Wszystkie newsy
2016-03-07 | 06:30
Żywienie
Coraz więcej hoteli zmienia swoje menu. Chcą przyciągać również gości na diecie, z alergiami czy niejedzących mięsa
Hotele i restauracje, które chcą zyskać najbardziej wymagających klientów, powinny wzbogacić menu choćby o potrawy wegańskie czy bezglutenowe – twierdzą eksperci. Przed wyjazdem na urlop osoby na diecie lub uczulone na dane produkty często szukają w ofercie ośrodków wypoczynkowych kuchni ściśle dopasowanej do ich potrzeb. Właściciele takich miejsc muszą więc pomyśleć o przeszkoleniu szefów gastronomii, konsultacjach z dietetykami i wprowadzeniu nowinek kulinarnych.
2016-02-26 | 06:40
Zdrowie
Z usług assistance korzysta 2,5 mln Polaków. Pomoc medyczna popularniejsza od komunikacyjnej
2,5 mln Polaków skorzystało w ubiegłym roku z usług assistance. To prawie o połowę więcej niż w 2014 roku. Coraz więcej osób wie też, czym jest assistance i kiedy może się przydać. Najchętniej korzystano z pomocy medycznej, co jest dużą zmianą, bo do tej pory assistance kojarzony był głównie ze wsparciem dla kierowców. Dużą popularnością cieszą się również assistance domowy i turystyczny. Pakiet usług proponowanych przez firmy się powiększa – nowością w ofercie będą m.in. assistance dla rowerów, usługi dla seniorów czy telemedycyna.
2016-02-15 | 06:30
Konsument
Chorwacja coraz popularniejszym kierunkiem dla turystów. Będzie przybywać 4- i 5-gwiazdkowych hoteli
Chorwacja jest coraz popularniejszym kierunkiem wakacyjnych wyjazdów. Turystyka stanowi ponad 17 proc. tamtejszego PKB. W 2015 roku kraj ten odwiedziło blisko 15 mln turystów. Większość podróżuje na własną rękę. Aby przyciągnąć nowych turystów, Chorwacja planuje podnieść standard usług turystycznych i postawić na ochronę środowiska.
2016-02-08 | 06:40
Finanse
Wyjazdy na ferie są w tym roku mało popularne. 81 proc. dzieci zimową przerwę spędzi w domu
Tylko co piąte dziecko wyjeżdża na zimowe ferie – wynika z badania Barometr Providenta. Częściej jest to wyjazd zorganizowany niż rodzinny wypoczynek. Na zimowy wyjazd rodzice są skłonni przeznaczyć ok. 1,7 tys. zł. 14 proc. deklaruje, że mogliby na ten cel zaciągnąć pożyczkę. Większość uczniów spędzi ferie w domu.
2016-01-11 | 06:30
Bankowość
Na zimowe ferie za granicą warto zabrać kartę wielowalutową. Może znacznie zmniejszyć koszty wyjazdu
Wyjazd na ferie zimowe planuje 14 proc. Polaków. Zdecydowana większość z nich podczas zagranicznych podróży będzie płacić gotówką. Najczęściej kupują walutę przed wyjazdem w kantorze. Tylko 34 proc. decyduje się na kartę, przede wszystkim w obawie przed prowizją lub niekorzystnym przewalutowaniem. Dlatego na rynku pojawiła się karta walutowa, która podczas wyjazdu automatycznie przełącza się między walutami. W ofercie są też pakiety dla podróżujących gwarantujące ubezpieczenie w podróży.
2016-01-07 | 06:40
Regionalne - Mazowieckie
Warszawa najpopularniejszym obok Krakowa miastem wśród turystów. Stolica dominuje w kategorii turystyki biznesowej
Pod względem liczby turystów Warszawa jest obok Krakowa najpopularniejszym polskimi miastem. Według szacunków instytutu IPSOS w 2014 roku stolicę odwiedziło około 8 mln osób, z czego niemal 3 mln to turyści zagraniczni. W strukturze przyjazdów dominują wizyty o charakterze biznesowym. Warszawska Organizacja Turystyczna stara się jednak dotrzeć także do masowego odbiorcy zainteresowanego atrakcjami, które oferuje stolica. Przykładem takich działań jest projekt Warsaw City Break, który ma zachęcać do krótkoterminowych wizyt w mieście.
2016-01-05 | 06:30
Turystyka
Sardynia cieszy się coraz większą popularnością wśród Polaków. W 2015 roku wyspę odwiedziło ponad 17 tys. polskich turystów
Polacy pokochali Sardynię. Są na 11. miejscu spośród krajów, których obywatele odwiedzili w tym roku tę wyspę. Szczególnie popularne były wyjazdy typu city break, a więc pobyty 4–5 dniowe. Zwiększenie zainteresowania Polaków Sardynią wynika w dużej mierze z uruchomienia tanich połączeń lotniczych.
2016-01-04 | 06:50
Turystyka
Polska przyciąga coraz więcej turystów z Azji. Pomogło bezpośrednie połączenie lotnicze z Pekinem i kampanie promocyjne
Do Polski przyjeżdża coraz więcej turystów z Azji, głównie z Chin, Japonii i Indii. W ubiegłym roku Polskę odwiedziło ok. 120 tys. osób z tych trzech państw. Do wzrostu zainteresowania naszym krajem przyczyniła się m.in. dwuletnia kampania „Lubię Polskę” prowadzona w Chinach, Japonii i Indiach, która uwzględniała specyfikę poszczególnych rynków. Zdaniem ekspertów Polska może przyciągnąć znacznie większą liczbę turystów z tych kierunków. Tym bardziej że Azjaci będą coraz częściej i chętniej podróżować.
2015-12-29 | 06:55
Turystyka
Opłaty na odcinku A2 Nowy Tomyśl–Konin wzrosną dopiero w marcu. Na ferie kierowcy pojadą zgodnie z dzisiejszym cennikiem
Autostrada Wielkopolska SA zdecydowała o przesunięciu ze stycznia na marzec 2016 roku podwyżek opłat na odcinku A2 między Nowym Tomyślem a Koninem. Dzięki temu w okresie ferii zimowych kierowcy samochodów osobowych będą mogli podróżować jeszcze według niższych stawek. Podwyżka dotyczyć będzie tylko pojazdów kategorii I, czyli samochodów osobowych, oraz kategorii V, czyli ponadnormatywnych. Wynika ona z rosnących kosztów utrzymania autostrady i obciążeń podatkowych.
2015-12-28 | 06:30
Podróże
Polacy coraz częściej witają Nowy Rok za granicą. Najmodniejsze kierunki to Rzym, Barcelona, Florencja, Wyspy Kanaryjskie i Cypr
Zainteresowanie lotami w okresie noworocznym w ostatnich czterech latach wzrosło o ok. 70 proc. – wynika z danych FRU.PL. Polacy chętnie spędzają sylwestra w największych europejskich miastach, na egzotycznych wyspach lub w popularnych kurortach narciarskich. Na liście ulubionych kierunków są Londyn, Paryż i Rzym. Coraz większą popularnością cieszą się także inne europejskie miasta, jak Amsterdam, Mediolan, Barcelona, Madryt i Sztokholm.
2015-12-23 | 06:45
Konsument
Rynek hotelowo-restauracyjny w Polsce wzrośnie w tym roku o 3,4 proc. Wydatki Polaków mniejsze niż sąsiadów
Według prognoz PMR polski rynek hotelowo-restauracyjny (HoReCa) wzrośnie w tym roku o 3,4 proc. do 24,2 mld zł. Chociaż Polacy coraz więcej podróżują i chętniej jadają poza domem, na usługi tego typu wydają mniej niż Czesi czy Niemcy. To pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Jak ocenia Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska, rynek gastronomiczny ma przed sobą nawet dekadę systematycznego rozwoju.
2015-12-22 | 06:35
Regionalne - Mazowieckie
Lipcowa konferencja NATO, światowy Szczyt Kobiet w czerwcu oraz duże imprezy sportowe. Na te przyszłoroczne wydarzenia liczą stołeczne hotele
W III kwartale Warszawę odwiedziło blisko 365 tys. turystów zagranicznych – wynika z danych stołecznego Urzędu Statystycznego. Ich liczba w tych miesiącach rosła w tempie dwucyfrowym. Odwiedzają Warszawę coraz częściej nie tylko przy okazji spotkań biznesowych i konferencji, lecz także w celach czysto turystycznych. To przekłada się na wzrost popytu na usługi hotelowe. Hotelarzy wspierają również duże wydarzenia organizowane w stolicy.
2015-12-18 | 06:40
Podróże
Polacy coraz chętniej wyjeżdżają na Boże Narodzenie. Najpopularniejsze kierunki to Wyspy Kanaryjskie, Londyn i kurorty narciarskie
Przybywa Polaków, którzy decydują się spędzić Boże Narodzenie z dala od domu. Najchętniej podróżują do ciepłych krajów, zwłaszcza na Wyspy Kanaryjskie, lub do narciarskich kurortów, m.in. w Austrii i we Włoszech. Niezmienną popularnością cieszy się również Londyn. Jako środek transportu Polacy coraz częściej wybierają samolot – w ciągu ostatnich trzech lat liczba pasażerów wzrosła o 25 proc.
2015-12-14 | 06:30
Regionalne - Mazowieckie
Hotele chcą przyciągnąć turystów w okresie świątecznym. Pomóc mają rabaty i promocja na zagranicznych rynkach
Okres świąt to dla hoteli w dużych miastach, skoncentrowanych bardziej na obsłudze klientów biznesowych, czas dość niskiego obłożenia. Dlatego w tym okresie chcą one szczególnie przyciągać turystów indywidualnych, oferując m.in. rabaty cenowe. Próbują przekonać, że brak wydarzeń biznesowych powoduje, że w najbliższych tygodniach poznawanie miasta będzie przyjemniejsze niż w ciągu roku.
2015-12-11 | 06:35
Turystyka
Polska chce przyciągać turystów z Azji i Ameryki Północnej. Stawiamy na promocję turystyki medycznej i SPA
Krajowa branża turystyczna zamierza w przyszłym roku skoncentrować się na promocji na rynkach amerykańskim i azjatyckim. Część kampanii na dalekich rynkach będzie prowadzona wspólnie z innymi państwami regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Polska Organizacja Turystyczna chce silnie promować turystykę medyczną, SPA i wellness. W I półroczu Polskę odwiedziło prawie 5 proc. zagranicznych turystów więcej.