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska i Władimira Putina, wyborów samorządowych oraz sytuacji na Ukrainie.
więcej
2014-11-12 | 06:05
Konsument
Rynek e-booków wart cztery razy więcej niż w 2012 roku. Prawie połowa e-czytelników korzysta z nielegalnych kanałów dystrybucji

Rynek e-booków wart cztery razy więcej niż w 2012 roku. Prawie połowa e-czytelników korzysta z nielegalnych kanałów dystrybucji

Wartość rynku e-booków w tym roku może być prawie dwa razy większa niż w ubiegłym – ok. 40 mln zł. Mimo dynamicznych wzrostów wciąż stanowi on 2-3 proc. całego rynku książek. Największym problemem branży jest piractwo. Prawie połowa e-czytelników korzysta z nielegalnych kanałów dystrybucji. Drugą barierą rozwoju jest VAT wyższy niż w przypadku tradycyjnych książek.
więcej