Wszystkie newsy

2014-06-04 | 06:40
Media i PR
Pirackie serwisy zarabiają 50 mln zł rocznie na reklamach. Branża internetowa apeluje o wycofanie tych reklam Wszystkie newsy

Pirackie serwisy zarabiają 50 mln zł rocznie na reklamach. Branża internetowa apeluje o wycofanie tych reklam

Związek Pracodawców Branży Internetowej rozpoczyna kampanię zniechęcającą firmy do zamieszczania swoich reklam na pirackich stronach internetowych. Inicjatywa pod patronatem resortów kultury oraz administracji i cyfryzacji zostanie ogłoszona na rozpoczynającym się dziś Forum IAB 2014. Łamiące prawo serwisy zarabiają na reklamach rocznie nawet 50 mln zł. Większość serwisów nielegalnie dystrybuujących treści w internecie jest zarejestrowana poza Polską.
więcej
2014-05-28 | 06:25
Bankowość
Instytucje finansowe tną wydatki na promocję. Najczęściej reklamują pożyczki

Instytucje finansowe tną wydatki na promocję. Najczęściej reklamują pożyczki

Instytucje finansowe znacznie zmniejszyły wydatki na promocję. Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów, na reklamę w telewizji, radiu i prasie w I kwartale tego roku wydały one 270 mln zł, o 15 proc. mniej niż przed rokiem. Najchętniej reklamowanym produktem były pożyczki gotówkowe. O nich też najczęściej dyskutowali w sieci internauci. Badanie wskazało, że wydatki na promocję danej firmy niekoniecznie przekładają się na liczbę wzmianek w internecie.
więcej
2014-05-27 | 06:30
IT i technologie
UPC uruchomiło nową mobilną usługę. W ramach abonamentu program będzie można oglądać na trzech urządzeniach jednocześnie, również poza domem

UPC uruchomiło nową mobilną usługę. W ramach abonamentu program będzie można oglądać na trzech urządzeniach jednocześnie, również poza domem

UPC Polska zwiększa mobilność usług telewizyjnych. Dzięki usłudze Horizon TV będzie można w tym samym czasie oglądać różne programy na trzech różnych urządzeniach, również poza domem. Z myślą o kibicach piłki nożnej przez kolejne dwa miesiące, również podczas trwania mundialu w Brazylii, usługa będzie bezpłatna.
więcej
2014-05-20 | 06:50
Media i PR
GPW będzie zachęcać Polaków do inwestowania na giełdzie i budować pozytywny wizerunek rynku kapitałowego

GPW będzie zachęcać Polaków do inwestowania na giełdzie i budować pozytywny wizerunek rynku kapitałowego

Giełda Papierów Wartościowych ruszyła z kampanią wizerunkową promującą rynek kapitałowy. Celem jest podkreślenie roli, jaką giełda odegrała w procesie budowania wolnego rynku w Polsce, powiązanie 23 lat istnienia warszawskiego parkietu z przypadającymi na ten rok obchodami 25-lecia transformacji ustrojowej oraz zachęcenie Polaków do inwestowania swoich oszczędności na GPW.
więcej
2014-05-08 | 06:30
Handel
Lidl liderem wśród sieci handlowych pod względem nakładów na reklamę. Na kolejnych miejscach Biedronka i Żabka

Lidl liderem wśród sieci handlowych pod względem nakładów na reklamę. Na kolejnych miejscach Biedronka i Żabka

Lidl to sieć sklepów, która przeznaczyła najwięcej na reklamę w I kwartale. Wydatki na ten cel wyniosły 85 mln zł. Dwa razy mniej wydała druga w rankingu Biedronka, a trzecia Żabka przeznaczyła na promocję ponad 12 mln zł – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. W większości badanych sieci nasilenie akcji promocyjnych nastąpiło w marcu – głównie z powodu zbliżających się świąt wielkanocnych. Wysokie nakłady na reklamę sprzyjają często popularności sieci wśród internautów, jednak nie zawsze ta zasada się sprawdza.
więcej
2014-05-08 | 06:15
Firma
Firmy stawiają na komunikację z klientami za pośrednictwem Facebooka

Firmy stawiają na komunikację z klientami za pośrednictwem Facebooka

Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na wdrożenie mechanizmów obsługi klienta w serwisach społecznościowych. Tę formę komunikacji wybierają najchętniej firmy z branży IT oraz produkcji i sprzedaży artykułów szybko zbywalnych (FMCG). O poziom satysfakcji klienta w social mediach dbają także m.in. banki.
więcej
2014-05-07 | 06:30
IT i technologie
Google ma około 200 marek internetowych, ale zarabia głównie na reklamach

Google ma około 200 marek internetowych, ale zarabia głównie na reklamach

Google dzięki mechanizmowi aukcji słów kluczowych zarabia co roku miliardy dolarów. Firmy są gotowe płacić wysokie stawki za to, żeby pojawiać się na początku listy wyników wyszukiwania. Są jednak sposoby na poprawienie widoczności własnych treści bez wysokich nakładów na reklamę w wyszukiwarce.
więcej
2014-05-07 | 06:15
IT i technologie
Gry popularniejsze niż kino i książki. Wciąż jednak reklama w grach jest czymś nowym

Gry popularniejsze niż kino i książki. Wciąż jednak reklama w grach jest czymś nowym

Polacy wydają na gry więcej niż na bilety do kina, teatru czy na zakup książek. Mimo to firmy nadal bardzo ostrożnie podchodzą do promocji swoich produktów w wirtualnej rzeczywistości. Poprawa sytuacji gospodarczej może jednak przełożyć się na większe budżety przeznaczane na tworzenie gier, które byłyby reklamami.
więcej
2014-05-06 | 06:30
Media i PR
Najwięcej na reklamę w I kwartale wydała branża farmaceutyczna

Najwięcej na reklamę w I kwartale wydała branża farmaceutyczna

Prawie 4 mld złotych wydali polscy marketerzy na reklamę w telewizji, radiu i prasie w I kwartale 2014 r. – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Najwięcej środków na promocję przeznaczyły firmy z branży farmaceutycznej, a liderem wydatków był Aflofarm, który wydał na ten cel 240 mln zł. Najmniejsze wydatki na reklamę poniosły branża IT i administracja.
więcej
2014-05-05 | 06:35
IT i technologie
Ponad 1 mln osób może mieć problem z odbiorem właściwej wersji programu regionalnego TVP w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Problem białych plam może rozwiązać sygnał satelitarny

Ponad 1 mln osób może mieć problem z odbiorem właściwej wersji programu regionalnego TVP w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Problem białych plam może rozwiązać sygnał satelitarny

Kilkaset tysięcy Polaków ma problemy z dostępem do ogólnopolskich kanałów naziemnej telewizji cyfrowej i nie może odbierać właściwej wersji programu regionalnego TVP. Rozwiązaniem problemu może być udostępnienie sygnału satelitarnego – jak ma to miejsce w innych krajach Europy - uważa prezes zarządu Astra Central Eastern Europe. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji podkreśla, że – zgodnie z danymi z 25 kwietnia br. – dostęp do trzech multipleksów ma odpowiednio 98,6 proc., 98,5 proc., 99, 5 proc. populacji kraju.
więcej
2014-04-29 | 06:45
IT i technologie
Na multipleks wszedł ostatni nowy nadawca w tym rozdaniu. Prezes UKE: cyfryzacja przebiegła pomyślnie

Na multipleks wszedł ostatni nowy nadawca w tym rozdaniu. Prezes UKE: cyfryzacja przebiegła pomyślnie

Na trzech multipleksach jest już komplet nadawców. Wczoraj nadawanie rozpoczął 24 kanał – Fokus TV, a TVP1 zaczęło nadawanie tylko w wersji HD. Symboliczne wyłączenie ostatniego naziemnego nadajnika ogólnopolskiej telewizji analogowej miało miejsce niespełna rok temu. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, odpowiedzialna za cyfryzację, uważa, że cały proces był sukcesem i udało się uniknąć błędów, które pojawiały się w innych krajach.
więcej
2014-04-28 | 06:45
Media i PR
Fokus TV zaczyna nadawanie. Od dziś w naziemnej telewizji cyfrowej dostępne są 24 stacje w jakości cyfrowej

Fokus TV zaczyna nadawanie. Od dziś w naziemnej telewizji cyfrowej dostępne są 24 stacje w jakości cyfrowej

Kanał telewizyjny Fokus TV rozpoczął dziś nadawanie na multipleksie cyfrowym MUX-1. To koniec procesu wypełniania multipleksów, na których obecne są 24 stacje. Powinny je odbierać wszystkie nowe telewizory, choć konieczne może być ich przestrojenie. Kto po 26 sierpnia 2011 r. kupił nieświadomie telewizor nieodbierający telewizji cyfrowej, może ubiegać się o zwrot kosztów.
więcej
2014-04-28 | 06:40
Media i PR
Kryzys zmusił firmy do kontrolowania skuteczności akcji marketingowych. Ostrożniej planują budżety wydatkowane na ten cel

Kryzys zmusił firmy do kontrolowania skuteczności akcji marketingowych. Ostrożniej planują budżety wydatkowane na ten cel

Kryzys gospodarczy, który kilka lat temu odbił się na wysokości firmowych budżetów marketingowych, miał także swoje dobre strony – m.in. przekonał klientów do inwestowania w rozwiązania przynoszące konkretne, mierzalne efekty. Tym samym zmusił agencje reklamowe do stosowania często prostszych, ale skuteczniejszych środków przekazu.
więcej
2014-04-25 | 06:55
Media i PR
M. Boni: dobrym pomysłem byłoby powołanie rządowego koordynatora ds. ochrony własności intelektualnej. Mógłby promować korzystanie z legalnych treści

M. Boni: dobrym pomysłem byłoby powołanie rządowego koordynatora ds. ochrony własności intelektualnej. Mógłby promować korzystanie z legalnych treści

Branża audiowizualna postuluje powołanie rządowego koordynatora odpowiedzialnego za ochronę własności intelektualnej. Zdaniem Michała Boniego taka instytucja miałaby sens, jeśli jej głównym zadaniem nie byłoby kontrolowanie internautów i ograniczanie im dostępu do treści w internecie, tylko edukowanie społeczeństwa i promowanie legalnego korzystania z tych treści.
więcej
2014-04-22 | 06:10
Media i PR
Efektywność reklam coraz lepiej mierzalna. Pozwala to zwiększyć ich skuteczność

Efektywność reklam coraz lepiej mierzalna. Pozwala to zwiększyć ich skuteczność

Kampanie marketingowe są coraz lepiej mierzalne, a dzięki temu skuteczniejsze. Dokładna analiza wpływu reklamy na zachowania konsumentów pozwala prowadzić efektywne kampanie przy optymalnych kosztach. Tym bardziej że działy marketingu mogą mieć dostęp do precyzyjnych informacji dotyczących tego, jak na sprzedaż wpływa kampania prowadzona w poszczególnych mediach: internecie, prasie, radiu czy telewizji.
więcej