Wszystkie newsy

2015-06-22 | 06:20
Farmacja
Koncerny farmaceutyczne coraz więcej wydają na reklamę leków Wszystkie newsy

Koncerny farmaceutyczne coraz więcej wydają na reklamę leków

Eksperci z PharmaExpert szacują, że wartość sprzedaży leków tylko dla rynku aptecznego na koniec 2015 roku wyniesie blisko 30,3 mld zł. Będzie to 6,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Wraz ze wzrostem sprzedaży leków rosną również wydatki na reklamę. Tylko w pierwszym kwartale tego roku firmy z branży farmaceutycznej wydały na promocję ponad 262 mln zł, czyli o 5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z danych spółki Codemedia.
więcej
2015-06-18 | 06:30
Media i PR
Dzięki mediom społecznościowym rośnie liczba psich adopcji. Na Facebooku i Twitterze codziennie pojawia się tysiąc wpisów na ten temat

Dzięki mediom społecznościowym rośnie liczba psich adopcji. Na Facebooku i Twitterze codziennie pojawia się tysiąc wpisów na ten temat

W mediach społecznościowych codziennie pojawiają się wpisy zachęcające do adopcji bezdomnych psów. W kwietniu i maju pojawiło się 40 tys. publicznych postów – najwięcej na Facebooku i Twitterze. Zwiększa to szanse bezdomnych czworonogów, zwłaszcza że od 2005 roku liczba porzuconych zwierząt wzrosła o 25 proc., a liczba psów czekających na adopcję – do 100 tys.
więcej
2015-06-12 | 06:20
Media i PR
Zmienia się wizerunek branży public relations. Coraz więcej i coraz lepiej mówi się o niej w mediach

Zmienia się wizerunek branży public relations. Coraz więcej i coraz lepiej mówi się o niej w mediach

Wizerunek branży public relations się poprawia. Coraz mniej osób utożsamia ją z czarnym PR. W ciągu roku w mediach 150 tysięcy razy wspominano o branży – z tego większość stanowiły wypowiedzi neutralne, a negatywne tylko 2 proc. Te były zdecydowanie częstsze w kampanii wyborczych – samorządowej jesienią i prezydenckiej w kwietniu i w maju.
więcej
2015-06-10 | 06:40
Ochrona środowiska
Unilever wprowadził rozwiązania przyjazne środowisku. W skali globalnej dały one koncernowi 400 mln euro oszczędności

Unilever wprowadził rozwiązania przyjazne środowisku. W skali globalnej dały one koncernowi 400 mln euro oszczędności

Zrównoważony rozwój to dla firm nie tylko sposób na osiągniecie korzyści wizerunkowych, lecz także wymiernych korzyści finansowych. Unilever dzięki ekorozwiązaniom stosowanym w produkcji od 2008 roku ograniczył koszty o 400 mln euro w skali globalnej. Marki koncernu, które realizują cele społeczne, rosną dwukrotnie szybciej niż pozostałe.
więcej
2015-06-10 | 06:15
Handel
Zmieniają się zwyczaje zakupowe Polek i Polaków. Kobiety odpowiadają za większość wydatków w rodzinie

Zmieniają się zwyczaje zakupowe Polek i Polaków. Kobiety odpowiadają za większość wydatków w rodzinie

Kobiety zarabiają coraz więcej i coraz chętniej robią zakupy w branżach dotąd postrzeganych jako męskie, czyli w motoryzacji, nieruchomościach oraz finansach. Współczesna kobieta często odpowiada za większość wydatków w rodzinie. Z kolei mężczyźni coraz lepiej radzą w branżach typowo kobiecych, czyli modzie i kosmetykach. Zmiany w zwyczajach zakupowych powinni brać pod uwagę reklamodawcy.
więcej
2015-06-09 | 06:25
Handel
Wydatki sieci handlowych na reklamę wzrosły w ciągu roku o 90 mln zł. Najwięcej kosztowała promocja w radiu

Wydatki sieci handlowych na reklamę wzrosły w ciągu roku o 90 mln zł. Najwięcej kosztowała promocja w radiu

Sieci handlowe nie oszczędzają na reklamie. W I kwartale wydatki na ten cel wyniosły 284 mln zł. To o 50 mln zł mniej niż w poprzednim kwartale, ale w ujęciu rocznym więcej o ponad 90 mln zł. Sieci zwiększały swoją obecność w radiu i telewizji, redukowały natomiast wydatki na prasę.
więcej
2015-06-08 | 06:20
Sport
G. Kita: skandale w FIFA na razie nie zagrażają wizerunkowi sponsorów

G. Kita: skandale w FIFA na razie nie zagrażają wizerunkowi sponsorów

To śledztwa przeciwko członkom władz FIFA, a nie presja sponsorów skłoniły Seppa Blattera do odejścia – uważa Grzegorz Kita, prezes Sport Management. Według niego wpływ firm sponsorujących piłkarską federację jest duży, ale nie można go przeceniać – to tylko 30 proc. wszystkich wpływów,poza tym reputacja sponsorów na razie w niewielkim stopniu ucierpiała na skandalu w organizacji.
więcej
2015-06-05 | 06:20
Sport
Europejskie ligi piłkarskie z rekordowymi przychodami. Polska wciąż w tyle

Europejskie ligi piłkarskie z rekordowymi przychodami. Polska wciąż w tyle

Europejskie ligi piłkarskie zarabiają więcej niż kiedykolwiek w historii. Jak wynika z raportu Deloitte, w sezonie 2013/2014 ich przychody przekroczyły 20 mld euro. Wzrost napędza przede wszystkim pięć największych lig – angielska, niemiecka, hiszpańska, włoska i francuska. Polskie kluby są daleko w tyle, a powodem jest m.in. zbyt mały nacisk na kwestie sponsoringu i marketingu.
więcej
2015-05-19 | 06:20
Media i PR
Rynek reklamy w tym roku wzrośnie od 2 do 4 proc. Prasa będzie notować spadki, ale coraz mniejsze

Rynek reklamy w tym roku wzrośnie od 2 do 4 proc. Prasa będzie notować spadki, ale coraz mniejsze

Wydatki na reklamę w pierwszym kwartale br. wyniosły blisko 1,7 mld zł, po 3,5-proc. wzroście rok do roku – wynika z szacunków Agory. To pozwala prognozować ok. 2-4-proc. wzrost rynku w tym roku. Reklamodawcy zwiększyli nakłady na promocję we wszystkich segmentach rynku z wyjątkiem prasy. W kolejnych miesiącach skala spadków w czasopismach i dziennikach ma być jednak coraz mniejsza.
więcej
2015-05-15 | 06:20
Media i PR
Światowy rynek reklamy w tym roku osiągnie wartość 540 mld dol. Największe wzrosty w reklamie internetowej

Światowy rynek reklamy w tym roku osiągnie wartość 540 mld dol. Największe wzrosty w reklamie internetowej

Globalne wydatki na reklamę w tym roku mają rosnąć w tempie ok. 4,5 proc. – szacuje dom mediowy Carat. Ponadtrzykrotnie większej dynamiki wzrostu można spodziewać się w reklamie internetowej. Wzrosty spodziewane są praktycznie we wszystkich badanych przez Carat regionach świata. Ujemną dynamikę odnotujemy jednak w regionie Europy Wschodniej, przez sytuację geopolityczną w Rosji.
więcej
2015-05-14 | 06:20
Media i PR
Dobre wyniki Agory skłaniają do kolejnych inwestycji. Będą nowe kina, stacje radiowe i więcej „Gazety Wyborczej” w internecie

Dobre wyniki Agory skłaniają do kolejnych inwestycji. Będą nowe kina, stacje radiowe i więcej „Gazety Wyborczej” w internecie

Pozaprasowe segmenty Agory rosną coraz szybciej, dlatego spółka stawia na kolejne inwestycje. Planuje budowę kolejnych kin, inwestuje w sieć rozgłośni radiowych i nośniki reklamowe. Działalność prasową stara się zaś przenieść do internetu – rozpoczyna wdrażanie własnej platformy technologicznej dla płatnych treści „Gazety Wyborczej”.
więcej
2015-05-11 | 06:40
Media i PR
Rośnie rozpoznawalność polskich marek za granicą. Szczególnie tych z branży kosmetycznej, meblarskiej i spożywczej

Rośnie rozpoznawalność polskich marek za granicą. Szczególnie tych z branży kosmetycznej, meblarskiej i spożywczej

Branża meblarska, kosmetyczna czy spożywcza to sektory uznawane na świecie za polską specjalność. Niektóre polskie marki są nawet lepiej rozpoznawalne za granicą niż w kraju. Coraz ważniejsze – obok uplasowania produktów „made in Poland” na zagranicznych rynkach – staje się również promowanie marek. Prace nad tym trwają w resorcie gospodarki.
więcej
2015-05-11 | 06:25
Infrastruktura
Reklama zewnętrzna się digitalizuje, ale powoli. Szybszy rozwój ekranów rozwiązałby problem szpecących krajobraz tablic

Reklama zewnętrzna się digitalizuje, ale powoli. Szybszy rozwój ekranów rozwiązałby problem szpecących krajobraz tablic

Stabilizuje się sytuacja na rynku reklam zewnętrznych. W ubiegłym roku przychody firm oferujących powierzchnię reklamową na ulicznych nośnikach wyniosły ponad 448 mln zł. Choć wpływy były mniejsze niż w 2013 roku, to w IV kw. widoczny był wzrost. Eksperci podkreślają, że branży outdoorowej brakuje standardu rynkowego, który mógłby przyczynić się do optymalizacji planowanych kampanii. Reklama powoli się digitalizuje, ale brakuje firm, które mogłyby skupić w jednej platformie ofertę tego typu nośników.
więcej
2015-05-07 | 06:25
Media i PR
Reklama online napędza cały rynek. Może na tym skorzystać wchodząca na giełdę Wirtualna Polska

Reklama online napędza cały rynek. Może na tym skorzystać wchodząca na giełdę Wirtualna Polska

Na giełdę wchodzi Wirtualna Polska. Pozyskane z debiutu środki zostaną w 70 proc. przeznaczone na inwestycje. Spółka zyskuje na rosnącym rynku reklamy online – prognozy domu mediowego Carat mówią o ok. 20-proc. wzroście, podczas gdy cały rynek reklamy zwiększy się jedynie o 3 proc.
więcej
2015-05-07 | 06:15
Edukacja
Młodzi z szansą na staże w agencjach PR w Londynie, Pradze i Bukareszcie. IMM organizuje konkurs „PRaktykuj za granicą”

Młodzi z szansą na staże w agencjach PR w Londynie, Pradze i Bukareszcie. IMM organizuje konkurs „PRaktykuj za granicą”

Opracowanie dobrej strategii komunikacyjnej jest warunkiem powodzenia kampanii w mediach. To kluczowe zadanie, a jednocześnie najtrudniejsze, tym bardziej dla osób dopiero rozpoczynających pracę w tej branży. Stworzenie strategii komunikacyjnej podejmującej ważny społecznie temat będzie zadaniem dla początkujących w branży, którzy chcieliby wziąć udział w konkursie „PRaktykuj za granicą” organizowanym przez IMM. Do wygrania jest staż w jednej z dużych agencji PR w Londynie, Pradze lub Bukareszcie.
więcej