Wszystkie newsy
2012-09-11 | 06:42
Sport
Przedpełski (PZPS): sport powinien interesować biznes. Państwo nie da rady samo finansować sportu
Od tego roku Polski Związek Piłki Siatkowej wspomagać będzie nowy sponsor. Efektem tego jest zmiana nazwy rozgrywek kobiecych. Od tego roku panie będą rywalizowały w Orlen Lidze - przez ostatnie cztery lata była to PlusLiga Kobiet. Patronem rozgrywek drużyn męskich pozostanie Polkomtel - operator sieci Plus. Pierwsza kolejka obu lig zostanie rozegrana 6 października.
2012-09-07 | 06:15
Media i PR
Piano Media: ilość płatnych treści w internecie będzie rosła
Piano Media chce przekonać Polaków, że warto płacić za dostęp do niektórych informacji w internecie. – Naszym celem jest zdobycie w ciągu roku 1 proc. czytelników naszych portali – mówi Tomas Bella, prezes spółki, która w lipcu zadebiutowała na polskim rynku. W ciągu kolejnych lat z systemu płatnego dostępu do treści internetowych ma korzystać nawet 15 proc. użytkowników serwisów.
2012-08-31 | 06:50
IT i technologie
Cyfrowy Polsat: oczekujemy, że w tym roku rynek reklamy spadnie o 4-6 proc.
– Rynek reklamy telewizyjnej może spaść w tym roku nawet o 6 proc. – szacuje Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Spowolnienie widać już po I półroczu, chociaż – jak podkreślają przedstawiciele spółki – Polsat radził sobie z tym bardzo dobrze. I to mimo Euro 2012, które przyciągnęło reklamodawców do TVP1 i TVP2. Wielkie wydarzenie sportowe, transmitowane w telewizji publicznej, nie zaszkodziło również kwartalnym wynikom oglądalności Polsatu.
2012-08-30 | 06:50
Media i PR
J. Dworak (KRRiT): media publiczne trzeba odsunąć od finansowania komercyjnego
Media publiczne bez reklam? – To możliwe, ale najpierw trzeba zapewnić im inne źródło finansowania – podkreśla Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. – Dla mnie wzorem są ci nadawcy publiczni z Europy Zachodniej, gdzie reklamy są ograniczone albo nie ma ich w ogóle. Rządowy projekt nowej ustawy medialnej miał być znany jeszcze w sierpniu, ale już wiadomo, że prędko nie będzie gotowy.
2012-08-17 | 06:52
Media i PR
J. Dworak (KRRiT): rozłożenie opłat koncesyjnych na raty jest zgodne z prawem
– Chociaż Najwyższa Izba Kontroli wytknęła nam niegospodarność, z czym się zupełnie nie zgadzam, to nie zarzuca nam naruszenia prawa – tak Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, odnosi się do zarzutów, że decyzja o rozłożeniu na raty opłat koncesyjnych od niektórych nadawców jest nielegalna. – Nasze decyzje wynikają z oceny interesu publicznego i interesu koncesjonariuszy – dodaje przewodniczący.
2012-08-16 | 06:35
Media i PR
Piano Media: czytelnicy zyskają unikalne treści, a wydawcy - nowe przychody
Polski internet wkracza w nową erę. Ponad 40 krajowych wydawców zdecydowało się udostępnić wybrane treści tylko zarejestrowanym internautom, a od września dostęp będzie płatny. Miesięczna opłata to 19,90 zł. – To jest uczciwa opłata za takie bogactwo treści, które oferujemy w systemie Piano Media. Z badań wynika, że również akceptowalna dla czytelników – tłumaczy Mirosław Kowalski, odpowiedzialny za rozwój produktu w Polsce.
2012-08-10 | 06:50
IT i technologie
Połączenie Onetu z Ringier Axel Springer pod koniec roku
Największy polski portal internetowy przygotowuje się do przejścia w ręce wydawcy m.in. Newsweeka i Faktu. Strony transakcji czekają na zgodę urzędu antymonopolowego. Ta ma zostać wydana do końca roku. – Są wszelkie przesłanki do tego, aby ta transakcja się zakończyła w sposób pozytywny – mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Robert Bednarski, prezes Onetu.
2012-07-27 | 06:23
IT i technologie
Chomikuj.pl pracuje z wydawcami nad legalną ofertą
Chomikuj.pl prowadzi rozmowy z kilkoma wydawcami, by stworzyć bogatą ofertę dla internautów. To odpowiedź na zarzuty, że portal sprzyja piractwu. – Są setki wydawców, którzy zamiast robić szum w mediach spokojnie korzystają z naszych narzędzi – mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Piotr Hałasiewicz, rzecznik serwisu.
2012-06-12 | 06:45
Media i PR
Prezes PZU zadowolony z efektów zmiany wizerunku
Odświeżone logo i marka PZU za 25 mln zł. Zdaniem Andrzeja Klesyka, prezesa PZU, efekty zmian pokazują, że warto było zainwestować w nowy wizerunek. W ten sposób odpiera krytykę tych, którym logo się nie podoba. – Krytykują ludzie w moim wieku lub starsi, którzy byli przyzwyczajeni do poprzedniego – podkreśla Andrzej Klesyk.
2012-06-06 | 06:40
Media i PR
Jak kapitan Tomasz Cichocki namówił wielkie firmy na rejs dookoła świata
Kapitan Tomasz Cichocki od 8 lat pracował nad pomysłem i zorganizowaniem samotnej wyprawy dookoła świata bez zawijania do portów. Poza determinacją i umiejętnościami potrzebował sponsorów. A tych znaleźć nie jest łatwo – każda zainwestowana złotówka musi się zwrócić, a ryzyko niepowodzenia w walce z żywiołem jest spore.
2012-05-24 | 06:40
Media i PR
Facebook musi zmienić model biznesowy
Niespełna tydzień po historycznym debiucie na giełdzie, akcje Facebooka spadają. W tym samym czasie General Motors wycofuje się z reklamowania na portalu, natomiast Amazon pogłębia z nim współpracę. Zaś jego twórcy testują nowe możliwości przyciągnięcia kapitału, także od użytkowników. Najbliższe miesiące mogą przynieść wiele zmian w funkcjonowaniu najpopularniejszego na świecie portalu społecznościowego.
2012-03-22 | 06:50
IT i technologie
TVP stara się o koncesję na TVP Rozrywka i TVP Dokument
Telewizja Polska poszerza ofertę tematyczną. Wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o koncesję dla dwóch nowych kanałów tematycznych. Termin ich uruchomienia nie jest jeszcze znany.
2012-03-19 | 06:35
IT i technologie
TVP chce szybkiej cyfryzacji
Najważniejsze wydarzenia sportowe tego roku, czyli Euro i letnia Olimpiada w najwyższej rozdzielczości - tak Telewizja Polska nadrabia zapóźnienia w procesie cyfryzacji. - Jeszcze rok temu byliśmy w ogonie tych procesów - podkreśla prezes TVP, Juliusz Braun.
2012-03-16 | 06:10
IT i technologie
Multipleks 1 prawie w całej Polsce jeszcze przed Euro
Do końca maja multipleks pierwszy telewizji cyfrowej ma być dostępny dla ponad 90 proc. populacji Polski. Operator, firma Emitel zapewnia, że do tego czasu uzupełni braki infrastrukturalne.
2012-03-09 | 06:35
Media i PR
Telewizja Polska pod kreską najprawdopodobniej również w 2012 roku
Telewizja Polska pod kreską również w 2012 roku. Koszty związane z Euro 2012 i nadawaniem w 2 wersjach: cyfrowej i analogowej z pewnością będą większe niż przychody. - Budżet się nie zepnie bez większej ilości środków publicznych - mówi Juliusz Braun, prezes TVP.