Wszystkie newsy

2014-03-26 | 06:05
Media i PR
B. Mońka: Wersje papierowe gazet nie znikną z rynku. Dla wydawców ważniejsza niż nośnik będzie jakość publikacji i ich ochrona Wszystkie newsy

B. Mońka: Wersje papierowe gazet nie znikną z rynku. Dla wydawców ważniejsza niż nośnik będzie jakość publikacji i ich ochrona

Choć większość gazet drukowanych ma już swoje wydania internetowe, prasa papierowa nie zniknie całkowicie z rynku – uważa Beata Mońka, ekspert rynku mediowego. Jej zdaniem, z punktu widzenia wydawców w przyszłości najbardziej istotna będzie jakość publikowanych treści i ich ochrona.
więcej
2014-03-25 | 06:05
Media i PR
Rynek reklamy czeka dobry rok, ale potrzeba nowych pomysłów na promocję

Rynek reklamy czeka dobry rok, ale potrzeba nowych pomysłów na promocję

Polacy są coraz bardziej odporni na reklamy. Kampanie są do siebie podobne, więc zdaniem ekspertów na rynku będzie następował ruch w kierunku innowacyjnych promocji. To szansa dla domów mediowych i twórców reklam. Dzięki dobrej koniunkturze w gospodarce wydatki na reklamę będą rosły.
więcej
2014-03-24 | 06:10
Media i PR
Grupa o2 po przejęciu Wirtualnej Polski planuje kolejne przejęcia

Grupa o2 po przejęciu Wirtualnej Polski planuje kolejne przejęcia

Po przejęciu Wirtualnej Polski Grupa o2 planuje kolejne przejęcia. Mają one nastąpić jeszcze w tym oraz w przyszłym roku. – Przyglądamy się kolejnym obiektom do akwizycji i rozglądamy się za akwizycjami w każdym ważnym segmencie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Michał Brański, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2.
więcej
2014-03-21 | 05:55
Podatki
1 proc. podatku najczęściej trafia do organizacji pożytku publicznego wydających duże kwoty na reklamę

1 proc. podatku najczęściej trafia do organizacji pożytku publicznego wydających duże kwoty na reklamę

Organizacje pożytku publicznego walczą o 1 proc. od podatników. Przez kolejne tygodnie, które zostały na rozliczenie się z fiskusem, te największe OPP będą prowadzić intensywne akcje reklamowe. Doświadczenia ubiegłych lat pokazują, że to one notują największe wpływy. W ubiegłym roku podatnicy przekazali blisko pół miliarda złotych z 1 proc.
więcej
2014-03-20 | 07:20
Media
Dominika Kulczyk: Musimy budować most między Europą a Afryką

Dominika Kulczyk: Musimy budować most między Europą a Afryką

Dominika Kulczyk od marca prowadzi w TVN program „Efekt domina” poświęcony jej działalności charytatywnej. W każdym odcinku bizneswoman odwiedzi inny rozwijający się kraj i pomoże mieszkańcom znaleźć rozwiązanie ich problemów. Jak mówi, to właśnie w sile ludzi tkwi ogromny potencjał.
więcej
2014-03-19 | 06:05
Media i PR
Rynek reklamowy odbija się od dna. Rosną wydatki na reklamę, a wraz z nimi – ceny za ich emisję

Rynek reklamowy odbija się od dna. Rosną wydatki na reklamę, a wraz z nimi – ceny za ich emisję

Rośnie popyt na czas reklamowy. Media zaczynają więc podnosić ceny. Sytuacja dotyczy przede wszystkim telewizji oraz sektora online. Równocześnie reklamy internetowe osiągają dziś dużo wyższą skuteczność niż jeszcze kilka lat temu.
więcej
2014-03-11 | 06:00
Media i PR
W sobotę startuje pierwszy darmowy i ogólnodostępny kanał filmowy Stopklatka TV

W sobotę startuje pierwszy darmowy i ogólnodostępny kanał filmowy Stopklatka TV

15 marca startuje nowy kanał filmowy Stopklatka TV, który chce przyciągnąć widownię dobrze znanymi wszystkim tytułami filmowymi. Twórcy kanału myślą także o produkcjach własnych, m.in. seriali, jednak inwestycje w nowości będą zależały od tego, jak szybko stacja osiągnie oglądalność na poziomie 1 proc. udziału w rynku. U niektórych operatorów kablowych Stopklatka TV będzie dostępna w wersji HD. Prezes zapowiada, że szykowane są również usługi interaktywne.
więcej
2014-03-05 | 06:10
Media i PR
Wersje cyfrowe gazet wciąż nie przynoszą wydawcom zysków

Wersje cyfrowe gazet wciąż nie przynoszą wydawcom zysków

Prasa drukowana traci na popularności, ale wciąż to papierowe wydania przynoszą wydawnictwom zarobki. Przedstawiciele branży podkreślają, że negatywne sygnały o spadających nakładach nieco zniekształcają obraz rynku, ponieważ nie uwzględniają zjawiska, jakim jest rosnące zainteresowanie wydaniami online. Jednak elektroniczne wersje gazet, choć coraz popularniejsze i rozwijane przez wydawców, są dla nich na razie inwestycją.
więcej
2014-02-27 | 06:10
Media i PR
Wpływy z reklamy w prasie drukowanej wciąż spadają. Reklamodawcy przenieśli się do internetu

Wpływy z reklamy w prasie drukowanej wciąż spadają. Reklamodawcy przenieśli się do internetu

Wpływy z reklamy w segmencie prasy drukowanej w ciągu dziewięciu lat spadły o dwie trzecie. W tym samym czasie w internecie wzrosły jedenastokrotnie. Wydawcy gazet starają się więc zmobilizować czytelników, by płacili za treści publikowane w internecie i zamykają bezpłatny dostęp do części artykułów.
więcej
2014-02-24 | 06:20
Media i PR
Reklama w internecie tym skuteczniejsza, im jej mniej

Reklama w internecie tym skuteczniejsza, im jej mniej

Ograniczanie spamów i reklam przyniosło portalowi LinkedIn dwuipółkrotny wzrost liczby odwiedzających w ciągu jednego roku. Liczba profili wzrosła do 1,7 miliona. Portal zamiast na reklamę kierowaną do wszystkich, zdecydował się na adresowanie przekazów do osób zainteresowanych danymi dziedzinami.
więcej
2014-02-14 | 06:30
Media i PR
Wicepremier Elżbieta Bieńkowska i prezes PKP SA Finansistami Roku 2013

Wicepremier Elżbieta Bieńkowska i prezes PKP SA Finansistami Roku 2013

Wicepremier i minister infrastruktury i rozwoju otrzymała tytuł Finansisty Roku 2013. Redakcja „Gazety Finansowej” nagrodziła Elżbietę Bieńkowską m.in. za profesjonalizm i odwagę w zapewnianiu środków na rozwój Polski. Wśród wyróżnionych są również m.in. prezes PKP SA Jakub Karnowski oraz Centrum im. Adama Smitha.
więcej
2014-02-14 | 05:55
Media i PR
Agencja Informacyjna Newseria nagrodzona tytułem Finansista Roku 2013 w kategorii media

Agencja Informacyjna Newseria nagrodzona tytułem Finansista Roku 2013 w kategorii media

Agencja Informacyjna Newseria otrzymała jedno z pięciu wyróżnień Finansista Roku 2013, przyznawanych przez „Gazetę Finansową”. Wyróżnienie przyznano za spełnienie wymogów, jakie stawia przed mediami XXI wiek i stworzenie nowoczesnego medium biznesowego wykorzystującego rosnącą rolę internetu i multimediów – tak Kapituła uzasadniła swoją decyzję.
więcej
2014-02-10 | 06:35
Media i PR
Od soboty dwa nowe kanały telewizyjne na multipleksie pierwszym

Od soboty dwa nowe kanały telewizyjne na multipleksie pierwszym

TVP ABC i TV Trwam od soboty rozpoczną emisję na pierwszym multipleksie. To oznacza, że będą dostępne dla wszystkich, którzy korzystają z naziemnej telewizji cyfrowej. Warunkiem będzie jedynie uaktualnienie listy programów w dekoderach naziemnej telewizji cyfrowej.
więcej
2014-02-07 | 06:30
Media i PR
Dziś strajk pracowników TVP. Protestują przeciw zatrudnieniu ich przez firmę zewnętrzną

Dziś strajk pracowników TVP. Protestują przeciw zatrudnieniu ich przez firmę zewnętrzną

Dziś o 12:00 przed warszawskimi siedzibami TVP na Woronicza i przy placu Powstańców Warszawskich oraz w oddziałach terenowych mają odbyć się wiece. Strajkujący pracownicy Telewizji Publicznej domagają się, żeby spółka zrezygnowała z planów przekazania ich prywatnej firmie zewnętrznej. Prezes TVP Juliusz Braun twierdzi, że strajk jest nielegalny. Według związkowców taki zarzut to próba zastraszania pracowników.
więcej
2014-02-06 | 06:15
Media i PR
W przyszłą sobotę ruszy TVP ABC dla dzieci. Na początek – materiały archiwalne i bez reklam

W przyszłą sobotę ruszy TVP ABC dla dzieci. Na początek – materiały archiwalne i bez reklam

Telewizja Polska uruchomi 15 lutego nowy kanał dla dzieci – TVP ABC. Do końca miesiąca nie będzie reklam, pojawią się one dopiero po 1 marca. Nadawca zapowiada też wiele premier i produkcji własnych, choć ze względów finansowych na razie nie będzie studia. Program ma być bezpieczny dla dzieci, a od kwietnia ruszą też programy dla rodziców i opiekunów.
więcej