Wszystkie newsy

2013-11-07 | 06:00
Media i PR
o2 po przejęciu Wirtualnej Polski skupi się na rozwoju treści wideo oraz dostęp mobilny Wszystkie newsy

o2 po przejęciu Wirtualnej Polski skupi się na rozwoju treści wideo oraz dostęp mobilny

Po przejęciu Wirtualnej Polski o2 zamierza rozwijać treści wideo, a także dostęp mobilny do tego portalu. Nie będzie treści płatnych, bo serwisy mają utrzymywać się z reklam. Nowy właściciel Wirtualnej Polski zapewnia, że portale wp.pl oraz o2.pl będą nadal funkcjonować jako konkurencyjne serwisy i nie planuje ich połączenia.
więcej
2013-11-04 | 06:25
Media i PR
Biedronka ma najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych. Pomogły reklamy z celebrytami i dobry PR

Biedronka ma najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych. Pomogły reklamy z celebrytami i dobry PR

Jak wynika z badania Top Marka przeprowadzonego przez miesięcznik Press, najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych ma Biedronka. Dobry wizerunek JMP (właściciela sieci Biedronka) wzmocnił udział celebrytów w kampaniach reklamowych, a także sponsoring i kampanie społeczne.
więcej
2013-10-22 | 06:45
Media i PR
TVP sprzeda budynek w centrum Warszawy i rozbuduje ośrodek przy Woronicza

TVP sprzeda budynek w centrum Warszawy i rozbuduje ośrodek przy Woronicza

Telewizja Polska sprzeda jeden z dwóch warszawskich ośrodków znajdujący się przy placu Powstańców Warszawy. W głównej siedzibie TVP przy ul. Woronicza powstanie za to nowy budynek ze studiami, newsroomem oraz biurami. To ma umożliwić sprzedaż kolejnych małych budynków, a nawet położonego na działce TVP boiska piłkarskiego.
więcej
2013-10-22 | 06:10
Media i PR
Rynek reklamy wideo w internecie rośnie bardzo szybko. Portale zabierają reklamodawców telewizji

Rynek reklamy wideo w internecie rośnie bardzo szybko. Portale zabierają reklamodawców telewizji

Rynek reklam emitowanych przed materiałami wideo w internecie rośnie o 40-50 proc. rocznie. Portale internetowe rozszerzają ofertę wideo na żądanie, a to oznacza problemy dla telewizji, która traci reklamodawców. Dzięki reklamom portale mogą oferować treści za darmo.
więcej
2013-10-18 | 06:05
Media i PR
Wirtualna Polska przygotowuje się do procesu przejęcia. Skupia się na rozwoju oferty wideo

Wirtualna Polska przygotowuje się do procesu przejęcia. Skupia się na rozwoju oferty wideo

Wystawiony na sprzedaż najstarszy w Polsce portal internetowy WP.PL przygotowuje się do przejęcia i intensywnie rozwija swoją ofertę. Prezes zarządu Wirtualnej Polski jako kluczowe pola rozwoju portalu wymienia ofertę wideo oraz dotychczasowe główne obszary zainteresowania, czyli działy wiadomości, sport, finanse, styl życia i rozrywka. Decyzja o sprzedaży Wirtualnej Polski wybranemu nabywcy ma zapaść do końca roku.
więcej
2013-10-18 | 06:00
Nowe technologie
Wkrótce trzecia część Wiedźmina . Sklepy rozpoczęły przyjmowanie przedpremierowych zamówień na grę

Wkrótce trzecia część "Wiedźmina". Sklepy rozpoczęły przyjmowanie przedpremierowych zamówień na grę

Polska seria gry „Wiedźmin” podbiła serca fanów gier wideo. Zarówno pierwsza jak i druga część odniosły spory sukces na rynku, a kluczem do niego była świetna produkcja gry. Jej twórcy mają nadzieję, że trzecia odsłona będzie jeszcze lepsza.
więcej
2013-10-16 | 06:15
Media i PR
J. Braun (prezes TVP): Mamy za małe fundusze, by spełnić oczekiwania widzów

J. Braun (prezes TVP): Mamy za małe fundusze, by spełnić oczekiwania widzów

TVP nie zamierza uruchamiać nowych kanałów tematycznych poza kanałem dla dzieci TVP ABC. Po zwolnieniu miejsc na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, oferta programowa nadawcy publicznego może zostać nawet ograniczona. Prezes TVP dodaje, że by sprostać oczekiwaniom widzów, nadawca powinien mieć więcej pieniędzy.
więcej
2013-10-15 | 06:00
Media i PR
Dwa miesiące po zmianach w TVN CNBC oglądalność wyższa o 40 proc.

Dwa miesiące po zmianach w TVN CNBC oglądalność wyższa o 40 proc.

Mniej niż dwa lata zajmie nowemu kanałowi TVN osiągnięcie zyskowności – ocenia Adam Pieczyński, członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych. Za zgodą KRRiT TVN24 Biznes i Świat od 1 stycznia zastąpi TVN CNBC. Wprowadzane w ostatnich miesiącach zmiany w kanale już przynoszą efekty – oglądalność wzrosła o ponad 40 proc.
więcej
2013-10-14 | 06:30
Media i PR
Prezes Polskiego Radia chce powszechnej opłaty audiowizualnej zamiast abonamentu radiowo-telewizyjnego

Prezes Polskiego Radia chce powszechnej opłaty audiowizualnej zamiast abonamentu radiowo-telewizyjnego

Pomimo niezadowalających wpływów z abonamentu i spadku wpływów z reklamy, Polskie Radio osiągnie zysk drugi rok z rzędu. Po zapowiadanym przez rząd zastąpieniu abonamentu opłatą audiowizualną, sytuacja finansowa rozgłośni i realizacja jej zadań nie będą zagrożone.
więcej
2013-10-11 | 06:25
Media i PR
Pracownicy TVP chcą strajku. J. Braun: żądania związkowców przekraczają nasz roczny budżet

Pracownicy TVP chcą strajku. J. Braun: żądania związkowców przekraczają nasz roczny budżet

Będzie strajk w Telewizji Polskiej. Prezes TVP deklaruje gotowość do rozmów ze związkowcami, ale podkreśla, że na spełnienie żądań związków potrzebna byłaby kwota przekraczająca roczny budżet telewizji. Związki zawodowe działające w TVP nie zgadzają się na reorganizację spółki proponowaną przez jej zarząd. Oznaczać ona będzie przeniesienie ponad pół tysiąca osób do firmy zewnętrznej i wynajmowanie ich do pracy przy konkretnych produkcjach, które także będą zamawiane na zewnątrz.
więcej
2013-10-03 | 06:30
Media i PR
Polskie Radio zwiększy zatrudnienie

Polskie Radio zwiększy zatrudnienie

Cyfryzacja i poszerzenie oferty przełożą się na większe zatrudnienie w Polskim Radiu. Publiczny nadawca planuje zatrudnianie nowych dziennikarzy. Szansę na pracę będą mieli m.in. absolwenci, którzy zdobyli doświadczenie w studenckich rozgłośniach.
więcej
2013-10-01 | 06:45
Media i PR
Polskie Radio od dziś cyfrowe i z nowymi kanałami: informacyjnym i muzycznym

Polskie Radio od dziś cyfrowe i z nowymi kanałami: informacyjnym i muzycznym

Publiczny nadawca radiowy jako pierwszy w Polsce uruchomił dziś swój cyfrowy sygnał. Choć nowe cyfrowe radio nadaje na początek w obrębie Katowic i Warszawy, w przyszłym roku w zasięgu mają znaleźć się kolejne miasta. W ciągu trzech lat sygnał cyfrowy ma być dostępny na ponad połowie powierzchni kraju.
więcej
2013-09-20 | 06:50
Media i PR
Groźba strajku w TVP. O wszystkim zdecyduje wynik zakończonego właśnie referendum

Groźba strajku w TVP. O wszystkim zdecyduje wynik zakończonego właśnie referendum

Zakończyło się referendum strajkowe w Telewizji Polskiej. Jego wyniki mają zdecydować o ewentualnym proteście. Działającym w TVP związkom zawodowym nie podoba się prowadzona przez zarząd spółki polityka kadrowa. Chodzi m.in. o przeniesienie dużej części pracowników do firm zewnętrznych. Zdaniem związkowców, doprowadzi to firmę do upadku.
więcej
2013-09-12 | 06:35
Media i PR
Opłata audiowizualna zastąpi abonament. Zapłaci każdy.

Opłata audiowizualna zastąpi abonament. Zapłaci każdy.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego już wkrótce ma rozpocząć prace nad projektem ustawy medialnej, zgodnie z którą opłata audiowizualna zastąpi abonament. Jak podkreśla prezes TVP Juliusz Braun, proponowana powszechna opłata audiowizualna będzie skuteczniejszym rozwiązaniem. – Wpływy są nieco wyższe, ale wciąż obracamy się w sferze stanów bardzo niskich – mówi szef Telewizji Polskiej.
więcej
2013-08-16 | 06:40
IT i technologie
Polacy coraz świadomiej umieszczają treści na Facebooku

Polacy coraz świadomiej umieszczają treści na Facebooku

Polacy jeszcze do niedawna byli najbardziej, po Brazylijczykach, niefrasobliwym społeczeństwem, jeśli chodzi o zamieszczanie w sieci zdjęć i postów. – Dziś widać pozytywną tendencję – mówi Piotr Bucki, wykładowca z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. Internauci, również ci młodzi, mają większą świadomość, że portale w mediach społecznościowych to nasza wizytówka, w dodatku dostępna dla szerszego grona odbiorców i rozważniej podchodzą do publikowania prywatnych treści w sieci.
więcej