Wszystkie newsy
2018-04-20 | 06:10
Konsument
Gry przestają być produktem, a stają się usługą. Twórcy coraz częściej zarabiają na płatnych dodatkach do darmowych gier
Tylko w 2017 roku na platformie dystrybucji cyfrowej Steam pojawiło się ponad 7,6 tys. gier. To oznacza, że dziennie premierę miało 21 gier. Liczba premier w 2017 roku była już niemal tak duża, jak łącznie w latach 2005–2015. Choć w takim tłumie trudno się przebić, to na rynku jest miejsce dla nowych podmiotów – liczą się kreatywność i niestandardowe pomysły – przekonuje Aleksy Uchański, prezes Movie Games. Gry coraz częściej przestają być produktem, a stają się usługą, za którą użytkownik systematycznie płaci. Coraz częstszym sposobem na zarabianie jest wbudowywanie w darmowe gry modelu płatnych dodatków.
2018-04-19 | 06:30
Bankowość
Banki chcą przejąć rynek coraz popularniejszych chwilówek. Stawiają na szybkość i niższe koszty
Sektor firm pożyczkowych rośnie w siłę i z roku na rok powiększa grono klientów. Z jego usług korzystają coraz częściej osoby młode, które doceniają szybkość i wygodę w zaciąganiu pożyczek, a otrzymane środki przeznaczają na konsumpcję. To luka, której nie były dotąd w stanie wypełnić banki. Jako pierwszy z kontrofertą dla firm pożyczkowych wyszedł eurobank, wprowadzając do oferty „Pożyczkę błyskawiczną” online – równie szybką i dużo atrakcyjniejszą pod względem kosztów.
2018-04-19 | 06:25
Handel
Światowy gigant inwestuje w nowe technologie do produkcji żeli do prania. Produkty z fabryki w Raciborzu będą eksportowane na 10 europejskich rynków
Żele do prania stanowią już ponad połowę rynku środków piorących w krajach Europy Zachodniej. W Polsce mają w rynku prawie 15-proc. udział, ale to szybko rosnący segment produktów. Warta 100 mln zł inwestycja grupy Henkel w nową linię produkcyjną żeli w fabryce w Raciborzu jest odpowiedzią na rosnący popyt Produkowane w Polsce środki do prania będą trafiać na dziesięć rynków Europy Środkowej i Wschodniej.
2018-04-19 | 06:20
Firma
Firmy szukają nowych sposobów na oszczędzanie energii. To kluczowe dla rozwoju gospodarczego
Zarówno Unia Europejska, jak i rządy poszczególnych państw dostrzegają konieczność zwiększania efektywności energetycznej, która wpływa na rozwój gospodarek. Wymaga to ścisłej współpracy z biznesem i firmami, które bardzo dobrze radzą sobie z wdrażaniem nowych technologii, aby realizować wyśrubowane cele ekologiczne. Biznes odgrywa jedną z najważniejszych ról w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju – podkreśla reprezentant Sekretarza Generalnego ONZ dla programu Sustainable Energy for All.
2018-04-19 | 06:15
Konsument
KRRiT chce poszerzyć cyfrową ofertę radia o rozgłośnie lokalne. Przetargi na częstotliwości w drugiej połowie 2018 roku
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podtrzymuje swoje zainteresowanie cyfryzacją radia. Obecnie pracuje nad strategią, która pozwoli poszerzyć ofertę i uruchomić dodatkowe stacje radiowe, w szczególności rozgłośnie komercyjne o lokalnym charakterze. Ogłaszanie wolnych częstotliwości na lokalne, miejskie multipleksy w 34 miastach ma nastąpić w drugiej połowie tego roku.
2018-04-19 | 06:10
Konsument
Rośnie liczba luksusowych aut. Polacy coraz częściej wolą je leasingować niż mieć na własność
Na polskich drogach przybywa luksusowych samochodów. Do 2022 roku ich liczba może rosnąć nawet o 10 proc. rocznie – wynika ze statystyk Deutsche Banku. W 2017 roku w Polsce zarejestrowano 176 tys. aut premium. Tych luksusowych, których ceny przekraczają 215 tys. zł, już znacznie mniej – nieco ponad 140. Będzie ich jednak coraz więcej, bo przybywa zamożnych Polaków, a ci ponad połowę wszystkich wydatków na dobra luksusowe przeznaczają właśnie na samochody. Dla klientów ważniejsze od posiadania, staje się użytkowanie. Dlatego coraz częściej Polacy decydują się na leasing.
2018-04-18 | 06:30
Problemy społeczne
Tylko 16 proc. małych firm oferuje swoim pracownikom prywatną opiekę medyczną. Pozostałe tracą szansę w wyścigu o najlepszych pracowników
Nawet 60 proc. małych i średnich przedsiębiorstw ma problemy z rekrutacją. Przy dużej konkurencji na rynku czynnikami, które mogą przyciągnąć najlepszych kandydatów, są pozapłacowe benefity, przede wszystkim prywatna opieka medyczne. Obecnie zaledwie 16 proc. małych przedsiębiorstw w Polsce zapewnia taki benefit swoim pracownikom, a 6 proc. rozważa taką opcję – wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Firmy zwykle wiążą pakiet prywatnej opieki medycznej z dużym wydatkiem. Na rynku pojawia się jednak coraz więcej ofert szytych na miarę mniejszych przedsiębiorstw.
2018-04-18 | 06:25
Bankowość
Niska inflacja to dobra wiadomość dla gospodarki i konsumentów. Może oznaczać kolejne dwa lata bez podwyżek stóp procentowych
W marcu inflacja wyniosła jedynie 1,3 proc. w ujęciu rocznym i było to najwolniejsze tempo od grudnia 2016 roku – pierwszego miesiąca ze wzrostem cen po 2,5 roku deflacji. Według Piotra Kuczyńskiego, głównego analityka Domu Inwestycyjnego Xelion, ten niski odczyt jest tak zastanawiający, że może być nawet błędny. Powrót deflacji jednak nam nie grozi. Utrzymujący się niewielki wzrost cen oznacza, że podwyżki stóp procentowych odsuwają się w czasie.
2018-04-18 | 06:20
Konsument
Tylko nieco ponad miesiąc został do wejścia w życie przepisów o ochronie danych osobowych. Nie wszystkie firmy zdążyły się przygotować
Do wejścia w życie RODO, przepisów o ochronie danych osobowych, zostało już półtora miesiąca. Dla firm nie będzie już okresu przejściowego na dostosowanie się do wymagań rozporządzenia – od 25 maja nowe przepisy mają być w pełni respektowane. Wciąż budzą one jednak sporo wątpliwości. Nie określają minimalnych standardów technicznych, które mają na celu zabezpieczenie danych. To administratorzy danych muszą dobrać odpowiednie środki i procedury. Na nich też będzie spoczywał obowiązek wykazania, że przy przetwarzaniu danych osobowych firma spełnia wymagania RODO.
2018-04-18 | 06:10
Handel
Sieci sklepów liderami wydatków reklamowych w marcu. To efekt wprowadzenia ograniczeń w handlu w niedziele
Ograniczenie handlu w niedzielę znacząco przełożyło się na rynek reklamowy. To właśnie branża handlowa wygenerowała w marcu – pierwszym miesiącu obowiązywania nowych przepisów – największe wydatki na promocję w mediach. Wzrosły one w ciągu miesiąca o 100 mln zł – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Niemal 30 proc. zmonitorowanych reklam dotyczyło sklepów dyskontowych. Środki przeznaczano nie tylko na reklamę produktów, lecz także na informacje o dłuższym otwarciu sklepów oraz specjalnych promocjach na sobotę.
2018-04-17 | 06:30
Ochrona środowiska
Brakuje innowacyjnych rozwiązań do walki z problemem smogu w miastach. Trwają poszukiwania start-upów mogących dostarczyć takie technologie
Ubóstwo energetyczne, które dotyka w Polsce nawet 4,6 mln osób, problem smogu w miastach, cyberbezpieczeństwo elektrowni i digitalizacja całego sektora energetycznego – to tylko część wyzwań, które można częściowo rozwiązać poprzez innowacje w energetyce. Start-upy wnoszą zupełnie nowe rozwiązania i inne postrzeganie biznesu niż tradycyjne, konserwatywne przedsiębiorstwa energetyczne. Najlepsze pomysły w regionie Europy Środkowo-Wschodniej poszukiwane są w ramach konkursu PowerUp!, organizowanego przez EIT InnoEnergy. Zgłoszenia przyjmowane są do 19 kwietnia.
2018-04-17 | 06:25
Handel
W Europie w 2020 roku co czwarte euro ma być wydawane online. Operatorzy telekomunikacyjni chcą wspierać proces cyfryzacji polskich firm
Małe i średnie przedsiębiorstwa w niewielkim stopniu wykorzystują cyfrowe możliwości. Tylko co czwarta firma korzysta z e-commerce, blisko 60 proc. nie używa mediów społecznościowych, a tylko 9 proc. oferuje cyfrowe usługi. To jednak będzie się stopniowo zmieniać. Z badań T-Mobile wynika, że już w 2020 roku w Europie co czwarte euro ma być wydawane online. Dlatego operator telekomunikacyjny zapowiada nową strategię na rzecz wspierania cyfryzacji małych i średnich firm i startuje z nową ofertą dla tego segmentu klientów.
2018-04-17 | 06:20
Bankowość
Polacy chętnie płacą telefonem, również za ubezpieczenia. Bank Zachodni WBK chce w ten sposób sprzedawać 2 tys. polis miesięcznie
Bankowość mobilna zdobywa w Polsce coraz szersze grono użytkowników, którzy tabletem czy smartfonem płacą za codzienne zakupy, bilety do kina, a nawet ubezpieczenia. Oferta produktów finansowych w kanale mobile jest coraz większa. Ubezpieczenia komunikacyjne, które można wykupić i opłacić w aplikacji mobilnej wprowadził niedawno również Bank Zachodni WBK. Chce w ten sposób sprzedawać 2 tys. polis miesięcznie. Bank zapowiada, że docelowo wszystkie dostępne w ofercie produkty ubezpieczeniowe mają być dostępne w tym kanale sprzedaży.
2018-04-17 | 06:15
Edukacja
Od września pracę będą mogli podejmować już 15-latkowie. Niska świadomość prawa może skutkować problemami młodych pracowników z przyszłymi pracodawcami
Młodzi pracownicy, ze względu na brak doświadczenia na rynku pracy, mogą być bardziej narażeni na problemy z pracodawcami. Dlatego przed podjęciem pierwszej pracy muszą poznać prawa i obowiązki, które będą ich dotyczyć. Dotyczy to zarówno osób dorosłych wchodzących na rynek pracy, jak i pracowników młodocianych, czyli osoby między 16. a 18. rokiem życia. Od września tego roku zostanie obniżona granica wieku i pracę będą mogły podjąć osoby, które ukończyły 15. rok życia.
2018-04-16 | 09:00
Motoryzacja
Nowy koncept marki Volvo w centrum Warszawy. To pierwszy na świecie salon samochodowy połączony z kawiarnią i centrum kulturalnym
Pierwszy na świecie Downtown Store marki Volvo został właśnie otwarty w ścisłym centrum Warszawy. To nowy koncept salonu samochodowego, połączonego z kawiarnią i centrum kulturalnym, gdzie – obok dobrej kawy i koncertów muzycznych – można też skorzystać z jazdy próbnej i od ręki kupić samochód. Grupą docelową marki są zabiegani, pracujący mieszkańcy Warszawy, którzy często nie mają czasu odwiedzić salonu położonego na obrzeżach miasta.