Wszystkie newsy
2014-04-14 | 05:55
Firma
Rośnie znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu w firmach. Bez względu na branżę
Działające w Polsce firmy, zarówno te rodzime, jak i te międzynarodowe, coraz większą wagę przykładają do CSR-u, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Często jest to część ich strategii rozwoju. Firmy projektują i wdrażają wieloletnie programy, które mają podnieść poziom świadomości klientów oraz etyki u pracowników i partnerów, ograniczyć szkodliwość produkcji dla środowiska czy zaangażować pracowników w lokalne i globalne inicjatyw społecznych. Priorytety w ramach CSR-u zależą od branży, jaką dana firma reprezentuje.
2014-04-11 | 06:30
Handel
IMM: w I kwartale najwięcej na reklamę czekolady przeznaczyli właściciele marek Kinder, Milka i Wedel
Kinder, Milka i Wedel to najbardziej promowane marki czekolady w pierwszym kwartale 2014 r. Najczęściej obecne w dyskusjach internautów są Milka i Wedel – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Wydatki na reklamę zwiększają obecność produktu w świadomości ludzi, co może, ale nie musi, przekładać się na szybkie zwiększenie ich obecności w mediach społecznościowych.
2014-04-08 | 06:00
Sport
Ruszyła sprzedaż biletów na mistrzostwa świata w piłce siatkowej. Finał i półfinały może obejrzeć 500 mln widzów na całym świecie
Przygotowania do mistrzostw świata w siatkówce, które startują 31 sierpnia, są już w ostatniej fazie. Wszystkie kwestie logistyczne są zamknięte, trwa ustalanie szczegółów organizacyjnych. Organizatorzy liczą na duże zainteresowanie – w telewizji mecze półfinałowe i mecz finałowy może obejrzeć nawet 500 mln widzów na całym świecie. Bezpośrednie koszty imprezy to 80 mln zł. Wczoraj ruszyła sprzedaż biletów na część meczów.
2014-04-03 | 06:35
IT i technologie
MCI Management zapowiada dalsze inwestowanie w rynek internetowy, także poza Polską
MCI Management po inwestycji w Grupę o2 (obecnie Wirtualna Polska Holding SA) liczy na rozwój tej platformy. Spółka wiąże przyszłość z mediami cyfrowymi, choć nie będzie inwestować w projekty konkurencyjne. Jest też zainteresowana innymi obszarami rynku internetowego, m.in. projektami inteligentnych domów i komunikatorów, a także inwestycjami w Turcji i Rosji. Dobre wyniki notują projekty spółki w Niemczech.
2014-04-02 | 06:50
Firma
J. Piechociński: społeczna odpowiedzialność biznesu pomaga budować przewagę konkurencyjną polskich firm
Społeczna odpowiedzialność biznesu staje się istotna dla coraz większej liczby polskich firm. I coraz częściej jest przez nie wykorzystywana jako narzędzie do budowania przewag konkurencyjnych. Według wicepremiera Janusza Piechocińskiego, kluczowe dla sukcesu polskich firm jest inwestowanie w kapitał społeczny i budowanie relacji.
2014-03-31 | 06:35
IT i technologie
Mniejsze zainteresowanie YouTube’em. Serwisowi wyrosła konkurencja
Po latach dynamicznych wzrostów liczby użytkowników serwisu wideo YouTube zainteresowanie serwisem spada – wynika z danych firmy Gemius, która zbadała ruch w serwisie z urządzeń stacjonarnych. Przyczyny mogą być dwie. Z jednej strony część ruchu w sieci przenosi się na urządzenia mobilne, a z drugiej – pojawiają się podobne usługi i kanały tematyczne, które stanowią konkurencję dla YouTube’a.
2014-03-31 | 06:10
Handel
Sieć drogerii Dayli chce mieć na koniec roku prawie 200 placówek. Rusza kampania reklamowa z udziałem sióstr Radwańskich
Sieć Dayli Polska, oferująca produkty drogeryjne razem ze spożywczymi oraz usługami finansowymi czy pocztowymi, planuje ekspansję w dużych miastach. Wkrótce rozpocznie się kampania reklamowa z udziałem sióstr Radwańskich. Zarząd jest przekonany, że nowatorska formuła sieci pozwoli na szybki rozwój w kraju.
2014-03-26 | 06:05
Media i PR
B. Mońka: Wersje papierowe gazet nie znikną z rynku. Dla wydawców ważniejsza niż nośnik będzie jakość publikacji i ich ochrona
Choć większość gazet drukowanych ma już swoje wydania internetowe, prasa papierowa nie zniknie całkowicie z rynku – uważa Beata Mońka, ekspert rynku mediowego. Jej zdaniem, z punktu widzenia wydawców w przyszłości najbardziej istotna będzie jakość publikowanych treści i ich ochrona.
2014-03-25 | 06:05
Media i PR
Rynek reklamy czeka dobry rok, ale potrzeba nowych pomysłów na promocję
Polacy są coraz bardziej odporni na reklamy. Kampanie są do siebie podobne, więc zdaniem ekspertów na rynku będzie następował ruch w kierunku innowacyjnych promocji. To szansa dla domów mediowych i twórców reklam. Dzięki dobrej koniunkturze w gospodarce wydatki na reklamę będą rosły.
2014-03-24 | 06:10
Media i PR
Grupa o2 po przejęciu Wirtualnej Polski planuje kolejne przejęcia
Po przejęciu Wirtualnej Polski Grupa o2 planuje kolejne przejęcia. Mają one nastąpić jeszcze w tym oraz w przyszłym roku. – Przyglądamy się kolejnym obiektom do akwizycji i rozglądamy się za akwizycjami w każdym ważnym segmencie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Michał Brański, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2.
2014-03-21 | 05:55
Podatki
1 proc. podatku najczęściej trafia do organizacji pożytku publicznego wydających duże kwoty na reklamę
Organizacje pożytku publicznego walczą o 1 proc. od podatników. Przez kolejne tygodnie, które zostały na rozliczenie się z fiskusem, te największe OPP będą prowadzić intensywne akcje reklamowe. Doświadczenia ubiegłych lat pokazują, że to one notują największe wpływy. W ubiegłym roku podatnicy przekazali blisko pół miliarda złotych z 1 proc.
2014-03-20 | 07:20
Media
Dominika Kulczyk: Musimy budować most między Europą a Afryką
Dominika Kulczyk od marca prowadzi w TVN program „Efekt domina” poświęcony jej działalności charytatywnej. W każdym odcinku bizneswoman odwiedzi inny rozwijający się kraj i pomoże mieszkańcom znaleźć rozwiązanie ich problemów. Jak mówi, to właśnie w sile ludzi tkwi ogromny potencjał.
2014-03-19 | 06:05
Media i PR
Rynek reklamowy odbija się od dna. Rosną wydatki na reklamę, a wraz z nimi – ceny za ich emisję
Rośnie popyt na czas reklamowy. Media zaczynają więc podnosić ceny. Sytuacja dotyczy przede wszystkim telewizji oraz sektora online. Równocześnie reklamy internetowe osiągają dziś dużo wyższą skuteczność niż jeszcze kilka lat temu.
2014-03-11 | 06:00
Media i PR
W sobotę startuje pierwszy darmowy i ogólnodostępny kanał filmowy Stopklatka TV
15 marca startuje nowy kanał filmowy Stopklatka TV, który chce przyciągnąć widownię dobrze znanymi wszystkim tytułami filmowymi. Twórcy kanału myślą także o produkcjach własnych, m.in. seriali, jednak inwestycje w nowości będą zależały od tego, jak szybko stacja osiągnie oglądalność na poziomie 1 proc. udziału w rynku. U niektórych operatorów kablowych Stopklatka TV będzie dostępna w wersji HD. Prezes zapowiada, że szykowane są również usługi interaktywne.
2014-03-05 | 06:10
Media i PR
Wersje cyfrowe gazet wciąż nie przynoszą wydawcom zysków
Prasa drukowana traci na popularności, ale wciąż to papierowe wydania przynoszą wydawnictwom zarobki. Przedstawiciele branży podkreślają, że negatywne sygnały o spadających nakładach nieco zniekształcają obraz rynku, ponieważ nie uwzględniają zjawiska, jakim jest rosnące zainteresowanie wydaniami online. Jednak elektroniczne wersje gazet, choć coraz popularniejsze i rozwijane przez wydawców, są dla nich na razie inwestycją.