Wszystkie newsy
2016-02-05 | 06:35
Sport
50. finał Super Bowl przyciąga reklamodawców. Za 30-sekudnowy spot trzeba zapłacić nawet 5 mln dolarów
Najbliższy finał amerykańskiej ligi NFL będzie rekordowy pod względem cen za emisję reklam. W tym roku za 30-sekundowy spot trzeba będzie zapłacić 5 mln dolarów, czyli ponad 11 proc. więcej niż w 2015 roku. Mimo wysokich kosztów reklamodawców nie brakuje. W ubiegłym roku mecz finałowy obejrzało 116 mln widzów. W tym roku jubileuszowy, 50. finał może przyciągnąć przed ekrany znacznie więcej osób, zwłaszcza że Super Bowl staje się coraz popularniejszy poza Stanami Zjednoczonymi.
2016-02-03 | 06:30
Media i PR
Polacy masowo walczą w internecie z cyrkami wykorzystującymi tresowane zwierzęta
W styczniu pojawiło się blisko 8 tys. wpisów na temat cyrkowych pokazów z udziałem tresowanych zwierząt. Co czwarty wpis, w którym padały słowa „cyrk” i „zwierzęta”, zawierał link do petycji w sprawie zakazu wstępu cyrków w danym mieście. Badanie przeprowadzone przez Instytut Monitorowania Mediów pokazało, że takie petycje pojawiają się w sieci każdego dnia, a centralnym miejscem działania są media społecznościowe. Presja przynosi skutek – coraz więcej miast znajduje sposób na zakazanie wstępu cyrkom.
2016-01-27 | 06:35
Media i PR
Dobre perspektywy przed Radiem Kolor. Stacja notuje najlepsze wyniki od 13 lat i liczy na dalszy wzrost słuchalności
Radio Kolor zanotowało na koniec 2015 roku najwyższe wyniki słuchalności od 13 lat. Nadająca od 23 lat stacja chce w dalszym ciągu zwiększać zasięg, wykorzystując potknięcia konkurencji, i ma pomysł na to, jak rozwijać się na cyfryzującym rynku. Prezes Impact Media, właściciela Radio Kolor, podkreśla, że komercyjni nadawcy są przeciwni cyfryzacji radia, przynajmniej w takim kształcie, w jakim proces ten przebiega teraz.
2016-01-26 | 06:30
Media i PR
„Z Archiwum X” po 14 latach wraca na ekrany telewizorów. Premierą żyje także internet
Agenci Fox Mulder i Dana Scully, badający trudne sprawy z pogranicza nauki i zjawisk paranormalnych, wrócili na srebrny ekran 20 lat po premierze pierwszego odcinka. Wydarzenie to było szeroko komentowane w internecie, gdzie o nowym sezonie legendarnego „Z Archiwum X” internauci wspomnieli w styczniu ponad 2 tysiące razy, najwięcej wzmianek pojawiło się tuż przed weekendową premierą – wynika z analizy IMM. Informacja o powrocie serialu dotarła za pośrednictwem internetu i mediów społecznościowych do 13 mln osób.
2016-01-12 | 06:30
Media i PR
Grudzień i styczeń to czas internetowej aktywności dietetyków, trenerów i klubów fitness. Internauci żywo dyskutują o odchudzaniu
Na przełomie roku w internecie jednym z dominujących tematów były postanowienia noworoczne dotyczące odchudzania. Gorącą debatę na ten temat przerwano tylko na kilka dni świątecznych, kiedy niewiele osób przestrzega diety. Grudzień i styczeń to okazja dla firm zajmujących się szeroko pojętym zdrowym trybem życia, trenerów, a także klubów fitness i sklepów sportowych. Najbardziej aktywni są jednak specjaliści od diet.
2016-01-08 | 06:35
Media
Polska blogosfera się profesjonalizuje. Blogerzy szukają nowych kanałów dotarcia do odbiorcy
Blogerzy pozytywnie oceniają rozwój polskiej blogosfery. Ich zdaniem przechodzi ona obecnie fazę profesjonalizacji i jest coraz lepiej odbierana przez czytelników. Blogerzy chętnie eksperymentują z nowymi formami docierania do czytelnika – coraz większą popularnością cieszy się wideo i platforma YouTube. Zdaniem blogerów szansę na sukces mają autorzy oferujący ciekawy, profesjonalny i najlepiej niszowy content.
2016-01-05 | 06:40
Media i PR
Reforma zasad promocji produktów rolnych i rolno-spożywczych. W tym roku kraje unijne dostaną na ten cel 111 mln euro
W 2016 roku kraje unijne dysponować będą budżetem w wysokości ponad 111 mln euro na działania w zakresie promocji produktów rolnych i rolno-spożywczych. Docelowo w 2019 roku kwota wsparcia wynieść ma 200 mln euro. Fundusze posłużą do realizacji kampanii informacyjnych prowadzonych poza obszarem Unii Europejskiej oraz wewnątrzunijną promocję produktów regionalnych.
2015-12-28 | 06:45
Handel
Centra handlowe coraz bardziej atrakcyjne dla reklamodawców
Galerie handlowe to dziś jedne z najbardziej poszukiwanych lokalizacji dla reklamodawców. Ich zaletą jest duża grupa potencjalnych odbiorców reklamy – to klienci, którzy do centrów przychodzą nie tylko na zakupy, lecz także po to, by spędzić tam wolny czas. Jednym z popularnych narzędzi dla reklamodawców są digitale, czyli cyfrowe ekrany. Służą one nie tylko przekazowi marketingowemu. Zarządcy galerii mogą w ten sposób także informować klientów o aktualnych promocjach, wydarzeniach czy zmianach w godzinach otwarcia.
2015-12-15 | 06:30
Media i PR
Media społecznościowe pełne zachęt do adopcji psów. Internauci apelują, żeby nie kupować zwierząt w prezencie
W listopadzie i w grudniu w mediach społecznościowych ukazało się prawie 50 tys. wpisów zachęcających do adopcji bezdomnych psów – wynika z analizy IMM i serwisu KarmiePsiaki.pl. Ogłoszenia tego typu objęły zasięgiem 25 mln Polaków. Internauci krytycznie jednak podchodzą do pomysłu kupowania psów w prezencie i apelują o podejmowanie przemyślanych decyzji.
2015-12-11 | 06:30
Media i PR
Organizator Open’era i Orange Polska łączą siły. Chcą konkurować z innymi festiwalami muzycznymi w Europie
Orange Warsaw Festival i Open’er Festival, czyli dwa największe wydarzenia muzyczne, będą się uzupełniały programowo. Alter Art, organizator gdyńskiego festiwalu, i Orange Polska, sponsor warszawskiej imprezy, rozpoczynają współpracę. Wspólnymi siłami chcą do Polski przyciągać najlepszych i najbardziej popularnych artystów i w ten sposób umacniać swoją pozycję na rynku największych europejskich festiwali.
2015-12-10 | 06:30
Handel
Polacy szukają prezentów świątecznych w mediach społecznościowych. Nowy trend wykorzystują sprzedawcy
Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat. Dominującym kanałem komunikacji były social media, głównie Facebook. Ten trend starają się wykorzystać także firmy, prezentując w mediach społecznościowych swoje produkty i usługi.
2015-12-08 | 06:30
Media i PR
W okresie świątecznym ponad połowa Polaków zamierza pomagać potrzebującym. 3 mln chciałoby wziąć udział w akcji Szlachetna Paczka
Co drugi Polak chce w najbliższych tygodniach zaangażować się w pomoc potrzebującym – wynika z deklaracji zbadanych przez TNS Polska na zlecenie marki Milka. Z tego ok. 3 mln osób weźmie udział w 15. edycji akcji Szlachetna Paczka. W okresie świątecznym chętniej niż zwykle pomagamy obcym osobom.
2015-12-04 | 06:40
Media i PR
Michał M. Lisiecki: Polskie media czekają duże zmiany
Michał M. Lisiecki, wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy”, uważa, że zmiany w polskich mediach są konieczne, żeby sprostać konkurencji ze strony zagranicznych podmiotów, które są większością na rynku mediowym w kraju. Lisiecki zapowiada, że chce budować wysokie standardy dziennikarstwa i dbać o merytoryczną debatę w Polsce. W uznaniu m.in. za odwagę i bezkompromisowość prezes PMPG Media otrzymał godło z siedziby ostatniego prezydenta II RP Ryszarda Kaczorowskiego.
2015-11-27 | 06:50
Konsument
Ruszają prace nad standardami reklamy usług i produktów finansowych. Przekaz musi być przede wszystkim zrozumiały dla klienta
Organizacje i firmy z branży finansowej utworzyły grupę roboczą, która ma się zająć opracowaniem nowych standardów w reklamie. To o tyle istotne, że sprzedawane produkty i usługi finansowe stają się coraz bardziej skomplikowane, a ich wybór przez konsumenta często ma przełożenie na jego przyszłość. Pierwszą firmą sektora finansowego, która włączyła się w te prace i poddała swoje reklamy pod ocenę Rady Reklamy, jest Provident Polska.
2015-11-27 | 06:45
Firma
Promowanie polskości za granicą korzystne dla przedsiębiorców. Taką strategię stosują m.in. firmy amerykańskie
Polscy przedsiębiorcy powinni się włączyć w propagowanie za granicą historii i silnej marki kraju – uważa prezes Fundacji Reduta Dobrego Imienia – Polska Liga Przeciw Zniesławieniom. Podkreślanie polskości w komunikacji z zagranicznymi klientami i z rynkiem powinno nie tylko poprawić wizerunek kraju poza granicami, lecz także przynieść korzyści samym firmom – jako szanującym tradycję, której się wywodzą.