Wszystkie newsy

2014-08-18 | 06:50
Media i PR
Dużo lepsze wyniki finansowe Polskiego Radia, niż planowano Wszystkie newsy

Dużo lepsze wyniki finansowe Polskiego Radia, niż planowano

Pierwsze półrocze dla Polskiego Radia było lepsze, niż prognozowano. Rosną wpływy z abonamentu – w całym roku mogą być blisko o 100 mln zł wyższe, z czego do PR trafi 6 mln zł. Nie zawodzą również reklamodawcy. Wyższe wpływy ma również zapewnić podwyżka cen reklam emitowanych na antenach.
więcej
2014-08-12 | 06:40
Media i PR
IMM: Media tradycyjne coraz częściej czerpią informacje z mediów społecznościowych: Twittera, Facebooka i YouTube a

IMM: Media tradycyjne coraz częściej czerpią informacje z mediów społecznościowych: Twittera, Facebooka i YouTube'a

Media tradycyjne, jak prasa, radio i telewizja, coraz częściej szukają tematów w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Twitterze i Facebooku, a także w serwisie YouTube. W ciągu dwóch lat cytowanie wszystkich kanałów społecznościowych wzrosło trzykrotnie, z 400 do 1200 miesięcznie.
więcej
2014-08-05 | 06:40
Bankowość
Rosną wydatki banków na reklamę. Ponad 440 mln zł w II kwartale

Rosną wydatki banków na reklamę. Ponad 440 mln zł w II kwartale

Blisko 440 mln zł wydały na reklamę w II kwartale instytucje finansowe w Polsce. To wprawdzie o 5 proc. mniej niż rok wcześniej, ale dwa razy więcej niż w trzech pierwszych miesiącach 2014 roku. Połowę tej kwoty na kampanie marketingowe przeznaczyło 10 banków, które są największymi reklamodawcami.
więcej
2014-07-24 | 06:30
Media i PR
Afera podsłuchowa zdominowała media w czerwcu. „Wprost” zdecydowanym liderem cytowań

Afera podsłuchowa zdominowała media w czerwcu. „Wprost” zdecydowanym liderem cytowań

Ujawnienie podsłuchanych rozmów członków administracji państwa dało „Wprostowi” zdecydowane pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych mediów w czerwcu. Tygodnik był cytowany prawie pięciokrotnie częściej od drugiej w rankingu „Gazety Wyborczej”. Publikacje „Wprostu” przywoływali nie tylko inni dziennikarze i politycy, lecz nawet językoznawcy.
więcej
2014-07-23 | 06:00
Media
Najbardziej aktywni użytkownicy Twittera to dziennikarze i politycy

Najbardziej aktywni użytkownicy Twittera to dziennikarze i politycy

Polscy przedsiębiorcy wciąż nie potrafią skutecznie korzystać z mediów społecznościowych. Zdaniem Piotra Baczyńskiego z firmy Immersion brak im wiedzy na temat ich działania oraz umiejętności szybkiego reagowania na sytuację na rynku. Z mediów społecznościowych, zwłaszcza z szybkiego komunikatora Twitter, znacznie sprawniej korzystają dziennikarze i politycy.
więcej
2014-07-22 | 06:40
Handel
Ponad 270 mln zł przeznaczyły na reklamę sieci handlowe w II kwartale

Ponad 270 mln zł przeznaczyły na reklamę sieci handlowe w II kwartale

Ponad 270 mln zł przeznaczyły sieci handlowe na promocję w II kwartale – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Najwięcej na reklamę wydał Lidl – ponad 100 mln zł. Wzrost wydatków reklamowych szedł w parze z rosnącym zainteresowaniem internautów. Najczęściej komentowane w internecie i mediach społecznościowych były promocje cenowe i oferty związane z grillowaniem sieci Biedronka, Lidl i Tesco.
więcej
2014-07-18 | 06:30
Media i PR
Twitter dostrzegł polski rynek reklamowy

Twitter dostrzegł polski rynek reklamowy

Polscy reklamodawcy coraz aktywniej działają na rynku mediów społecznościowych, także za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Docenił to serwis mikroblogowy Twitter, który po półrocznej obserwacji rynku zdecydował się ułatwić dostęp do reklam polskim spółkom. Amerykański serwis ma już ponad 250 milionów użytkowników, a reklamy są bardzo skuteczne dzięki wykorzystaniu zwykłych narzędzi Twittera.
więcej
2014-07-07 | 06:40
Media i PR
Część Polaków wciąż nie ma dostępu do kanałów telewizji cyfrowej. Rozwiązaniem problemu może być sygnał satelitarny

Część Polaków wciąż nie ma dostępu do kanałów telewizji cyfrowej. Rozwiązaniem problemu może być sygnał satelitarny

Proces cyfryzacji telewizji naziemnej został przeprowadzony bardzo sprawnie i szybko – oceniają eksperci. Jedynym problemem jest niepełne pokrycie kraju sygnałem naziemnym. Białe plamy dotyczą jednak niewielkiej liczby osób, dlatego tym łatwiejsze powinno być rozwiązanie tej kwestii.
więcej
2014-07-03 | 06:00
Media
Specjaliści od marketingu stawiają na mniej agresywną, a bardziej merytoryczną reklamę natywną

Specjaliści od marketingu stawiają na mniej agresywną, a bardziej merytoryczną reklamę natywną

Reklama natywna zdobywa coraz więcej zwolenników wśród marketerów. To nowa jakość w marketingu internetowym. Z założenia nie powinna przekonywać klienta, że dany produkt jest dobry, tylko udowodnić, że tak jest i dlaczego. Przekaz powinien być rzetelny i dostosowany do oczekiwań odbiorów, a nie oparty na pustych frazesach. Platformy do zbierania i analizowania danych o internautach pozwalają w dodatku kierować reklamę do określonego odbiorcy, który jest potencjalnym klientem.
więcej
2014-07-01 | 06:30
Media i PR
Reklamowa ofensywa biur podróży. W I połowie roku wydały one na promocję dwa razy więcej niż przed rokiem

Reklamowa ofensywa biur podróży. W I połowie roku wydały one na promocję dwa razy więcej niż przed rokiem

Od początku roku do 25 czerwca br. biura podróży przeznaczyły na reklamę w prasie, telewizji i radiu ponad 37 mln zł. To ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z badania Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że 32 mln zł pochodzi z budżetu największych dziesięciu touroperatorów na rynku. W czołówce znalazły się biura TUI, Rainbow Tours i Grecos Holiday.
więcej
2014-06-26 | 06:30
Media i PR
Mimo dynamicznych zmian na rynku mediów najbardziej opiniotwórcza nadal jest prasa

Mimo dynamicznych zmian na rynku mediów najbardziej opiniotwórcza nadal jest prasa

Mimo dynamicznego rozwoju mediów internetowych i problemów niektórych tradycyjnych tytułów prasowych, to właśnie prasa pozostaje głównym źródłem cytowań. Materiały internetowe wypadają zaś pod tym względem słabiej niż telewizyjne i radiowe. W maju, zgodnie z raportem Instytutu Monitorowania Mediów, najczęściej cytowanym medium była „Rzeczpospolita”.
więcej
2014-06-16 | 06:10
Media i PR
Onet chce postawić na treści premium i walczyć o użytkowników jakością kontentu

Onet chce postawić na treści premium i walczyć o użytkowników jakością kontentu

Treści dziennikarskie na wysokim poziomie i autorskie materiały wideo mają umożliwić Onetowi utrzymanie palmy pierwszeństwa w polskim internecie. Ten z kolei jest medium coraz chętniej wybieranym przez reklamodawców.
więcej
2014-06-13 | 06:25
Media i PR
Monitoring social mediów coraz lepszej jakości. Wiemy, kto, co, gdzie i z jakim skutkiem publikuje w mediach społecznościowych

Monitoring social mediów coraz lepszej jakości. Wiemy, kto, co, gdzie i z jakim skutkiem publikuje w mediach społecznościowych

Dzięki nowoczesnym narzędziom PR-owcy i blogerzy czerpią wiedzę o obecności osób, firm, marek, a nawet całych branż w social media. Mogą poznać nie tylko liczbę wzmianek i ich lokalizację, lecz także ogólny wydźwięk informacji publikowanych przez użytkowników. Dokładny monitoring jest o tyle istotny, że media społecznościowe stają się coraz ważniejszą częścią kampanii reklamowych. W tym roku w ramach konkursu PRotony Instytut Monitorowania Mediów przyznał specjalną nagrodę dla osoby odpowiedzialnej za kampanię w social media. Laureatką została Natalia Hatalska, autorka bloga hatalska.com.
więcej
2014-06-11 | 06:35
Media i PR
Internet pełny błędów językowych. Najwięcej jest ich w serwisach dla młodzieży

Internet pełny błędów językowych. Najwięcej jest ich w serwisach dla młodzieży

Powtórki znaczeniowe, źle zapisane słowa „na pewno” i „wziąć” – to najczęściej popełniane przez internautów błędy językowe. Od początku roku do połowy maja w sieci pojawiło się ponad 125 tys. wpisów i artykułów, w których wystąpiło co najmniej jedno błędne sformułowanie. Z badań Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że najwięcej błędów można znaleźć w serwisach, z których korzysta przede wszystkim młodzież. Nieomylni nie są także dziennikarze.
więcej
2014-06-10 | 06:00
Media i PR
Rynek wideo w internecie rozwija się dynamicznie. Dalsze inwestycje w ten segment planuje Grupa Onet.pl

Rynek wideo w internecie rozwija się dynamicznie. Dalsze inwestycje w ten segment planuje Grupa Onet.pl

Już co czwarty odwiedzający portal Onet.pl ogląda materiały wideo, a suma ich odtworzeń w kwietniu przekroczyła 55 mln. Rynek wideo w Polsce czeka w najbliższych latach dynamiczny rozwój – to za sprawą inwestycji w ten segment zarówno graczy online'owych, jak i mediów tradycyjnych. Wideo – obok kontentu na urządzenia mobilne – będzie główną siłą napędową rozwoju rynku reklamy internetowej.
więcej