Wszystkie newsy

2016-11-08 | 06:30
Sport
Branża fitness rośnie w szybkim tempie. Na rynku pojawiają się nowe formaty fitness klubów Wszystkie newsy

Branża fitness rośnie w szybkim tempie. Na rynku pojawiają się nowe formaty fitness klubów

Polska branża fitness ma duży potencjał wzrostowy. Z danych Deloitte wynika, że zdecydowana większość fitness klubów spodziewa się w tym roku znaczącego wzrostu przychodów, a z ich usług korzysta już 2,77 mln Polaków. Rotacja klientów jest duża, przez co powstaje wiele nowych obiektów, ale równie dużo zamyka działalność. Zdaniem Tony’ego Cowena, twórcy pierwszej w Europie sieci fitness multipleksów, na krajowym rynku jest miejsce na nowe formaty.
więcej
2016-11-07 | 06:50
Prawo
Outsourcing pracowników nadużywany przez nieuczciwe firmy

Outsourcing pracowników nadużywany przez nieuczciwe firmy

Na polskim rynku pracy tzw. outsourcing pracowników nie jest regulowany szczegółowymi przepisami prawa. Dla wielu pracodawców jest to korzystne, umożliwiające elastyczność narzędzie, ale nieuczciwe firmy wykorzystują tę furtkę, obchodząc dzięki niej przepisy o pracy tymczasowej. Skorzystanie z usług takiej firmy może okazać się dla pracodawcy kosztowne.
więcej
2016-11-04 | 06:45
Handel
Odzież i obuwie kategorią najchętniej kupowaną online. Grupa CCC chce dzięki internetowi zdobyć wkrótce 30 proc. rynku

Odzież i obuwie kategorią najchętniej kupowaną online. Grupa CCC chce dzięki internetowi zdobyć wkrótce 30 proc. rynku

Przez internet najczęściej kupujemy odzież i obuwie. Tę kategorię wskazało ponad 70 proc. badanych przez PMR. Dlatego obecność w sieci jest dla firm z branży obowiązkowa. Poprzez nowy kanał dystrybucji możemy dotrzeć do klientów, którzy mają zupełnie inne potrzeby, kupują droższe produkty i lubują się w markach – tłumaczy Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC. W I półroczu przychody z niedawno uruchomionej sprzedaży online stanowiły 8 proc. ogólnej sprzedaży grupy.
więcej
2016-11-03 | 06:45
Handel
Rośnie rola marketingu w firmach. Dzięki postępującej automatyzacji generuje znaczne zyski

Rośnie rola marketingu w firmach. Dzięki postępującej automatyzacji generuje znaczne zyski

Powszechny dostęp do technologii mobilnych i internetu wykreował nowy typ konsumenta, który z jednej strony jest bardziej świadomy swoich decyzji, a z drugiej pozostawia po sobie tysiące śladów w przeglądarkach, aplikacjach i systemach transakcyjnych. To wyzwanie dla marketingu, który aby nadążyć za konsumentami, musi korzystać z nowych narzędzi. Dzięki postępującej od dekady automatyzacji, marketing zaczyna generować spore przychody, a jego rola w firmach i przedsiębiorstwach rośnie.
więcej
2016-11-03 | 06:35
Firma
Cyfrowa transformacja przynosi zyski. Mimo to zaledwie 26 proc. polskich firm uwzględnia ją w swojej strategii biznesowej

Cyfrowa transformacja przynosi zyski. Mimo to zaledwie 26 proc. polskich firm uwzględnia ją w swojej strategii biznesowej

Ponad jedna piąta firm realizujących strategię cyfryzacji oczekuje jeszcze w tym roku ponad 10-proc. wzrostu przychodów. W przedsiębiorstwach, które nie wdrażają nowych technologii IT, odsetek ten jest dziesięciokrotnie niższy. Mimo to tylko 26 proc. krajowych przedsiębiorstw uwzględnia cyfryzację w swojej strategii – wynika z badania IDC na zlecenie Oracle Polska.
więcej
2016-11-03 | 06:30
Sport
E-sport przyciąga coraz więcej graczy i widzów. Rośnie też zainteresowanie branżą przedstawicieli sportowego biznesu

E-sport przyciąga coraz więcej graczy i widzów. Rośnie też zainteresowanie branżą przedstawicieli sportowego biznesu

Mistrzostwa w grach komputerowych ogląda blisko 256 mln osób na całym świecie. Rynek wart jest obecnie 0,5 mld dol., a w 2019 roku ma sięgnąć 1,1 mld dol. – wynika z szacunków Newzoo. Rosnąca popularność e-sportu sprawia, że interesują się nim przedstawiciele biznesu sportowego. To niezagospodarowana przestrzeń, w której można kreować przyszłość i brać w niej czynny udział – ocenia Paweł Madler, dyrektor operacyjny Macro Games.
więcej
2016-11-02 | 06:50
Prawo
Potrzebna jest promocja arbitrażu w Polsce. Ten polubowny sposób rozwiązywania sporów pozwala firmom na oszczędność czasu i pieniędzy

Potrzebna jest promocja arbitrażu w Polsce. Ten polubowny sposób rozwiązywania sporów pozwala firmom na oszczędność czasu i pieniędzy

W Polsce do Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej (SA KIG) średnio trafia ok. 200 sporów gospodarczych rocznie. Choć arbitraż pozwala oszczędzić czas i pieniądze, to wciąż więcej spraw rozpatrują sądy powszechne, które ze względu na ilość składanych wniosków nie są w stanie szybko je rozstrzygnąć. Aby zwiększyć popularność polubownego sposobu rozwiązywania sporów, SA KIG od wielu lat realizuje projekty skierowane do młodych adeptów prawa. W planach ma nawiązanie współpracy z większością ośrodków akademickich.
więcej
2016-11-02 | 06:40
Problemy społeczne
Pracodawcy u steru Rady Dialogu Społecznego. W drugim roku działania ma być więcej inicjatyw własnych

Pracodawcy u steru Rady Dialogu Społecznego. W drugim roku działania ma być więcej inicjatyw własnych

Reforma edukacji, jednolity podatek i legislacja unijna – to jedne z najważniejszych zagadnień, którymi będzie musiała zająć się w najbliższym czasie Rada Dialogu Społecznego. Drugi rok działania tej instytucji ma przynieść – poza opiniowaniem rządowych projektów – także więcej własnych inicjatyw RDS – zapowiada Jacek Męcina z Konfederacji Lewiatan. Przez następny rok przewodnictwo w Radzie sprawować będą pracodawcy.
więcej
2016-11-02 | 06:30
Handel
Rosną wydatki reklamowe branży modowej. 70 proc. budżetów trafia do magazynów kobiecych i dla mężczyzn

Rosną wydatki reklamowe branży modowej. 70 proc. budżetów trafia do magazynów kobiecych i dla mężczyzn

Sektor modowy wydał na reklamę w pierwszym półroczu 112 mln zł, czyli o 15 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z analiz Codemedia. Prym w wydatkach wiodły marki odzieżowe, a także producenci i dystrybutorzy zegarków oraz biżuterii. Największy kawałek z tego tortu tradycyjnie przypadł w udziale magazynom, ale przed Bożym Narodzeniem skorzystać może też telewizja.
więcej
2016-10-31 | 06:55
Transport
Firmy transportowe modernizują flotę. Wyniki sprzedaży samochodów ciężarowych są tak dobre jak przed kryzysem

Firmy transportowe modernizują flotę. Wyniki sprzedaży samochodów ciężarowych są tak dobre jak przed kryzysem

Pomimo niedoboru wykwalifikowanych kierowców i wprowadzenia w ubiegłym roku kontrowersyjnych przepisów o płacy minimalnej w niektórych krajach UE, polskie firmy transportowe mają się dobrze, o czym świadczy rosnąca sprzedaż samochodów ciężarowych. Wyniki sprzedażowe z ostatnich dwóch lat są tak dobre, jak przed wybuchem kryzysu gospodarczego.
więcej
2016-10-31 | 06:40
Firma
Polska firma wydaje średnio na wydruki 8 proc. swoich obrotów. Koszt ten można obniżyć nawet do 2 proc.

Polska firma wydaje średnio na wydruki 8 proc. swoich obrotów. Koszt ten można obniżyć nawet do 2 proc.

Zarówno w urzędach, jak i firmach coraz częściej wprowadzany jest elektroniczny obieg dokumentów. Jednak pozycja papierowych wersji wydaje się niezagrożona. Koszty druku w polskich firmach oscylują w okolicach 8 proc. ich obrotów, podczas gdy średnia światowa to 3-5 proc. Dzięki narzędziom optymalizowania wydruku ten koszt można zbić nawet do 2 proc. obrotów.
więcej
2016-10-28 | 06:45
Handel
Skandynawskie firmy coraz częściej inwestują w Polsce. Wypracowują nad Wisłą innowacyjne rozwiązania i wdrażają je na innych rynkach

Skandynawskie firmy coraz częściej inwestują w Polsce. Wypracowują nad Wisłą innowacyjne rozwiązania i wdrażają je na innych rynkach

Szwecja jest drugim po Szwajcarii najbardziej innowacyjnym państwem na świecie. Dania i Finlandia także znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu, a Norwegia na 22. miejscu. O wysokiej pozycji Skandynawów decydują wysokie nakłady na badania i rozwój oraz edukację, a także inwestycje tamtejszych firm. Tacy giganci jak VELUX, IKEA czy Ericsson przenoszą swoje innowacje również do Polski. Dzięki temu zyskują krajowi dostawcy, środowisko i cała gospodarka.
więcej
2016-10-28 | 06:40
Firma
Małe i średnie firmy na celowniku hakerów. Zwykle przeznaczają niewystarczające środki na cyberochronę

Małe i średnie firmy na celowniku hakerów. Zwykle przeznaczają niewystarczające środki na cyberochronę

Od pięciu lat rośnie liczba ataków hakerskich na systemy małych i średnich firm. W 2015 roku próby kradzieży danych od przedsiębiorców z tego sektora stanowiły 42 proc. wszystkich ataków zablokowanych przez Symantec, podczas gdy w 2011 r. było to zaledwie 18 proc. Mimo mniejszych budżetów na IT MŚP mogą zapewnić sobie skuteczną ochronę dzięki np. usługom w chmurze.
więcej
2016-10-28 | 06:35
Zakupy
Na rynku pojawiła się książka „Rewolucja z Marketing Automation”. To kompendium wiedzy o nowoczesnym marketingu

Na rynku pojawiła się książka „Rewolucja z Marketing Automation”. To kompendium wiedzy o nowoczesnym marketingu

Książka „Rewolucja z Marketing Automation” to przewodnik po innowacyjnej technologii marketingu internetowego. Zawiera zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne przykłady zastosowań nowoczesnych rozwiązań w polskich przedsiębiorstwach. Adresowana jest do pracowników zajmujących się sprzedażą, zarówno tych początkujących, jak i starszych stażem.
więcej
2016-10-27 | 06:55
Firma
Rosną wydatki polskich firm na innowacyjne technologie IT. Największe inwestycje realizują banki i sektor telekomunikacyjny

Rosną wydatki polskich firm na innowacyjne technologie IT. Największe inwestycje realizują banki i sektor telekomunikacyjny

Ponad połowa polskich firm ma konkretną wizję tego, w jaki sposób transformacja cyfrowa powinna zostać przeprowadzona, a 28 proc. z nich opracowaną strategię jej wdrożenia. Coraz więcej firm inwestuje w narzędzia umożliwiające zarządzanie dużymi zbiorami danych i ich analizę, chmurę obliczeniową oraz rozwiązania mobilne, które pozwalają poprawić model biznesowy. Kluczowe znaczenie ma elastyczna infrastruktura, która daje możliwość szybkiej modyfikacji.
więcej