Wszystkie newsy
2013-01-14 | 06:57
Media i PR
Po telewizji czas na cyfryzację radia. KRRiT już nad tym pracuje
Cyfryzacja radia jest nieuchronna, przekonuje przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, choć – jego zdaniem – będzie to proces dłuższy i trudniejszy niż cyfryzacja telewizji. Rada pracuje nad tym, jak wdrożyć nową usługę na polskim rynku. Swoje pomysły na to ma również Polskie Radio. Wątpliwości mają jednak zarówno najwięksi rynkowi gracze, jak i nadawcy lokalni.
2013-01-10 | 06:20
Media i PR
Administracja planuje obniżyć wydatki na PR. Wzrosną za to one w handlu i bankowości
Tylko 14 proc. firm planuje w tym roku zwiększyć nakłady na działania komunikacyjne, z czego ponad połowa podniesie budżet zaledwie o 10 proc. Taka tendencja dominuje w branży finansów i bankowości oraz w handlu. Cięcia deklaruje mniej więcej tyle samo (15 proc.) firm, głównie z administracji. Jednak zdecydowana większość chce utrzymać wydatki na public relations na poziomie z 2012 roku – wynika z badania przeprowadzonego przez PMR Research wspólnie z ComPress S.A.
2012-12-20 | 06:10
Media i PR
Niechciana reklama mobilna zyskuje na sile. Wraz ze wzrostem liczby smartfonów i tabletów
Rośnie liczba aplikacji zawierających agresywne formy reklamy na smartfony i tablety. Tylko w ostatnich 9 miesiącach podskoczyła o 210 proc. W kolejnych statystyki mogą pójść jeszcze bardziej w górę, bo firmy coraz więcej wydają na reklamę mobilną, a liczba smartfonów i tabletów stale rośnie.
2012-12-10 | 06:33
Handel
Blisko pół miliarda złotych za teksty dziennikarskie. Sieci handlowe coraz chętniej pokazywane w mediach
Hipermarkety Tesco, Biedronka i Auchan mają najlepszy PR – wynika z badań przeprowadzonych przez Press-Service Monitoring Mediów. A to przekłada się na konkretne korzyści, nie tylko wizerunkowe, ale również finansowe: gdyby przyszło im wykupić powierzchnię reklamową odpowiadającą analizowanym tekstom to łączny koszt przekroczyłby wówczas 450 mln zł.
2012-11-07 | 06:55
Regionalne - Lubuskie
Telewizja od dziś tylko cyfrowa. Na początek – w Lubuskiem
Dziś wyłączone zostaną analogowe nadajniki telewizyjne w województwie lubuskim. To pierwszy region, w którym naziemna telewizja dostępna jest jedynie w technice cyfrowej. – Jesteśmy naprawdę bardzo dobrze technicznie przygotowani od strony nadawców i od strony operatora świadczącego usługi przesyłu danych – zapewnia Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
2012-11-06 | 06:30
Media i PR
Rosną wydatki firm odzieżowych na kampanie na Facebooku
W ciągu ostatniego pół roku ponad połowa z 8 mln Polaków, którzy mają konto na Facebooku, polubiła stronę jakiejś marki odzieżowej. Zwykle dlatego, by poznać jej ofertę lub aktualne promocje. Eksperci przyznają, że ten sposób komunikacji z klientami ma olbrzymi potencjał. Dlatego wydatki branży odzieżowej związane z obecnością na Facebooku rosną.
2012-11-02 | 06:47
Media i PR
Od dziś nowe zasady dotyczące sprostowań prasowych
Sprostowanie pozostaje jedyną dostępną reakcją na materiał prasowy. To jedna ze zmian, które wprowadza nowelizacja Prawa prasowego, wchodząca dziś w życie. Nowe przepisy regulują również kwestie terminów związanych z publikacją sprostowania i decyzjami sądu w tej sprawie. Zgodnie z wprowadzanymi zmianami odmowa publikacji przez redakcję staje się wykroczeniem ściganym z urzędu. I to może być problemem. – Nie wiadomo, jak będzie wyglądała praktyka ścigania za brak publikacji sprostowania, bo przepisy tego nie precyzują – podkreśla Piotr Dynowski z Kancelarii Bird & Bird.
2012-10-24 | 06:35
Media i PR
Nagrody „Home & Market" trafiły do „Najlepszych Partnerów w Biznesie 2012"
„Najlepsi Partnerzy w Biznesie" nagrodzeni. W tym roku po raz 10. magazyn ekonomiczny „Home & Market” przyznał nagrody dla firm i instytucji wyróżniających się na rynku i spełniających oczekiwania klientów. Wśród laureatów znaleźli się Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polski Związek Piłki Siatkowej, KGHM, PKP Cargo, Urząd Miasta Łodzi, Exatel i Kredyt Bank.
2012-10-12 | 06:20
Media i PR
Jakub Bierzyński (OMD): skurczy się rynek reklamy w prasie i telewizji. Internet zanotuje dwucyfrowy wzrost
Po zastoju związanym z Euro 2012, rynek reklamy nieznacznie się ożywił. – Moim zdaniem i tak będzie to minus 4-5 proc. w skali tego roku – mówi Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD. Firmy tną wydatki na reklamę lub przesuwają na późniejszy okres. Spowolnienie odczują przede wszystkim stacje telewizyjne. Z korzyścią dla reklamy w internecie. – W przyszłym roku internet "wybuchnie" – uważa ekspert ds. mediów.
2012-10-10 | 06:15
IT i technologie
MAC: Niewielu Polaków przygotowuje się do przejścia z sygnału analogowego na cyfrowy
Już za miesiąc pierwsze zmiany w odbiorze telewizji w związku z zastąpieniem sygnału analogowego cyfrowym. Jednak jak przyznaje wiceminister administracji i cyfryzacji Małgorzata Olszewska, niewiele osób przygotowuje sie do dostosowania swojego odbiornika. W całej Polsce sygnał analogowy naziemnej telewizji cyfrowej ma być zastąpiony cyfrowym z końcem lipca 2013 roku.
2012-10-08 | 06:45
Media i PR
Jakub Bierzyński (OMD): TVP w takim kształcie przeżyje maksymalnie do 2016 roku
Udziały w rynku i wartość Telewizji Polskiej nadal maleją. Poczynione w ostatnich latach oszczędności mogą nie wystarczyć. – Na tych zasadach TVP przeżyje jeszcze dwa, trzy, cztery lata – prognozuje Jakub Bierzyński, szef domów mediowych OMD. Choć, jak podkreśla, i tak politycy nie dadzą jej upaść. – Z tego powodu presja na reformy jest ograniczona – dodaje ekspert. Jego zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest prywatyzacja TVP lub utworzenie Funduszu Misji Publicznej.
2012-10-05 | 06:25
Media i PR
TVP Info broni pozycji lidera oglądalności wśród stacji informacyjnych. W planach kolejne nowości
TVP Info, które w sobotę obchodzić będzie 5-lecie istnienia, pracuje nad kolejnymi zmianami na antenie. Część z nich zostanie wprowadzona jeszcze przed końcem roku. – Chcemy duży nacisk położyć na dokument. Pracujemy również nad nową oprawą – mówi Jan Szul, szef TVP Info. Władze stacji niecierpliwie czekają również na koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która pozwoli rozdzielić TVP Info od kanałów regionalnych.
2012-10-04 | 06:30
Media i PR
Presspublica planuje do końca roku kupić nowe tytuły
Zakup nowych tytułów, zamiast sprzedaży dotychczasowych. Presspublica, wydawca m.in. "Rzeczpospolitej", "Parkietu", "Przekroju" i "Uważam Rze" zamierza w najbliższym czasie poszerzyć swoje portfolio. – Mam nadzieję, że uda mi się pozyskać nowe tytuły do grupy medialnej nawet w tym roku – mówi Grzegorz Hajdarowicz, właściciel i prezes Presspubliki. I zapowiada zmiany w już istniejących tytułach.
2012-10-02 | 06:30
Media i PR
Juliusz Braun: TVP Info bez programów regionalnych
TVP Info i programy regionalne będą osobno. Władze telewizji publicznej czekają tylko na koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. – TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym kanałem informacyjnym – deklaruje Juliusz Braun, prezes TVP. Nowe rozwiązania już są testowane.
2012-10-02 | 06:25
Media i PR
Grzegorz Hajdarowicz (Presspublica): w październiku kolejne rozwiązania do odbioru cyfrowych treści
Presspublica, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Gazety Giełdy Parkiet” chce zarabiać jeszcze więcej na płatnych treściach w internecie. – W październiku chcemy zaproponować różne ciekawe rozwiązania. Przy czym nie widzę większych szans sprzedaży kontentu do zwykłych komputerów – mówi Grzegorz Hajdarowicz, właściciel i prezes Presspubliki. Jego zdaniem przyszłość rynku należy do tabletów. Szacuje, że na koniec roku około miliona Polaków będzie korzystać z takich urządzeń.