Wszystkie newsy
2013-10-30 | 06:15
Bankowość
Rynek pożyczek online przyspiesza
Rynek pożyczek online rozwija się w Polsce w bardzo szybkim tempie. Najczęściej przez internet pożyczają ludzie młodzi w wieku 20-30 lat, pracujący lub prowadzący firmy. Wbrew stereotypom nie są to klienci z problemami finansowymi.
2013-10-28 | 06:56
Handel
[FELIETON] Handel w sieci rozwija się w Polsce najszybciej w Europie
Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej w Polsce dynamicznie rośnie. Obecnie stanowi on 3,8 procent, a według prognoz ekspertów wkrótce zwiększy się do 6-7 procent. Z najnowszego raportu firmy Deloitte przygotowanego wspólnie z Allegro i PayU wynika, że w internecie najczęściej kupujemy produkty związane z domem i ogrodem, ubrania, buty oraz produkty przeznaczone dla dzieci.
2013-10-28 | 06:45
IT i technologie
Orange: Program Polska Cyfrowa powinien wspierać rozwój chmur obliczeniowych
Strategia Polski Cyfrowej na lata 2014-2020 musi uwzględniać kierunki rozwoju technologii, czyli większe wykorzystanie tabletów oraz chmur obliczeniowych – przekonuje wiceprezes Orange. Konsultacje społeczne programu, w którym do wydania będą niemal 2 mld euro, potrwają do 6 listopada.
2013-10-24 | 06:10
Handel
Polski rynek płatności elektronicznych i mobilnych rośnie o 10-15 proc., a PayPal dwukrotnie szybciej
Polacy coraz chętniej decydują się na płatności za pomocą platform elektronicznych i mobilnych. Cały rynek rośnie o 10-15 proc. rocznie, ale PayPal notuje ponad dwukrotnie szybszy rozwój. Dlatego ta międzynarodowa platforma zapowiada dalszy rozwój płatności mobilnych oraz współpracę z nowymi sprzedawcami.
2013-10-22 | 06:50
Fundusze unijne
W latach 2014-2020 prawie 9 mld euro na badania, rozwój i współpracę nauki z biznesem
Blisko 9 mld euro – takie fundusze będą do wydania w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, który ma zastąpić w nowej perspektywie Innowacyjną Gospodarkę. Resort rozwoju regionalnego zapewnia, że pieniądze "będą szły za przedsiębiorcą", ale efektem musi być ostateczne wdrożenie innowacji w gospodarce.
2013-10-22 | 06:10
Media i PR
Rynek reklamy wideo w internecie rośnie bardzo szybko. Portale zabierają reklamodawców telewizji
Rynek reklam emitowanych przed materiałami wideo w internecie rośnie o 40-50 proc. rocznie. Portale internetowe rozszerzają ofertę wideo na żądanie, a to oznacza problemy dla telewizji, która traci reklamodawców. Dzięki reklamom portale mogą oferować treści za darmo.
2013-10-22 | 06:00
IT i technologie
Rośnie liczba gier pobieranych z internetu. Większość rynku to wciąż gry na fizycznych nośnikach
Polski rynek gier wideo jest warty ok. 400 mln zł i dynamicznie rośnie, pomimo spowolnienia gospodarczego. Wciąż dominuje sprzedaż w sklepach, a 60 proc. rynku to gry na komputery osobiste. Rośnie popularność legalnego pobierania gier z internetu oraz gier darmowych, ale dystrybutorzy nie obawiają się o przyszłość fizycznej sprzedaży.
2013-10-18 | 06:05
Media i PR
Wirtualna Polska przygotowuje się do procesu przejęcia. Skupia się na rozwoju oferty wideo
Wystawiony na sprzedaż najstarszy w Polsce portal internetowy WP.PL przygotowuje się do przejęcia i intensywnie rozwija swoją ofertę. Prezes zarządu Wirtualnej Polski jako kluczowe pola rozwoju portalu wymienia ofertę wideo oraz dotychczasowe główne obszary zainteresowania, czyli działy wiadomości, sport, finanse, styl życia i rozrywka. Decyzja o sprzedaży Wirtualnej Polski wybranemu nabywcy ma zapaść do końca roku.
2013-10-18 | 06:00
Nowe technologie
Wkrótce trzecia część "Wiedźmina". Sklepy rozpoczęły przyjmowanie przedpremierowych zamówień na grę
Polska seria gry „Wiedźmin” podbiła serca fanów gier wideo. Zarówno pierwsza jak i druga część odniosły spory sukces na rynku, a kluczem do niego była świetna produkcja gry. Jej twórcy mają nadzieję, że trzecia odsłona będzie jeszcze lepsza.
2013-10-11 | 06:35
Telekomunikacja
Orange zapowiada walkę o maksymalną liczbę rezerwacji częstotliwości z pasma 800 MHz
Skończył się czas na składanie opinii w sprawie zbliżającej się aukcji na pasma częstotliwości 800 MHz i 2,6 GHz. Wciąż jednak nie wiadomo, jaki dokładnie kształt będzie miała aukcja. Orange Polska zapowiada walkę o maksymalną liczbę rezerwacji pasm częstotliwości.
2013-10-11 | 06:00
IT i technologie
Największy producent gier w Polsce uruchamia sprzedaż filmów i audiobooków
CDP.pl po roku działalności ma w ofercie 70 proc. obecnych na rynku gier, rozwija segment e-booków i uruchamia sprzedaż audiobooków i filmów. Z nowymi produktami chce dotrzeć nie tylko do fanów gier komputerowych. – Wierzymy, że cyfrowa dystrybucja jest przyszłością dystrybucji multimediów w Polsce – mówi dyrektor zarządzający serwisu.
2013-10-08 | 06:35
IT i technologie
IBM: Polskie młode firmy mają szansę na zdobycie globalnej pozycji
Początkujące firmy na rynku technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) najczęściej rozwijają znane już rozwiązania, rzadko realizują zupełnie nowe pomysły. Według IBM, który organizuje programy wspierające takie firmy, zgłaszane pomysły dotyczą różnych dziedzin życia, a łączy je możliwość działania w dowolnym miejscu globu i na światową skalę.
2013-10-08 | 06:30
IT i technologie
Google ma sposób na cookies. Tworzy własny system śledzenia użytkowników
Google tworzy alternatywę dla plików cookies. Nowy system "śledzenia" internautów ma podlegać większej kontroli użytkowników, ale będzie w całości kontrolowany przez tę firmę.
2013-10-07 | 05:45
Dom i ogród
Inteligentne domy nie tylko w ekskluzywnych rezydencjach
Urządzenia, które potrafią automatycznie ustawić temperaturę, zasłonić rolety, a nawet zamówić jedzenie do lodówki, są coraz bardziej popularne już nie tylko wśród właścicieli ekskluzywnych domów. – Taka automatyka domowa wkracza do wszystkich mieszkań – mówi Arkadiusz Walus z portalu dominteligentny.pl
2013-10-04 | 06:10
Handel
Polski rynek handlu elektronicznego warty ok. 5 mld euro. Rośnie udział transakcji mobilnych
Polski rynek handlu elektronicznego jest już wart ok. 5 mld euro i cały czas bardzo szybko się rozwija. Co dziesiąta transakcja jest dokonywana za pomocą urządzeń mobilnych. Mimo to udział tego typu handlu w całej sprzedaży detalicznej to tylko ok. 3-4 proc.