Wszystkie newsy

2013-04-11 | 06:30
Media i PR
TVP walczy o widza. Stawia na nowe technologie. Wszystkie newsy

TVP walczy o widza. Stawia na nowe technologie.

Telewizja Polska walczy o widza. Publiczny nadawca udostępnił niedawno bezpłatną aplikację dla posiadaczy tabletów, smartfonów i telefonów z dostępem do internetu. Dzięki TVP Stream widzowie mogą na żywo oglądać programy TVP Info, TVP Parlament oraz 16 ośrodków regionalnych. W ciągu ostatnich tygodni aplikację ściągnęło ponad 100 tys. osób. – Media muszą odnajdywać się w przestrzeni, w której coraz większą rolę odgrywa szerokopasmowy internet – podkreśla Marian Zalewski, członek Zarządu TVP S.A.
więcej
2013-04-10 | 06:50
Turystyka
Wkrótce ruszy największa kampania promocyjna Polski w Azji. POT liczy przede wszystkim na turystów z Chin

Wkrótce ruszy największa kampania promocyjna Polski w Azji. POT liczy przede wszystkim na turystów z Chin

Przede wszystkim w Chinach, ale także w Japonii i Indiach ruszy wkrótce kampania Polskiej Organizacji Turystycznej. To największa jak dotychczas akcja promocyjna w Azji z budżetem 50 mln zł. POT liczy na przyciągnięcie zamożnych turystów indywidualnych z Pekinu, Szanghaju i Kantonu. Akcja ruszy w drugiej połowie tego roku.
więcej
2013-04-09 | 06:50
Media i PR
W połowie kwietnia startuje TVP Rozrywka, w dalszej kolejności TVP Dokument i kanał dla dzieci

W połowie kwietnia startuje TVP Rozrywka, w dalszej kolejności TVP Dokument i kanał dla dzieci

TVP Rozrywka gotowa do startu. Za tydzień na multipleksie naziemnym będzie można odbierać nowy kanał tematyczny telewizji publicznej, który będzie emitował programy satyryczne, kabaretowe, festiwale i widowiska telewizyjne oraz koncerty i filmy komediowe. Trwają również przygotowania do uruchomienia TVP Dokument, natomiast na nowy kanał dla dzieci i młodzieży złożony został wniosek o koncesję. Kanał ma się opierać głównie na programach archiwalnych, polskich i zagranicznych. Na produkcję własnych na razie nie będzie pieniędzy.
więcej
2013-04-08 | 06:30
Przemysł spożywczy
Prezes KIG: promocja polskiej żywności na zagranicznych rynkach jest niewystarczająca

Prezes KIG: promocja polskiej żywności na zagranicznych rynkach jest niewystarczająca

Według prezesa Krajowej Izby Gospodarczej, Andrzeja Arendarskiego Polsce brakuje spójnej strategii promocji żywności i intensywnych działań. Promocji polskich towarów nie pomagają takie inicjatywy jak list, w którym jedno ze stowarzyszeń skrytykowało aktora Daniela Olbrychskiego reklamującego polskie produkty sieci handlowej Biedronka. Takie działania mogą ograniczyć skuteczne działania marketingowe, jakim są reklamy z udziałem znanych w kraju lub na świecie osób.
więcej
2013-04-05 | 06:45
Media i PR
TVP w styczniu i w lutym na plusie. Taki ma być cały rok

TVP w styczniu i w lutym na plusie. Taki ma być cały rok

Po trudnym 2012 roku, początek tego był udany dla TVP. Publiczny nadawca zarobił w styczniu i lutym 25 mln zł. Plan finansowy przyjęty przez zarząd TVP zakłada zamknięcie tego roku na plusie. Mają w tym pomóc rosnące wpływy z abonamentu i restrukturyzacja spółki.
więcej
2013-04-02 | 06:57
Media i PR
Od lipca nowa Telewizyjna Agencja Informacyjna. Będą zmiany w zatrudnieniu w TVP

Od lipca nowa Telewizyjna Agencja Informacyjna. Będą zmiany w zatrudnieniu w TVP

TVP po raz kolejny zmienia strukturę organizacyjną. Od lipca uruchomiona zostanie Telewizyjna Agencja Informacyjna, która zajmie się tworzeniem materiałów informacyjnych oraz będzie gospodarzem „odświeżonego” TVP Info. To zaś może wymusić zmiany w zatrudnieniu. – Być może nie będziemy musieli korzystać z tak dużej liczby współpracowników – mówi prezes TVP Juliusz Braun.
więcej
2013-03-28 | 06:30
Giełda
TVN wstrzymuje się z planami emisji nowych obligacji. Czeka na lepszą sytuację rynkową

TVN wstrzymuje się z planami emisji nowych obligacji. Czeka na lepszą sytuację rynkową

Grupa TVN na razie nie wróci do planów emisji obligacji, choć nie oznacza to, że ostatecznie wycofuje się z tego pomysłu. – Przyglądamy się kondycji rynku – mówi prezes Markus Tellenbach. Grupa utrzymuje swoją strategię refinansowania długów.
więcej
2013-03-28 | 06:20
Media i PR
Wydawcy czekają na nowe założenia do ustawy o otwieraniu zasobów

Wydawcy czekają na nowe założenia do ustawy o otwieraniu zasobów

Dyskusja o otwieraniu zasobów trwa. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji po fali krytyki zdecydowało się na nowo opracować założenia do ustawy. Branża wydawców liczy, że urzędnicy uwzględnią ich obawy o obowiązujące prawa autorskie. Jednocześnie popierają ideę udostępniania zasobów. – To byłby znakomity pomysł, żeby każdy miał dostęp do dzieł, które już nie są chronione prawami autorskimi – mówi Witold Szczęsny, dyrektor w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych.
więcej
2013-03-27 | 06:25
Media i PR
PR w coraz większym stopniu będzie zastępował marketing – o branży laureat nagrody Człowiek PR roku 2012

PR w coraz większym stopniu będzie zastępował marketing – o branży laureat nagrody Człowiek PR roku 2012

Na polskim rynku coraz częściej doceniane są osoby, które potrafią opowiadać o nowych rozwiązaniach, a nie tylko ci, którzy te rozwiązania tworzą – twierdzi Krzysztof Gorzkowski, dyrektor PR i marketingu w firmie Kapsch Telematic Services, laureat nagrody Człowiek PR roku 2012. Rola PR-owców staje się coraz ważniejsza, tym bardziej w trudnych kryzysowych czasach, kiedy firmy tną budżety na działania marketingowe, a część obowiązków z tego zakresu przenoszona jest właśnie na działy PR. Zdaniem Gorzkowskiego w najbliższych latach to będzie bardzo przyszłościowa branża.
więcej
2013-03-21 | 06:10
Media i PR
Piano Media będzie oferować w Polsce dostęp do dokumentalnych filmów wideo

Piano Media będzie oferować w Polsce dostęp do dokumentalnych filmów wideo

W systemie płatnych treści internetowych obok artykułów i treści audio pojawi się wideo. Za kilka tygodni oferta Piano Media będzie zawierała filmy dokumentalne. Po sukcesie na trzech rynkach – polskim, słowackim i słoweńskim, firma zamierza wejść na dwa kolejne, z czego jeden spoza Europy.
więcej
2013-03-15 | 06:55
Zagranica
Marka Polski warta niemal 500 mld dolarów. To dzięki dużym, międzynarodowym imprezom gospodarczym i sportowym

Marka Polski warta niemal 500 mld dolarów. To dzięki dużym, międzynarodowym imprezom gospodarczym i sportowym

Organizowanie dużych, międzynarodowych imprez sportowych i gospodarczych to jeden z powodów wzrostu wartości marki Polski – uważa Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Według analityków z prestiżowej firmy Brand Finance, polska marka jest warta niemal 500 mld dolarów, co daje nam 20. miejsce na świecie. Może być jeszcze lepiej dzięki deklarowanym chęciom organizowania kolejnych imprez sportowych oraz tegorocznemu światowemu szczytowi klimatycznemu ONZ, który odbędzie się w Warszawie.
więcej
2013-03-13 | 06:15
IT i technologie
Pierwsze efekty udziału naszych firm w targach CeBIT 2013. Firma Sare podpisała kontrakt

Pierwsze efekty udziału naszych firm w targach CeBIT 2013. Firma Sare podpisała kontrakt

Udział w targach CeBIT, czyli największych na świecie targach IT i nowych technologii może przynieść biorącym w nich udział wystawcom wymierne korzyści. Przekonała się o tym firma Sare, czyli wiodąca agencja e-mail marketingu. Rybniczanie sfinalizowali właśnie umowę z amerykańskimi partnerami, z którymi nawiązali kontakt podczas ubiegłorocznej imprezy. Dzięki zawartemu porozumieniu zyskają dostęp do nowych rynków.
więcej
2013-03-05 | 06:10
Media i PR
Były prezes TVP: media publiczne straciły przewagę w jakości treści

Były prezes TVP: media publiczne straciły przewagę w jakości treści

Media publiczne straciły przewagę nad prywatnymi pod względem jakości treści – uważa były prezes TVP Robert Kwiatkowski. Konkurencja i brak dobrych programów powodują fatalną kondycję finansową państwowego nadawcy. Wiadomo, że tylko w okresie od stycznia do listopada 2012 r. TVP straciła 150 mln zł netto. Oficjalne wyniki za cały 2012 r. TVP ma podać pod koniec marca.
więcej
2013-02-28 | 06:55
Media i PR
Państwo będzie nadzorować treści audiowizualne w internecie. Nowelizacja ustawy medialnej to „regulacja podobna do ACTA”.

Państwo będzie nadzorować treści audiowizualne w internecie. Nowelizacja ustawy medialnej to „regulacja podobna do ACTA”.

Wchodząca dziś w życie nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji w znacznej mierze dotyczy nadawców usług audiowizualnych na żądanie, nakładając na nich wiele obowiązków i ograniczeń. Według Marka Skrobackiego, eksperta w dziedzinie prawa medialnego z Kancelarii MDDP Sobońska, Olkiewicz i Wspólnicy – są to wprowadzane „tylnymi drzwiami” regulacje podobne do ACTA.
więcej
2013-02-15 | 06:30
Media i PR
Biznes społecznie odpowiedzialny, innowacyjny i skuteczny - nagrodzony

Biznes społecznie odpowiedzialny, innowacyjny i skuteczny - nagrodzony

Wyróżnienia „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” oraz nagrody Cashcom.pl 2012 rozdane. Pierwsze wręczane są za „ponadstadardowe zaangażowanie w działalność CSR, drugie – za innowacyjność, efektywność i skuteczność działań firm. Wśród laureatów znaleźli się nie tylko przedsiębiorcy, wyróżniono także działanie instytucji państwowych, takich jak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości czy Ministerstwo Skarbu Państwa.
więcej