Wszystkie newsy

2016-11-30 | 06:30
Konsument
Media społecznościowe to miejsce gorących dyskusji o butach. Tylko przez trzy tygodnie pojawiło się 82 tys. wzmianek na ten temat Wszystkie newsy

Media społecznościowe to miejsce gorących dyskusji o butach. Tylko przez trzy tygodnie pojawiło się 82 tys. wzmianek na ten temat

Buty to kluczowy element garderoby – na to przynajmniej wskazuje gorąca dyskusja na ten temat w sieci. Tylko w ciągu trzech tygodni pojawiło się ponad 82 tys. wzmianek na temat obuwia, a hasła dotyczące butów mogły zostać wyświetlone nawet 268 mln razy – wynika z badania IMM. Najczęściej w obuwniczej komunikacji korzystamy z mediów społecznościowych. To zarówno miejsce inspiracji dla klientów, jak i miejsce aktywności marek, które doradzają kupującym, promując przy okazji swoje produkty.
więcej
2016-11-23 | 06:35
Handel
Biedronka najczęściej obecna w mediach spośród sieci handlowych. Głównie dzięki działaniom PR

Biedronka najczęściej obecna w mediach spośród sieci handlowych. Głównie dzięki działaniom PR

Marka Biedronka w ciągu ostatnich 12 miesięcy była liderem działań z zakresu public relations. To już trzeci rok z rzędu. Zadecydowały o tym aktywne działania public relations, częstotliwość, jakość oraz zasięg opublikowanych informacji, które ukazały się dzięki komunikatom prasowym, przedsięwzięciom z zakresu społecznej odpowiedzialności. Aby podobny efekt uzyskać dzięki reklamom, sieć musiałaby kupić powierzchnię i czas antenowy za około 155 mln zł. Kolejne dwie sieci uzyskały wynik dwukrotnie niższy.
więcej
2016-11-22 | 06:45
Edukacja
Coraz więcej firm angażuje się w działalność edukacyjną. Zyskują na tym również pracownicy

Coraz więcej firm angażuje się w działalność edukacyjną. Zyskują na tym również pracownicy

Dla 92 proc. dużych i średnich firm najistotniejsze problemy, w których rozwiązanie powinien angażować się biznes, dotyczą dziedziny nauki i edukacji – wynika z badania KPMG i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Co czwarta podkreśla, że jest to dla niej priorytetowe wyzwanie. To przekłada się na coraz większą liczbę inicjatyw edukacyjnych podejmowanych przez biznes. Korzyści z takiej działalności odczuwają obie strony, firmy również – podkreśla prezeska FOB.
więcej
2016-11-17 | 06:35
Handel
Facebook wprowadza nowe narzędzie do zakupów online. Może się stać poważną konkurencją dla sprzedażowych gigantów

Facebook wprowadza nowe narzędzie do zakupów online. Może się stać poważną konkurencją dla sprzedażowych gigantów

Facebook staje się internetową fabryką nowych produktów i usług – mówi Joanna Jałowiec, redaktor naczelna Proto.pl. Największy serwis społecznościowy wprowadził w październiku trzy nowe aplikacje, zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i dla biznesu. W tyle nie pozostają LinkedIn i Instagram, które również testują nowe funkcjonalności.
więcej
2016-11-16 | 06:20
Handel
Dzieci ogromną siłą konsumencką. Dysponują budżetem o wartości 5 mld zł

Dzieci ogromną siłą konsumencką. Dysponują budżetem o wartości 5 mld zł

Około 5 mld zł wynosi budżet, którym dysponują dzieci w wieku 3-16 lat. Mają one także coraz większy udział w komercyjnych wyborach osób dorosłych. Najmłodsi konsumenci są bardzo świadomi marek – nie tylko zabawek, ale także ubrań, butów i urządzeń technologicznych. Na ich wybór w największym stopniu wpływają rówieśnicy i media społecznościowe.
więcej
2016-11-09 | 06:40
Handel
Branża modowa wyda przed świętami rekordową kwotę na reklamę. Najwcześniej rusza promocja w internecie

Branża modowa wyda przed świętami rekordową kwotę na reklamę. Najwcześniej rusza promocja w internecie

W ostatnich trzech miesiącach roku branża modowa wydaje zwykle na promocję ponad połowę rocznych budżetów reklamowych – wynika z obserwacji domu mediowego Codemedia. W tym roku sektor może ponownie pobić rekord. Przed zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia i Sylwestrem należy się spodziewać silnej promocji nie tylko tradycyjnie prezentowej kategorii biżuterii i zegarków, lecz także odzieży. Najwcześniej ruszą reklamy w internecie, by na czas wysłać zamówienia pod choinkę. Później dołączy telewizja.
więcej
2016-11-02 | 06:30
Handel
Rosną wydatki reklamowe branży modowej. 70 proc. budżetów trafia do magazynów kobiecych i dla mężczyzn

Rosną wydatki reklamowe branży modowej. 70 proc. budżetów trafia do magazynów kobiecych i dla mężczyzn

Sektor modowy wydał na reklamę w pierwszym półroczu 112 mln zł, czyli o 15 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z analiz Codemedia. Prym w wydatkach wiodły marki odzieżowe, a także producenci i dystrybutorzy zegarków oraz biżuterii. Największy kawałek z tego tortu tradycyjnie przypadł w udziale magazynom, ale przed Bożym Narodzeniem skorzystać może też telewizja.
więcej
2016-10-31 | 06:50
Media i PR
Przewodniczący KRRiT: nie jestem zwolennikiem przykręcania śruby w internecie. To medium wyrosło na wolności

Przewodniczący KRRiT: nie jestem zwolennikiem przykręcania śruby w internecie. To medium wyrosło na wolności

Na forum UE trwają prace nad nową dyrektywą audiowizualną, która w większym stopniu będzie dotyczyć platform internetowych. Nie jestem zwolennikiem przykręcania śruby w internecie, wolność powinna być domeną tego medium – uważa Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Zmiany zachodzące na rynku niewątpliwie wymuszą jednak zmiany w funkcjonowaniu i zadaniach stojących przed KRRiT.
więcej
2016-10-27 | 06:40
Media i PR
K. Skowroński: W mediach nie słychać głosu młodych osób. Telewizja publiczna powinna otworzyć drzwi dla części z nich

K. Skowroński: W mediach nie słychać głosu młodych osób. Telewizja publiczna powinna otworzyć drzwi dla części z nich

W mediach publicznych brakuje głosu młodych osób – uważa Krzysztof Skowroński, prezes Radia Wnet i Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, który w konkursie na prezesa Telewizji Polskiej przedstawił ideę TVP27 – kanału robionego dla młodych i przez młodych. Z powodu braku programów adresowanych do młodych widzów tradycyjne medium przegrywa z internetem.
więcej
2016-10-24 | 06:30
Media i PR
Internauci czytają coraz więcej książek. W tym roku liczba deklaracji czytelnictwa dwukrotnie wyższa niż dwa lata temu

Internauci czytają coraz więcej książek. W tym roku liczba deklaracji czytelnictwa dwukrotnie wyższa niż dwa lata temu

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM. Przyczynia się to do promocji czytelnictwa. Publikacje internautów mogły zostać wyświetlone przez innych potencjalnych czytelników 44 mln razy. Najchętniej czytamy w domu, częściej w łóżku niż w fotelu, a niezbędnym dodatkiem do lektury jest kawa.
więcej
2016-10-21 | 06:40
Bankowość
IMM: Banki powinny postawić na komunikację w social media. Tam ukazuje się 90 proc. publikacji na ich temat

IMM: Banki powinny postawić na komunikację w social media. Tam ukazuje się 90 proc. publikacji na ich temat

W II i III kwartale 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 90 proc. wszystkich publikacji na temat banków – wynika z analizy IMM. W TOP 3 znalazły się PKO Bank Polski, mBank i Bank Zachodni WBK. Większość informacji ma wydźwięk pozytywny, ale media społecznościowe są też wykorzystywane przez internautów jako forum do reklamacji.
więcej
2016-10-14 | 06:35
Konsument
K. Skowroński: Media publiczne potrzebują skoku jakościowego. Potrzebne są większe wpływy z abonamentu

K. Skowroński: Media publiczne potrzebują skoku jakościowego. Potrzebne są większe wpływy z abonamentu

Jeśli media publiczne nie wykonają skoku jakościowego, zginą – przekonuje Krzysztof Skowroński, prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. Jego zdaniem ten skok jest możliwy tylko przy zwiększeniu wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego. To też pozwoli mediom uniezależnić się od reklamodawców. Telewizja publiczna w Polsce, w przeciwieństwie do większości europejskich nadawców, utrzymuje się przede wszystkim z działalności komercyjnej.
więcej
2016-10-06 | 06:40
Media i PR
Duże zmiany w mediach społecznościowych. Nowości dają więcej możliwości reklamodawcom i marketerom

Duże zmiany w mediach społecznościowych. Nowości dają więcej możliwości reklamodawcom i marketerom

Wrzesień pokazał, że media społecznościowe nie stoją w miejscu, tylko systematycznie rozwijają dostępne funkcje albo wprowadzają całkiem nowe rozwiązania – mówi Joanna Jałowiec, redaktor naczelna Proto.pl. Przykładowo, obowiązujący na Twitterze limit 140 znaków przestał obejmować np. cytaty czy zdjęcia. Z kolei Snapchat proponuje okulary Spectacles z wbudowaną kamerą. Zmiany wprowadzane przez media społecznościowe dają wiele nowych możliwości promocji usług i marek, dlatego branża marketingowa i PR powinny trzymać rękę na pulsie.
więcej
2016-10-06 | 06:30
Media i PR
Jesień to czas wzmożonych dyskusji internautów o garderobie. Firmy odzieżowe nie umieją tego wykorzystać

Jesień to czas wzmożonych dyskusji internautów o garderobie. Firmy odzieżowe nie umieją tego wykorzystać

Jesienne miesiące to okres, w którym zawartość szafy urasta do jednego z większych problemów. Na przełomie września i października w mediach społecznościowych pojawiło się 850 wpisów i komentarzy z pytaniami „w co się ubrać” czy „co założyć” – wynika z badania IMM. Odzieżowa dyskusja tylko w ciągu 10 dni wywołała 72 tys. interakcji. Firmy odzieżowe nie wykorzystują jednak potencjału social media. Komentarze na prośby o pomoc w ustaleniu odpowiedniego stroju stanowią zaledwie 1 proc. interakcji.
więcej
2016-09-26 | 06:50
Infrastruktura
Nowa KRRiT skupi się na dokończeniu cyfryzacji telewizji i pracach nad dostosowaniem polskiego prawa do nowej dyrektywy audiowizualnej

Nowa KRRiT skupi się na dokończeniu cyfryzacji telewizji i pracach nad dostosowaniem polskiego prawa do nowej dyrektywy audiowizualnej

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) pracuje już w nowym składzie. Dokończenie cyfryzacji telewizji, odpowiedź na pytanie, co z radiem cyfrowym, prace nad zmienianą na poziomie Komisji Europejskiej dyrektywą audiowizualną i dostosowywanie do niej polskiego prawa to najważniejsze obecnie jej zadania.
więcej