Wszystkie newsy

2016-05-09 | 06:30
Media i PR
Wydatki na reklamę internecie wzrosną w tym roku o 15 proc. Cały rynek będzie się rozwijać trzy razy wolniej Wszystkie newsy

Wydatki na reklamę internecie wzrosną w tym roku o 15 proc. Cały rynek będzie się rozwijać trzy razy wolniej

Rosną wydatki na reklamę. W tym i w 2017 roku wzrosty mogą sięgać 4,5 proc. – wynika z prognoz firmy Carat. Choć liderem jest telewizja, to dynamicznie rozwija się segment cyfrowy. Rozwój branży mobilnej, mediów społecznościowych i reklam wideo sprawia, że w przyszłym roku segment ten może stanowić 30 proc. wartości rynku. To szansa dla dzienników i magazynów, które w ten sposób choć częściowo mogą zrekompensować straty związane ze spadkiem reklam w druku.
więcej
2016-05-06 | 06:45
Bankowość
Santander Consumer Bank zyskuje na współpracy z Justyną Kowalczyk. Klienci są gotowi wiązać się z bankiem na dłużej

Santander Consumer Bank zyskuje na współpracy z Justyną Kowalczyk. Klienci są gotowi wiązać się z bankiem na dłużej

Od jesieni ubiegłego roku trwa współpraca Santander Consumer Banku z Justyną Kowalczyk, jedną z najsłynniejszych polskich sportsmenek. Mistrzyni olimpijska reklamuje szybki kredyt gotówkowy Santander Consumer Banku, bank zaś sponsoruje biegaczkę i za jej namową bierze udział w akcjach charytatywnych. Zyski są nie tylko wizerunkowe. Z obserwacji banku wynika, że od czasu nawiązania współpracy klienci chętniej korzystają z jego długoterminowych usług.
więcej
2016-04-29 | 06:40
Konsument
Netflix dostosuje swoją ofertę do polskich widzów. Zapowiada inwestycje w lokalne programy i filmy

Netflix dostosuje swoją ofertę do polskich widzów. Zapowiada inwestycje w lokalne programy i filmy

Płatność w euro, programowanie w języku angielskim i wymóg międzynarodowej karty kredytowej sprawiają, że Netflix jest w stanie dotrzeć tylko do części potencjalnych klientów. Firma chce jednak dostosować swoją ofertę do polskiego rynku. Obecnie 10 proc. filmów i seriali jest opatrzonych polskimi napisami lub ma dubbing. Netflix zapowiada inwestycje w polskie oprogramowanie, programy telewizyjne i filmy.
więcej
2016-04-27 | 06:50
Media i PR
Polska jako marka coraz lepiej rozpoznawalna przez konsumentów za granicą. Kojarzona jest m.in. z żywnością, maszynami i usługami medycznymi

Polska jako marka coraz lepiej rozpoznawalna przez konsumentów za granicą. Kojarzona jest m.in. z żywnością, maszynami i usługami medycznymi

Produkty „made in Poland” zyskują uznanie konsumentów na całym świecie. Do tradycyjnie kojarzonych z Polską branż, jak np. rolno-spożywczej, dołączają kolejne. Sukcesy za granicą odnoszą m.in. polskie śmigłowce czy ciągniki, a nawet usługi medyczne. Polskie produkty i usługi, które najlepiej reprezentują polski biznes w kraju i za granicą, zostaną nagrodzone – już po raz 26. – w konkursie „Teraz Polska”.
więcej
2016-04-27 | 06:35
Media i PR
Grupa Multimedia Polska rozpoczęła kampanię reklamową. Nowy przekaz wspiera pierwszą w pełni ogólnopolską ofertę Grupy

Grupa Multimedia Polska rozpoczęła kampanię reklamową. Nowy przekaz wspiera pierwszą w pełni ogólnopolską ofertę Grupy

Nowej strategii Grupy Multimedia Polska towarzyszy nowa kampania reklamowa. Grupa promuje w ten sposób pierwszą ogólnopolską ofertę zintegrowanych usług dla domu i firm: usług telekomunikacyjnych, energii, gazu i ubezpieczeń. Wprowadziła również odświeżone logo oraz nowe hasło, które są wykorzystywane w komunikacji z klientami indywidualnymi.
więcej
2016-04-27 | 06:30
Bankowość
Media społecznościowe to miejsce najgorętszych dyskusji o bankach i oszczędzaniu. Pojawiło się tam 90 proc. wzmianek na ten temat

Media społecznościowe to miejsce najgorętszych dyskusji o bankach i oszczędzaniu. Pojawiło się tam 90 proc. wzmianek na ten temat

Internauci chętnie dyskutują w sieci o oszczędnościach. W I kwartale tego roku w mediach społecznościowych pojawiło się blisko 90 proc. wszystkich wzmianek o bankach – wynika z badania IMM. Klienci radzą, czasami dają gotowe rozwiązania. Może być to wskazówką dla banków do prowadzenia aktywnej komunikacji z klientami właśnie w social mediach – przekonuje Karolina Masalska, ekspertka IMM.
więcej
2016-04-25 | 06:30
Media
Zbyt częste wykorzystywanie gwiazd w reklamach zmniejsza ich skuteczność

Zbyt częste wykorzystywanie gwiazd w reklamach zmniejsza ich skuteczność

Znana osoba w reklamie nie jest gwarancją sukcesu kampanii promocyjnej. Równie ważne jak pozyskanie gwiazdy jest jej dopasowanie do kategorii produktowej lub marki. Znana osoba powinna wypaść w kampanii wiarygodnie, czyli np. reprezentować te same wartości co firma, której produkty reklamuje. Dobrym rozwiązaniem na wzmocnienie przekazu jest także angażowanie gwiazd, które rzadko pojawiają się w kampaniach promocyjnych.
więcej
2016-04-22 | 06:40
Konsument
Pozycja mediów drukowanych niezagrożona przez e-wydania. Dystrybutorzy prasy notują najlepsze od lat wyniki sprzedaży

Pozycja mediów drukowanych niezagrożona przez e-wydania. Dystrybutorzy prasy notują najlepsze od lat wyniki sprzedaży

Dobre perspektywy przed rynkiem dystrybucji prasy. Dla Kolportera ubiegły rok był najlepszy od ośmiu lat mimo odnotowanego na rynku spadku sprzedaży o 2 proc. – Cyfryzacja mediów nie powinna zagrażać tradycyjnej prasie – ocenia rzecznik spółki. E-wydania stanowią niewiele ponad 3 proc. całkowitej sprzedaży największych gazet.
więcej
2016-04-21 | 06:30
Konsument
Outdoor nadal skuteczną formą reklamy. W tym roku rynek ten będzie wart prawie pół miliarda złotych

Outdoor nadal skuteczną formą reklamy. W tym roku rynek ten będzie wart prawie pół miliarda złotych

Firmy z branży reklamy zewnętrznej spodziewają się w tym roku wzrostu rynku o 1–3 proc., do poziomu 475–490 mln zł. Segment ten może wzrosnąć po wprowadzeniu systemu Outdoor Track, dzięki którym zasięg reklamy outdoorowej będzie mierzalny jak inne segmenty reklamy. Coraz większą rolę odgrywać będą nowe technologie i interakcja z odbiorcami.
więcej
2016-04-14 | 06:35
Inwestycje
Netflix wyda w tym roku 5 mld dol. na zakupy licencji

Netflix wyda w tym roku 5 mld dol. na zakupy licencji

Telewizja internetowa powoli zastępuje tradycyjną. Szeroki wybór treści, możliwość zatrzymania odtwarzanego programu w dowolnej chwili i kontynuowanie na dowolnym urządzeniu sprawiają, że wideo w sieci zyskuje na popularności. Z platformy Netflix, światowego giganta, korzysta już 75 mln osób. Spółka tylko w tym roku na zakup licencji planuje wydać ok. 5 mld dol.
więcej
2016-04-14 | 06:30
Konsument
Przeciętny konsument otrzymuje tygodniowo 50 e-maili i telefonów z różnymi ofertami marketingowymi

Przeciętny konsument otrzymuje tygodniowo 50 e-maili i telefonów z różnymi ofertami marketingowymi

Użytkownik internetu dostaje średnio 50 e-maili, przesyłek, wiadomości tekstowych i telefonów tygodniowo z różnymi ofertami marketingowymi. Znaczna część nie jest dla niego interesująca. Najgorzej pod względem nietrafionych przesyłek wypadają sektor handlowy i edukacyjny, a tylko nieco lepiej instytucje finansowe.
więcej
2016-04-06 | 06:30
Konsument
Reklama zewnętrzna rośnie w siłę. Tradycyjne billboardy coraz częściej zastępowane przez cyfrowe nośniki

Reklama zewnętrzna rośnie w siłę. Tradycyjne billboardy coraz częściej zastępowane przez cyfrowe nośniki

Wartość reklamy zewnętrznej szacuje się na 471,5 mln zł. W tym roku eksperci prognozują dalszy wzrost tego segmentu rynku. Ekrany cyfrowe coraz częściej zastępują tradycyjne billboardy i citylighty. Obecny rok może być przełomowy dla polskiej branży reklamowej w związku z wprowadzeniem systemu Outdoor Track. Umożliwi on planowanie i kupowanie powierzchni reklamowej na podstawie takich samych wskaźników, jak w innych mediach.
więcej
2016-03-29 | 06:40
Media i PR
W reklamie cyfrowej na znaczeniu zyskuje wideo. Może to spowodować całkowitą rewolucję na rynku reklam

W reklamie cyfrowej na znaczeniu zyskuje wideo. Może to spowodować całkowitą rewolucję na rynku reklam

Reklama online rośnie w siłę. W ubiegłym roku jej wartość przekroczyła 3 mld zł. Udział internetu w torcie reklamowym w tym roku może sięgnąć 28 proc., przede wszystkim kosztem reklamy telewizyjnej. Szybki wzrost notują reklama w mediach społecznościowych i social wideo – taka tendencja powinna się utrzymywać. Dominującym graczem na tym rynku staje się Facebook, który rozwija funkcje dotyczące filmów, a liczba wyświetleń wideo w 2015 roku została zwiększona dwukrotnie.
więcej
2016-03-25 | 06:45
Media i PR
Tylko co dziesiąta firma korzysta z przynajmniej dwóch mediów społecznościowych. Polska na przedostatnim miejscu w UE

Tylko co dziesiąta firma korzysta z przynajmniej dwóch mediów społecznościowych. Polska na przedostatnim miejscu w UE

Z danych Komisji Europejskiej wynika, że w Polsce 8 proc. firm jest obecnych w co najmniej dwóch social media. W porównaniu z 2014 rokiem to wzrost, ale niewielki. Wynik ten daje Polsce przedostatnie miejsce w UE. Średnia dla 28 państw to 18 proc. Eksperci podkreślają, że cyfrowy potencjał nie jest przez firmy w pełni wykorzystywany. Zmiana w tym zakresie będzie napędzać biznes.
więcej
2016-03-23 | 06:30
Sport
Eleven Sports Network zapowiada otwarcie trzeciego kanału sportowego. Chce zwiększyć ofertę transmisji na żywo

Eleven Sports Network zapowiada otwarcie trzeciego kanału sportowego. Chce zwiększyć ofertę transmisji na żywo

Eleven Sports Network chce poszerzyć ramówkę o prawa do kolejnych transmisji sportowych. Grupa zapowiada również uruchomienie trzeciego kanału. Obecnie widzowie mogą oglądać kanał Eleven, który skupia się na rozgrywkach piłkarskich, i Eleven Sports, poświęcony popularnym rozgrywkom sportowym. Grupa dociera już do 75 proc. gospodarstw domowych mających dostęp do kablówki. Trwają też rozmowy z innymi platformami.
więcej