Wszystkie newsy

2014-06-30 | 06:35
Edukacja
E-podręczniki, urządzenia mobilne i komunikowanie się online staną się standardem w edukacji Wszystkie newsy

E-podręczniki, urządzenia mobilne i komunikowanie się online staną się standardem w edukacji

Zgodnie z rządowym programem „E-podręczniki do kształcenia ogólnego” w 2015 roku uczniowie i nauczyciele powinni mieć dostęp do kompletu 62 podręczników i 2,5 tys. innych materiałów w wersji elektronicznej. Ale to tylko jeden element zmiany technologicznej w polskich szkołach. Dzięki nowoczesnym platformom edukacyjnym możliwe będzie również komunikowanie się online między nauczycielami a rodzicami, ocenianie przez nauczycieli postępów w nauce danego ucznia i tworzenie zindywidualizowanych programów nauczania oraz e-learning.
więcej
2014-06-30 | 06:00
Nowe technologie
Interaktywne gry zamiast szkoleń. Nowy sposób na doskonalenie technik sprzedaży i obsługi klienta

Interaktywne gry zamiast szkoleń. Nowy sposób na doskonalenie technik sprzedaży i obsługi klienta

Zamiast tradycyjnego szkolenia interaktywna gra. Korzystając z aplikacji biznesowych z elementami gry, pracownicy mogą uczyć się zarządzania relacjami z klientami czy technik sprzedaży. Bez obawy, że zaszkodzą rzeczywistym interesom firmy.
więcej
2014-06-27 | 06:55
Infrastruktura
Problemy z dostępem do sygnału telewizyjnego w Polsce wciąż aktualne. Powinny zostać usunięte przed wprowadzeniem powszechnej opłaty audiowizualnej

Problemy z dostępem do sygnału telewizyjnego w Polsce wciąż aktualne. Powinny zostać usunięte przed wprowadzeniem powszechnej opłaty audiowizualnej

Po zakończeniu procesu cyfryzacji telewizji problem z dostępem do sygnału naziemnego ma wciąż ponad 0,5 mln osób, głównie na południu Polski, na terenach górskich. Choć to niewielki procent populacji, to biorąc pod uwagę plany wprowadzenia powszechnej opłaty audiowizualnej, takie biały plamy powinny zniknąć z mapy Polski – podkreślają eksperci.
więcej
2014-06-26 | 06:10
IT i technologie
Rośnie rynek płatności mobilnych. Już 60 proc. telefonów na rynku to smartfony

Rośnie rynek płatności mobilnych. Już 60 proc. telefonów na rynku to smartfony

Płatności mobilne pozwalają na kupno biletów komunikacji miejskiej i kolejowych, do kin czy teatrów, wnoszenia opłat za parkingi – bez konieczności odwiedzania kas, kiosków i biletomatów. Zdarza się, że dla płacących telefonem cena usługi jest niższa niż dla kupujących tradycyjnie. Wraz z rosnącą liczbą smartfonów na rynku będzie rosła również oferta usług mobilnych.
więcej
2014-06-25 | 06:55
Handel
Jerzy Jóźkowiak: Poczta Polska stawia na e-commerce

Jerzy Jóźkowiak: Poczta Polska stawia na e-commerce

Poczta Polska rozwija ofertę dla sklepów internetowych. Nie chce koncentrować się tylko na transporcie i doręczaniu paczek, lecz także oferuje ubezpieczenia, bankowość oraz e-usługi. Klientów ma zachęcić właśnie kompleksowa oferta, dzięki której możliwe będzie obniżenie kosztów poszczególnych usług. E-commerce to jeden z sektorów, w który Poczta Polska inwestuje w ramach trwającej restrukturyzacji.
więcej
2014-06-25 | 06:30
IT i technologie
W Europie brakuje pracowników branży IT. Problem ten mogą rozwiązać wczesna edukacja i promowanie nauk ścisłych

W Europie brakuje pracowników branży IT. Problem ten mogą rozwiązać wczesna edukacja i promowanie nauk ścisłych

W Europie brakuje blisko 300 tysięcy informatyków. Jak jednak wynika z szacunków Unii Europejskiej, ten problem będzie się pogłębiał i w przyszłym roku nieobsadzonych stanowisk w branży teleinformatycznej będzie już pół miliona. Trudności w pozyskaniu kandydatów mogą uniemożliwiać firmom innowacyjność i realizację części projektów. Dlatego zdaniem ekspertów ważne jest popularyzowanie wśród młodzieży nauk związanych z informatyką.
więcej
2014-06-24 | 06:00
IT i technologie
Phablety zyskują na znaczeniu, także w Polsce. Ich popularność odbije się na sprzedaży tabletów

Phablety zyskują na znaczeniu, także w Polsce. Ich popularność odbije się na sprzedaży tabletów

W szybkim tempie rośnie na świecie sprzedaż phabletów, czyli urządzeń łączących funkcje telefonu i tabletu. Ich udział w rynku smartfonów oscyluje już w granicach 10 proc. Duży wpływ na ich popularność ma rozmiar urządzeń, funkcjonalność oraz poszerzająca się oferta produktów w niższych cenach. Rosnąca sprzedaż phabletów powoduje, że obniża się przewidywany poziom sprzedaży tabletów.
więcej
2014-06-23 | 06:15
Ubezpieczenia
Do 2020 r. internetowy kanał obsługi będzie standardem na polskim rynku ubezpieczeń. Dziś dominują agenci

Do 2020 r. internetowy kanał obsługi będzie standardem na polskim rynku ubezpieczeń. Dziś dominują agenci

Polska branża ubezpieczeń pozostaje w tyle w stosunku do rynków zachodnich pod względem internetowej sprzedaży i obsługi ubezpieczeń. Choć coraz więcej firm oferuje polisy komunikacyjne online, to już dalszą obsługę klienta przez internet umożliwia tylko połowa spośród największych towarzystw i ubezpieczycieli direct (oferujących ubezpieczenia przez internet lub telefon) – wynika z badania KPMG. Na polskim rynku wciąż dominującą rolę odgrywa sprzedaż przez agentów. To powinno się zmienić w kolejnych latach. Za sześć lat kanał online stanie się standardem, a agenci będą pełnić raczej funkcję doradców.
więcej
2014-06-20 | 06:45
Telekomunikacja
Operatorzy telekomunikacyjni tną koszty i oferują produkty z innych kategorii. Na rynku pojawiła się szansa dla mniejszych, wyspecjalizowanych firm

Operatorzy telekomunikacyjni tną koszty i oferują produkty z innych kategorii. Na rynku pojawiła się szansa dla mniejszych, wyspecjalizowanych firm

Operatorzy telekomunikacyjni coraz częściej próbują sił w sprzedaży łączonej, czyli oferują usługi telekomunikacyjne w połączeniu z innymi, np. finansowymi. Choć daje im to szansę na poprawę wyników, to nie przyczynia się do rozwoju rynku telekomunikacyjnego. Małe firmy mogą konkurować tańszymi usługami, bo mają niższe koszty. Mają też szansę na zdobycie rynku dzięki innowacyjnym, wyspecjalizowanym usługom.
więcej
2014-06-20 | 06:10
IT i technologie
Na rynku telewizorów klienci mogą przebierać w ofertach. Niektóre sklepy nie wytrzymują konkurencji

Na rynku telewizorów klienci mogą przebierać w ofertach. Niektóre sklepy nie wytrzymują konkurencji

Rynek telewizorów w Polsce jest bardzo konkurencyjny – dla klientów to szeroki wybór i atrakcyjne ceny, ale dla firm to ostra walka o klientów. Te najsłabsze wypadają z rynku. Zmieniają się też zwyczaje zakupowe Polaków. Klienci coraz częściej łączą zakupy tradycyjne z internetowymi, czyli w sieci szukają informacji i wybierają model, a w sklepie tradycyjnym kupują, lub odwrotnie – w sklepie poznają produkty i porównują je, a sprzęt zamawiają przez internet.
więcej
2014-06-18 | 06:57
IT i technologie
Młodzi informatycy cenieni na świecie. Firmy walczą o to, by związali przyszłość z Polską

Młodzi informatycy cenieni na świecie. Firmy walczą o to, by związali przyszłość z Polską

IT jest jedną z najszybciej rosnących w branż Polsce. Perspektywy na kolejne lata są jeszcze lepsze, głównie dzięki pieniądzom z unijnego budżetu na rozwój innowacji. Już teraz zapotrzebowanie na informatyków rośnie o wiele szybciej niż liczba absolwentów. Specjaliści z Polski są też pozytywnie postrzegani za granicą, a szacuje się, że w Unii Europejskiej w najbliższych latach potrzebnych będzie kilkanaście tysięcy nowych inżynierów informatyki.
więcej
2014-06-18 | 06:40
IT i technologie
Polskie miasta wprowadzają inteligentne rozwiązania. Mają one zmniejszyć hałas, zanieczyszczenia i korki

Polskie miasta wprowadzają inteligentne rozwiązania. Mają one zmniejszyć hałas, zanieczyszczenia i korki

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pracuje nad Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem, który łączyłby nową infrastrukturę drogową z inteligentnymi rozwiązaniami. Ma to poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu, a także komfort mieszkańców miast. W przyszłym roku mają ruszyć przetargi na główne elementy systemu, a rozpoczęcie jego działania na części sieci dróg krajowych planowane jest na 2020 rok.
więcej
2014-06-18 | 06:00
Nowe technologie
Ponad 2/3 Polaków ma telefon z dostępem do sieci. Internet coraz częściej wygrywa z telewizją

Ponad 2/3 Polaków ma telefon z dostępem do sieci. Internet coraz częściej wygrywa z telewizją

Dwie trzecie internautów korzysta ze smartfona, a co czwarty jest użytkownikiem tabletu. Rosnącej popularności urządzeń mobilnych z dostępem do sieci towarzyszy wzrost zainteresowania treściami wideo w internecie. Polacy mają dość sztywnych ramówek telewizyjnych, dlatego coraz częściej filmy i programy oglądają właśnie online. Dzięki różnym przydatnym aplikacjom urządzenia mobilne stały się nieodłącznym towarzyszem podróży.
więcej
2014-06-17 | 06:05
IT i technologie
Big data zyskuje na znaczeniu także w marketingu i sprzedaży

Big data zyskuje na znaczeniu także w marketingu i sprzedaży

Rośnie znaczenie danych i ich wykorzystania w działaniach marketingowych oraz sprzedażowych. Firmy starają się przewidzieć, jaki będzie następny produkt, na którego zakup zdecyduje się dotychczasowy klient, a także pracują nad optymalizacją procesu zakupowego klientów.
więcej
2014-06-16 | 06:45
Handel
Platformy konsolidujące sklepy przyszłością handlu w internecie. To szansa dla drobnych sprzedawców na zaistnienie w sieci

Platformy konsolidujące sklepy przyszłością handlu w internecie. To szansa dla drobnych sprzedawców na zaistnienie w sieci

Sprzedaż w internecie rośnie w szybkim tempie. W ubiegłym roku zwiększyła się o ponad 20 procent w porównaniu z 2012 rokiem. Eksperci przewidują, że w tym roku tempo zmian będzie podobne. Przyszłością branży e-commerce mogą stać się platformy, które konsolidują sklepy, sprzedawców lub artystów z określonej branży w jednym miejscu. Taki model stosowany jest już z powodzeniem w tradycyjnym handlu oraz usługach i zdaniem ekspertów sprzedaż w internecie będzie także szła w tym kierunku.
więcej