Wszystkie newsy
2012-11-07 | 06:55
Regionalne - Lubuskie
Telewizja od dziś tylko cyfrowa. Na początek – w Lubuskiem
Dziś wyłączone zostaną analogowe nadajniki telewizyjne w województwie lubuskim. To pierwszy region, w którym naziemna telewizja dostępna jest jedynie w technice cyfrowej. – Jesteśmy naprawdę bardzo dobrze technicznie przygotowani od strony nadawców i od strony operatora świadczącego usługi przesyłu danych – zapewnia Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
2012-11-06 | 06:30
Media i PR
Rosną wydatki firm odzieżowych na kampanie na Facebooku
W ciągu ostatniego pół roku ponad połowa z 8 mln Polaków, którzy mają konto na Facebooku, polubiła stronę jakiejś marki odzieżowej. Zwykle dlatego, by poznać jej ofertę lub aktualne promocje. Eksperci przyznają, że ten sposób komunikacji z klientami ma olbrzymi potencjał. Dlatego wydatki branży odzieżowej związane z obecnością na Facebooku rosną.
2012-11-02 | 06:47
Media i PR
Od dziś nowe zasady dotyczące sprostowań prasowych
Sprostowanie pozostaje jedyną dostępną reakcją na materiał prasowy. To jedna ze zmian, które wprowadza nowelizacja Prawa prasowego, wchodząca dziś w życie. Nowe przepisy regulują również kwestie terminów związanych z publikacją sprostowania i decyzjami sądu w tej sprawie. Zgodnie z wprowadzanymi zmianami odmowa publikacji przez redakcję staje się wykroczeniem ściganym z urzędu. I to może być problemem. – Nie wiadomo, jak będzie wyglądała praktyka ścigania za brak publikacji sprostowania, bo przepisy tego nie precyzują – podkreśla Piotr Dynowski z Kancelarii Bird & Bird.
2012-10-24 | 06:35
Media i PR
Nagrody „Home & Market" trafiły do „Najlepszych Partnerów w Biznesie 2012"
„Najlepsi Partnerzy w Biznesie" nagrodzeni. W tym roku po raz 10. magazyn ekonomiczny „Home & Market” przyznał nagrody dla firm i instytucji wyróżniających się na rynku i spełniających oczekiwania klientów. Wśród laureatów znaleźli się Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polski Związek Piłki Siatkowej, KGHM, PKP Cargo, Urząd Miasta Łodzi, Exatel i Kredyt Bank.
2012-10-12 | 06:20
Media i PR
Jakub Bierzyński (OMD): skurczy się rynek reklamy w prasie i telewizji. Internet zanotuje dwucyfrowy wzrost
Po zastoju związanym z Euro 2012, rynek reklamy nieznacznie się ożywił. – Moim zdaniem i tak będzie to minus 4-5 proc. w skali tego roku – mówi Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD. Firmy tną wydatki na reklamę lub przesuwają na późniejszy okres. Spowolnienie odczują przede wszystkim stacje telewizyjne. Z korzyścią dla reklamy w internecie. – W przyszłym roku internet "wybuchnie" – uważa ekspert ds. mediów.
2012-10-10 | 06:15
IT i technologie
MAC: Niewielu Polaków przygotowuje się do przejścia z sygnału analogowego na cyfrowy
Już za miesiąc pierwsze zmiany w odbiorze telewizji w związku z zastąpieniem sygnału analogowego cyfrowym. Jednak jak przyznaje wiceminister administracji i cyfryzacji Małgorzata Olszewska, niewiele osób przygotowuje sie do dostosowania swojego odbiornika. W całej Polsce sygnał analogowy naziemnej telewizji cyfrowej ma być zastąpiony cyfrowym z końcem lipca 2013 roku.
2012-10-08 | 06:45
Media i PR
Jakub Bierzyński (OMD): TVP w takim kształcie przeżyje maksymalnie do 2016 roku
Udziały w rynku i wartość Telewizji Polskiej nadal maleją. Poczynione w ostatnich latach oszczędności mogą nie wystarczyć. – Na tych zasadach TVP przeżyje jeszcze dwa, trzy, cztery lata – prognozuje Jakub Bierzyński, szef domów mediowych OMD. Choć, jak podkreśla, i tak politycy nie dadzą jej upaść. – Z tego powodu presja na reformy jest ograniczona – dodaje ekspert. Jego zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest prywatyzacja TVP lub utworzenie Funduszu Misji Publicznej.
2012-10-05 | 06:25
Media i PR
TVP Info broni pozycji lidera oglądalności wśród stacji informacyjnych. W planach kolejne nowości
TVP Info, które w sobotę obchodzić będzie 5-lecie istnienia, pracuje nad kolejnymi zmianami na antenie. Część z nich zostanie wprowadzona jeszcze przed końcem roku. – Chcemy duży nacisk położyć na dokument. Pracujemy również nad nową oprawą – mówi Jan Szul, szef TVP Info. Władze stacji niecierpliwie czekają również na koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która pozwoli rozdzielić TVP Info od kanałów regionalnych.
2012-10-04 | 06:30
Media i PR
Presspublica planuje do końca roku kupić nowe tytuły
Zakup nowych tytułów, zamiast sprzedaży dotychczasowych. Presspublica, wydawca m.in. "Rzeczpospolitej", "Parkietu", "Przekroju" i "Uważam Rze" zamierza w najbliższym czasie poszerzyć swoje portfolio. – Mam nadzieję, że uda mi się pozyskać nowe tytuły do grupy medialnej nawet w tym roku – mówi Grzegorz Hajdarowicz, właściciel i prezes Presspubliki. I zapowiada zmiany w już istniejących tytułach.
2012-10-02 | 06:30
Media i PR
Juliusz Braun: TVP Info bez programów regionalnych
TVP Info i programy regionalne będą osobno. Władze telewizji publicznej czekają tylko na koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. – TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym kanałem informacyjnym – deklaruje Juliusz Braun, prezes TVP. Nowe rozwiązania już są testowane.
2012-10-02 | 06:25
Media i PR
Grzegorz Hajdarowicz (Presspublica): w październiku kolejne rozwiązania do odbioru cyfrowych treści
Presspublica, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Gazety Giełdy Parkiet” chce zarabiać jeszcze więcej na płatnych treściach w internecie. – W październiku chcemy zaproponować różne ciekawe rozwiązania. Przy czym nie widzę większych szans sprzedaży kontentu do zwykłych komputerów – mówi Grzegorz Hajdarowicz, właściciel i prezes Presspubliki. Jego zdaniem przyszłość rynku należy do tabletów. Szacuje, że na koniec roku około miliona Polaków będzie korzystać z takich urządzeń.
2012-09-26 | 06:15
Media i PR
Juliusz Braun (TVP): Przygotowujemy się do złożenia do KRRiT kolejnego wniosku na kanał tematyczny
Telewizja publiczna chce mieć nowe stacje tematyczne. Władze TVP zamierzają złożyć wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o koncesję dla kanału dla dzieci. I m.in. z tym programem wystartują w konkursie na wolne miejsca na pierwszym multipleksie. – Nie wyobrażam sobie, żeby na MUX1 miały się znaleźć wyłącznie programy o charakterze popularno-rozrywkowym i jeden kanał o charakterze społeczno-religijnym – mówi Juliusz Braun, prezes TVP.
2012-09-21 | 06:35
IT i technologie
MAC: mamy problem z tym, żeby sygnał cyfrowy wszędzie dotarł
Polska wkracza w erę telewizji cyfrowej. Ostatni maszt rozsyłający sygnał analogowy zostanie wyłączony do 31 lipca przyszłego roku. To oznacza, że do odbioru telewizji będą potrzebne dekodery lub telewizory z MPEG4. – Kwestia dostępności tych urządzeń nie powinna być problemem – zapewnia Michał Boni, minister administracji i cyfryzacji. – Może się okazać, że sygnał cyfrowy nie wszędzie będzie docierał.
2012-09-20 | 06:45
Media i PR
TVP sprzedaje nieruchomości za 50 mln zł. Nie ma na nie chętnych
Telewizja Polska pozbywa się swoich nieruchomości. Na sprzedaż wystawiono działki i budynki o wartości około 50 milionów złotych, m.in. nad Zalewem Zegrzyńskim i w Kotlinie Kłodzkiej. – Jest problem ze znalezieniem nabywcy – przyznaje Juliusz Braun, prezes TVP. Zupełnie inaczej ma być w przypadku siedziby na Placu Powstańców Warszawy w centrum stolicy. Już po pierwszych agencyjnych zapowiedziach zamiaru sprzedaży działki, pojawiło się kilku zainteresowanych. Formalna decyzja o sprzedaży zapadnie w ciągu najbliższych tygodni.
2012-09-18 | 06:45
Media i PR
TVP: może nam grozić ograniczenie emisji w niektórych kanałach, zwłaszcza w regionach
Kłopoty finansowe nie opuszczają Telewizji Polskiej. Zarząd spółki, mimo wprowadzonych już cięć, wciąż narzeka na brak pieniędzy. Sposobem na przetrwanie mają być kolejne zwolnienia, niższe wynagrodzenia i ograniczenie produkcji. – Nasza sytuacja jest bardzo trudna i wydatek kolejnego już nie miliona, ale tysiąca złotych jest problemem – mówi Agencji Informacyjnej Newseria prezes TVP Juliusz Braun.