Wszystkie newsy

2013-06-03 | 06:10
Bankowość
Parabanki mogą emitować nieuczciwe reklamy, dopóki nie zakaże im tego prawomocny wyroku sądu Wszystkie newsy

Parabanki mogą emitować nieuczciwe reklamy, dopóki nie zakaże im tego prawomocny wyroku sądu

Wprowadzanie klientów w błąd w kwestii oferowanych pożyczek i ich kosztów oraz nagminne sugerowanie wyjątkowości ofert na tle konkurencji, które nie mają pokrycia w rzeczywistości – to największe stwierdzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uchybienia instytucji parabankowych w reklamach pożyczek. Eksperci wskazują, że obecnie przepisy umożliwiają co prawda UOKiK kontrolę tych firm, ale nie można zakazac emitowania nieuczciwych reklam do czasu zakończenia postępowania.
więcej
2013-05-23 | 06:44
Media i PR
Kłopoty finansowe blokują cyfryzację Polskiego Radia

Kłopoty finansowe blokują cyfryzację Polskiego Radia

Cyfryzacja Polskiego Radia mogłaby się rozpocząć jeszcze w tym roku. Nadawca już rok temu był przygotowany do tego procesu, który jednak tuż przed Euro 2012 został zawieszony. Start projektu blokuje brak środków finansowych. Nadawca obawia się również kosztów związanych z równoległym nadawaniem sygnału analogowego i cyfrowego.
więcej
2013-05-21 | 13:30
Media i PR
Prezydent chce uregulować umieszczanie reklam. Proponuje nowe przepisy chroniące krajobraz

Prezydent chce uregulować umieszczanie reklam. Proponuje nowe przepisy chroniące krajobraz

Wprowadzenie definicji krajobrazu, stworzenie wykazu miejsc najważniejszych pod względem krajobrazowym dla kraju i ustanowienie przejrzystej procedury wyrażania zgody na umieszczanie reklam w przestrzeni publicznej – to tylko niektóre rozwiązania, jakie proponuje Kancelaria Prezydenta. Nowelizacja przepisów dotyczących ochrony krajobrazu wprowadzi też możliwość karania za szpecenie krajobrazu. Założenia do projektu zmian będą przez najbliższy miesiąc konsultowane z zainteresowanymi stronami.
więcej
2013-05-21 | 06:35
Media i PR
Polskie Radio na plusie. Restrukturyzacja przyniosła efekty

Polskie Radio na plusie. Restrukturyzacja przyniosła efekty

Poprawia się sytuacja finansowa Polskiego Radia. Jak zapewnia prezes Andrzej Siezieniewski, spółka najgorsze ma już za sobą i udało się zbilansować jej przychody i wydatki. Nie ukrywa jednak, że wciąż liczy na uregulowanie kwestii finansowania publicznych mediów w Polsce, bo system abonamentowy od lat jest w kryzysie.
więcej
2013-05-14 | 06:46
IT i technologie
Blisko połowa Polaków ma już cyfrową telewizję

Blisko połowa Polaków ma już cyfrową telewizję

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji dobrze ocenia proces wyłączania analogowego sygnału telewizji. Zapewnia jednocześnie, że na bieżąco monitoruje, czy kolejne grupy widzów są przygotowane do zmiany sygnału. Kampania informacyjna trwa, choć nie jest łatwo wytłumaczyć wszystkim Polakom, co to jest MPEG-4 i dlaczego teraz nie będą mogli oglądać swoich ulubionych programów jak dotychczas. Jeszcze w maju w zasięgu cyfrowego sygnału znajdzie się kolejne 12 milionów Polaków.
więcej
2013-05-09 | 06:45
IT i technologie
Ministerstwo Gospodarki: Polska zorganizuje polsko-indyjski szczyt dla sektora informatycznego

Ministerstwo Gospodarki: Polska zorganizuje polsko-indyjski szczyt dla sektora informatycznego

Ministerstwo Gospodarki chce, by w Warszawie odbył się polsko-indyjski szczyt branży ICT, czyli związanej z technologiami informatyczno-komunikacyjnymi . Miałby on służyć poszukiwaniu możliwości współpracy przedsiębiorstw z tej branży. To kontynuacja działań promocyjnych polskiego sektora teleinformatycznego, z których najważniejsze – partnerstwo w targach CeBIT – już przynoszą wymierne efekty.
więcej
2013-04-30 | 06:37
Handel
Właściciel sieci sklepów Biedronka buduje markę przy pomocy społecznej odpowiedzialności biznesu

Właściciel sieci sklepów Biedronka buduje markę przy pomocy społecznej odpowiedzialności biznesu

W Jerónimo Martins Polska polityka społecznej odpowiedzialności biznesu nie ogranicza się tylko do działalności charytatywnej. Właściciel sieci Biedronka oprócz zbiórek żywności prowadzi wiele różnych akcji, które mają promować odpowiedzialne postawy konsumpcyjne, pro-ekologiczne i pro-zdrowotne.
więcej
2013-04-25 | 06:55
Energetyka
PGE zamierza przekonać mieszkańców Pomorza do atomu

PGE zamierza przekonać mieszkańców Pomorza do atomu

Dziś na Pomorzu zostaną oficjalnie otwarte Lokalne Punkty Informacyjne mające przekonywać mieszkańców do budowy elektrowni jądrowej. Mają być platformą pośredniczącą między inwestorem, władzami gmin oraz mieszkańcami. Aleksander Grad, prezes PGE EJ1, spółki odpowiedzialnej za tę inwestycję, zapewnia, że nie obawia się protestów przeciwko budowie siłowni.
więcej
2013-04-23 | 06:10
Kultura
Tylko 11 proc. Polaków regularnie czyta książki

Tylko 11 proc. Polaków regularnie czyta książki

60 proc. Polaków w ogóle nie czyta książek. To jeden z najgorszych wskaźników w Europie. Przykładowo w Niemczech nie czyta tylko 20 proc. społeczeństwa. Dzisiaj obchodzony jest Światowy Dzień Książki. Wydawcy książek przypominają o swoim znaczeniu dla kultury i gospodarki.
więcej
2013-04-15 | 06:50
Ubezpieczenia
Prezes PZU: rebranding marki zakończony sukcesem

Prezes PZU: rebranding marki zakończony sukcesem

Lepsze postrzeganie marki na rynku i dotarcie z ofertą do młodszych klientów – zdaniem Andrzeja Klesyka, prezesa zarządu PZU S.A. po niespełna roku widać, że rebranding marki zakończył się dużym sukcesem. W dodatku za cenę niższą niż inne tego typu operacje na rynku. – Jestem z rebrandingu bardzo zadowolony, również z punktu widzenia biznesowego – podkreśla Andrzej Klesyk.
więcej
2013-04-11 | 06:30
Media i PR
TVP walczy o widza. Stawia na nowe technologie.

TVP walczy o widza. Stawia na nowe technologie.

Telewizja Polska walczy o widza. Publiczny nadawca udostępnił niedawno bezpłatną aplikację dla posiadaczy tabletów, smartfonów i telefonów z dostępem do internetu. Dzięki TVP Stream widzowie mogą na żywo oglądać programy TVP Info, TVP Parlament oraz 16 ośrodków regionalnych. W ciągu ostatnich tygodni aplikację ściągnęło ponad 100 tys. osób. – Media muszą odnajdywać się w przestrzeni, w której coraz większą rolę odgrywa szerokopasmowy internet – podkreśla Marian Zalewski, członek Zarządu TVP S.A.
więcej
2013-04-10 | 06:50
Turystyka
Wkrótce ruszy największa kampania promocyjna Polski w Azji. POT liczy przede wszystkim na turystów z Chin

Wkrótce ruszy największa kampania promocyjna Polski w Azji. POT liczy przede wszystkim na turystów z Chin

Przede wszystkim w Chinach, ale także w Japonii i Indiach ruszy wkrótce kampania Polskiej Organizacji Turystycznej. To największa jak dotychczas akcja promocyjna w Azji z budżetem 50 mln zł. POT liczy na przyciągnięcie zamożnych turystów indywidualnych z Pekinu, Szanghaju i Kantonu. Akcja ruszy w drugiej połowie tego roku.
więcej
2013-04-09 | 06:50
Media i PR
W połowie kwietnia startuje TVP Rozrywka, w dalszej kolejności TVP Dokument i kanał dla dzieci

W połowie kwietnia startuje TVP Rozrywka, w dalszej kolejności TVP Dokument i kanał dla dzieci

TVP Rozrywka gotowa do startu. Za tydzień na multipleksie naziemnym będzie można odbierać nowy kanał tematyczny telewizji publicznej, który będzie emitował programy satyryczne, kabaretowe, festiwale i widowiska telewizyjne oraz koncerty i filmy komediowe. Trwają również przygotowania do uruchomienia TVP Dokument, natomiast na nowy kanał dla dzieci i młodzieży złożony został wniosek o koncesję. Kanał ma się opierać głównie na programach archiwalnych, polskich i zagranicznych. Na produkcję własnych na razie nie będzie pieniędzy.
więcej
2013-04-08 | 06:30
Przemysł spożywczy
Prezes KIG: promocja polskiej żywności na zagranicznych rynkach jest niewystarczająca

Prezes KIG: promocja polskiej żywności na zagranicznych rynkach jest niewystarczająca

Według prezesa Krajowej Izby Gospodarczej, Andrzeja Arendarskiego Polsce brakuje spójnej strategii promocji żywności i intensywnych działań. Promocji polskich towarów nie pomagają takie inicjatywy jak list, w którym jedno ze stowarzyszeń skrytykowało aktora Daniela Olbrychskiego reklamującego polskie produkty sieci handlowej Biedronka. Takie działania mogą ograniczyć skuteczne działania marketingowe, jakim są reklamy z udziałem znanych w kraju lub na świecie osób.
więcej
2013-04-05 | 06:45
Media i PR
TVP w styczniu i w lutym na plusie. Taki ma być cały rok

TVP w styczniu i w lutym na plusie. Taki ma być cały rok

Po trudnym 2012 roku, początek tego był udany dla TVP. Publiczny nadawca zarobił w styczniu i lutym 25 mln zł. Plan finansowy przyjęty przez zarząd TVP zakłada zamknięcie tego roku na plusie. Mają w tym pomóc rosnące wpływy z abonamentu i restrukturyzacja spółki.
więcej